Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loistava kuva minimiäippärahan lastenhuoneesta...

Vierailija
03.03.2007 |

Iltalehden sivuilta uutiset, vaalit, lapsiperheen asema ja linkki " Miksi äiti saa vähemmän kuin työtön?" Ei taida tuossa perheessä kovin paljon kiusata kun löytyy lapsilta unikkolakanat... Siihenhän ne meneekin kuukauden päivärahat kun joka sänkyyn hommataan Marimekkoa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen saanut lapseni kypsällä iällä ja niin, että alla on ollut omistusasunto ja hyväpalkkainen vakiduuni.

Mutta eivät kaikki elä samalla juonella, eikä tarvitsekaan. Lapsia pitää voida hankkia myös nuorena.

Ja silti yhteiskunnan pitäisi jakaa tukiaan tasa-arvoisemmin. On väärin, että työttömyydestä maksetaan paljon enemmän.

Vierailija
22/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä ne useat jotka eivät tiedä....??

no ok,ehkä suurin osa ajattelee,et kyllä niitä lapsiakin joskus,mutta ihanko todella 19v pitäisi alkaa säästämään jo opiskeluaikana,kun ajattelee tehdä lapsia 35-38v??

ja mitäs sitten jos tää tuleekin yllättäen raskaaksi 20v...??

sun opiskeluaika ja elämä muutenkin varmaan ollut aika yllätyksetöntä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä tulee 23, niin pitäiskö opiskelijoiden tm. vastaavassa tilanteessa olevien tehdä abortti??????

Elämässä ei voi aina suunnitella kaikkea, vaikka siihen voi pyrkiä. Itsekin jonain päivänä voit sairastua tai tulla raskaaksi, vaikka luulit menopaussisi jo menneen. Siinä sitten naurat 55v ja tuore äiti. Tai jonain päivänä siarastut aivokasvaimeen, sori, sinulta ei vain nyt kysytty. TAI sinut jonain iltana vain raiskataan puistossa ja tulet raskaaksi, vaikka et ole vielä töitä ehtinyt tehdä.

Vierailija
24/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhäinen ikä hankkia lapset, koska ä-raha ei siihen kannusta, joka n minusta väärin.

Lapsia ei voi valitettavasti tilata siten, että kun talo on ostettu ja lastenhuoneet maalattu, niin aletaan laittaa puuta pesään laskelmoiden makuuhuoneessa. Mutta kappas vaan, se lapsi ei vain tulekaan.

LAPSIA SAADAAN, EI TEHDÄ.

Vierailija
25/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yllätysraskaus yllättäisi esim. kolmesti peräkkäin... Lehtijutun perheellähän on kolme lasta hankittu minimiäitiyspäivärahalla.

Ja ei ole minun elämäni yllätyksetöntä, vaikka vastuuntuntoisesti teemmekin ja olemme tehneet kaikki isot ratkaisut.

Paljon enemmän elämänsä suhteen tuntuvat pallo jalassa olevan nämä haahuilijat, jotka ajautuvat tilanteesta toiseen ja ruikuttavat sitten muita hätiin...

23

Vierailija
26/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaminimillä olin. Niin,minun kun ei pitänyt pystyä tulemaan ollenkaan raskaaksi.. Ohhoh... Mun ois pitänyt varmaan tehdä abortti...

Vierailija
27/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin noin yleensä minimiä-rahasta, joka koskee usein opiskelijoita. Puhuin yleisellä tasolla, enkä tuosta artikkelista, koska en ole sitä lukenut, enkä voi kommentoida sen vuoksi

Vierailija
28/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta raskaana olin ja minimiäitiysrahalla (ja tiedoksi, kortsu hajos)joten ehkäisy oli todellakin hanskassa, mutta hanskat hajos täysin.

Vierailija
29/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä olen puhunut lähinnä siitä artikkelista, kun se oli tämän ketjun aihe...

Mutta ylipäätään olen sitä mietlä, että jos joku jää minimipäivärahalle, kyllä se on myös omaa syytä. Jos hankkii opiskelija-aikana lapsia, kannattaa sitäpaitsi muistaa, että sitten saa lapsilleen esim. ilmaisen päivähoidon kompensoimaan kustannuksia.

Jos taas on kouluttamaton ja vailla työkokemusta kuten artikkelin äiti, on ihan itse kaivanut sen ansansa. Varsinkin lapsen numero 2 ja lapsen numero 3 jne. kohdalla.

Minä jäin esim. kakkosen äitiyslomalle niin, että olin juuri ollut esikoisen kanssa hoitovapaalla. Tein sitten yötöitä puoli vuotta saadakseni sen kakkosen äitiyspäivärahan nostettua, esikoista hoidin päivät. Ja kakkosen kanssa olin muuten adoptioäidin äitiyslomalla, joka siihen aikaan kesti vain puoli vuotta... Huutava vääryys, joka nyttemmin on onneksi korjattu.

23

Vierailija
30/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en tota artikkelia lukenut. Mutta edelleen se on vääryys, kuinka minimiä-rahalla pitäisi opiskelijan pärjätä, koska kyse ei ole laiskuudesta. Itse olen palaamassa töihin, jotta voisin alkaa yrittämään kakkosta ja saada inhimilistä ä-rahaa.

Mutta on meillä sentään hyvin asiat verrattuna moniin Euroopan maihin, joissa ei ole koko ä-rahaa....

Vierailija
31/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki on mulla sen ruhtinaalliset 220 euroa (netto) ja lasten päivähoitomaksuihin menee 270 euroa. Usein naurankin että miinuksella mennään ja pahasti. Tuntuu tosi hassulta :)

Vierailija
32/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvempi kuin työssäkäyviltä. Maksimimaksu menee tosi pienillä tuloilla ja se onkin sitten jo 380 euroa kuussa eli 110 euroa enemmän kuin tuo.

Vierailija
33/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö sitä vaan päätetään TEHÄ lapsi,... Onnistuispa se mullakin sitten yhtä iisisti, jos ei muuta löydy niin tehäänpä sitten vauva...

" Hän on pyrkinyt pariin otteeseen opiskelemaan yliopistoon kaupallista alaa, mutta kun ei ole päässyt, on päättänyt tehdä lapsen."

*hakkaa päätään kiviseinään!!!!!!!!*

Vierailija
34/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa 5 lasta ja äiti 26-vuotias. tuskin koskaan tulee lasten välissä käymään töissä jos niin tiuhaan tulee lapsia.

minä en ainakaan lehtien palstoilla kehtais valittaa omaa osaani.

Vierailija
35/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yliopistossa ja minulla on 2 lasta ja ikää 36v ja nyt olen taas raskaana. En ole lestadiolainen, en uskovainen vaan haluan suurperheen. Se voi olla vain valinta. Toivon saavani ne 5 lsta ennen kuin 35v.

Vierailija
36/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten minusta sinulle myös kuuluu minimipäiväraha.

Ja alkaa muuten tulla kiire, jos olet nyt 36 ja haluat viisi lasta ennen kuin täytät 35...

Vierailija
37/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luulisi olevan teiltä pois.

Vierailija
38/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se kuuluu jos sitä nostetaan. Meidän kun pitää maksaa se.

Vierailija
39/39 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä aikomustakaan mennä töihin ja sitten valitetaan että lapsilisää pitäisi saada 200e/lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi