Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamu alkoi katkeruudella :( Miten selvitä siitä?

Vierailija
28.01.2025 |

Olen seuraillut entisen asuntoni myyntiä. Nyt se on mennyt kaupaksi pitkän ajan kuluttua. Löysin toteutuneista asuntokaupoista sitä vastaavan asunnon, ja se on kadonnut etuovesta, joten olen satavarma siitä, että kyseessä on sama asunto. 

Itsehän halusin muuttaa tiivistetysti siksi, että talon äänieristys oli luokattoman surkea, enkä saanut siellä rauhaa. En selosta tänne yksityiskohtia kuitenkaan.

Laitoin sen hinnan, jonka itse halusin, vaikka välittäjä sanoi sen olevan liikaa. Nyt, vuosia myöhemmin asunto on myyty juuri sillä hinnalla. Yksi välittäjä sanoi, että alueen hintataso on noussut vuosien varrella, ja osa minusta ymmärtää, että tein todennäköisesti ihan hyvän kaupan silloin. Siitä on vuosia aikaa. Ei muutamaa kuukautta tai kahta vuotta. Lisäksi uskon, että ostajilla (kun minä olin myyjä) oli lainaa, kuten valtaosalla. Minulla ei ollut, se oli perintöasunto. Joten loppujn lopuksi se ostajien tekemä kauppa ei välttämättä (todennäköisesti) tuottanut heille mitään voittoa verrattuna minuun. Jotenkin vain iski sellainen katkeruus, kun kauppa konkretisoitui nyt. Tunnen itseni huijatuksi, huonoon päätökseen johdatelluksi yms. vaikka tilanteeni oli vuosia sitten, ja halusin pois sieltä, vaikka asunto oli nätti ja omalla tavallaan rakas minulle. Se rauhan puute rasitti eniten ja oli siinä jotain muutakin.

Joskus mietin, että millaistakohan elämäni olisi vaikka nyt, jos olisin jäänyt sinne asumaan. Olisiko se parempaa? Olisinko katkera siitä etten myynyt vaikka halusin jotain uutta ja erilaista? Mitä jos olisin vain luopunut siitä yhdestä unelmastani ja vaihtanut välittäjää. Silloisen välittäjän valitsemalla sain varattua itselleni uuden asunnon, mutta nykypäivänä toivon, etten ikinä olisi saanut kyseistä asuntoa. Niin paljon harmia siitä on syntynyt. Mistäs minä sen olisin voinut tietää.

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei saatu mitään perintöä koska ne vietiin nenämme edestä ovelasti. Lohduttaako?

Naurattaa ihmiset, jotka ilman saa ja silti vaan valittaa.

ai niin, hyvin silti menee, on ollut muuta siunausta ja talouskin ok. Kaikki itse tehty, ilman perintöjä.

Katsellaan uudestaan sitten kun osaat kirjoittaa tekstiä, jossa on jokin tolkku.

Vierailija
22/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ei saatu mitään perintöä koska ne vietiin nenämme edestä ovelasti. Lohduttaako?

ai niin, hyvin silti menee, on ollut muuta siunausta ja talouskin ok. Kaikki itse tehty, ilman perintöjä.

Katsellaan uudestaan sitten kun osaat kirjoittaa tekstiä, jossa on jokin tolkku.

Pää kii, paukapää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus helpottaa, kun vedät köyden kaulaan.

Vierailija
24/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsellaan uudestaan sitten kun osaat kirjoittaa tekstiä, jossa on jokin tolkku

en jaksa palstoille oikeinkirjoitusta kun työssäni sitä saa koko ajan miettiä. 

Vierailija
25/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Olen itsekin tuollainen asioiden märehtiä ja voin omakohtaisesti sanoa, että se ei ole kenellekään hyväksi. Mä olen myynyt asuntoni jo yli 10 vuotta sitten ja jos annan ajatuksille vallan, niin edelleen harmittaa, että siitä ei koskaan saanut takaisin sitä mitä siitä oli maksettu. Sen ostoon oli käytetty lisäksi lainarahaa 90-luvun koroilla, jotka oli silloin 18-20%. Takkiin tuli, että heilahti. Mutta oikeasti katkeruus ei rasita kuin itseä. Elämässä joutuu tilanteisiin, joissa on joku päätös tehtävä ja sen jälkeen elettävä sen kanssa. Jossittelu on ihan turhaa. 

Vierailija
26/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLET TERVE! Mitä yksistä seinistä!

Mistä sinä tiedät minun terveydentilani??? Ap

nohelevetti, hengissä sitte!

Vierailija
27/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ette tiedä yhtään mitään minun terveydentilastani tai elämäntilanteestani. Käsittämätön tuo "OLET TERVE!"-kommentti🙄 millainen ihminen sanoo noin ventovieraalle netissä??? Ja millainen ihminen kadehtii toisen perintöä?? Täällä on kyllä sekopäistä sakkia.

tsissus! Toinen yrittää nostattaa sua nii eiku negatiiviseksi sekin

mätäne sitte katkeruuteesi!

Vierailija
28/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Olen itsekin tuollainen asioiden märehtiä ja voin omakohtaisesti sanoa, että se ei ole kenellekään hyväksi. Mä olen myynyt asuntoni jo yli 10 vuotta sitten ja jos annan ajatuksille vallan, niin edelleen harmittaa, että siitä ei koskaan saanut takaisin sitä mitä siitä oli maksettu. Sen ostoon oli käytetty lisäksi lainarahaa 90-luvun koroilla, jotka oli silloin 18-20%. Takkiin tuli, että heilahti. Mutta oikeasti katkeruus ei rasita kuin itseä. Elämässä joutuu tilanteisiin, joissa on joku päätös tehtävä ja sen jälkeen elettävä sen kanssa. Jossittelu on ihan turhaa. 

Olen havahtunut viime aikoina siihen, että vaikka olen fiksu ihminen ja tiedän sen, minulla on rutkasti arkijärkeä, ymmärrän lakeja yms. niin silti toistuvasti tunteet jyräävät tuon järkeni. Esimerkiksi minä en todennäköisesti tehnyt tappiota silloin. Kyllä myyntihinta oli korkeampi kuin asunnon arvo ennen remonttia. Silti nyt vuosia myöhemmin koen tehneeni järkyttävän tappion ja koen oloni huijatuksi ja jossittelen ja vaikka ja mitä. Tämä toistuu monissa elämän asioissa. Todella kuluttavaa. 

Vierailija
29/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ette tiedä yhtään mitään minun terveydentilastani tai elämäntilanteestani. Käsittämätön tuo "OLET TERVE!"-kommentti🙄 millainen ihminen sanoo noin ventovieraalle netissä??? Ja millainen ihminen kadehtii toisen perintöä?? Täällä on kyllä sekopäistä sakkia.

Okei nyt kuule riitti kermaperse. KULTALUSIKKA SUUSSA SYNTYNYT VALITTAJA sinä valitat tässä taloustilanteessa ILMAISEKSI saamasi asunnon vähän huonommasta myyntihinnasta netissä. Monella ei ole varaa maksaa vuokraa. Sulla ei selvästikään ole OIKEITA ongelma elämässäsi. Jos varpaasi vaikka kerran murtuisi, unohtaisit kerrasta tuon ja valittaisit varpaastasi.

Pää pois perseestä nyt. Perinnöistään valittavat ihmiset on todellista kuraa.

Vierailija
30/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLET TERVE! Mitä yksistä seinistä!

Mistä sinä tiedät minun terveydentilani??? Ap

nohelevetti, hengissä sitte!

No onpa melkoinen saavutus. Ap

Vierailija
31/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnot menee nyt huonosti kaupaksi. 

Myyjällä oli tuuria, että sai kaupaksi. 

Vierailija
32/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sain asunnosta noin 16 000 € enemmän remontin jälkeen kuin mikä sen arvo oli alkuperäisessä kunnossa. Ja aivan satavarmasti olen tiedostanut tämän silloin ja puntaroinut ja laskenut ja tullut tulokseen, että tämä on nyt ihan tarpeeksi hyvä kauppa. Miksi en voi vain unohtaa!

Vierailija
33/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei nyt kuule riitti kermaperse. KULTALUSIKKA SUUSSA SYNTYNYT VALITTAJA sinä valitat tässä taloustilanteessa ILMAISEKSI saamasi asunnon vähän huonommasta myyntihinnasta netissä. Monella ei ole varaa maksaa vuokraa. Sulla ei selvästikään ole OIKEITA ongelma elämässäsi. Jos varpaasi vaikka kerran murtuisi, unohtaisit kerrasta tuon ja valittaisit varpaastasi.

Tunnen kans yhden tuollaisen perinnöstään valittavan. Sai osuuden sukutilastaan, yli 200,000 euroa ja metsiä myyty joka vuosi. Veljensä hoitaa kaikki kuolinpesän paperiasiat. Ja tämä keski-ikäinen nainen valittaa jokaiselle joka jaksaa kuunnella, miten RASKASTA on välillä tehdä nettipankin kautta valtakirja että saa sen 27,000e tililleen ilmaiseksi. Jokaiselle. Kaupan kassallekin oli omien sanojensa mukaan valittanut mutta kassa ei ollut ehtinyt kuuntelemaan.

Vierailija
34/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kermaperse :DDDDDDDDD Toivottavasti sinunkin sukulaisesi kuolevat pian, jos saisit sitten vaikka perintöä. Ymmärrätköhän edes hävetä?

Vierailija
35/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuosia on kulunut, uudet asukkaat ovat hyvinkin saattaneet täysin remontoida perintöasuntosi ja vaihtaa keittiöt ja laittaa sadesuihkut kylppäriin. Hinta on siksi noussut.

Lisäksi toteutuneet kaupat-sivustolla näkyy kauppoja vain, jos samanlaisia kauppoja on useampia. Alueella on täytynyt vuoden aikana olla useampi tismalleen samanlainen asunto myynnissä, jotta näkyy. Eli et voi enää tietää mikä niistä oli sinun ja mikä naapuritalon samanlainen asunto.

Mikä sivusto tämä on eli mikä osoite?

Vierailija
36/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kans yhden tuollaisen perinnöstään valittavan. Sai osuuden sukutilastaan, yli 200,000

Mitä sitten? Ihmiset, jotka eivät ole saaneet perintöä (siis ihan sievoisia summia), eivät voi käsittää sitä, että ihmiselle, joka saa, se on vain elämää eikä silloin osaa ajatella, että naapurin Mirkulla on omaisuutta 200 euroa, joten minulla on nyt ihan kamalan erilainen tilanne kuin hänellä ja minun pitää nyt tiedostaa se. Ei iso raha tule ikinä ilman ongelmia. 🙄 ison rahan omistavalla on omat ongelmansa, pienen rahan omistavalla omansa.

Vierailija
37/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kermaperse :DDDDDDDDD Toivottavasti sinunkin sukulaisesi kuolevat pian, jos saisit sitten vaikka

Ylläoleva kertookin kaiken apn pään sisäisestä maailmasta. Turha tuolle KULTALUSIKKA SUUSSA SYNTYNEELLE KERMAPERSEELLE on vastailla mitään.

Vierailija
38/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kans yhden tuollaisen perinnöstään

Mitä sitten? Ihmiset, jotka eivät ole saaneet perintöä (siis ihan sievoisia summia), eivät voi käsittää sitä, että ihmiselle, joka saa, se on vain elämää eikä silloin osaa ajatella, että naapurin Mirkulla on omaisuutta 200 euroa, joten minulla on nyt ihan kamalan erilainen tilanne kuin hänellä ja minun pitää nyt tiedostaa se. Ei iso raha tule ikinä ilman ongelmia. 🙄 ison rahan omistavalla on omat ongelmansa, pienen rahan omistavalla omansa.

Se, ettet osaa asettua muiden kenkiin ja luulet että kaikkia muita kiinnostaa SINUN rahaongelmat, kertoo vain siitä että olet todella itsekäs ihminen. Käytä ne perintörahasi vaikka johonkin kiitollisuus elämänmyönteisyys retriittiin. Tai ihan vaan joku kiitollisuus olen onnellinen-podcasti kuunteluun niin saatat vähän kasvaa tuosta teinisielustasi isommaksi ihmiseksi.

Vierailija
39/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuosia on kulunut, uudet asukkaat ovat hyvinkin saattaneet täysin remontoida perintöasuntosi ja vaihtaa keittiöt ja laittaa sadesuihkut kylppäriin. Hinta on siksi noussut.

Lisäksi toteutuneet kaupat-sivustolla näkyy kauppoja vain, jos samanlaisia kauppoja on useampia. Alueella on täytynyt vuoden aikana olla useampi tismalleen samanlainen asunto myynnissä, jotta näkyy. Eli et voi enää tietää mikä niistä oli sinun ja mikä naapuritalon samanlainen asunto.

Mikä sivusto tämä on eli mikä osoite?

https://asuntojen.hintatiedot.fi/haku/

Ap

Vierailija
40/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä v*tusta sinä luulet tietäväsi missä perintörahani ovat??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi