Kasvatusalan valintakoe 2025
Kasvatusalan aiemmin VAKAVA-kokeena tunnettu nykyinen valintakoe E sisältää vuonna 2025 niin kasvatusalat kuin liikuntapedagogiikan. Se on yksi yhdeksästä erilaisesta digitaalisesta yliopistovalintakokeesta.
https://yliopistovalinnat.fi/valintakokeet/valintakoe-e
Aiempien valintakokeiden kysymykset - VAKAVA + soveltuvuuskoe
https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverkosto/valintakoe
Kommentit (887)
Opintopolussa varmaan ruuhkaa,kun mulle tuli just tietojen lataus epäonnistui. Yritä myöhemmin uudelleen..
Mulla sama tilanne! Hain sinne kans 😱
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun aikaisemmin sain paikan, (2021) silloin opintopolussa oli sellanen iso peukku ja joku teksti, että se ja se tarjoaa sinulle koulupaikkaa en muista yhtään, miltä ne muut hakuvaihtoehdot näytti ja näin, koska pääsin silloin siihen ekaan. Mitenköhän nyt, jos jää varasijalle, niin mitenköhän se ilmoitetaan tossa?
Siinä lukee ihan selvästi 1. varasija / 5. varasija / 123. varasija mikä nyt numerosi ikinä onkaan.
Hyväksytty paikka tulee vihreällä pohjalla sinne listaan, huomaat senkin. Peukkukin tulee, jos voit ottaa paikan vastaan, mutta jos et voi (olet ylemmissä toiveissa varasijoilla) peukkua ei vielä näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun aikaisemmin sain paikan, (2021) silloin opintopolussa oli sellanen iso peukku ja joku teksti, että se ja se tarjoaa sinulle koulupaikkaa en muista yhtään, miltä ne muut hakuvaihtoehdot näytti ja näin, koska pääsin silloin siihen ekaan. Mitenköhän nyt, jos jää varasijalle, niin mitenköhän se ilmoitetaan tossa?
Siinä lukee ihan selvästi 1. varasija / 5. varasija / 123. varasija mikä nyt numerosi ikinä onkaan.
Hyväksytty paikka tulee vihreällä pohjalla sinne listaan, huomaat senkin. Peukkukin tulee, jos voit ottaa paikan vastaan, mutta jos et voi (olet ylemmissä toiveissa varasijoilla) peukkua ei vielä näy.
Jes! Kiitos tästä 🏾
Näkyykö kellään viälä opettajalinjojen tuloksia ?kävin äsken kattoo ja ei vieläkään näy..
Mä meinasin kanssa hakea sinne kokkolan vakaopen linjalle,mutten hakenut kun se on niin kaukana..
Muita, jotka ei meinaa uskaltaa käydä katsomassa enää Opintopolkua nyt kun palkit on siellä? 😅
Käyttäjä6827 kirjoitti:
Jaa nyt se on noinpäin.
Aluks jengi pahtaa tuloksia ja nyt ei kuitenkaan enää uskalla avata!
Herätkää jengi ny!!!!
Caamaaaaaaa
Mene pois.
Mua ei enää varsinaisesti jännitä niin paljon, mutta haluan tietää pitääkö se palkkiteoria paikkansa 😂
Toivottavasti tulokset tulisi jo.:)Tuntuu,että 5 min välein pakko käydä tsekkaamassa.:)
Vierailija kirjoitti:
Mua ei enää varsinaisesti jännitä niin paljon, mutta haluan tietää pitääkö se palkkiteoria paikkansa 😂
Pitää se! Jos sinulla on alempana varasijoja ja ne ovat kadonneet, olet päässyt ylemmäs sisään.
Jos olet hakenut vain opekoulutuksiin niin, että mitään varasijoja ei vielä ole, palkeista ei voi päätellä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää se! Jos sinulla on alempana varasijoja ja ne ovat kadonneet, olet päässyt ylemmäs sisään.
Jos olet hakenut vain opekoulutuksiin niin, että mitään varasijoja ei vielä ole, palkeista ei voi päätellä mitään.
No ei helvetti, sitten musta tulee opettaja! Vitsi en uskalla uskoa ennenkuin näen, mutta apua Jes!!!
Vierailija kirjoitti:
Onnea!!!:)
Kiitos, vaikka en kyllä uskalla ihan täysillä iloita ennenkuin on mustaa valkoisella. Toivottavasti pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos mut on jo hyväksytty yhteen paikkaan mutta lopullinen tulos odottaa vielä ensimmäisen hakukohteen tulosta? Miten se palkkiteoria toimii tässä tilanteessa? En siis ole alempaan hakukohteeseen varasijalla, vaan jo hyväksytty.
Toimiiko palkkiteoria jos mulla lukee alemmissa että et saanut opiskelupaikkaa
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko palkkiteoria jos mulla lukee alemmissa että et saanut opiskelupaikkaa
Ei. Ei ole varasijoja poistuvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos mut on jo hyväksytty yhteen paikkaan mutta lopullinen tulos odottaa vielä ensimmäisen hakukohteen tulosta? Miten se palkkiteoria toimii tässä tilanteessa? En siis ole alempaan hakukohteeseen varasijalla, vaan jo hyväksytty.
Se ei toimi sillon! Et vaikka olisit hyväksytty myös ylempään nyt niin se alempi hyväksytty katoaa vasta kun koko tulos tulee 😌
No voihan se vielä liikkua, jos joku ei otakaan paikkaa vastaan. Eli pitkälle heinäkuuhun vielä menee, että tietää varasijojen tulokset.