Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En selviä enää laskuista eli joudun ulosottoon. Miten pitää toimia, jätänkö laskut vaan maksamatta vai pitääkö olla yhteydessä johonkin?

Vierailija
26.01.2025 |

Miten olisi järkevintä toimia? Maksan toki vuokran, puhelinlaskun ja sähkölaskun, mutta minulla on lisäksi laina ja luottokortti, joiden erämaksuista en enää selviä. 

Voiko ulosottoon päätymistä jotenkin nopeuttaa vai tuleeko ensin oikeusprosessi tai muu vastaava, jossa lainat siirretään ulosottoon? Yritin selittää asiaa netistä ja ulosotossa olisi korkoprosentti 8 % eli pienempi kuin luottokortissa ja tuossa lainassa eli sen osalta kulut sitten itse siellä ulosotossa olisi pienempiä, mutta varmaan ennen ulosoton alkamista tulee enemmän kuluja. Onko muilla kokemusta asiasta?

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Halvempi asunto kannattaa etsiä silloin, kun vielä luottotiedot tallella."

No jos ei ole asumiseen liittyviä merkintöjä, niin onnistuu esim kaupungin vuokrakämppiin. Toki puhtaat luottotiedot laajentaa valikoimaa, josta valita.

Vuosi haettu ja ei saa edes kaupungin on täynnä. 

Vierailija
122/122 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat voudille velan pois. Jos tulee varattomuusmerkintä, sekään ei vaikuta mihinkään. Kortit ja käyttöluotot lähtee, mulla on ollut koko kirjo häiriöitä, elämä jatkuu kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan kuukauden päästä siitä kun olet maksanut kaiken pois.

Kyllä vaikuttaa ja paljon, minulla tuo merkintä se mm. estää muuton täysin, vuosi haettu ja mistään ei saa toista asuntoa. Sosiaalitoimisto neuvoi turhaa hakea kaikista, vaikka yksikää vuokratoimisto ei ota koko Suomesta. Yksityiset myös häviää heti. Ja estää puhelinliittymä avauksen ja työn haun. Moni työnantaja katsoo luottotiedot rekisterin. Itse näen että kuka katsonut. 

Kyllä ainakin Tampereella yksityinen vuokranantaja vuokrasi maksuhäiriöiselle sukulaiselle asunnon. Vaati vain lisävakuutta ja pientä selvitystä siitä, mik

Olen vuoden yrittänyt ja ainakaan pk-seudulla ei saa mitään. He ottaa mieluiten sellaisia jolla luottotiedot ja päihteet. Päihteettömille ei mitään, jos ei luottotiedot ole. Toimistot ei hyväksy ja yksityiset katoaa hakiessa. On myös netissä sellainen ryhmä jossa satoja ihmisiä, jotka ei saa asuntoa ilman luottotietoja. Sosiaalitoimisto ei edes auta ollenkaan käski hakea niiltä jotka vaatii luottotiedot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi