Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025

Vierailija
26.01.2025 |

Tehdään uusi ketju kun kerran tulossa on uusi kausi vaikka 2024 olikin täydellinen floppi

Kommentit (732)

Vierailija
221/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa tänne laadukkaamman keskustelun pariin: https://www.vauva.fi/keskustelu/6197429/ensitreffit-alttarilla-2025-off…?

Millä tavalla laadukkaamman?

Vierailija
222/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin alle kolmekymppisenä sinkkunainen, joka haaveili omista lapsista. Ajattelin katsoa, voisiko suhteesta tulla jotain vanhemman miehen kanssa, jolla oli ennestään lapsia. Minun toiveestani en koskaan tavannut miehen lapsia, vaikka tapailimmekin kauan. En halunnut tulla lasten elämään mukaan, jos jutusta ei tulisikaan mitään. Toki lapset varmaan jotain aavistelivat, kun isänsä kotoa saattoi löytyä joskus tavaroitani oltuani siellä yötä.

Mies oli yksinkertaisesti huono isä. Ex-vaimo piti tiukasti kiinni siitä, että mies huolehtii lapsista sen pari viikonloppua kuussa. Kaikista lapsiin liittyvistä isoista asioista piti sopia ex-vaimon kanssa. Mies oli siis etäisempi viikonloppuisä, joka otti lapset itselleen pari kertaa kuussa viikonlopuksi sekä osaksi loma-aikoja. Mies oli silti isänä laiska kuin mikä: ei jaksanut laittaa ruokaa, vaan osti aina valmista. Kaikki kasvatustyö jäi äidille, kun mies luisteli vastuusta ollen "se hauska isä

Kuulostaa varmaan typerältä logiikalta, mutta mulle ei kelpaa lapsellinen mies:

A) Jos mies huolehtii päävastuullisesti lapsistaan, pitäisi minunkin elämäni pyöriä lasten aikataulujen mukaan.

B) Jos mies on satunnainen viikonloppuisä, on hän silmissäni isänä etäinen ja vastuuton, kun ei halua kantaa lapsistaan isompaa vastuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut tosielämässä, että suurinosa naisen hoikkuutta haluavat miehet ovat itse vähemmän hoikkia. Kun taas tosi hoikkia ei ole niin haitannut naisen muodot.

Tämä on kumma ilmiö, tähän olen muutenkin törmännyt. Itselleni esim. N. 180 cm/110 kg mies totesi, että olen liian lihava, kun olin 163 cm/58 kg.

Kumpikohan meistä se liian lihava oli.

Miten 163cm ja 58kg voi olla kenenkään mielestä lihava?!

Vierailija
224/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut tosielämässä, että suurinosa naisen hoikkuutta haluavat miehet ovat itse vähemmän hoikkia. Kun taas tosi hoikkia ei ole niin haitannut naisen muodot.

Tämä on kumma ilmiö, tähän olen muutenkin törmännyt. Itselleni esim. N. 180 cm/110 kg mies totesi, että olen liian lihava, kun olin 163 cm/58 kg.

Miten 163cm ja 58kg voi olla kenenkään mielestä lihava?!

Voi kuule. Kyseisen miehen mielestä kunnon naiset olivat luokkaa 163 cm/50 kg. Olennaista myös oli, että naisen olisi pitänyt olla missimäisen kaunis. Arvata saattaa, oliko mies itse komeimmasta päästä. :D

Vierailija
225/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen törmännyt tähän samaan ilmiöön!

Vierailija
226/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tosiaan löytynyt lapsettomia miehiä?! 

Vierailija
227/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin alle kolmekymppisenä sinkkunainen, joka haaveili omista lapsista. Ajattelin katsoa, voisiko suhteesta tulla jotain vanhemman miehen kanssa, jolla oli ennestään lapsia. Minun toiveestani en koskaan tavannut miehen lapsia, vaikka tapailimmekin kauan. En halunnut tulla lasten elämään mukaan, jos jutusta ei tulisikaan mitään. Toki lapset varmaan jotain aavistelivat, kun isänsä kotoa saattoi löytyä joskus tavaroitani oltuani siellä yötä.

Mies oli yksinkertaisesti huono isä. Ex-vaimo piti tiukasti kiinni siitä, että mies huolehtii lapsista sen pari viikonloppua kuussa. Kaikista lapsiin liittyvistä isoista asioista piti sopia ex-vaimon kanssa. Mies oli siis etäisempi viikonloppuisä, joka otti lapset itselleen pari kertaa kuussa viikonlopuksi sekä osaksi loma-aikoja. Mies oli silti isänä laiska kuin mikä: ei jaksanut laittaa ruokaa, vaan osti aina valmista. Kaikki kasvatustyö jäi äidille, kun mies luisteli vastuusta ollen "se hauska isä

"Tylyä sanoa näin, mutta aika monen miehen kohdalla siihen on ihan syynsä, miksi exä on lasten kanssa ottanut ja muuttanut pois. Nämä näennäisesti osallistuvat isät saattavat todellisuudessa olla todella kovia vastuunpakoilijoita. Silti ilmoittavat ylpeänä olevansa isiä, vaikka isyys ei heidän kohdallaan kaksista olekaan."

Eli vain yhden kokemuksen takia oletat kaikista samaa? :) outoa! oma isäni ei todellakaan sovi kuvailemaasi.

Vierailija
228/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi metkaa, jos se sporttisesta (=hoikasta) naisesta haaveileva mies saisi sen tuhdeimman naisen, joka harrasti pyöräilyä. :D

Olisi kyllä hyvä opetus pinnalliselle miehelle. Toivottavasti alamäkipyöräilijä laittaisi miehen ruotuun.

Eli jos miehellä on omia mieltymyksiä hän on automaattisesti pinnallinen? ihmettelen edelleen miksi naiset reagoivat niin vahvasti siihen jos mies hakee sporttista / hoikkaa naista... miksi mies ei saisi haluta laihaa naista? onko pakko tykätä chubby-naisista? ja ellei tykkää on pinnallinen? häh!

Vierailija
229/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan jostain laarin pohjasta nämä heput valittu, kun ei löytynyt lapsettomia?

Vierailija
230/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa tänne laadukkaamman keskustelun pariin: https://www.vauva.fi/keskustelu/6197429/ensitreffit-alttarilla-2025-off…?

Millä tavalla laadukkaamman?

Kävin vilkaisemassa ja joudun toteamaan, että tässä ketjussa keskustelu on sitä "laadukkaampaa". Pysyn siis tässä jatkossakin. Tämä kausi luultvasti tulee nostattamaan vielä pahemman kakkamyrskyn kuin viime vuoden floppi, joten keskustelu oletettavasti menee melko mahdottomaksi, ketjussa kuin ketjussa. Ei tosiaankaan ymmärrä mikä on ollut tämän kauden tarkoitus, koska pysyviä pareja ei noista tule yhtään. Mitä nyt on sitten tuhottu pienten, syyttömien lasten elämä pahimmillaan vuosiksi eteenpäin 😢

Jos vielä joskus tekevät tämän katastrofin jälkeen uuden kauden, niin ehdoton kielto osallistua jos on pieniä lapsia! Ja jos ei löydy ohjelmaan miehiä joilla ei ole painolastia takana, niin pidetään tauko koko ohjelmassa! Viihteen nimissä ei saa tuhota elämiä!

Vierailija
231/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi metkaa, jos se sporttisesta (=hoikasta) naisesta haaveileva mies saisi sen tuhdeimman naisen, joka harrasti pyöräilyä. :D

Olisi kyllä hyvä opetus pinnalliselle miehelle. Toivottavasti alamäkipyöräilijä laittaisi miehen ruotuun.

Eli jos miehellä on omia mieltymyksiä hän on automaattisesti pinnallinen? ihmettelen edelleen miksi naiset reagoivat niin vahvasti siihen jos mies hakee sporttista / hoikkaa naista... miksi mies ei saisi haluta laihaa naista? onko pakko tykätä chubby-naisista? ja ellei tykkää on pinnallinen? häh!

Kas kun yleensä nämä laihaa naista hamuavat ovat itse turpeita, vähintään kaljamahan reilulla alulla varustettuja möllejä. Jos oma ruoto on mr kisan voittajan mallia, niin sitten voi toivoa puolisolta samaa. Katse peiliin ilman suodattimia ja kysymys; onko mulla vara vaatia mitään? 

Vierailija
232/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää ohjelma tulee taas näyttämään sen faktan että kaikki hyvät miehet  löytyy sieltä friendzonesta ja heidät sinne ohjaavat valittavat "missä kaikki hyvät ja kunnolliset miehet ovat"!!!. jännämies epidemia jyllää vuosi toisensa jälkeen.

Vierailija
233/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on ollut, että nämä laihaa naista haluavat ovat oikeasti tosi tarkkoja naisen painosta. Ei kelpaa edes normaalipainoinen, vaan pitäisi olla hoikka. Kun tilastoja katsoo, niin normaalipainon alarajalla olevia/alle normaalipainon olevia aikuisia naisia on todella vähän. On kohtuutonta myös olettaa, että naisen pitäisi pysyä teinin mitoissa vielä vaihdevuosi-iässäkin. 

Se on musta eri asia, että joku toivoo, ettei kumppani ole merkittävästi ylipainoinen. Mutta onhan siinä jotain pielessä, jos edes normaalipainoinen kumppani ei kelpaa, kun on miehen mielestä liian lihava. 

Ja 100 % näistä naisen painoa kyttäävistä miehistä on itse ylipainoisia. En ole kertaakaan nähnyt, että joku raamikas ja hyväkroppainen mies olisi ääneen kuuluttamassa, että hänelle sitten kelpaa vain ne hoikimmat naiset.

Vierailija
234/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuin ihmetellä, miten kauas ohjelma on tullut viime vuosien aikana.

Ennen piti osallistujien olla lapsettomia. Nyt näkee kaikenlaista uusperhettä etsivää miekkosta. Sillä nyt vaan on ihan hirveästi väliä, jos toisella on ennestään lapsia. Lasten kannalta ohjelmaan osallistuminen on kohtuutonta, eikä se ole helppo rasti sille lapsettomalle kumppanillekaan. Ennen oli tavallisia ihmisiä. Nykyisin sarjaan päätyvät kiukuttelevat pikkumyyt ja sitoutumista kammoavat miehet.

Maikkarilla ei ehkä tajuta, että tämä voisi olla ihana hyvän mielen sarja, jossa ei tarvitsekaan olla draamaa. Olisi vain ihana seurata ihastuneita ihmisiä ja nauttia parisuhteen alkuhuumasta. Hyvä esimerkki tästä oli kausi, jossa oli Niina ja Lari sekä Henna ja Sami. Tai esim. Sini ja Vesa vuosikausien takaa. Ei ollut draamailua, vaan toisiinsa ihastuneet, tavalliset ihmiset. Tällaista haluaisin niin katsoa ja joka syksy petyn, kun meno on muuttunut niin paljon.

Vierailija
235/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksokuvaus 4/13, jakso esitetään syyskuun lopulla:

"Osa pareista suuntaa häämatkalle yhden parin aloitellessa arkeaan. Tunteet seilaavat ihastuksesta suukopuun ja suureen suruun."

Eli taas on jotkut päässeet aloittamaan yhteisen taipaleen ns. väärällä jalalla, kun kinastelua on jo heti alkuunsa. Ei povaa hyvää.

Vierailija
236/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa haluta laihan naisen. Mutta sporttinen ei ole sama kuin laiha. Monet sporttiset ovat kaikkea muuta kuin laihoja. Ja monet laihat eivät ole lainkaan sporttisia, pelkästään laihoja vain. 

Mies kusee itseään ja naista silmään jos ilmoittaa haluavansa jotain muuta kuin mistä puhuu.

Rautalangasta vääntäen: jos haluat laihan, sano laiha. Jos haluat sporttisen ja laihan, sano se niin. Jos haluat sporttisen ja painolla ei ole väliä, sano se niin.

Vierailija
237/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi kuin ihmetellä, miten kauas ohjelma on tullut viime vuosien aikana.

Ennen piti osallistujien olla lapsettomia. Nyt näkee kaikenlaista uusperhettä etsivää miekkosta. Sillä nyt vaan on ihan hirveästi väliä, jos toisella on ennestään lapsia. Lasten kannalta ohjelmaan osallistuminen on kohtuutonta, eikä se ole helppo rasti sille lapsettomalle kumppanillekaan. Ennen oli tavallisia ihmisiä. Nykyisin sarjaan päätyvät kiukuttelevat pikkumyyt ja sitoutumista kammoavat miehet.

Maikkarilla ei ehkä tajuta, että tämä voisi olla ihana hyvän mielen sarja, jossa ei tarvitsekaan olla draamaa. Olisi vain ihana seurata ihastuneita ihmisiä ja nauttia parisuhteen alkuhuumasta. Hyvä esimerkki tästä oli kausi, jossa oli Niina ja Lari sekä Henna ja Sami. Tai esim. Sini ja Vesa vuosikausien takaa. Ei ollut draamailua, vaan toisiinsa ihastuneet, tavalliset ihmiset. Tällaista haluaisin niin katsoa ja joka syksy petyn, kun meno on muuttunut niin paljon.

Tämä. Alkaa oikeesti inhottaa kun joka ainoa ohjelma pilataan sillä, että sinne tungetaan väkisin draamaa. Tämä aika on itsessään jo niin ahdistavaa odotellessa koska itänaapurin sotahullu päättää haluta myös tämän maan alueet. Ei jaksa ahdistusta, pahaa mieltä ym. katsoa joka ohjelmassa. Tavalliselle, vanhan ajan hyvän mielen ohjelmalle olisi enemmän kuin tilaus kaiken kurjuuden keskelle! Toki on näitä (yleensä nuoria) katsojia jotka vaatii sitä, että pitää olla draamaa draaman päälle. Eivät jaksa katsoa mitään tavallista minuttia kauempaa, mutta kun katsojia on muunlaisiakin. Edes yhden ohjelman voisi jättää draama-vapaaksi, ja siihen ETA olisi erittäin sopiva vaihtoehto.

Vierailija
238/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi tuollaisesta ohjelmasta lapsellista miestä. Koska a) lasten kanssa on aina enemmän ongelmia ja b) jos vie lapsensa tuollaiseen mukaan, on joku osa vonkuralla. Sori nyt. 

Mulla on lapsia, miehelläni on omansa, ei ois kumpikaan lähtenyt telkkariin testiavioliittoilemaan. "Muksut tässä on teille uusi äiti! Eiku viiitsi vitsi, kuhan telkkarissa ja läpällä!" 

Jos ei ole totaali yh, niin vanhemman deittailu ei kuulu lapsille. Sitten vasta kun on suht tosissaan. Eikä ikinä julkisuudessa.

Vierailija
239/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää, millainen parisuhdetausta osallistujilla on, etenkin lapsellisilla. 

Tiedän, että nämä ovat yksityisasioita, mutta kun julkiseen ohjelmaan mennään, voi edellyttää, että yksityisasioitakin pitää kertoa. Lapsia (saati exiä) ei tarvi näyttää. Ohjelmassa käydään yleensä vierailulla molempien osapuolten perheen luona. 

Vaikka esim. Oton kouluikäinen tytär oli mukana Oton ja Assin häissä. Tämä oli näin jälkeen päin ajatellen melko outoa. Toisaalta se koko hääruljanssi kutsuvieraineen oli hölmöä, kun parit eivät useimmiten pysy yhdessä kuvausten jälkeen. Ovatko hankkineet häälahjojakin?

Vierailija
240/732 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaan, että joku pari eroaa nopeasti jo kauden aikana. Koska eivät ole menneet virallisesti naimisiin, on varmasti pienempi kynnys ilmoittaa, ettei tästä tule mitään.

Oot varmaan oikeassa, on välimatkaa ja lapsia ja muita "mutkia matkassa". Imatra esimerkiksi ei ole erikoisen lähellä muiden asuinpaikkoja, eli jos ei toinen pysty muuttamaan ja etäsuhde ei kiinnosta niin hankalaa on. Mies tuskin voi kauhean kauas lapsista muuttaa eli silloin uuden suhteen osalta naiselta odotetaan jo aika paljon kompromisseja/venymistä. Jännä nähdä miten tasapainoilu onnistuu.

Musta on törkeää tehdä jo alkuasetelma sellaiseksi, että toinen joutuu joustamaan.

Kyllä se vaikeuskerrointa lisää. Toi

Toivottavasti kukaan miehistä ei esittele kumppaniaan lapsilleen ohjelman aikana!  Eikö tuo ohjelmanteko kestä n. 5 viikkoa? Kyllä kuukauden tutustuminen on ihan minimi, ennen kuin lapset vedetään mukaan.  Jos (ja kun) ero tuleekin, koeavioliitto ei ole sekoittanut heidän tunne-elämäänsä. Tiedä sitten, mitä nämä isät itse ovat kertoneet lapsilleen etukäteen... "isi menee ohjelman kuvauksiin, katsellaan sitten yhdessä, kun esitetään telkussa"?  Matin lähes aikuiset lapset ovat tietty eri asia; toivottavasti heitäkään ei ole painostettu olemaan osallisina.