Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvatusalan valintakoe 2025

Vierailija
26.01.2025 |

Kasvatusalan aiemmin VAKAVA-kokeena tunnettu nykyinen valintakoe E sisältää vuonna 2025 niin kasvatusalat kuin liikuntapedagogiikan. Se on yksi yhdeksästä erilaisesta digitaalisesta yliopistovalintakokeesta.

https://yliopistovalinnat.fi/valintakokeet/valintakoe-e

Aiempien valintakokeiden kysymykset - VAKAVA + soveltuvuuskoe

https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverkosto/valintakoe

https://helpotnopat.fi/soveltuvuuskoe.html

Kommentit (887)

Vierailija
441/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että kun ma on jo viimeinen päivä ja viikonloppu välissä, niin eivät halua jättää sinne tulosten julkaisua, koska tietävät miten paljon konkreettisia haasteita ihmisille voi tulla, esim. just nää asuntojen liittyvät päällekkäiset vuokrat yms. 

Vierailija
442/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko toi lisätiedot tossa aiemmin? Vai sen takaako just ne palkit löyty? 

Se tarkoittaa just niitä palkkeja. Jotka ilmestyivät nyt myös Tampereelle! Apua! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon Lapin yleiseen ei-enskojen varasijalla 1, alun perin sija 4. Jännää, viimeksi jäin varasijalle 1, vähän jo luovuttanut olo

Vierailija
444/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon Lapin yleiseen ei-enskojen varasijalla 1, alun perin sija 4. Jännää, viimeksi jäin varasijalle 1, vähän jo luovuttanut olo

Sulla on hyvät mahdollisuudet ja jopa todennäköistä päästä!

Vierailija
445/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kauan meni viime vuonna kun palkit tuli siihen et julkastiin

Vierailija
446/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kauan meni viime vuonna kun palkit tuli siihen et julkastiin

Ymmärtääkseni 1,5 vuorokautta, mutta toivotaan että meille tulee tulokset jo tänään!

Vierailija
447/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja eilisaamunahan oli jo esimerkiksi Helsingin palkit näkyvissä. Ens maanantai on jo kuun viimeinen päivä eli varmaan itse vetäisin mielummin ylitöillä tulokset tiskiin tänään kuin odottaisin ens viikkoon. 

Vierailija
448/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.7 on vika pv julkaista tulokset mutta toivotaan että tulevat tänään.:)Käyn myt katsomassa miltä oma tilanne näyttää.:)

Vierailija
449/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nyt nyt palkit kaikissa Hesan,Turun ja Tampereen vaihtoehdoissa(hain siis 3 monimuotolinjalle ja päivälinjalle),mutta tuloksia ei viälä ollut.:)

Vierailija
450/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten jännittävää, moneltakohan tänään tulevat! Uskoisin, että tänään tulee :)

Vierailija
451/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Ihan kuumottavaa 😱 kokoajan miettii eri skenaarioita; jos pääsen niin millaista se olisi ja jos en pääse niin mitä sitten 

Vierailija
452/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Super jännää.:)

Vierailija
453/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on sellainen tunne, että tänään julkaistaan tulokset! 

Vierailija
454/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun aikaisemmin sain paikan, (2021) silloin opintopolussa oli sellanen iso peukku ja joku teksti, että se ja se tarjoaa sinulle koulupaikkaa en muista yhtään, miltä ne muut hakuvaihtoehdot näytti ja näin, koska pääsin silloin siihen ekaan. Mitenköhän nyt, jos jää varasijalle, niin mitenköhän se ilmoitetaan tossa? 

Vierailija
455/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityksen määrää ei voi verrata tai mitata tällä hetkellä mihinkään. Tosi varma olo, että tänään napsahtaa tulokset, ja jostain syystä tunne, että puoleenpäivään mennessä! Tsemppiä kaikille!

Vierailija
456/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännityksen määrää ei voi verrata tai mitata tällä hetkellä mihinkään. Tosi varma olo, että tänään napsahtaa tulokset, ja jostain syystä tunne, että puoleenpäivään mennessä! Tsemppiä kaikille!

Oikein kouras mahasta toi puoleenpäivään mennessä. On tää hulluuttaaa!!

Vierailija
457/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää myös pisterajat :)

Vierailija
458/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko kertoa tänne heti ku huomaatte et tulokset tullu 😃 Tsemppiä kaikille, toivotaan parhaita tuloksia!

Vierailija
459/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tullut palkit myös kaikkiin muihin paitsi ekaan hakukohteeseen joka on Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius Avoimen väylä, varhaiskasvatuksen opettajan kandidaattiohjelma

Vierailija
460/887 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija liikkunut vaka-maisterissa Joensuussa 2 pykälää eteenpäin, liikkuukohan se vielä kun tulokset tulee vai onko järjestelmä jo automaattisesti laskenut valituista tai jonosta pois sellaisia jotka ovat saamassa paikan jostain muualta?