Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitaja pistää tahallaan huonosti?

Vierailija
26.01.2025 |

Olen käynyt jo vuosia infuusiohoidossa keskussairaalassa. Kaikki on sujunut hyvin mutta eräs vanha tuttu ( kouluaikainen, emme tunne hyvin mutta liikuimme osittain samoissa porukoissa nuorena) on sairaanhoitajana tuossa yksikössä. 

Olen nyt huomannut että kun hän on laittanut minulle kanyylin, on pistoskohta kipeä/turvonnut ja kutiseva jälkeenpäin. Viimeeksi siihen muodostui kutiseva patti. 

Koskaan aikaisemmin ei ole mitään vastaavaa tullut tipan laittamisesta, eikä tule, jos joku muu on vuorossa laittamaan minulle tipan.

Onko mahdollista että tämä sairaanhoitaja pistää jotenkin tahallaan väärin vai eikö hän vain osaa? 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että hän yrittää ihmeellisistä kohdista ja käsissäni on useita pysyviä, tai ainakin huonosti paranevia, arpia noista tökkimisistä kun kanyyli ei löydä suonta. 

Toiset sairaanhoitajat eivät ole tökkineet, vaan asiallisesti laittaneet tipan.

Vierailija
2/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee tahallaan. Pokasitko sen ihastuksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista. Mutta ei todennäköistä. 

Vierailija
4/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joku toinen perusteineen

Vierailija
5/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet edelleenkin harhainen. 

Vierailija
6/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla ei ole valmista porttia jos joudut vähän väliä pisteltäväksi?

Ja jos koet että tuo hoitaja ei osaa/tekee tahallaan huonosti, pyydä toinen hoitaja.

Ja kerro tuosta aiemmasta kerrasta toiselle hoitajalle. Asiasta pitäisi tehdä haittatapahtuma ilmoitus haipro

Vierailija
7/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti jännittää, koska olette tuttuja. Kukaan ei pistä tahallaan huonosti, johan se hidastaa omaa työntekoa.

Vierailija
8/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin tätä, mutta tuntuu jotenkin vaikealta kun ovat jakanert omat potilaat ja kaikilla on omissaan kädet täynnä työtä..

Vierailija
9/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, tiedän, tämä kuulostaa hullulta, mutta kuten sanoin, kaikki on sujunut muuten hyvin, ikinä ei kenenkään muun kanssa ole ollut tällaista, että pistoskohta kipeytyy ja kutisee..

Eli onko minulla vain ollut tuuria aiemmin kun ei mitään ole tullut muiden kanssa vai tekeekö tämä sairaanhoitaja jotain väärin? Onko yleistä saada ihottumaa ja arpia pistokohtiin?

Vierailija
10/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti jännittää, koska olette tuttuja. Kukaan ei pistä tahallaan huonosti, johan se hidastaa omaa työntekoa.

Enpä tiedä. 

Vierailija
11/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, tiedän, tämä kuulostaa hullulta, mutta kuten sanoin, kaikki on sujunut muuten hyvin, ikinä ei kenenkään muun kanssa ole ollut tällaista, että pistoskohta kipeytyy ja kutisee..

Eli onko minulla vain ollut tuuria aiemmin kun ei mitään ole tullut muiden kanssa vai tekeekö tämä sairaanhoitaja jotain väärin? Onko yleistä saada ihottumaa ja arpia pistokohtiin?

Riippuu lääkkeestä ja sairaudesta. Ehkä olet sairautesi takia menettänyt immuniteettia tai allergisoitunut lääkkeelle. Jos pistokohtaan pannaan teippi tai laastari, liima-aine voi ärsyttää. Eli ota yhteyttä hoitavaan lääkäriin. Älä esitä syytöksiä vaan kerro kutinasta ja iho-oireista.

Vierailija
12/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä usko. Ei se sua hoitais jos olis yhtään mitään hänen puolestaan hampaankolossa

Vierailija
13/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus, mikä lääke?

Älä syyttele tuttavaasi aiheettomasti. Itselleni on alkanut iän myötä tulla kutiseva ihottuma mustelmiin.

Vierailija
14/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran verikokeen otto sattui todella paljon. Niin paljon, että kävi mielessä oliko jotain henkilökohtaista. En kuitenkaan tunnistanut kyseistä henkilöä, vaikka kuinka mietin voisiko olla joku tuttu. Oli miten oli, itse pyytäisin ap:n tilanteessa toista hoitajaa.

Vierailija
15/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan riittää, kun näyttää ne arpiset kädet.

Vierailija
16/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatkos sika vinkuu -kommentit? Todellakin on hoitajia, jotka tahallaan pistävät huonosti. Olet sinä kyllä naiivi ja lapsenuskoinen.

Vierailija
17/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pistää. Onhan niitä potilaiden myrkyttäjiäkin. Toki nuo ovat harvinaisia.

Vierailija
18/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lääkkeestä ja sairaudesta. Ehkä olet sairautesi takia menettänyt immuniteettia tai allergisoitunut lääkkeelle. Jos pistokohtaan pannaan teippi tai laastari, liima-aine voi ärsyttää. Eli ota yhteyttä hoitavaan lääkäriin. Älä esitä syytöksiä vaan kerro kutinasta ja iho-oireista.

Näin teenkin, mutta omituista että vain yhden sairaanhoitajan jäljiltä tulee oireita. Ei se oikein allergiaan viittaa.

Vierailija
19/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai taas?

Vierailija
20/36 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sama henkilö pistänyt aina ja samaa lääkettä? Mikä tämä lääke on? Psykoosilääke?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi