Ensitreffit alttarilla 2025
Tehdään uusi ketju kun kerran tulossa on uusi kausi vaikka 2024 olikin täydellinen floppi
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (993)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteetonta olettaa, että jos kumpikin puoliso on "taiteellinen", kuten Matti ja Elisa, se olisi yhdistävä tekijä. Koska taiteellisuutta voi toteuttaa niin monella tavalla. Jos minulle tarjottaisiin kumppani, jonka taiteellisuus tarkoittaa suomiräppiä, se olisi suurempi turn off kuin rikostausta. Häissä jo nähtiinkin, että Matin geneerinen popluritus ei ollut Elisan mieleen.
Niinpä. Jos toisen taiteellisuus on millintarkkaa arkkitehtuuria ja sisustussuunnittelua, ja toisen herkkää ja äänekästä popluritusta, ei se taiteellisuus mikään yhdistävä tekijä ole.
Sama kuin sanoisi, että molemmat tykkää eläimistä, ja sitten toisella on husky-farmi ja toinen kasvattaa tarantelloja. Ei ole ihan sama asia.
Elisa ei kyllä ole mikään millintarkka arkkitehti. Ei tule yhtään sellaisia viboja hänestä. Jotain hähmäistä on tuossa arkkitehtijutussa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen sitä operoin pitkälti niiden haavekuvien ja prototyyppien varassa, kunnes viimein tajusin, etteivät niillä ominaisuuksilla ja luonteenpiirteillä varustetut kumppanit sovi minulle ollenkaan. Näiden ominaisuuksien mukana kun yleensä tuli liuta negatiivisia piirteitä ja suoranaisia deal breakereita, joita haavekuvaihmiselläni ei tietenkään ollut. Se, mikä toimi haavemaailmassa, oli tuhoon tuomittua oikeassa elämässä.
Tämähän on oikein klassikko palstallakin paljon puhutuissa jännämieshaaveissa. Etsitään turvallisuutta miehestä, joka käyttäytyy itsevamasti ja ylimielisesti. Ajatellaan, että ihminen, joka ei anna kenenkään kävellä ylitseen, puolustaisi samalla vimmalla perheensä oikeuksia. Sitten yllätytään, kun se turvalliseksi ajateltu ihminen onkin ylimielinen ja omaa etuaan ajava myös parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteetonta olettaa, että jos kumpikin puoliso on "taiteellinen", kuten Matti ja Elisa, se olisi yhdistävä tekijä. Koska taiteellisuutta voi toteuttaa niin monella tavalla. Jos minulle tarjottaisiin kumppani, jonka taiteellisuus tarkoittaa suomiräppiä, se olisi suurempi turn off kuin rikostausta. Häissä jo nähtiinkin, että Matin geneerinen popluritus ei ollut Elisan mieleen.
Niinpä. Jos toisen taiteellisuus on millintarkkaa arkkitehtuuria ja sisustussuunnittelua, ja toisen herkkää ja äänekästä popluritusta, ei se taiteellisuus mikään yhdistävä tekijä ole.
Sama kuin sanoisi, että molemmat tykkää eläimistä, ja sitten toisella on husky-farmi ja toinen kasvattaa tarantelloja. Ei ole ihan sama asia.
Hyvä tuo husky/tarantella -vertaus. Havainnollistaa asiaa paljon. Jotkut ajattelevat, että taiteellisuus on geneerinen ominaisuus, joka ilmenee jokaisella taiteellisella ihmisellä samalla tavalla ja sen takia kaikki taiteelliset ihmiset ovat keskenään samalla aaltopituudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen sitä operoin pitkälti niiden haavekuvien ja prototyyppien varassa, kunnes viimein tajusin, etteivät niillä ominaisuuksilla ja luonteenpiirteillä varustetut kumppanit sovi minulle ollenkaan. Näiden ominaisuuksien mukana kun yleensä tuli liuta negatiivisia piirteitä ja suoranaisia deal breakereita, joita haavekuvaihmiselläni ei tietenkään ollut. Se, mikä toimi haavemaailmassa, oli tuhoon tuomittua oikeassa elämässä.
Tämähän on oikein klassikko palstallakin paljon puhutuissa jännämieshaaveissa. Etsitään turvallisuutta miehestä, joka käyttäytyy itsevamasti ja ylimielisesti. Ajatellaan, että ihminen, joka ei anna kenenkään kävellä ylitseen, puolustaisi samalla vimmalla perheensä oikeuksia. Sitten yllätytään, kun se turvalliseksi ajateltu ihminen onkin ylimielinen ja omaa etuaan ajava myös parisuhteessa.
Tai kun "minä olen niin vahvatahtoinen, että minun kanssani ei mikään kynnysmatto pärjää. Pitää osata haastaa ja asettaa minulle rajoja." Sitten ollaan silmänräpäyksessä aivan sotajalalla, kun joku toinen vahvatahtoinen tulee määräilemään. Ehkä kannattaisi mieluummin reflektoida itseään siltä kantilta, että olisi itse valmis parisuhteeseen. Niin että osaisi elää edes jonkinlaisen ihmisen kanssa. Jotkuthan osaavat peräti monenlaistenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen on varmasti vaikea sanoittaa kohteliaasti sitä, mitä haluaa. Että haluaa sikäli vahvatahtoisen ihmisen, että tämä on kykenevä ilmaisemaan oman mielipiteensä ja keskustelemaan rakentavasti erimielisyyksistä. Sen sijaan, että toinen on koko ajan sellainen "en tiedä enkä välitä, päätä sinä (mutta päätit taas väärin ja suutuin tästä)" -tyyppi, tai vaihtoehtoisesti "ei sun naisen mielipiteillä ole väliä, minä miehenä määrään".
Matti on ihana! Jos Elisa kulkee onnensa ohitse niin Matilla riittää vientiä ohjelman jälkeen. Tosi symppis.
Matin omien hiusten luonnonväri on kaunis. Ehkä halusi räväyttää kun on siniset hiukset. Onhan ohjelmaan tuleminenkin jo aikamoinen räväytys.
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että Elisa otti heti niin ehdottoman ei sytytä asenteen. Matti tuskin tunkee väkisin iholle, vaikuttaa hyvin ymmärtävän viboja ja sanatonta viestintää.
Jos on heti tuollainen kielteinen asenne ja vahvistaa sitä omalla torjuvalla käytöksellä ja karuilla ja kielteisillä lausunnoilla, niin vaikea tuosta saada enää myönteistä käännettä, päätös on ikään kuin jo tehty Elisan päässä, kun näki sinisen nutturan.
Esim. sen sijaan, että sanoisi, ''ettei tullut vahvaa ei tästä tule mitään -fiilistä, muttei myöskään vahvaa tästä se lähtee -fiilistä'', mikä kuulostaa tosi kielteiseltä ja ankealta, niin eikö voisi ilmaista ja asennoitua vähän rakentavammin, että sanoisi, ok fiilis tai ok neutraali fiilis tai jotain muuta kuin ei, ei, ei -tyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Elisasta tuli sellainen olo, että pitää itse itseään jotenkin todella spesiaalina jonka puolisonkin pitäisi tietysti olla vähintään yhtä mahtava ihminen. Matti taas omalla vaatimattomalla tavallaan on aito, persoonallinen ihminen, mutta ei varmasti riitävä Elisan vaatimuksiin. En tiedä pystyykö Elisa antamaan edes aitoa mahdollisuutta Matille, mutta hän siinä menettää, ei Matti.
Tässä on perää sikäli, että Elisa on taatusti joutunut kokemaan elämässään ulkopuolisuutta ja ymmärtämättömyyttä. En tosin tiedä, onko hänen kuorensa alla miten herkkä ja haavoittunut sielu. Vai onko läpeensä ronski.
Onkohan Elisa vela, vai onko lapsettomuuden takana jotain muuta(kin)? Millaisesta taustasta tulee, miksi on (ollut) elämänsä niin levoton? Onko adhd-häiriötä tai epävakautta?
Kunhan mietiskelen tykönäni.
Uusimman jakson jälkeen en usko minkään parin jatkavan, Iinalla vaikuttaa olevan surkea itsetunto ja siihen ei auta vaikka Mikko sanoisi mitä. Mulla on vielä pienet toiveet, että Janne jaksaisi vähän piristyä. Ei kai ne voi heti häämatkan jälkeen erota.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kausihan alkaa yhtenä koko sarjan pahimmista. Tekohymyilevä, kaikesta kritisoitavaa keksivä Elisa sanoo jo häissä, ettei vetovoimaa ole; kommenttien perusteella Janne on poikkeuksellisen tyly tyytymättömyydessään; ja entinen maajussittaren sulhoehdokas Arttu on kierrätetty mukaan lähinnä herättämään epäilyksiä niin katsojissa kuin kumppanissa. Ainoastaan Mikko ja Iina vaikuttavat suhtautuvansa toisiinsa lämmöllä, mutta heidänkin liitostaan ennustin jo ennen alttaria, ettei se tule kestämään. Saadaanko tästä kaudesta siis 0/4, vai nilkuttavatko Iina ja Mikko jotenkin maaliviivalle?
Kenties selitys tällaiselle rimanalitukselle on se, että uusilta mätsääjäterapeuteilta puuttuu kaikki kokemus parienmuodostuksesta; Kanalasta ja siitä rillipäästä voisi sentään odottaa, että oppisivat joitakin virheitä välttämään.
Ei tule yhtään paria, Iina puhui jo ahdistuneensa. Eli klassinen, häissä oli mukavaa ja sitten tarvitsee paljon omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi hääsviitti oikein oli? :D Näytti joltain kokoustilalta.
Muuttaako ne sinne asumaan vai asuuko edelleen jomman kumman luona kuten aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kausihan alkaa yhtenä koko sarjan pahimmista. Tekohymyilevä, kaikesta kritisoitavaa keksivä Elisa sanoo jo häissä, ettei vetovoimaa ole; kommenttien perusteella Janne on poikkeuksellisen tyly tyytymättömyydessään; ja entinen maajussittaren sulhoehdokas Arttu on kierrätetty mukaan lähinnä herättämään epäilyksiä niin katsojissa kuin kumppanissa. Ainoastaan Mikko ja Iina vaikuttavat suhtautuvansa toisiinsa lämmöllä, mutta heidänkin liitostaan ennustin jo ennen alttaria, ettei se tule kestämään. Saadaanko tästä kaudesta siis 0/4, vai nilkuttavatko Iina ja Mikko jotenkin maaliviivalle?
Kenties selitys tällaiselle rimanalitukselle on se, että uusilta mätsääjäterapeuteilta puuttuu kaikki kokemus parienmuodostuksesta; Kanalasta ja siitä rillipäästä voisi sentään odottaa, että oppisivat joitakin virheitä välttämään.Ei tule yhtään paria, Iina puhui
Eihän tämä tietenkään ohjelman formaattiin sovi, mutta mun mielestä on normaalia haluta omaa tilaa ja aikaa sen jälkeen kun viettänyt tiiviisti aikaa täysin tuntemattoman ihmisen kanssa. Suurin osa ihmisistä tarvitsisi tuossa tilanteessa yksityisyyttä, että voi prosessoida tilannetta ja omia tunteitaan rauhassa. Kyllä se toisen, tuntemattoman läsnäolo 24/7 ja paineet parisuhteen onnistumisesta alkavat helposti ahdistaa. Aivan epäilemättä monet miehetkin tuntee tässä sarjassa samoin, miehet vain harvemmin osaavat tai haluavat sanoittaa tunteitaan edes itselleen, saati sitten ruudun takana olevalle yleisölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta myöskään koira kotona ei ole sama asia, jos rodut ovat niinkin erilaiset kuin Jannen kultainen noutaja ja Katri staffit. Ja kun on nähnyt Jannea ja Katria ohjelmassa, näyttävät valinneen koiran rodun omille luonteilleen sopiviksi. Asiantuntijat eivät taida olla koiratuntijoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekan hääjakson lopussa oleva ensi jaksossa näyttää Artun vaimon naamalla totisen ilmeen, johon ajatuskuplaksi sopisi voi ei, eikö toi ollut jo Maajusseissa.
Vaikkei Julia ei tunnistaisikaan ja seuraisi Maajusseja, niin ihan varmasti joku läheinen tunnistaa ja paljastaa hänelle mehevät juonenkäänteet ohjelmasta. Tämä on kyllä paljon pahempi kuin Napakymppi-tapaus.
Mikä vika Artussa? Asiantuntijathan vaan kehui.
Kauniit morsiamet! Tykkäsin etenkin tuosta punaisesta Frida Kahlo-outfitistä.
Vierailija kirjoitti:
Onko suomalaisessa versiossakin nykyään niin, että kyseessä on vaan kokeilu vai vihitäänkö parit edelleen oikeasti avioliittoon keskenään?
Vastaan itselleni, eli ohjelma on todellakin muutettu Australian versiota vastaavaksi, eli parit ei enää mene oikeasti naimisiin vaan kyseessä on pelkät feikkihäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta myöskään koira kotona ei ole sama asia, jos rodut ovat niinkin erilaiset kuin Jannen kultainen noutaja ja Katrin staffit
Ei näitä ainakaan olisi lähtökohtaisesti kovin helppo yhdistää, jos ajatuksena/toiveena olisi viettää paljon aikaa samassa taloudessa. Tämän parin kohdalla ei toki ole. Mutta sinänsä tuo on aika isokin käytännön haaste. Sama kuin jos Mikolla olisi myös aikuisia kissoja.
Oon ilmeisesti aika vähemmistössä ajatuksieni kanssa, mutta mun mielestä Elisa ja Matti vaikuttavat lupaavammalta parilta kuin Iina ja Mikko. Näiden telkkarissa nähtyjen jaksojen perusteella siis.
En myöskään ymmärrä yhtään tätä kritiikkiä Elisaa kohtaan. Ehkä olen huono lukemaan ihmisiä, mutta mun mielestä juuri hän vaikuttaa rehelliseltä ja aidolta ihmiseltä. Pieni suojamuuri hänellä toki varmaan on. Mutta kertoi suoraan mitä tunsi, ehkä huumorilla mutta ei mitenkään epäkohteliaasti tai loukkaavasti. Paljon reilumpaa se on kuin esittää rakastunutta vaikkei olisikaan. Mun mielestä jäykkä hääkuva oli myös loistava idea, paljon parempi kuin teennäiset kuvat joissa tuntemattomat esittää rakastuneita.
Kenties selitys tällaiselle rimanalitukselle on se, että uusilta mätsääjäterapeuteilta puuttuu kaikki kokemus parienmuodostuksesta; Kanalasta ja siitä rillipäästä voisi sentään odottaa, että oppisivat joitakin virheitä välttämään.