Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen syy tämä ilmastonmuutos on?

Vierailija
27.01.2025 |

Suomalaisten polttomoottoriautoilijoiden? Suomalaisten jotka syö lihaa? Vai mikä tätä ilmastonmuutosta aiheuttaa?

Kommentit (146)

Vierailija
61/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaikkien. Jokainen ihminen planeetalla aiheuttaa kasvihuonekaasupäästöjä.

Niin, sitä se hengittäminen tekee.

Vierailija
62/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan oletettu väitetty ilmastonmuutos ei kiinnosta yhtään. Miksi huolestua asiasta, johon ei voi vaikuttaa?

Jos huolestuu niin sillekään ei mahda mitään. Syy ja seuraus, täysin normaalia.

Mutta sen suhteen olen samaa mieltä, liiallinen murehtiminen ei auta vaan meidän tulee kestää, sietää, jaksaa ja ymmärtää elämää. Meidän tulee selviytyä ja keksiä tarvittaessa lisää keinoja.

Meidän täytyy siis myös tutkia, kokeilla, keksiä, kehittää, prosessoida, analysoida ja miettiäkin kaikenlaisia asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään ensimmäisenä päivänään Trump latasi sellaiset lisäykset että niistä kumotaan prosentti pakottamalla kaikki suomalaiset asumaan maakuoppaan ja syömään raakoja marjoja sekä sieniä.

otappa hullu aamu lääkkeet.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010977935.html

Trump allekirjoitti päätöksen vetäytyä Pariisin ilmastosopimuksesta

Hullujapa täällä hyvinkin heti aamusta. On hulluuttaa kieltää faktoja vaikka ne ovatkin täydellisessä ristiriidassa oman uskonlahkon pyhien kirjoitusten kanssa.

Ja täysin laskutaidottomia lisäksi jos kuvittelevat että edes koko suomen väestön elintason kurjistaminen kirjaimelliseti kivikaudelle kumoaisi pientä osaakasn 400 miljoonaisen kansakunnan ottamasta jättiaskeleesta taaksepäin.

Asutaan me maakuopassa

otappa nyt se lääke jo hullu.

Vierailija
64/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pääasia kumminkin että Rautavaaran mummolla on nyt Ecolator jätevesi systeemi. "

Olen aina ihmetellyt suomalaisten kauheaa vastustusta jätevesiasetusta kohtaan. Voiko olla enää konkreettisempaa luonnon ja ympäristön suojelua kuin katsoa että ne omat paskavedet eivät mene suoraan luontoon? Ja sekin on sitten muka ihan liian kallista että se kannattaisi tehdä. 

Ja sitten ylpistellään miten hieno luontosuhde suomalaisilla on. No katin kontit on. Autonromut ja jääkaapit kipataan metsään ja raakkujen yli ajellaan niin että rytinä vain käy.

Ootko varma että ne ovat kaikki suomalaisia, jotka heittävät romunsa luontoon? 

Vierailija
65/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaikkien. Jokainen ihminen planeetalla aiheuttaa kasvihuonekaasupäästöjä.

Jotkut enemmän kuin toiset.

Vierailija
66/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein lyhyesti sanottuna teollistumisen.

Vierailija
67/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polttomoottoriautoilijoiden ja lihaa syövien syy, ilman näitäkin pärjää. On olemassa ilmastoystävällistä kasvisruokaa ja sähköautoja, mihin nämä foliohatut ei suostu siirtymään.

Yksityisautoilun osuus Suomen päästöistä on 9%, kun taas rakentamisen osuus on 37%. Oletko koskaan nähnyt Vihreiden vastustavan esim. Helsingin rakennushankkeita, kutenn vaikka Malmin lentokentän rakentamista?

Itse asiassa nämä viimeiset lämpivät vuodet johtuvat ylemmän ilmakehän saasteiden VÄHENTYMISESTÄ => Vihreiden syytä.

Vierailija
68/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lupautunut sen verran ilmaston hyväksi tekemään, että en syö enempää kuin tarvitsen, tosin monen ei tarvitse  pilautuvassa maailmassa moisesta huolehtia, koska ruokaa ei ole monillakaan niin paljon liikaa.

Vierailija
69/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja joissakin maassa käynnissä väestön räjähdys esim intia nigeria .

Vierailija
70/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kärsineet ilmastonmuutoksesta?

Vierailija
71/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja joissakin maassa käynnissä väestön räjähdys esim intia nigeria .

Maissa siis.

Vierailija
72/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän oikeasti tapahtuisi, jos suomalaiset eläisivät ilmaston kannalta ihanteellisesti; eivät kuluttaisi kuin ihan välttämättömiin tarpeisiin, autoilu yms. olisi minimissä, lihaa ei syötäisi. Olisiko tämä parempi paikka silloin?

Onko se ilmaston kannalta ihanteellisempaa oikeasti vai vain meidän ihmisten mielestä?

Jos asiaa miettii niin tulen ainakin itse siihen tulokseen että eihän tässä elämässä voi siis tehdä mitään ettei vain saastuta. Pelkkä olemassaolomme jo saastuttaa, eikös ole kuitenkin tarkoitus että olemme olemassa ja elämässä täällä?

Ihmettelen koko yhteiskuntaa muutenkin, kaikki kielletään ettei vain tapahtuisi jotakin. Mitä tämän jälkeen on siis alkanut tapahtua? Tietysti hieman eri asiaakin mutta toisaalta liittyy elämän kokonaisuuteen tämäkin aspekti.

Vierailija
73/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lupautunut sen verran ilmaston hyväksi tekemään, että en syö enempää kuin tarvitsen, tosin monen ei tarvitse  pilautuvassa maailmassa moisesta huolehtia, koska ruokaa ei ole monillakaan niin paljon liikaa.

Miksi sitten ympäri maailmaa kärsitään ylipainosta jos ruokaa ei muka ole saatavilla? Tiesitkö että kiinalaiset syövät vuodessa lihaa saman verran kuin ihmiset suomessa.

Vierailija
74/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa meille kerrottiin, että vanhempien sukupolvien vika :D

Ninni 15v

Vanhemmat sukupolvet tosiaan loi meidän yhteiskunnasta semmoisen, että on pakko paskoa luontoa jotta saadaan talousvoittoja ja on PAKKO omistaa auton jotta pääsee töihin.

1800-luvulla oli paljon kivempaa, kun ei ollut autoja, eikä tosiaankaan tarvinnut pitkälle lähteä töihin, kun omassa peltotilkussa oli tarpeeksi hommaa.

Vierailija
75/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten tietysti.

Edellinen jääkausikin ihmisten vika vai miten on,kertoisitko minulle.

Vierailija
76/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten ympäri maailmaa kärsitään ylipainosta jos ruokaa ei muka ole saatavilla? Tiesitkö että kiinalaiset syövät vuodessa lihaa saman verran kuin ihmiset suomessa.

Ongelma on maapallon väkimäärä kun sitä lihaa pitää tuottaa kestämättömän paljon olen 52v mies ja minun aikana maailman väkiluku on tuplaantunu vähintään ei näin voi jatkua.

Vierailija
77/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pääasia kumminkin että Rautavaaran mummolla on nyt Ecolator jätevesi systeemi. "

Olen aina ihmetellyt suomalaisten kauheaa vastustusta jätevesiasetusta kohtaan. Voiko olla enää konkreettisempaa luonnon ja ympäristön suojelua kuin katsoa että ne omat paskavedet eivät mene suoraan luontoon? Ja sekin on sitten muka ihan liian kallista että se kannattaisi tehdä. 

Ja sitten ylpistellään miten hieno luontosuhde suomalaisilla on. No katin kontit on. Autonromut ja jääkaapit kipataan metsään ja raakkujen yli ajellaan niin että rytinä vain käy.

En usko että Ahmed Kontulasta jaksaisi jääkaappiaan ajella ihan johonkin itäsuomalaiseen perämetsään.

Maallahan noita laittomia kaatopaikkoja lähinnä näkee, ei kaupungeissa tai niiden lähellä. 

Vierailija
78/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että Ahmed Kontulasta jaksaisi jääkaappiaan ajella ihan johonkin itäsuomalaiseen perämetsään.

Maallahan noita laittomia kaatopaikkoja lähinn

Niitä "Ahmedeja" yms asuu ympäri Suomea. 

Vierailija
79/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan yksityisautoilu ja lihansyönti on aika pientä verrattuna rakentamiseen ja maankäyttöön. Paras ja nopein toimi minkä Suomi pystyisi tekemään olisi siirtyminen oikeasti kestävään metsänkäyttöön jolloin hiilinielut alkaisi heti kasvaa supistumisen sijaan. Mitään ei tarvi keksiä uudelleen, yhtiöiden tarvii vain noudattaa korulauseitaan.

Yksilön rooli riippuu myös elintasosta. Suomalainen köyhä tuskin pystyy edes aiheuttamaan merkittävää haittaa, kun taas toinen mielestään kestävästi elävä aiheuttaa kulutuksillaan ja lentämisillään moninkertaisen vahingob.

Öljy-yhtiöt ja muut suuren luokan syypäät on kauan pyrkineet kääntämään keskustelua yksilön valintoihin. Tosta historiaa:

https://areena.yle.fi/podcastit/1-62028785

Vierailija
80/146 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ilmasto muuttuu koska sen täytyy muuttua, uskoisin että se tekee nk. töitä. Ilmaston täytyy muuttua osana prosessia. Ilmakehä puhdistaa itseään ja jokaisella asialla joka siihen liittyy on oma tarkoituksensa. "

Ei ilmakehän prosesseilla, evoluutiolla tai muilla vastaavilla mekanismeilla ole mitään tarkoituksia. Ne vain tapahtuvat fysiikan lakien mukaan ja se siitä. Ne voivat johtaa parempaan tai sitten katastrofeihin ja kumpikaan ei niitä prosesseja sinällään hetkauta koska ne eivät ole tietoisia olentoja.

No miksi sinä kiellät vastaukseni ja kerrot samaa asiaa kuitenkin perään?

Koska sinä kirjoitat:" Ilmakehä puhdistaa itseään ja jokaisella asialla joka siihen liittyy on oma tarkoituksensa. ""

Ei niillä ole mitään omia tarkoituksia. Ne vain tapahtuvat koska maapallo ja sen ilmakehä sattuu olemaan sellainen kuin on. Kukaan ei ole millekään täällä antanut mitään tarkoitusta.

Tarkoituksen olemassaolo vaatii että on joku joka haluaa jotain ja tekee siksi jotain juuri tietyllä tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän