Pelkään saavani potkut. Mulla on ollut henk.koht. elämässä muutoksia jotka on näkyneet
töissä.Miten vahvistaa omaa paikkaa työpaikalla?
Kommentit (9)
ja niin oli vuosi sitten minullakin. Pakko oli töissä kertoa niistä pääpiirteittäin, jotta ymmärsivät etten kertakaikkiaan kykene samanlaiseen työpanokseen kuin aiemmin.
Suosittelen kertomaan pomollesi, ei tietenkään kovin yksityiskohtaisesti.
Suoraan ja rehellisesti tilanteen kertominen luottamuksellisesti (!) esimiehelle on pelkkää plussaa. Itse teen kaikkeni näiden avoimien työntekijöiden eteen. Yleensä se kompromissi löytyy aina (esim. väliaikainen työajan/työtehtävien muuttaminen) ja tätä kautta olen saanut työpaikallemme tyytyväisiä ja puolestaan tarpeentullen joustamaan valmiita ihmisiä.
T.esimies
onnettomuuden takia poissa työstäsi? sairauden takia ei voi antaa potkuja.
pääpiirteittäin esimies tiesi kyllä jutun, mutta sain silti ystävällisen huomautuksen siitä kehityskeskustelussa, että työ ei ole oikein mennyt putkeen loppuvuodesta. Menin kyllä myös itseeni ja yritin hammasta purren skarpata. Esimies oli tosi lämmin ja empaattinen tyyppi, olin ollut hänen alaisensa jo 6 vuotta ennen tätä ja oli eka ja ainoa kerta, kun koskaan huomautti mitään työstä selviytymisestä.
Avioero oli syy.
Jos työntekijä ei ole enää kykenevä tekemään töitään, niin sen voi laittaa pihalle. Mutta tarvii olla työkyvytön yli vuoden ajan ja silloinkin syynä ei ole varsinaisesti sairaus, vaan se ettei kykene enää töihin (pysyvästi).
mulla on kaksi esimiestä, toinen on pomojen p****n nuolija, ei tunne yhtään empatiaa eikä välitä muusta kuin omasta hyötymisestä. toinen on ihan tuntematon ihminen minulle, kummallekko menen nyt kertomaan hankalasta elämän tilanteesta???
ens ke on näköjään kehityskeskustelu merkitty työvuorolistaan, todennäköisesti siellä on siis vaan vittuilu tuokio. kiva lähteä työvuoroon sen jälkeen.
pomolle että sinulla on vaikeaa, sanot vain sen ja sanot että tiedät työtuloksesi alentuneen ja haluat parantaa sitä mahdollisuuksiesi mukaan.
Pomot voivat tulkita laiskuudeksi tai motivaation katoamiseksi, kerro ihmeessä mutta älä yksityisasioita.
mitä se niille kuuluu? Tee työsi.