Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? 40v juhlien kutsussa lukee että lahjan sijasta laitettaisiin tilille rahaa matkaa varten? 10 euroa.

Vierailija
03.03.2007 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monihan laittaa tilinumeron, johon lahjoittamalla voi tukea jotakin hyväntekeväisyyttä tms. Tämä on mielestäni ihan fiksua, rahojen pistäminen omaan taskuun ei. Kyllä 40 v. sen verran rahaa on oltava että omat synttärinsä on varaa kustantaa!

Vierailija
2/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette taineet kasvaa vähän itsekkäämmässä ympäristössä kuin minä. Ei tulisi mieleenikään mennä jonkun 40 v juhliin ilman lahjaa (vaikka en keksisikään mitään järkevää).

No, tapansa ja arvonsa kullakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis tilinumeroita tms. kutsuun. Lahjatoiveet ilmaistaan vasta kysyttäessä. Sillä kutsussa mainittu lahjatoive on ikäänkuin olettaisi kaikkien kutsuttujen ilman muuta saapuvan lahjan kera. Ja ainakaan itse en kutsuja järjestäessäni sellaista edellytä: jo pelkkä saapuminen on lahja sinänsä.

Vierailija
4/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää ympäristöä, kun ei tarvitse pakko-ostaa jotain turhaa. Tuskin kukaan tulee kuitenkaan ilman lahjaa.

Vierailija
5/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olette taineet kasvaa vähän itsekkäämmässä ympäristössä kuin minä. Ei tulisi mieleenikään mennä jonkun 40 v juhliin ilman lahjaa (vaikka en keksisikään mitään järkevää).

No, tapansa ja arvonsa kullakin.

Vierailija
6/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain on. Itse kutsuin ihmisiä 30-vuotisjuhliini, jotka pidettiin ravintolassa ja silloin mainitsin kutsussa, että ei kiitos lahjoja (syystä että niiden mukana kuljettaminen olisi ollut hankalaa).

Paras ja korrektein tapa minusta on, että ei mainitse lahjoista mitään, mutta kysyttäessä kertoo toiveensa ja voi myös mainita asiasta suullisesti lähimmille ystäville ja nämä voivat kertoa eteenpäin. Näin meidän kaveripiirissä ainakin asia hoituisi. Sitä paitsi, vaikka ihmiset laittaisivatkin sen 10 e tilille niin monet toisivat silti jotain juhliinkin, koska eivät kehtaisi tulla tyhjin käsinkään.

Vierailija
7/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että " ystävien läsnäolo on paras lahja, mitä sankari saattaa toivoa, mutta jos joku haluaa vielä maallisella mammonallakin muistaa, mutta kuningasidistä ei ilmaannu, niin matkatilinro on..."

Kyllä mä oon ainakin tajunnu ilman eri sanomistakin, että joku tollanen tilinro on vaan toive ja omavalintaisetkin lahjat on tervetulleita. Ei mitenkään huonotapaista minusta lahjatoiveen esittäminen tuollasessa yhteydessä. Eri asia, jos on jotkut pienimuotosemmat kahvikutsut tai lasten synttärit tms., joihin nyt yleensä tuleekin vaan ihan ne lähimmät. Silloin tietenkin sanotaan toiveita vaan kysyttäessä. Mutta jos on monen kymmenen hengen juhlat, niin tollanen yleinen lahjatoive on ihan järkevä.

Vierailija
8/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittakaa kutsuu, että ette halua lahjoja kun kaikkea on jo ja jotain jopa liika, mutta juhlassa on postilaatikko johon voi avustusta matkakassaan :)

Vierailija
9/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti. Jos ei ole rahaa sekä järjestää juhlia että lähteä matkalle, niin jättäkää ne juhlat sitten pitämättä. Todella noloa kerjätä vierailta matkarahaa. Ihan tosi, kyllä 40v. ikäisellä PITÄÄ OLLA rahaa maksaa oma matkansa. Itse veisin kiusallanikin lahjan, jos PYYDETTÄIS rahaa.

Vierailija
10/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vieraanakin tosi kurja mietiskellä, että esim. 30 egeä olis hyvä summa, mutta ei sillä mitään tyhmää viitsisi ostaa. Itse olisin oikein tyytyväinen rahavihjaukseen ja mikäs sen helpompaa, jos summakin on mainittu - ei sitten tarvitse arpoa kumpaankaan suuntaan.

Ja jos jollain on joku mahtava lahjaidea (vaikka se leikekirja), niin ei hänenkään luovuttaan tukahduteta.

Mutta kuka tykkää mistäkin... Voihan sitä joku tosissaan pitää juhlien " pääsylippunakin" .

Vierailija
11/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kutsussa ei lukenut mitään rahasta. Useat kuitenkin olivat yhteydessä minuun ja kysyivät, mitä mies haluaisi lahjaksi. Sitten kerroin, että voisin ottaa rahaa miehelle järjestettävään yllätykseen (elämys, mistä oli haaveillut). Monet sitten rahaa laittoivatkin, yleensä 40e/pariskunta ja sain kokoon 450e, joka riitti tuohon lahjaan. Mies oli tosi iloinen ja yllättynyt ja lahja oli erittäin mieluinen.

Itse en kyllä kutsuun summaa laittaisi.

Vierailija
12/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kanna mukanasi paketti vuorta,

jos välttämättä haluat niin voithan kirjekuorta,

täyttää parilla eurolla, käytän ne sitten reissussa.

Vierailija
13/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta olin vähän aikaa sitten " kuuskymppisillä" (eli pariskunnan kolmekymppiset) jossa oli kutsuun muotoiltu tuo asia kivasti jotenkin että ...mikäli kuitenkin haluat meitä lahjalla muistaa, voit tiputtaa muutaman lantin juhlissa olevaan matka-arkkuume. Ja juhlissa oli siis todellakin kirstu johon porukka toi kirjekuoria - eikä mitään lantteja oikeasti :) Mun ymmärtääkseni kukaan ei todellakaan loukkaantunut, olipa seteleistä askarreltu kukkia ja niitä muutenkin fiksattu teemaan sopivaksi. Eli pari oli lähdössä Australiaan kuukaudeksi.

Tämä jakaa aina mielipiteitä. Meillä oli häälahjalista ja voisin kuvitella just nelikymppisillä toivovani hilloa unelmamatkaa varten. Tuossa iässä on nurkat täynnä vaaseja ja astioita, viini/viinapullo on mauton lahja, herkkukoreja tulee aina ne pakolliset pari jne.

Vierailija
14/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tässä on varmaan tosi suuria eroja, meillä sukulaiset antaa aina rahaa, vaikka meillä tosiaan oli häälahjatoivelista niin sukulaisilta saatiin kaikilta rahaa kun tiesivät että olemme lähdössä häämatkalle.

Mummini totesi että jos ei saa ostaa kristallia tai pöytähopeita niin hän antaa rahaa :) Sanoin mummille että osta rakas ystävä pöytähopeita jos haluat tai ole ostamatta, kunhan tulet paikalle. Mummi toi omia perintöhopeitaan ja rahaa.

Meillä minä saan sukulaisilta (siis tarkoitan esim. omia tätejäni) rahaa jopa nimipäivinä, kortin välissä on kymppi tai kaksi.

Vierailija
15/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama mielipide kuin 8:lla siis

Vierailija
16/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos me menisimme pariskuntana niin laittasime varmaan 50 e. Sopivan pyöreä summa ja eipä sen summan alle mitän järkevää lahjaakaan saisi hankittua.

Vierailija
17/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan hyvä idea, mikäli tosiaan oli, että 10e:tä tilille! EIhän se ole oikein summa eikä mikään, eikä sillä rahalla saa paljon minkäänlaista lahjaa. Ihmisillä yleensäkin on niin paljon " turhaa roinaa" kodeissaan, että mukavampi lahjan saajalle.

Vierailija
18/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa isoa summaa rahaa. Mutta mielummin 10 euroa kaikilta kuin 50kpl jotain maljakoita, ja olemme oikeastikin lähdössä matkalle. Vai olisko parempi ettei laita mitään summaa?

Vierailija
19/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pidän vain kahvikemut ihan kotoan, joten en kehtaisi pyytää mitään lahjoja.

Vierailija
20/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi