Kamalat jouluperinteet!
Meillä miehen mummo leipoo meille jouluisin pikkuleipiä kaksi keksipurkillista. Kukaan ei tykkää näistä pikkuleivistä ja juuri heitin kaksi vuotta vanhat pikkuleivät pois keittiönkaapista. Joka joulu mummo tuo hymyssä suin pikkuleivät, eikä me kehdata niistä kieltäytyä. Ainakin saadaan, joka kerta kylkiäisinä hieno peltirasia, tosin viime vuonna sekin täytyi muistaakseni palauttaa. Onko muilla samoja kokemuksia? :)
Kommentit (106)
Lapsena pappa kävi hakemassa joulukinkun kauppahallista. Ei mitään nykyajan kinkkurullaa vaan 5 cm läskillä varustetun valtavan kimpaleen sitä sitten lapsena äklöten koitettiin lusia alas.
Mummo haluaa varmaan antaa jotain mutta ei ole varaa kalliita lahjoja maksella kaikille. Jos mummo saa tuosta hyvän mielen, ottakaa ihmeessä vastaan pikkuleivät ja lahjoittakaa vähin äänin eteenpäin. Ei se mummo varmaan enää monta vuotta ole niitä leipomassa.
Minä en ole ikinä nähnyt miehen mummoa. Miehen äitikin on jo edesmennyt kauan sitten. Arvostakaa ihmiset läheisiänne, kun teillä on vielä heidät keskuudessanne. Ei kukaan pipareita pahuuttaan tuo. Se on rakkaudenosoitus, vaikka olisikin vähän kömpelö sellainen.
Kutsukaa vierait ja syöttäkää niile piparinne. Tai kuten yllä: viekää töihin. Sehän on yleisesti tunnettu tosiasia, että työpaikalle voi viedä vaikka ylivuotiset pakastepullat ja hyvin käyvät kaupaksi. Minä olen usein vienyt joulun jälkeen suklaat töihin, kun en itse niistä perusta.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:56"]
Anopin tekemä maksalaatikko on paskanmakusta.
[/quote]Kaikkien tekemä maksalaatikko on kamalaa koska maksalaatikko on kamalaa. Haiseekin hirveälle. Miksi ihmiset syö sitä? Meillä sitä syö koira aina silloin tällöin. Lapset ei edes usko, että se on ihmisten ruokaa.
Miksette tykkää pikkuleivistä? Ei toi niin kauhealta kuullosta :)
Anopin tekemä maksalaatikko on paskanmakusta.
Eikö noita voisi viedä esim. työpaikalle? Yleensä työpaikan kahvipöydästä katoaa ennemmin tai myöhemmin mikä vaan.
Kaikesta sitä saakin ongelmat tehtyä
Jostain kumman syystä mummonne ei ole tuonut meille leipomuksiaan.
Entisen miehen suvussa oli perinteenä käydä jouluaattona haudoilla, siis kesken aaton lähteä rämpimään säästä riippumatta sinne hautausmaalle. Ilmoitin yhden kerran jälkeen, että en enää osallistu.
Miehen mummon? Taidat tarkoittaa miehen äiti? Eli anoppi sinulle?
Ei ihme, että valitettavaa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Entisen miehen suvussa oli perinteenä käydä jouluaattona haudoilla, siis kesken aaton lähteä rämpimään säästä riippumatta sinne hautausmaalle. Ilmoitin yhden kerran jälkeen, että en enää osallistu.
Hyvä, ettet enää mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, ettet enää mennyt.
Niin olikin, en jaksa sellaista pakkomielteistä surkuttelua kesken aaton.
Kaveri menetti läheisensä tsunamissa ja postille näiden hautakivestä kuvia someen jouluisin. Kai se on pakko saada huomiota.
Tuo työpaikalle vienti on hyvä idea :) Eihän tämä rankkaa ole! Hauskaa vain! - AP