Satoselta huono hakemus Kelan pääjohtajaksi
Eikö ole kyseiseen työhäö todellista motivaatiota vai pitääkö paikkaa valmiiksi pedattuna itselleen?
Hakemuksista erottui tiimin mukaan silmiinpistävällä lyhyydellään työministeri Arto Satosen (kok.) hakemus. Satosta on pidetty vahvana ehdokkaana tehtävään.
Siinä ei näy hänen motivaationsa, miksi hän haluaa tähän tehtävään. Ja myös se pituus hakemuksen ei kannata olla liian pitkä, mutta ei kannata myöskään osoittaa, ettei ole panostanut siihen, Bozovic sanoi.
Bozovic huomautti, että Satosen hakemuksessa on lähinnä listattu tämän kokemusta. Samaan kiinnitti huomiota myös Märkjärvi. Hän lisäsi, että Kelan toimintaa on kyllä analysoitu, mutta vain hyvin lyhyesti.
Jo alemmankin tason tehtävissä kirjallisella ilmaisulla pitäisi pystyä osoittamaan hahmottamiskykyä, visiota ja ymmärrystä. Tällaisen tason kirjeessä se pitäisi pystyä avaamaan, Märkjärvi sanoi.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
On noloa ja ylimielistä.
Varmaan sen paikan saisi vaikka olisi lähettänyt palasen vessapaperia.
Pelle-yliopiston ohjeilla kirjoitettu.
Miettikää minkälainen esimies tuo on. Ei hyvää päivää. Ei tarvitse kelan pitää yt-neuvotteluita, kaikki lähtee vapaaehtoisesti
Työministerimme ei osaa laatia edes yhtä työhakemusta itse. Wau.
Älä sure Arto. Sun hakemus oli ihan hyvä.
Naku S. hahmottaa palaveripullat varmaankin
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollaisilla hakemuksilla valitaan huipputöihin, niin se asettaa vähän kyseenalaiseksi sen, mitä valmennus-kursseilla opetetaan cv:n tärkeydestä.
Luitteko Satosen hakemuksen? Mikä siinä on vikana? Ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollaisilla hakemuksilla valitaan huipputöihin, niin se asettaa vähän kyseenalaiseksi sen, mitä valmennus-kursseilla opetetaan cv:n tärkeydestä.
Luitteko Satosen hakemuksen? Mikä siinä on vikana? Ei mikään.
Ei minunkaan mielestäni mitään vikaa. Ehkä olisi kuitenkin voinut kuitata koko hakemuksen yhdellä lauseella:
"Olen käytettävissä KELAn pääjohtajan virkaan."
Satonen voisi olla toimintaelokuvan tähti. Urheilullinen ja komea. Nerokaskin Lapin yliopiston käynyt älykkö. Kyseinen oppilaitos on maailman vaativin.
Satosen työhakemuksessa luki "Aloitan kesäkuussa, kuten sovittiin"
Vierailija kirjoitti:
Satonen puolittaa kokoomuksen lupausten mukaisesti toimeentulotukien saajat - hylkäämällä hakemukset. Loput tappaa hallituksen soteleikkaukset - näin onkin julkinen talous tasapainotettu.
Ei niitä nyt perusteetta hylätä. Ehdot vaan tullaan laittamaan niin tiukaksi, että harva nykyinen saajakaan tulee enää jatkossa saamaan. Nämä suunnitelmat löytyy mm. stm sivuilta, sieltä iltalukemusta.
Huono hakemus... Mitä sitten? Artsi vain nauraa matkalla pankkiin...
Toimitusjohtaja Arto Satosen tehtävä on säästää Kelan toimintamenoja merkittävästi jotta tukia käyttävät aktivoituisivat työhön. Tiukentamalla tukien myöntämisehtoja tavoite on mahdollista saavuttaa ja hyvän niin. Kelan tukia nostavat ovat valtion vihollisia sanan suurimmassa merkityksessä,
Vierailija kirjoitti:
Tämä siitä seuraa kun pakotetaan tukien vuoksi hakemaan duuneja jotka ei edes kiinnosta.
Mä oon Satonen ja mä hain tätä paikkaa kun työkkärin kanssa tuumattiin et mä sovin tähän työhön.
Arto ei tuhlaa energiaa epäoleelliseen kuten hakemus vaan ottaa omansa pois.
Keskisuomalanen on Saarikon puolella.
Huono hakemus saattaa kertoa siitä, että Satosen valinta on jo taputeltu.
Vierailija kirjoitti:
Satosen työhakemuksessa luki "Aloitan kesäkuussa, kuten sovittiin"
Tai Kyl te tiiätte kuka mä oon.
t. Artsi
"Asiantuntija Rosa Märkjärvi huomautti, että Kelan pääjohtajan tasoiseen tehtävään hakiessa painaa tietenkin kova osaaminen."
Tämä tuppasi naurattamaan, kun tietää realiteetit.
"Hän huomautti, että ehkä Kelan pääjohtajaksi hakeneille voisi tehdä hyvää käydä työllisyyspalveluiden pitämissä työpajoissa, joissa hakemuksia ja CV:itä eli ansioluetteloita hiotaan.
STT pyysi työministeri Satoselta haastattelua hänen hakemuksestaan, mutta ministeri ei halunnut kommentoida asiaa tarkemmin prosessin ollessa kesken.
Ehdokkaat arvioidaan hakuprosessissa, ja valtuutetut tekevät valinnan tämän pohjalta, Satonen viestitti avustajansa kautta."
Aivan h**vetin ylimielistä.
Tärkeintä on oikea jäsenkirja. Muusta viis.
On sinulla mielikuvitus!