Mulla hammaskiveä ja olen odottanut hammaslääkäriin pääsyä 7 kk, mutta jonot ainakin vuoden, nyt kaveri sanoi
Eli siis oon odottanut hammaslääkäriin pääsyä jo 7 kuukautta ja aikoja ei ole ja "loka-marraskuussa luultavasti" vastauksen sain kun soitin uudelleen. Nyt kaveri sanoi "ei näytä kovin hyvältä kun naurat" ja alkoi haukkumaan hampaitani. Tuntuu hirveeltä kun muutenkin hymyilen suu kiinni .
Sanoin et no ei pidä nauraa sitten ollenkaan ja tiiän että on paha mutta tuntu tosi pahalta ja sanoi no en mä tarkoittanut ja vaan pari kertaa huomasin. Yritti vaan parantaa oloa mutta tuli hirvee olo .
Kommentit (28)
Hammaskiven poisto on tarjouksessa yksityisellä monesti jopa alle satkun. Niitä vain seurailemaan.
Ainakin yksityisellä MYÖS hammaslääkäri tekee hammaskiven poistoja.
Vierailija kirjoitti:
Tekee, mutta hinta on sen mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa siihen kalliimpaa lääkäriä on työllistää.
Ei ole varaa? No sitten odottelet. Nykyään pitää ottaa huomioon, että terveydestä huolta pitäminen voi maksaa. Ja vaikka säästää sitä rahaa pikkuhiljaa tällaisiin.
Varaappa kuule aika yksityiseltä (työtönkin pystyy säästämään sen sata-parisataa euroa jotta pääsee tarkastukseen/hoitoon) ja tee kantelu siitä,ettet saanut hoitoa ajoissa. Hammaskivenpoisto on suositeltavaa tehdä ainakin kerran vuodessa,usammin,jos siihen taipumusta. Aivan törkeää toimintaa julkiselta!!! Jos hammaskiveä ei poisteta,voit pian olla hampaaton,varsinkin,jos tilanteesi on kuvaamasi kaltainen.
On se hammaskiven poisto kallista julkisen hammaslääkarin kauttakin. Odotin vuoden ja pääsin tarkastukseen. Tarkastus, röntgen, fluoraus ym maksoi. Yli 50. Sitten sain uuden ajan suuhygienistille hammaskiven poistoon ja sekin maksoi yli 50. Jos hammaskiveä on ja ientulehdustakin niin nopeasti yksityiselle suuhygienistille ja odottelet sitten sitä hammaslääkäriaikaa.