Aamu alkoi katkeruudella :( Miten selvitä siitä?
Olen seuraillut entisen asuntoni myyntiä. Nyt se on mennyt kaupaksi pitkän ajan kuluttua. Löysin toteutuneista asuntokaupoista sitä vastaavan asunnon, ja se on kadonnut etuovesta, joten olen satavarma siitä, että kyseessä on sama asunto.
Itsehän halusin muuttaa tiivistetysti siksi, että talon äänieristys oli luokattoman surkea, enkä saanut siellä rauhaa. En selosta tänne yksityiskohtia kuitenkaan.
Laitoin sen hinnan, jonka itse halusin, vaikka välittäjä sanoi sen olevan liikaa. Nyt, vuosia myöhemmin asunto on myyty juuri sillä hinnalla. Yksi välittäjä sanoi, että alueen hintataso on noussut vuosien varrella, ja osa minusta ymmärtää, että tein todennäköisesti ihan hyvän kaupan silloin. Siitä on vuosia aikaa. Ei muutamaa kuukautta tai kahta vuotta. Lisäksi uskon, että ostajilla (kun minä olin myyjä) oli lainaa, kuten valtaosalla. Minulla ei ollut, se oli perintöasunto. Joten loppujn lopuksi se ostajien tekemä kauppa ei välttämättä (todennäköisesti) tuottanut heille mitään voittoa verrattuna minuun. Jotenkin vain iski sellainen katkeruus, kun kauppa konkretisoitui nyt. Tunnen itseni huijatuksi, huonoon päätökseen johdatelluksi yms. vaikka tilanteeni oli vuosia sitten, ja halusin pois sieltä, vaikka asunto oli nätti ja omalla tavallaan rakas minulle. Se rauhan puute rasitti eniten ja oli siinä jotain muutakin.
Joskus mietin, että millaistakohan elämäni olisi vaikka nyt, jos olisin jäänyt sinne asumaan. Olisiko se parempaa? Olisinko katkera siitä etten myynyt vaikka halusin jotain uutta ja erilaista? Mitä jos olisin vain luopunut siitä yhdestä unelmastani ja vaihtanut välittäjää. Silloisen välittäjän valitsemalla sain varattua itselleni uuden asunnon, mutta nykypäivänä toivon, etten ikinä olisi saanut kyseistä asuntoa. Niin paljon harmia siitä on syntynyt. Mistäs minä sen olisin voinut tietää.
Kommentit (135)
Käsittele asia loppuun itsesi kanssa. Katkeruus syö ihmisen sisältä. Ei vanhoja pidä liikaa muistella.
Tuollaisten vatvominen on elämänsä haaskaamista.
Kuule, sitä tikulla silimään joka vanhoja muistaa!
Oisvoinu kuten sisko ja sen veli-sarjassa sanottiin!
Ja jos lehmällä ois siivet, niin lehmätkin lentäis
tai oisit voinu törmätä auervaaraan ja se ois kusettanu koko omaisuutesi
ja niin edelleen
OLET TERVE! Mitä yksistä seinistä!
Tuolla logiikalla voisit mennä kauppaan ostamaan kahvipaketin ja tuntea olosi katkeraksi siitä, kun et ostanut sitä samaa pakettia viisi vuotta sitten jolloin hinnat olivat huomattavasti halvemmat.
Järjenköyhyyttä miettiä asiaa tuolla tavalla, kerta asunto on myyty vuosia sitten. Silloin oli ne hinnat, nyt ovat nämä hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, sitä tikulla silimään joka vanhoja muistaa!
Oisvoinu kuten sisko ja sen veli-sarjassa sanottiin!
Ja jos lehmällä ois siivet, niin lehmätkin lentäis
tai oisit voinu törmätä auervaaraan ja se ois kusettanu koko omaisuutesi
ja niin edelleen
OLET TERVE! Mitä yksistä seinistä!
Mistä sinä tiedät minun terveydentilani??? Ap
Jos vuosia on kulunut, uudet asukkaat ovat hyvinkin saattaneet täysin remontoida perintöasuntosi ja vaihtaa keittiöt ja laittaa sadesuihkut kylppäriin. Hinta on siksi noussut.
Lisäksi toteutuneet kaupat-sivustolla näkyy kauppoja vain, jos samanlaisia kauppoja on useampia. Alueella on täytynyt vuoden aikana olla useampi tismalleen samanlainen asunto myynnissä, jotta näkyy. Eli et voi enää tietää mikä niistä oli sinun ja mikä naapuritalon samanlainen asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittele asia loppuun itsesi kanssa. Katkeruus syö ihmisen sisältä. Ei vanhoja pidä liikaa muistella.
En vain tiedä miten käsitellä asia. Suututtaa niin paljon, etten minä saanut sitä hintaa, mutta nykytilanteessa toiset saavat.
Se oli silloin, nyt on nyt! Koeta diirtyä eteenpäin!
Vierailija kirjoitti:
Jos vuosia on kulunut, uudet asukkaat ovat hyvinkin saattaneet täysin remontoida perintöasuntosi ja vaihtaa keittiöt ja laittaa sadesuihkut kylppäriin. Hinta on siksi noussut.
Lisäksi toteutuneet kaupat-sivustolla näkyy kauppoja vain, jos samanlaisia kauppoja on useampia. Alueella on täytynyt vuoden aikana olla useampi tismalleen samanlainen asunto myynnissä, jotta näkyy. Eli et voi enää tietää mikä niistä oli sinun ja mikä naapuritalon samanlainen asunto.
Huoh. Sanoin selkeästi että olen seuraillut myyntiä. Uudet asukit eivät olleet tehneet mitään muutoksia.
Minä teetin ison, lähes koko asunnon remontin aikoinaan. Ap
Oli miten oli, voisin lyödä pääni pantiksi että se toteutuneiden asuntokauppojen tieto liittyy nimenomaan minun entiseen asuntooni. Olen seuraillut muitakin saman osoitteen myyntejä tässä vuosien varrella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Sanoin selkeästi että olen seuraillut myyntiä. Uudet asukit eivät olleet tehneet mitään muutoksia.
Ihan nimittäin asunnon kuvista sen pystyin näkemään.
Kaikenlaisia hulluja sitä onkin 🙄
Pienet on sun ongelmat jos tuollaisia vatvot. Itse pohdin lähdenkö töihin vai tapanko vain itseni.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia hulluja sitä onkin 🙄
Sinun hulluutesi ei liity mitenkään aiheeseen.
Mistä sinä yksi kommentoija tiedät minun terveydentilani?!
Me ei saatu mitään perintöä koska ne vietiin nenämme edestä ovelasti. Lohduttaako?
Naurattaa ihmiset, jotka ilman saa ja silti vaan valittaa.
ai niin, hyvin silti menee, on ollut muuta siunausta ja talouskin ok. Kaikki itse tehty, ilman perintöjä.
Tai toivoisin, jos voisin.