Kasvatusalan valintakoe 2025
Kasvatusalan aiemmin VAKAVA-kokeena tunnettu nykyinen valintakoe E sisältää vuonna 2025 niin kasvatusalat kuin liikuntapedagogiikan. Se on yksi yhdeksästä erilaisesta digitaalisesta yliopistovalintakokeesta.
https://yliopistovalinnat.fi/valintakokeet/valintakoe-e
Aiempien valintakokeiden kysymykset - VAKAVA + soveltuvuuskoe
https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverkosto/valintakoe
Kommentit (887)
Vierailija kirjoitti:
Oliko toi lisätiedot tossa aiemmin? Vai sen takaako just ne palkit löyty?
Se tarkoittaa just niitä palkkeja. Jotka ilmestyivät nyt myös Tampereelle! Apua!
Mä oon Lapin yleiseen ei-enskojen varasijalla 1, alun perin sija 4. Jännää, viimeksi jäin varasijalle 1, vähän jo luovuttanut olo
Vierailija kirjoitti:
Mä oon Lapin yleiseen ei-enskojen varasijalla 1, alun perin sija 4. Jännää, viimeksi jäin varasijalle 1, vähän jo luovuttanut olo
Sulla on hyvät mahdollisuudet ja jopa todennäköistä päästä!
Eli kauan meni viime vuonna kun palkit tuli siihen et julkastiin
Vierailija kirjoitti:
Eli kauan meni viime vuonna kun palkit tuli siihen et julkastiin
Ymmärtääkseni 1,5 vuorokautta, mutta toivotaan että meille tulee tulokset jo tänään!
Joo ja eilisaamunahan oli jo esimerkiksi Helsingin palkit näkyvissä. Ens maanantai on jo kuun viimeinen päivä eli varmaan itse vetäisin mielummin ylitöillä tulokset tiskiin tänään kuin odottaisin ens viikkoon.
3.7 on vika pv julkaista tulokset mutta toivotaan että tulevat tänään.:)Käyn myt katsomassa miltä oma tilanne näyttää.:)
Mulla oli nyt nyt palkit kaikissa Hesan,Turun ja Tampereen vaihtoehdoissa(hain siis 3 monimuotolinjalle ja päivälinjalle),mutta tuloksia ei viälä ollut.:)
Hyi miten jännittävää, moneltakohan tänään tulevat! Uskoisin, että tänään tulee :)
Jep! Ihan kuumottavaa 😱 kokoajan miettii eri skenaarioita; jos pääsen niin millaista se olisi ja jos en pääse niin mitä sitten
Mullakin on sellainen tunne, että tänään julkaistaan tulokset!
Muistan kun aikaisemmin sain paikan, (2021) silloin opintopolussa oli sellanen iso peukku ja joku teksti, että se ja se tarjoaa sinulle koulupaikkaa en muista yhtään, miltä ne muut hakuvaihtoehdot näytti ja näin, koska pääsin silloin siihen ekaan. Mitenköhän nyt, jos jää varasijalle, niin mitenköhän se ilmoitetaan tossa?
Jännityksen määrää ei voi verrata tai mitata tällä hetkellä mihinkään. Tosi varma olo, että tänään napsahtaa tulokset, ja jostain syystä tunne, että puoleenpäivään mennessä! Tsemppiä kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Jännityksen määrää ei voi verrata tai mitata tällä hetkellä mihinkään. Tosi varma olo, että tänään napsahtaa tulokset, ja jostain syystä tunne, että puoleenpäivään mennessä! Tsemppiä kaikille!
Oikein kouras mahasta toi puoleenpäivään mennessä. On tää hulluuttaaa!!
Voitteko kertoa tänne heti ku huomaatte et tulokset tullu 😃 Tsemppiä kaikille, toivotaan parhaita tuloksia!
Mulla tullut palkit myös kaikkiin muihin paitsi ekaan hakukohteeseen joka on Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius Avoimen väylä, varhaiskasvatuksen opettajan kandidaattiohjelma
Varasija liikkunut vaka-maisterissa Joensuussa 2 pykälää eteenpäin, liikkuukohan se vielä kun tulokset tulee vai onko järjestelmä jo automaattisesti laskenut valituista tai jonosta pois sellaisia jotka ovat saamassa paikan jostain muualta?
Luulis että kun ma on jo viimeinen päivä ja viikonloppu välissä, niin eivät halua jättää sinne tulosten julkaisua, koska tietävät miten paljon konkreettisia haasteita ihmisille voi tulla, esim. just nää asuntojen liittyvät päällekkäiset vuokrat yms.