Minulla on ihana koti, onko sinulla?
Katselen tässä omaa kotiani. En ole rikas ja huonekalut ovat vanhoja. Näen kotini kuitenkin kauniina ja juuri nyt on hyvä olla omassa kodissa.
Kommentit (36)
En nyt ihanuudesta tiedä, mutta tykkään kodistani ja tykkään olla täällä.
Meillä on ihana koti, juuri semmoinen kuin olemme halunneetkin. Koti on oma ja maaseudun rauhassa.
On, tosiaankin. Molemmat.
Toinen koti on kaupungissa, keskustassa. Lyhyt matka joka paikkaan. Oli kätevä, kun oltiin töissä.
Toinen koti on maalla 150km matkaa, pikitietä pihaan asti. Eläkkeellä ollaan täällä melkein aina. Luonto lähellä, lenkkeilyreitit, ladut, marjamaat alkaa miltei pihasta. On pihasauna ja grillikatos. Verstas. Tosi sopivaa meille. Vanhaa ja viihtyisää. Kotoisaa.
Alkaa olla remontin tarpeessa, 17 vuotta on nyt asuttu. Voisin asua muuallakin, myynti on ollut mielessä. Talo on kuitenkin ihanalla paikalla ja sitä tulisi ikävä, ei niinkään itse taloa.
Kyllä on. Teetin tähän täysremontin katosta lattiaan, niin kyllä nyt kelpaa ihastella asuntoa. Etsin nimenomaan remontoitavaa asuntoa.
Paikka jossa nukkua. Ei ole sen suurempaa tunnesidettä. Elämä on muualla. Työssä, harrastuksissa, ystävisssä, jne.
Vierailija kirjoitti:
Toinen koti on kaupungissa, keskustassa. Lyhyt matka joka paikkaan. Oli kätevä, kun oltiin töissä.
Toinen koti on maalla 150km matkaa, pikitietä pihaan asti. Eläkkeellä ollaan täällä melkein aina. Luonto lähellä, lenkkeilyreitit, ladut, marjamaat alkaa miltei pihasta. On pihasauna ja grillikatos. Verstas. Tosi sopivaa meille. Vanhaa ja viihtyisää. Kotoisaa.
Kuulostaa ihanalta ja rentouttavalta paikalta. Tuokohan pikitie ei toivottuja vieraita siis varkaita?
No on kyllä ihana koti. Moni ei tätä ihanaksi sanoisi. Poikani sanoi, että tämä näyttää mummolalta, mutta sehän tämä onkin. Kylppärissäkin on kristallikruunu. Kirjastohuone täynnä nimenomaan niitä kirjoja. Makuuhuoneessa pylvässänky.
Olen kiitollinen omasta kodista. Se on hieman liian suuri yhdelle, mut nyt ei kande myydä eli näillä mennään. Toisaalta tämän kodin tietää ja tuntee, mut mites sitten myytävät kodit? Niissä riittäisi perkaamista, joten jään tähän niin kauan kuin varat sallii.
On, minulla on kaksi ihanaa kotia ja molemmat erilaisia. Toinen on huippumoderni, tilaa ja valoa joka suuntaan ja sisustettu designilla. Toinen on 1960-luvun lopulta, remontoitu ja tilava sekin, mutta ihan eri tyylinen. Molemmat ovat kuitenkin minun (meidän) näköisiä ja viihdymme molemmissa hyvin.
Nuorena tuli vaihdettua elämäntilanteen mukaan asuntoa eikä mikään niistä ollut nimeltään koti. Nyt yli 20 v. asuttuani samassa asunnossa se nimenomaan on koti. Täältä on jo alkuperäiset asukkaat muuttaneet hautausmaalle eli yhtään ei ole heistä ihanista vanhuksista jäljellä.
Minä taidan olla nyt talon vanhimpia asukkaita, koska tänne on muuttanut nuoria ja vanhoja uusia asukkaita. Mukavia ihmisiä ovat kaikki, paitsi yksi vanhempi tuijottaa vaan, kun tervehdin. Ehkä hän yrittää muistella, kukas tuo hyypiö on eikä ehdi tervehtiä :D
Joo. Paljon luonnonvaloa, antiikkia, viherkasveja ja taidetta. Käytän värejä sisustuksessa, moni tykästyy kotiimme kun käy täällä
On, peräti 2:)
Rakastan kauniita kotejamme, niiden pihoja ja sijaintia. Ympäröivää luontoa - toisessa metsää, meri ja pari uimajärveä, toisessa vuoret ja viiniviljelmät
Sisustus molemmissa kaunis hallittu sekoitus uutta ja vanhaa, ei krääsää eikä mitään ylimääräistä. Värejä jotka piristävät.
Mun on suorastaan vaikea tajuta ettei joku rakentaisi itselleen kaunista kotia on se sitten kuinka vaatimaton tahansa tai huonossa paikassa??
Voi, kertoisitko lisää! Itselläkin suunnitelmissa, mutta mietin, mistä löytää tekijää ja ettei maksa liikaasuunnittelitko remontin itse?
Meidän kerrostalossa kävi hauska juttu. Eräällä asukkaalla kuoli vanha ihana koira ja hän onneton meni hankkimaan seurakoira, joka meni paniikkiin, kun omistaja lähti töihin. Huusi ja vikisi koko päivän. Puolen vuoden kuluttua hän muutti koirineen ja arvatkaas mitä. Tilalle muutti uusi asukas, jolla on saman rotuinen seurakoira. Voi sitä huutoa, kun omistaja välillä käy jossain. No aina ei voi voittaa tuumaa varmaan lähinaapurit :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihanalta ja rentouttavalta paikalta. Tuokohan pikitie ei toivottuja vieraita siis varkaita?
Eipä ole näkynyt. Moni sanoo, että ne pistotiet hiekkatietä ovat varkaiden unelma, jos talo on tyhjillään, saa roistot rauhassa mellastaa. Tässä on samassa pihapiirissä muitakin asuntoja, autoja pihassa aina. Ja pikitielläkin kulkijoita.
Kiitos kommentista, rentoudumme todellakin😉
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä ihana koti. Moni ei tätä ihanaksi sanoisi. Poikani sanoi, että tämä näyttää mummolalta, mutta sehän tämä onkin. Kylppärissäkin on kristallikruunu. Kirjastohuone täynnä nimenomaan niitä kirjoja. Makuuhuoneessa pylvässänky.
Kuulostaa ihanalta.
Hienoa <3 niin on minullakin. Oma koti on todella tärkeä paikka ja ihanaa jos se on kaikin puolin mieluisa.