Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla hammaskiveä ja olen odottanut hammaslääkäriin pääsyä 7 kk, mutta jonot ainakin vuoden, nyt kaveri sanoi

Vierailija
26.01.2025 |

Eli siis oon odottanut hammaslääkäriin pääsyä jo 7 kuukautta ja aikoja ei ole ja  "loka-marraskuussa luultavasti" vastauksen sain  kun soitin uudelleen. Nyt kaveri sanoi "ei näytä kovin hyvältä kun naurat" ja alkoi haukkumaan hampaitani. Tuntuu hirveeltä kun muutenkin hymyilen suu kiinni . 

Sanoin et no ei pidä nauraa sitten ollenkaan ja tiiän että on paha mutta tuntu tosi pahalta ja sanoi no en mä tarkoittanut ja vaan pari kertaa huomasin. Yritti vaan parantaa oloa mutta tuli hirvee olo . 

Kommentit (187)

Vierailija
41/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen?

Ei ole varaa. Kotihoidon tuella mennään. 

Oletko yksinhuoltaja?

Vierailija
42/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millähän "kirjolla" on nää jotka jankkaa "mene yksityiselle" kun aapee on useaan kertaan kirjoittanut ettei ole varaa. 

Mä ilmeisesti olen osannut valita asuinpaikan hyvin kun ei ole ongelmaa päästä hoitoihin. Siirryin taannoin julkisen asiakkaaksi, jos ongelmia tulee on onneksi mahis sitten käyttää yks.puolen palveluita. 

Aika tarkkaan saman hintaista, usein julkisella on 60-90 hammaskiven poisto ja yksityisellä usein tarjouksia esim 99

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kylläkin hammasasiat järjestyneet samalle viikolle, särkyasioissa samalle päivälle, mutta maksankin käyntini itse enkä ole yhteiskunnan palveluita kärkkyvä loinen.

Vierailija
44/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just katoin et offerilla dentariumissa (kluuvi) tarkastus ja hammaskiven poisto 89e

Vierailija
45/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hammaskiven poisto kallista julkisen hammaslääkarin kauttakin. Odotin vuoden ja pääsin tarkastukseen. Tarkastus, röntgen, fluoraus ym maksoi. Yli 50. Sitten sain uuden ajan suuhygienistille hammaskiven poistoon ja sekin maksoi yli 50. Jos hammaskiveä on ja ientulehdustakin niin nopeasti yksityiselle suuhygienistille ja odottelet sitten sitä hammaslääkäriaikaa. 

Paljon röntgen saa sinulle maksaa, kun tuollainen mitätön summakin jo repii perseen?

Vierailija
46/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on kylläkin hammasasiat järjestyneet samalle viikolle, särkyasioissa samalle päivälle, mutta maksankin käyntini itse enkä ole yhteiskunnan palveluita kärkkyvä loinen.

Kuule kun kunnalliset hammashoitolakäynnit maksaa rahaa. Lähemmäs satasen oli yksi lyhyt käynti jo lähes 8 vuotta sitten. 

Vierailija
47/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule kun kunnalliset hammashoitolakäynnit maksaa rahaa. Lähemmäs satasen oli yksi lyhyt käynti jo lähes 8 vuotta sitten. 

Jatkan. Käynnillä paikattiin pieni reikä. 

Kävin myös yksityisvastaanotolla, jossa myös paikattiin pieni reikä. Yllätys oli, että lasku oli saman suuruinen kuin kunnallisella h-lääkärillä.

Vierailija
48/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itse porakoneella hammaskivet pois!

Kiva Pirkka-niksi.

Vierailija
49/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se välttämättä ole paljoa kalliimpaa yksityisellä, mutta riippuu kunnasta mitä kunnallinen veloittaa. Jos joutuu käymään kahdesti vuodessa niin toinen siinä kunnallisessa ja toinen omakustanteisesti yksityisellä. 

Parodontax, ollut hyvä siinä vaiheessa jos alkaa kertymään, hampilääkäri sanoi että on yksilökohtaista.

Vierailija
50/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuhygienisti poistaa hammaskiven. Ei tarvi lääkäriä.

Se on silti sen 200€ niin mistäs repäiset jos rahaa ei ole.

Kunnallisella? Yksityisellä kannattaa kysyä hintoja, eivät kaikki ole 200 €.

Vierailija
51/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä useisiin yksityisiin hammasklinikoille ja kysy tarjousta.

Vierailija
52/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet lapsia jos sinulla ei ole edes varaa hoidattaa hampaitasi. Sääliksi käy lapsiasi kun syntyivät noin köyhään perheeseen. Eipä ole valoisa tulevaisuus heilläkään.

Vierailija
53/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se välttämättä ole paljoa kalliimpaa yksityisellä, mutta riippuu kunnasta mitä kunnallinen veloittaa. Jos joutuu käymään kahdesti vuodessa niin toinen siinä kunnallisessa ja toinen omakustanteisesti yksityisellä. 

Parodontax, ollut hyvä siinä vaiheessa jos alkaa kertymään, hampilääkäri sanoi että on yksilökohtaista.

Se on hammaslääkäri eikä mikään stanan hampilääkäri!

Vierailija
54/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet lapsia jos sinulla ei ole edes varaa hoidattaa hampaitasi. Sääliksi käy lapsiasi kun syntyivät noin köyhään perheeseen. Eipä ole valoisa tulevaisuus heilläkään.

Vi tun idiootti! Monella on tiukkaa silloin, kun on hoitovapaalla! Tilanne on eri kun palaa töihin! 

Vierailija
55/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela-korvaus: 1.5.2025 alkaen Kela korvaa suuhygienistin antamaa hoitoa ilman lääkärin lähetettä enintään kaksi kertaa vuodessa.

Näin kilpailutat hammaskiven poiston:

Tarkista Offerilla/diili-sivustot: Tarjouksia voi löytää jopa -90 % alennuksella.

Vierailija
56/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi tun idiootti! Monella on tiukkaa silloin, kun on hoitovapaalla! Tilanne on eri kun palaa töihin! 

Voiko työssäkäyvä puoliso jeesiä laskun kanssa tässä kohtaa?

Vierailija
57/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei ole todellakaan halpaa kunnallisellakaan. Ensin maksat hammaslääkärikäynnin että saat lähetteen hygienistille ja sitten maksat vielä sen. Tuostakaan ei alle 100€ selviä. Jos ongelma on pelkkä hammaskivi niin yksityinen hyvällä tarjouksella tulee todennäköisesti halvemmaksi. Tietysti jos hampaissa on noin paljon hammaskiveä niin siellä on todennäköisesti myös reikiä vino pino.

Vierailija
58/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskiven poisto maksaa yleensä noin 60120 euroa hammaskiven määrästä ja vastaanotosta riippuen. 

Vierailija
59/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaskiven poisto maksaa yleensä noin 60120 euroa hammaskiven määrästä ja vastaanotosta riippuen. 

Ei ihme ettei jengillä ole varaa. 

Vierailija
60/187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödynnä tarjoussivustoja: Offerilla ja vastaavat palvelut tarjoavat usein suuhygienistikäyntejä jopa -50 % alennuksella. Nämä sisältävät tyypillisesti hammaskiven poiston ja soodapuhdistuksen

hammaskivenpoisto - Tarjoukset jopa -90 % - Offerilla https://share.google/ZBhoV2kfVzRJL1tVN

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän