Miksi sähköautot herättävät hirveästi tunteita?
Minulle on täysin yhdentekevää syökö naapuri perunoita, pastaa tai riisiä. Ei kiinnosta toimiiko naapurin auto bensalla, dieselillä tai sähköllä.
Mikä siinä auton käyttövoimassa niin kuumottaa?
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoilu on kallista ja hankalaa. Mutta jos elämä on liian helppoa niin rahat vatkaimeen vaan.
Jos latailet kotona autoa ja löytyy pörssisähkö niin usein "polttoaine" on liki ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto voi syttyä tuleen. Huono homma etenkin rivitaloyhtiössä.
Miks sä viljelet tätä väärää luuloa?
https://www.google.com/search?q=s%C3%A4hk%C3%B6auto+syttyi+tuleen
Kun oot hyvä guuglaamaan niin nyt voit hakea sen kumpi palaa herkemmin.
Sähkö ei tupruta päästöjä minkä takia vajaaälyiset persut ja muut ovat sitä vastaan. Sama porukka haluaa myös hiilivoimalat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus. Itsellä kun ei varaa niin pitäähän se esittää että ne ei kiinnosta, on paskoja jne. Kuitenkin ilolla otettais vastaan jos ilmaiseksi sais.
Varaa heittää seteleitä nuotioon? 🤭
Eniten ärsyttää se sähköautoihin liittyvä teennäinen moraaliposeeraus. Yhtään ei mietitä kokonaisuutta ilmastonäkökulmasta.
Ottaisin kyllä monta muutakin asiaa ilolla vastaan ilmaiseksi ja möisin pois.
Miten niin moraaliposeeraus. Imastonäkökulmasta Suomen sähköntuotannolla sähköauto on ympäristöystävällisempi 30 000 km jälkeen (valmistuksen suuremmat hiilidioksidipäästöt kuitattu ml akun valmistus). Minulla on ollut sähköauto nyt vajaa 1,5 vuotta ja kilometrejä on tullut 90 000, joten paljon vähemmän jo nyt hiilidioksidipäästöjä on päästelty. Lisäksi on huomattavasti edullisempaa ajella tällä autolla. Itseasiassa ostohinnassa ei juurikaan ollut eroa tämän ja saman kokoluokan polttisauton kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus. Itsellä kun ei varaa niin pitäähän se esittää että ne ei kiinnosta, on paskoja jne. Kuitenkin ilolla otettais vastaan jos ilmaiseksi sais.
Toki ottaisin, mutta mulle ei oikeasti sovellu henkilöauton alustalla oleva auto lisäksi vetokyky oltava yli 1200kg.
.... Et taida olla seurannut kehitystä. Noin 50 eri mallin jälkeen lopetin laskemisen kuinka monessa on vetomassa yli 1200 kg....
Vierailija kirjoitti:
polttikset palaa 50-80 kertaa todennäköisemmin.
Mistä sen voi tietää, kenellä on sähköauto?
- Hän kertoo sen.
Hän myös suhtautuu autoonsa hyvin suurella tunteella.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen voi tietää, kenellä on sähköauto?
- Hän kertoo sen.
Hän myös suhtautuu autoonsa hyvin suurella tunteella.
Niinkö te siellä Shellin nurkkapöydässä eskon Ja Penan kanssa päätitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki ottaisin, mutta mulle ei oikeasti sovellu henkilöauton alustalla oleva auto lisäksi vetokyky oltava yli 1200kg.
.... Et taida olla seurannut kehitystä. Noin 50 eri mallin jälkeen lopetin laskemisen kuinka monessa on vetomassa yli 1200 kg....
Mä yritin saada selvää mitä siinä edes yritettiin sanoa. Puuttuuko kirjaimia vai välimerkkejä... Mietin, että onko joku oikeasti niin tyhmä, ettei tajua että sähkikselläkin voi vetää ties mitä.
Ei herättäisi lainkaan tunteita jos ei ihmisiä yritettäisi pakottaa käyttämään sähköautoja vaan ihan itse annettaisiin valita millä ajaa. Ennenkuin joku alkaa nillittää ettei asia ole näin niin polttomoottoriautoja ollaan kieltämässä niin EU:n tasolla kuin esim. Helsingin keskustasta. Ihmiset vastustavat pakkovaltaa luonnostaan.
On ryhmittymiä, joille kyse ei ole pelkästään naaprin auton käyttövoimasta vaan miljardien eurojen omaisuuksista. Siis auton- ja moottorinvalmistajat, energiateollisuuden eri osapuolet ja niiden omistajat.
Kaikki tämä rähinä on mielipidevaikutusta, jota varten yhtiöillä on propagandaosastonsa. Nyt tehtävään on valjastettu myös tekoäly.
Kaikki, mitä somessa ja kaupallisssa mediassa lukee, on taloudellisien intressien ohjaamaa mielipidevaikuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pala
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä yritin saada selvää mitä siinä edes yritettiin sanoa. Puuttuuko kirjaimia vai välimerkkejä... Mietin, että onko joku oikeasti niin tyhmä, ettei tajua että sähkikselläkin voi vetää ties mitä.
Taitaa tuo luulo "ettei voi vetää" siitä että ensimmäisiin autoihin ei haettu tyyppikatsastuksessa vetomassaa. Ainahan sähkiksillä on teknisesti voinut vetää kärryä, jopa paremmin kuin polttiksilla mutta ihan ekoissa malleissa sitä ei rekisteriotteeseen oltu määriteltynä, joten lain mukaan ei saanut vetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pala
Linkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pala
Linkki?
Linkki omaan väitteeseesi.
T: Eri
Vierailija kirjoitti:
Ei herättäisi lainkaan tunteita jos ei ihmisiä yritettäisi pakottaa käyttämään sähköautoja vaan ihan itse annettaisiin valita millä ajaa. Ennenkuin joku alkaa nillittää ettei asia ole näin niin polttomoottoriautoja ollaan kieltämässä niin EU:n tasolla kuin esim. Helsingin keskustasta. Ihmiset vastustavat pakkovaltaa luonnostaan.
Osui ja upposi koska alkoi tulla alanuolia ilman mitään vasta-argumentteja. Kiitos kun todistitte tämän todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää se sähköautoihin liittyvä teennäinen moraaliposeeraus. Yhtään ei mietitä kokonaisuutta ilmastonäkökulmasta.
Miten niin moraaliposeeraus. Imastonäkökulmasta Suomen sähköntuotannolla sähköauto on ympäristöystävällisempi 30 000 km jälkeen (valmistuksen suuremmat hiilidioksidipäästöt kuitattu ml akun valmistus). Minulla on ollut sähköauto nyt vajaa 1,5 vuotta ja kilometrejä on tullut 90 000, joten paljon vähemmän jo nyt hiilidioksidipäästöjä on päästelty. Lisäksi on huomattavasti edullisempaa
Entä jos ajaa vain 5000 km vuodessa? Silloin koko elinkaaren hiilijalanjälki on tasoissa vasta noin kuuden vuoden kohdalla. Lisäksi tuo kilometrimäärä taitaa perustua hiilineutraaliin sähköön, koska akun valmistus tuottanee noin 4,5t hiilijalanjäljen. Sähköntuotannon keskihiilijalanjäljellä elinkaaripäästöt leikkaavat huomattavasti myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin moraaliposeeraus. Imastonäkökulmasta Suomen sähköntuotannolla sähköauto on ympäristöystävällisempi 30 000 km jälkeen (valmistuksen suuremmat hiilidioksidipäästöt kuitattu ml akun valmistus). Minulla on ollut sähköauto nyt vajaa 1,5 vuotta ja kilometrejä on tullut 90 000, joten paljon vähemmän jo nyt hiilidioksidipäästöjä on
Jos ajaa vain 5000 km/vuosi, niin MIKÄÄN auto ei ole järkevämpi. Taksilla suhailu tulee halvemmaksi ja vähempipäästöiseksi.
Siksi että tunnetuin sähköauto Tesla oli ensin hyvesignaloinnin väline, sitten rikkaiden espoolaisten lelu - oikein nauratti kävellä tietyillä omakotialueilla kun kaikilla oli Tesla ulkona - ja viimeiseksi Teslasta onkin tullut pahis koska Musk 🤣👍