Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö/kannattaako CV:ssä mainita lapsi?

Vierailija
03.03.2007 |

Haen ensimmäistä työpaikkaa (valmistuin juuri( ja mietin sitä, että kannattaako/pitääkö mainita lapsi. Onko haittaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja harrastuksiinkin mahdutan vielä tiedon, että toinen lapsi on erityislapsi.

En halua, että nämä asiat tulevat yllätyksenä työnantajalle, vaan myyn sitä mitä olen ja sillä hyvä. Jos joku ei halua sellaista työntekijää, joka joskus joutuu olemaan poissa töistä lasten takia tai se on joku ongelma, niin en minä halua sellaiseen paikkaan töihin.

Ja ihan hyvin olen töitä saanut, mutta osa siitä riippuu alasta ja työkokemuksesta, eikä siitä että olisin jotenkin briljanttipersoonallisuus, ihan tavallinen vain.

Vierailija
2/8 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

korostanut vielä sitä, että kotiäitinä ollessani opin organisointia ym. vastaavaa, joka on työttäkin tarpeellista osaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

* millainen ala, joissain hyötyä lapsista, joissain ei

* millaiseen paikkan haet, jotkut on lapsiystävällisiä työpaikkoja, jotkut ei

* jos sulla suuria aukkoja ajallisesti cv:ssä ja ne selittyy lapsella, kannattanee mainita

Vierailija
4/8 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä pitää siis mainita perhesuhteensa, joihin myös lapset kuuluvat!

Vierailija
5/8 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luke lapsi. Mutta kyllä naisilla on aina " vaara" työnanantajan kannalta tulla raskaaksi, jäädä ä-lomalle, jäädä kotiin kun lapsi sairastaa. Naisella on kohtu, ei sille mitään voi

Vierailija
6/8 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut viisi vuotta putkeen kotiäitinä, tällä hetkellä toimin johtavassa asemassa työelämässä ja käsittelen usein työhakemuksia. Valitettava totuus on, että kotiäitinä ei oikeasti opi pätkän vertaa sellaista organisointikykyä, jota työelämässä vaativissa tehtävissä tarvitaan. Lapset ja äitiys ovat arvokkaita asioita, mutta työelämän kannalta niistä ei ole juurikaan mitään hyötyä. Mainitkaa rehellisesti että lapsia on, etenkin jos lapset liittyvät työnkuvaan jotenkin. Mutta älkää juuttuko listaamaan sitä miten kotona oleminen on edistänyt osaamistanne, siitä tulee vain sellainen vaikutelma, että on väkisin pitänyt keksiä jotain kun muutakaan mainittavaa ei ole.

Vierailija
7/8 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä ja perhe-elämä erikseen. Lapsesi ovat sinusta ihania, työnantajasta eivät.

Vierailija
8/8 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsisin lastenhoidon vain, jos työhön kuuluu lasten kanssa toimimista tai jos ansioluetteloon tulee muuten kyseenalainen aukko. Olen itse maininnut asian myös sellaisessa tapauksessa, jossa erikseen mainittiin, että nämä pitäisi ansioluetteloon laittaa (tulkittiin hakijan eduksi, valtio työnantajana).

Kahdesti olen ihan omasta aloitteestani nuorempana lapsen maininnut cv:ssä, ja molemmilla kerroilla työhaastattelussa asia on otettu esiin syyllistävässä sävyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi