Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatusalan valintakoe 2025

Vierailija
26.01.2025 |

Kasvatusalan aiemmin VAKAVA-kokeena tunnettu nykyinen valintakoe E sisältää vuonna 2025 niin kasvatusalat kuin liikuntapedagogiikan. Se on yksi yhdeksästä erilaisesta digitaalisesta yliopistovalintakokeesta.

https://yliopistovalinnat.fi/valintakokeet/valintakoe-e

Aiempien valintakokeiden kysymykset - VAKAVA + soveltuvuuskoe

https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverkosto/valintakoe

https://helpotnopat.fi/soveltuvuuskoe.html

Kommentit (887)

Vierailija
701/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISSÄ VIIPYY MEDIAN KOHUOTSIKOT?!?!

Vierailija
702/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks turkuun erityisopettajaks ensikertalaisena 6 varasijalta mitään toivoa päästä? 

Tosi pienet. Erkkaan on niin vaikea päästä ja työllisyys 100 % varma, ettei noista paikoista luovuta.

Pääsin itse varasijalta 10 Helsingin yliopistoon, eli mahdollisuus on vielä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista tapahtumat kaupungissa Helsinki!

https://shared.jodel.com/7zlVewWxAUb?channel=other

Tuolla purettu aika hyvin syyt nollaan pisteeseen, eipä tässä oo syytä uutisotsikoille.

Vierailija
704/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks turkuun erityisopettajaks ensikertalaisena 6 varasijalta mitään toivoa päästä? 

Tosi pienet. Erkkaan on niin vaikea päästä ja työllisyys 100 % varma, ettei noista paikoista luovuta.

Pääsin itse varasijalta 10 Helsingin yliopistoon, eli mahdollisuus on vielä!

Olin ehtiny melkein jo luopuu toivosta, mut kai se pitää jännittää täs viel jos sattuis pääseen

Vierailija
705/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nämä on ei-ensikertalaisten kiintiössä niin ei ole riskiä että joku vie lapseni saaman opiskelupaikan 

Vierailija
706/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nämä on ei-ensikertalaisten kiintiössä niin ei ole riskiä että joku vie lapseni saaman opiskelupaikan 

Oikaisut ei vaikuta negatiivisesti jo opiskelupaikan saaneisiin. Näin lukee valintakokeet sivulla oikaisuvaatimuksen ohjeissa.

Vierailija
707/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla purettu aika hyvin syyt nollaan pisteeseen, eipä tässä oo syytä uutisotsikoille.

Joo no eivät ne syyt ainakaan muhun päde.

Vierailija
708/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennus: ei ole voimassaolevia opinto-oikeuksia, eikä aiempaa samansisältöistä tutkintoa, mihin nyt hain.

Vierailija
709/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennus: ei ole voimassaolevia opinto-oikeuksia, eikä aiempaa samansisältöistä tutkintoa, mihin nyt hain.

Siinä tapauksessa varmaan sitten vastaus ei ole ollut toivotunlainen.

Vierailija
710/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen kyllä FM eri alalta, mutta se ei oikeuta Suomen lainsäädännön mukaan koesuorituksen hylkäämistä soveltuvuuskoetilanteessa. 

Vierailija
711/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen kyllä FM eri alalta, mutta se ei oikeuta Suomen lainsäädännön mukaan koesuorituksen hylkäämistä soveltuvuuskoetilanteessa. 

Mikä lakipykälä?

Vierailija
712/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta selviää, onko tämä yliopistojen yhteinen linjaus hylätä aiemmin opiskelleet. Oudolta se tuntuisi. Itse kun olin Tampereella A-pysäkillä niin haastattelija oli ikävä ja torjuva. Hän kaivoi eri paperit (tähän meni aikaa tovi) kun kuuli, että olen mulla on aiempi tutkinto (ei kasvatusalalta). Vaikutti siltä, että hän ei tiedä mitä tekee.

Vierailija
713/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta selviää, onko tämä yliopistojen yhteinen linjaus hylätä aiemmin opiskelleet. Oudolta se tuntuisi. Itse kun olin Tampereella A-pysäkillä niin haastattelija oli ikävä ja torjuva. Hän kaivoi eri paperit (tähän meni aikaa tovi) kun kuuli, että olen mulla on aiempi tutkinto (ei kasvatusalalta). Vaikutti siltä, että hän ei tiedä mitä tekee.

Ei pidä paikkaansa. Sain paikan ja mulla on aiempi tutkinto. Kuten myös monella muulla valituksi tulleella ei-ensikertalaisella. Ja mulla on kasvatusalan tutkinto. Ei ole mitään salaliittoa yhtä ryhmää kohtaan. Päästäkää jo irti. Sopivimmaksi koulutukseen katsotut saivat paikat. 

Vierailija
714/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mediassa on onneksi järkevääkin porukkaa töissä, eivätkä onneksi lähde helpolla levittämään mielipideoksennuksia, joilla ei ole perää. 

Vierailija
715/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Sain paikan ja mulla on aiempi tutkinto. Kuten myös monella muulla valituksi tulleella ei-ensikertalaisella. Ja mulla on kasvatusalan tutkinto. Ei ole mitään salaliittoa yhtä ryhmää kohtaan. Päästäkää jo irti. Sopivimmaksi koulutukseen katsotut saivat paikat. 

Mä en kans ymmärrä mitä tää yks meuhkaa täällä. Kaikilla ei-ensikertalaisilla on jo joku tutkinto alla. Joten ei ole mitään syrjintää tutkinnon suorittaneita kohtaan. Niihin ei-ensikertalaisille varattuihin paikkoihin on valittu ei-ensikertalaisia, siis niitä joilla on jo tutkinto tai ovat vastaanottaneet jonkun opiskelupaikan. Ja jos sullakin on kasvatusalan tutkinto ja olet tullut valituksi, niin ei ole mitään syrjintää sellaisiakaan kohtaan. 

Vierailija
716/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa varmaan sitten vastaus ei ole ollut toivotunlainen.

Kysehän on vain tästä. Soveltuvammiksi katsotut saivat paikan. Case closed.

Vierailija
717/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutat. Tämä on fakta. Sain paikan. Mulla on alla koulutus, kuten kaikilla ei-ensikertalaisilla valituilla. Ja mulla vielä kasvatusalan koulutus. Sain hyvät pisteet kaikilta osa-alueilta, myös siltä A-pysäkiltä. 

Oman kokemuksen perusteella ei ole syrjitty aiemman tutkinnon suorittaneita -miten voisikaan ei-ensikertalaiskiintiössä- eikä edes kasvatusalan tutkinnon suorittaneita. 

Vierailija
718/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutat. Tämä on fakta. Sain paikan. Mulla on alla koulutus, kuten kaikilla ei-ensikertalaisilla valituilla. Ja mulla vielä kasvatusalan koulutus. Sain hyvät pisteet kai

Aamen! 

Vierailija
719/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutat. Tämä on fakta. Sain paikan. Mulla on alla koulutus, kuten kaikilla ei-ensikertalaisilla valituilla. Ja mulla vielä kasvatusalan koulutus. Sain hyvät pisteet kai

Onnea sinulle! En vain ymmärrä, että miksi hylätään kokonaan suoritus? Ymmärtäisin paremmin sen, että en yksinkertaisesti pärjännyt ja saisin vain huonot pisteet. Voiko olla niin huono sitoutuneisuus ja opiskelukyky, että saa 0 pistettä? 

Vierailija
720/887 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mediassa on onneksi järkevääkin porukkaa töissä, eivätkä onneksi lähde helpolla levittämään mielipideoksennuksia, joilla ei ole perää. 

Onneksi tosiaan. Ja jos kirjoittavat mitään, niin odottavat, että saavat yliopistoilta vastineen väitteeseen ennen kuin julkaisevat mitään. Ja kuten tässäkin on tullut jo ilmi, niin kaikilta väitteiltä lähti jo perä. Ei-ensikertaliskiintiöön on valittu ei-ensikertalaisia ja myös kasvatusalan tutkinnon jo suorittaneita on saanut opiskelupaikan. Koulutukseen soveltuvimmat on valittu. 

Onnea kaikille opiskelupaikan saaneille! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi