Mikä sähköauto, Tesla vai Kia ?
Luin tuolta https://riderated.com/fi/c/vertailut/tesla-model-y-vs-kia-ev6 arvosteluja ja alan kallistus Kian puoleen. Kokemuksia ?
Kommentit (97)
Itse en Teslaa ostaisi ja Kia on varmasti halvempi. Teslat tehdään Kiinassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi on pieniä kinnereitä. Saippuakuplia jotka kuitenkin kivirekiä ajettavia.
Mistä lähtien 4.7metrinen auto on ollut pieni kinneri?
Ei noilla voi viisihenkinen perhe lähteä viikoksi Lappiin varusteiden kanssa, ainakaan lain mukaan. Kantavuus ei riitä. Peräkärrynkin vetäminen usein mahdotonta, romuttaa ainakin ajomatkan.
Ei siinä auta ohjaamon väriled-valaistus.
Olen omistanut autoja nyt 32 vuotta eikä ole vielä tullut mieleen että lähtisi viikoksi lappiin. Ei ainakaan autolla.
Harvassa on perheet jotka tuollaista harrastaa.
En halua ruokkia rasistia. Siksi ei Teslaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on EV6 vajaa pari vuotta ja olen ollut todella tyytyväinen. En edes harkinnut Teslaa. EV6:ssa saa säädettyä regenin tilanteeseen sopivaksi ja kokonaan pois päältä. Teslassa ei tätä vaihtoehtoa ole.
Miksi ihmeessä joku ottaisi sen pois päältä, paras ominaisuus e autossa
Auton kuuluu rullata kun kaasu vapautetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on EV6 vajaa pari vuotta ja olen ollut todella tyytyväinen. En edes harkinnut Teslaa. EV6:ssa saa säädettyä regenin tilanteeseen sopivaksi ja kokonaan pois päältä. Teslassa ei tätä vaihtoehtoa ole.
Ei sellaisia ole valmistettu enää pitkään aikaa, jotkut vanhat jenkit teki tuota, muissa on moottorijarrutus.
Itseä houkutellut Ford Explorer EV. Ihan hintasakin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukautuva vakkari käytössä niin ei siinä kaasujalkaa tarvitse vaivata ja vapautella.
Vierailija kirjoitti:
Myönnät siis että pieniä kinnereitä ovat KIA ja Tesla.
Se on sinun mielipiteesi. Joku humppaorkesterin kuski pitäisi sinun autoasi pienenä kinnerinä, johon ei saa edes bändiä soittimineen ja PA-laitteineen. Joten ajelet sitten pikkukinnerillä, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kia on pelkkä epämukava ja kalsea muovilaatikko pyörillä, vaihdoin pois jo vajaan vuoden ajon jälkeen.
Mikä Kia? Vähän eroa Picantolla ja EV6lla.
Sportage, polttis nelivedolla. Kyllästyin näkyvyyden totaalisesti peittäviin etupalkkeihin ja muovisuuteen.
KIA on hyvä, joudut maksamaan hieman enemmän vastaavasta autosta kuin 3 tai Y, mutta ostat itsesi vapaaksi elonsynnintunnosta ja saat mahtavan latauskäyrän kunhan laturi antaa 800 volttia.
t. teslakuski
Vierailija kirjoitti:
Itse en Teslaa ostaisi ja Kia on varmasti halvempi. Teslat tehdään Kiinassa.
Suomeen tuotavat Y:t tehdään kylläkin Saksassa.
Tarvitsisin uuden auton, mutta en osta natsiautoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi on pieniä kinnereitä. Saippuakuplia jotka kuitenkin kivirekiä ajettavia.
Mistä lähtien 4.7metrinen auto on ollut pieni kinneri?
Ei noilla voi viisihenkinen perhe lähteä viikoksi Lappiin varusteiden kanssa, ainakaan lain mukaan. Kantavuus ei riitä. Peräkärrynkin vetäminen usein mahdotonta, romuttaa ainakin ajomatkan.
Ei siinä auta ohjaamon väriled-valaistus.
Olen omistanut autoja nyt 32 vuotta eikä ole vielä tullut mieleen että lähtisi viikoksi lappiin. Ei ainakaan autolla.
Harvassa on perheet jotka tuollaista harrastaa.
Tekeekö joku muka jotain muuta muin ajaa Lappiin ja takaisin peräkärri perässä?
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsisin uuden auton, mutta en osta natsiautoa.
Osta Volkkari. :D
https://media.gettyimages.com/id/56455594/photo/foundation-stone-for-th…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaisia ole valmistettu enää pitkään aikaa, jotkut vanhat jenkit teki tuota, muissa on moottorijarrutus.
Saapissa oli vapaakytkin. 96:ssa siis.
Sähköautojen valmistus saastuttaa vesistöt. Emme tarvitse kaivosteollisuuden purkuputkia enään yhtään lisää.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen valmistus saastuttaa vesistöt. Emme tarvitse kaivosteollisuuden purkuputkia enään yhtään lisää.
Totta. Onneksi polttomoottoriautot valmistetaan kävyistä ja järvikaislasta.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan, kielletään kaikki toiminta, joka saastuttaa vesistöjä / on saastuttanut vesistöjä.
Tesla tietysti, kun EU:n latausinfra on viisaasti rakennettu Teslan hallintaan. Tuskin lataat Samsungin puhelintakaan Ericssonin laturilla.
Tämä viisihenkinen perhe ajeli Ruotsin kautta Saksaan ja Norjaan harrastevälineet mukana EV6:lla. Lappin en lähtisi, mutta vain siksi, ettei Lappi kiinnosta.