Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sähköautot herättävät hirveästi tunteita?

Vierailija
26.01.2025 |

Minulle on täysin yhdentekevää syökö naapuri perunoita, pastaa tai riisiä. Ei kiinnosta toimiiko naapurin auto bensalla, dieselillä tai sähköllä. 

Mikä siinä auton käyttövoimassa niin kuumottaa?

Kommentit (293)

Vierailija
81/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkäpönttö🚙 sopii parhaiten omavaraiselle metsänomistajalle.

Vierailija
82/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa aina näiden tyhjätaskujen mölinä.Mitenkähän se on heiltä pois että joku ajaa paremmalla autolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätän kohta pahennusta ja kateutta kanssa-autoilijoissa kun haen pojan kavereineen laskettelemasta, teslalla. 

koittakaa kestää. 

Vierailija
84/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätän kohta pahennusta ja kateutta kanssa-autoilijoissa kun haen pojan kavereineen laskettelemasta, teslalla. 

koittakaa kestää. 

Minne laitat sukset? Ei ole suksiaukkoa takapenkissä.

Vierailija
85/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koittakaa kestää. 

Toivottavasti tesla syttyy palamaan ja lukkiudutte sisään.

Vierailija
86/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koittakaa kestää. 

Boksi siinä on. 

Vierailija
87/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koittakaa kestää. 

Boksi siinä on. 

Ei ole

Vierailija
88/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koittakaa kestää. 

Boksi siinä on. 

Paljonko vie rangesta?

Vierailija
89/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokonaisuus. Sähköauto kulkee kyllä vihreästi mutta akkujen valmistus riistää ihmisiä ja luontoa paljon enemmän vs tavallinen auto. Sähköautojen hävityksessä syntyy myös enemmän ongelmajätettä. Sähköauto on tekopyhyyttä ympäristönsuojelussa. Ajaisivat ja pitäisivät turpansa kiinni niin asia olisi ihan fine.

Mua ei kiinnosta ilmasto vittujakaan. Mä ajan sähköllä aivan muista syistä. Köyhillä ei siihen ole varaa, mutta sekään ei liikauta meikäläistä vittujakaan. Mä en ole sähköautoilusta kenellekään vouhottanut, eikä sähköautoilijat ylipäänsäkään vouhota. Sun kaltaisilla köyhillä se sähköautoilu vaan menee tunteisiin, kun Santander ei myönnä lainaa ja on ajettava sillä vuoden -07 volkkarilla, jonka hihna vinkuu. Vinkuu lähes yhtä kovaa kuin sinäkin.

Vierailija
90/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonaisuus. Sähköauto kulkee kyllä vihreästi mutta akkujen valmistus riistää ihmisiä ja luontoa paljon enemmän vs tavallinen auto. Sähköautojen hävityksessä syntyy myös enemmän ongelmajätettä. Sähköauto on tekopyhyyttä ympäristönsuojelussa. Ajaisivat ja pitäisivät turpansa kiinni niin asia olisi ihan fine.

Mua ei kiinnosta ilmasto vittujakaan. Mä ajan sähköllä aivan muista syistä. Köyhillä ei siihen ole varaa, mutta sekään ei liikauta meikäläistä vittujakaan. Mä en ole sähköautoilusta kenellekään vouhottanut, eikä sähköautoilijat ylipäänsäkään vouhota. Sun kaltaisilla köyhillä se sähköautoilu vaan menee tunteisiin, kun Santander ei myönnä lainaa ja on ajettava sillä vuoden -07 volkkarilla, jonka hihna vinkuu. Vinkuu lähes yhtä kovaa kuin sinäkin.

Ajan sähköllä koska työnantajan ilmastopolitiikka velvoittaa. Täytyy myöntää ettei kyllä harmita yhtään. Nyt on kunnon auto hikisen karvalakkiskoodan sijaan.

Vierailija
91/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esson baarissa ollaan 30v ajasta jäljessä

Vierailija
92/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot nyt yleensäkin herättävät tunteita Suomessa. Maassa, jossa on Euroopan vanhimmat autot.

Vierailija
93/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autot nyt yleensäkin herättävät tunteita Suomessa. Maassa, jossa on Euroopan vanhimmat autot.

Suomessa auto on status symbooli ja siihen riittää alle 5v vanha auto

Vierailija
94/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipeillä on outo halu yrittää pakottaa muutkin mukaan heidän touhuihin. Halutaan määrätä millä itse kukin saa liikkua ja mitä saa syödä. Tätä sitten Media hokee koko ajan.

Vierailija
95/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautohan on vähän sama asia kuin ilmastonmuutos-agenda.

Sitä työnnetään hallituksen (ja median) toimesta meille kansalaisille ihan tosissaan ja melkein väkisin. Sähköautot eivät ole päästöttömiä, eikä päästötöntä sähköä taida olla olemassa.

Ja ilmasto on aina muuttunut ja tulee muuttumaan.

Eli mikäs tässä voisi ns ärsyttää, pakotus ja valhetieto. Mutta ihan rauhassa vaan, humpuukki on humpuukkia.

Vierailija
96/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hipeillä on outo halu yrittää pakottaa muutkin mukaan heidän touhuihin. Halutaan määrätä millä itse kukin saa liikkua ja mitä saa syödä. Tätä sitten Media hokee koko ajan.

Vau. Valtamedia mainittu sähköautokeskustelussa! Joko kohta päästään hopeaveteen ja 5G siruihin?!

Vierailija
97/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus. Itsellä kun ei varaa niin pitäähän se esittää että ne ei kiinnosta, on paskoja jne. Kuitenkin ilolla otettais vastaan jos ilmaiseksi sais.

Varaa heittää seteleitä nuotioon? 🤭

Eniten ärsyttää se sähköautoihin liittyvä teennäinen moraaliposeeraus. Yhtään ei mietitä kokonaisuutta ilmastonäkökulmasta.

Ottaisin kyllä monta muutakin asiaa ilolla vastaan ilmaiseksi ja möisin pois.

Miten niin moraaliposeeraus. Imastonäkökulmasta Suomen sähköntuotannolla sähköauto on ympäristöystävällisempi 30 000 km jälkeen (valmistuksen suuremmat hiilidioksidipäästöt kuitattu ml akun valmistus). Minulla on ollut sähköauto nyt vajaa 1,5 vuotta ja kilometrejä on tullut 90 000, joten paljon vähemmän jo nyt hiilidioksidipäästöjä on päästelty. Lisäksi on huomattavasti edullisempaa

Entä renkaat ja huollot?

Haluan minimoida autoilun kustannukset. Viimeksi autoa vaihtaessa mun budjetti oli 9000 euroa.  Golf maksoi 8400 ja toiminut 6v lähes pelkillä määräaikaishuolloilla, jotka teetän 2 km päässä kodistani. Dieseliä satasella kuluu 5,5l, kilometrejä tulee vuodessa alle 10000.

Vierailija
98/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä renkaat ja huollot?

Haluan minimoida autoilun kustannukset. Viimeksi autoa vaihtaessa mun budjetti oli 9000 euroa.  Golf maksoi 8400 ja toiminut 6v lähes pelkillä määräaikaishuolloilla, jotka teetän 2 km päässä kodistani. Dieseliä satasella kuluu 5,5l, kilometrejä tulee vuodessa alle 10000.

Teslan hulto-ohjelam on vaihtaa raitisilmasuodatin itse tarvittaessa.

Vierailija
99/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golfin omistaja jatkaa: autot kiinnostavat minua ei yhtään. Haluan että auto käynnistyy avaimella ja että osaan tankata sen missä vaan. En halua yhtään appia puhelimeeni enkä opetella uusia ominaisuuksia. Enkä miettiä etukäteen latauspisteitä tai huoltopaikkoja. Paikasta a paikkaan b mahdollisimman pienellä effortilla. Autoon pitää myös mahtua sukset,  en kiipeile missään katolla. 

Sähköautoissa ei ärsytä mikään muu kuin niiden käyttäjien ylenkatsova asenne. 

Siskoni sanoi joskus että 'jokainen ostaisi lamborghinin jos vain olisi varaa'. Mietin jo silloin etten taatusti ostaisi 😄 Nolo, ruma, törkykallis, epäkäytännöllinen 

Vierailija
100/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautot ovat huonoja. Pyöräilyä kannattaa harrastaa, sitähän Helsingin apulaispormestari myös sanoo. Itsellä on kaksi jenkki V8. Toinen talvikäyttöön ja toinen kesään. Olen syyllinen ilmaston tuhoamiseen. Isorintainen naiset kuolaavat perääni ja olen se pelätty patriarkaatti. Minä, eikä kukaan muu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi