Kasvatusalan valintakoe 2025
Kasvatusalan aiemmin VAKAVA-kokeena tunnettu nykyinen valintakoe E sisältää vuonna 2025 niin kasvatusalat kuin liikuntapedagogiikan. Se on yksi yhdeksästä erilaisesta digitaalisesta yliopistovalintakokeesta.
https://yliopistovalinnat.fi/valintakokeet/valintakoe-e
Aiempien valintakokeiden kysymykset - VAKAVA + soveltuvuuskoe
https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverkosto/valintakoe
Kommentit (887)
Oulusta ei minkään valtakunnan palkkejakaan
Odottaminen on piinaavaa, kun merkityksellisestä asiasta ja tosi isoista elämänmuutoksista mahdollisesti kyse monilla meistä. Haluun vaan toivottaa tsemppiä kaikille vielä näihin mahdollisesti jäljellä oleviin päiviin! Muistakaa juoda vettä ja kuunnella linnunlaulua tasaisin väliajoin, että hermot ja hermosto saa lepohetkiä välillä myös <3 (kaikki järjestyy)
Jodelissa joku väittää, että Helsingin yliopisto on julkaissut tulokset.
Tsemppiä kaikille odotteluun.:)
Just kävin kattoo niin itsellä hesan vakan monimuodon valinnan palkkeihin ei ollut tullut viälä tuloksia..:/ Ja mä oon samaa mieltä että se on ihan ymmärrettävää että itselle tärkeätä asiaa odottaa ja että se pyörii mielessä.:)Itse oon kanssa samanlainen.:)ja kivaa että täällä saa vertaistukea jännitykseen.:)
Vierailija kirjoitti:
Jodelissa joku väittää, että Helsingin yliopisto on julkaissut tulokset.
Ei ole ainakaan mulle eikä parille muulle tullut.
Tämä on kiusallisen jännittävää. Jokainen odottaja tietää, että elämä muuttuu suuntaan tahi toiseen. Tämä jännittäminen kertoo vain siitä, että tää on meille todella tärkeetä ja halutaan jokainen opiskelupaikka. Onneksi osa meistä sen saakin, ja toivottavasti ne jotka eivät tänä vuonna paikkaa lunasta, eivät lannistu vaan hakevat ensi vuonna uudestaan. Itse ainakin ajattelen niin, että jos ei nyt onni ole myöten niin ensi vuonna uudestaan. Tsemppiä viimeisiin jännittäviin hetkiin ihan jokaiselle!
Eli tuleeko tulokset yleensä samana päivänä kasvatusalan ainakin ettei esim.luokanopen tuloksia voisi tulla eri päivinä opintopolkuun?
Vierailija kirjoitti:
Eli tuleeko tulokset yleensä samana päivänä kasvatusalan ainakin ettei esim.luokanopen tuloksia voisi tulla eri päivinä opintopolkuun?
Uskoisin että tulee saman päivän aikana, mutta voi tulla toisista kaupungeista aamulla ja toisista vasta illemmalla. Ainakin viime vuosina ilmeisesti saman päivän aikana tullut.
Kiitos vastauksesta.Toivotaan että huomenna tulisi tulokset.:)Odottavan aika on pitkä.:)
Toi on vähän häiritsevää että viime vuonna (vanhan ketjun) päivitysten perusteella, meni palkeista vielä melkein 1,5 vrk tuloksiin (!) ja nyt kaikista yliopistoista ei vielä näy ees niitä palkkeja toivottavasti tää ei enteile, että menis ens viikkoon 😫
Vierailija kirjoitti:
Toi on vähän häiritsevää että viime vuonna (vanhan ketjun) päivitysten perusteella, meni palkeista vielä melkein 1,5 vrk tuloksiin (!) ja nyt kaikista yliopistoista ei vielä näy ees niitä palkkeja toivottavasti tää ei enteile, että menis ens viikkoon 😫
Jep, tosin palkit ja tulokset voi tulla samaan aikaan tai ihan parin tunnin erotuksella. Eli toivoa on, että huomenna tulis tulokset eikä menis ens viikkoon
Juu kaikki sormet ja varpaat ristiin, et saadaan kaikki huomenna tietää!!
Tietääkö kukaan onko monimuotolinjojenkin tulokset tulleet aiemmin samana päivänä ?
Vierailija kirjoitti:
Joensuuhun on tullut palkit.
Samoin Turkuun. Jospa tänään...
Jyväskylä monimuoto tullut palkit.
Mulle tullut palkit kaikkiin, eli Joensuu, Jyväskylä ja Oulu! Toivottavasti tänään tulisi myös tulokset.
Oliko toi lisätiedot tossa aiemmin? Vai sen takaako just ne palkit löyty?
Vitsi että masentaa kun ei mitään kuulu 😫