>*>*ENSIKOIDEN la-su*<*>
Linkki eiliseen...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9738791&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (36)
Tsemppiä, voi kuinka kurjaa luulla että lähtö tulee eikä sitten vieläkään... :/ Pidän peukkuja että se vielä käynnistyisi itsestään!! Ei varmasti lohduta yhtään, mutta pian sulla on vauva kainalossa, enää ei voi kauan mennä :)
Ja rohkeasti vain vauvapuolelle kirjoittelemaan! Enemmän kuin mielellämme me isompien vauvojenkin äidit muistellaan vauvan alkuviikkoja ja vastaillaan kysymyksiin :)
Viipero & Aleksi pian 4kk :)
[color=4169E1] Pikaisesti vain tulen tuota Titin " py" -juttua veikkaamaan:) Käsittääkseni se mitta on vauvan päänympärys (korjatkaa, jos olen väärässä). Nyt laittamaan miehen kanssa ruokaa! Palailen myöhemmin!!! Pi-Kille *jaksuhalaus*!
~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 37+6 ~ ♥ ~
Voi Pi-Ki, vielä joudut kärvistelemään jonkun aikaa:( Kohdunsuu oli kuiteski ollu jo hieman auki, ja ehkä nuo yölliset supistelut ois saanu jotain aikaan! Hitsi, ku olin jo varma, et oisitte lähteneet yön aikana synnärille.
Nincalle pikaista paranemista ja muistahan jouda paljon lämmintä!
Mammiksella oli ollu perjantaina ja lauantaina mukavat ravintolaillat. Kyllä se on tosiaan ihana käydä välillä syömässä ulkona, kun saa istahtaa valmiiseen pöytää. Tosin meillä kotona mies on parempi laittamaan ruokaa kuin minä:) Ihanaa muuten, kun sun äiti virkkaa sitä kastemekkoa! Siitähän voi tehdä sitten sellaisen suvussa kulkevan mekon.
Viipuli oli käyny shoppailemassa miehensä kanssa Piksulle vaatteita ja muuta. Se on kyllä ihan hauskaa puuhaa! Musta vaan tuntuu, et meilläkin alkaa olla kauheesti vauvatavaraa, vaikka on vielä paljo ostettavaakin... Ja nimistä ja kummeista kyselit. Meillä ois pojan nimen valmiina, mut tytölle on enemmänkin ehdotuksia, joista pitäis sitte valita. Ja voihan se olla et se nimi löytyy sitte, kun lapsi on syntyny. Kummeiksi ollaan ajateltu molempien (siis mun ja miehen) siskoja miehineen.
Juska oli tilannu Möttiäiselle vaunut. Ihan hyvä juttu, ni on jo valmiina, eikä tartte enää myöhemmin lähteä etsimään. Ainaki mulla on aina se tuuri, et jos jotain ettii, niin sillon ei varmasti löydy.
Ja Titillä oli mukavia ultrakuulumisia! Ja että tyttöä sitten ultraaja veikkasi:) En mäkään ihan luota noihin julkisen puolen sukupuoliveikkauksiin. Vaikkei kiveksiä näkyiskään, niin ne voi laskeutua paljo myöhemmin kuin nuo ultrat tehdään. Mut eipä oo tosiaan sukupuolella väliä, molemmat on meillekin ihan yhtä tervetulleita!
Pi-Kille toivottelen kovasti suppareita ja kaikille hyvää vointia!
Hippux ja Hippu 30+1
[color=green]Kiitos taas lisätsemppauksesta! On se jännä, miten tuleekin hyvä mieli, kun toiset jaksaa tsempata ja toivotella jaksamista..! =D Siis ajatelkaapa: me ollaan ihan toisillemme tuntemattomia ihmisiä (no, jotkut on treffanu, mutta silti), ja kuitenkin sillä on näin iso merkitys (ainakin mulle ja varmasti teille kaikille), kun joku toivottelee jaksamista jne. KIITOS!!! Ootte saanut mulle tosi hyvän mielen!!! --Ja nyt sitten ihanaisen VIIPERON sanojen avulla varmaan uskaltaudun sitten aikanani vauva-puolellekin :) Tosiaan, enää 2 yötä... =) oi!!!!!!!!!!
Oon vähän herkkis-tunnelmissa vissiin XD
Pi-Ki
Ja HIPPUX, hih! Ihan pelästyin tota sun kolmenkympin lukemaa Hipun perässä --mistä se on tullut??? Ihan muistelin sun olevan viikolla 24 tai jotain... Ei se ole sullakaan pitkä aika enää!
Missä muuten PANDORA on?
JA COLTSFOOT!!!!!!???!!!!! Minähän arvasin tämän... Nyt se on meiät hylännyt, kun mammaloma alkoi, ja kotikone tökkii... Hei, käyn kohta veikkauksen sivuilta kattomassa, että me varmasti voitettiin eilen lotossa *hih* ja sitten tuun sun osotetta kysymään ja lähetän teille uuden koneen, ettet meitä jätä! Vaikka yhteydestä se vissiin on kiinni, eikä koneesta... Tulehan jutustelemaan! JA TE MUUT IHANAT TSEMPPARI-ENSKAT MYÖS!!!!!!!!!!!!!!!!
[color=4169E1] No nyt on syöty ja otettu myös pienet päivätorkut! Eilinen yö meni vähän harakoille, kun miehen niskaan ja päähän sattui (pyöriskeli koko ajan sängyssä). Mies lähti sitten yhden aikoihin sohvalle nukkumaan, kun halusi minun saavan nukuttua paremmin ja jotta en koko aikaa heräilisi hänen pyöriskelyihinsä. Enpä sitten kuitenkaan enää saanut unenpäästä kiinni, vaan valvoskelin sängyssä viiteen saakka!!! Meinasi " hieman" alkaa jo tuskastuttaa, kun uni ei tullut silmään! Eli viime yön unet jäivät kyllä vähille:( Onneksi sain äsken tosiaan nukuttua pikkuiset päiväunet:)
Mammiksen vauveli saa varmasti ihanan kastemekon! Meillä on molempien (siis miehen ja minun) suvussa kulkeneet kastemekot... Taidetaan joutua arpomaan, kumpaa mekkoa Piksu sitten juhlatilaisuudessa käyttää! Tai sitten laitetaan molemmat mekot päällekkäin Piksulle;) Hih, tai ehkäpä Piksu voisi käyttää toista mekkoa juhlan alkupuoliskolla ja toista sitten loppupuolella ristiäisiä :D
Titillä oli ollut mukava ultrareissu! Teidän Vimpula näytti söpöltä vauvelilta noissa ultrakuvissa:)! Onnittelut puolesta välistä!!!
Toivotaan nyt kovasti Pi-Ki, että pääset sinne käynnistykseen silloin tiistaina (ellei Eemeli päätä syntyä sitä ennen)! Ei ole reilua, jos käynnistyspäivää alettaisiin nyt viime metreillä muuttamaan ja siirtelemään! Sun pitää vaan pitää puolesi ja vaatia käynnistystä sille päivälle, mikä on sovittu (ellei se sitten ole vauvan voinnin kannalta huono ajankohta syntyä)! Tsemppiä kovasti!!!
Hippuxille onnittelut rv 30 ylityksestä:)!
Tuosta nimi- ja kummiasiasta vielä... Meillä on tosiaan Piksulle etunimi suurinpiirtein päätettynä (tai kaksi nimivaihtoehtoa olisi...katsotaan vähän syntymän jälkeen, kumpi passaa paremmin). Toinen (ja kolmas) nimi on vielä hakusessa! Ei haluta antaa Piksulle mitään ihan tavallista nimeä, muttei myöskään sellaista ns. keksimällä keksittyä omituisuutta.
Kummeja ollaan myös vähän mietitty ja kahdesta kummista (ystäväpariskuntamme) olemme jo päässeet yhteisymmärrykseen. Sitten olemme miettineet, jos ottaisimme kolmanneksi kummiksi minun pikkuveljeni ja ns. haltijakummeiksi miehen isoveljen ja hänen avokkinsa. Mutta onko tuossa jo sitten liikaa kummeja Piksulle? Eli olisi 3 virallista (kirkkoon kuuluvaa) ja 2 epävirallista (eivät kuulu kirkkoon) kummia... Kääks, vaikea asia päättää!
Ja kuten Pi-kikin tuossa äsken kirjoitteli, on tosi hienoa, että on olemassa tällainen Enskapalsta! Tälle palstalle on kyllä eksynyt aivan mahtavaa porukkaa!!! Kaikki ovat niin ystävällisiä, kivoja ja kannustavia! Kiitos siitä!
Omaa napaa vielä: Eilen sanoin päivällä, että Piksu on ollut ihmeen rauhallisella tuulella. Noh, iltaa kohden kyllä meno taas vilkastui ja vanha, tuttu Vili Vilperi myllersi taas masussa:)! Ja sama meininki on jatkunut tänäänkin!
~ ♥ ~ Viipuli ja Piksuliini, rv 37+6 ~ ♥ ~
[color=green]Kun menin päikkäreille, ja välillähän nukkumaan mennessä ajattelee kaikkea omituistakin, niin tässäpä mun ajatukset parin tunnin takaa: aloin miettiä IIDA-LINNEAA automatkoineen ja kauratyynyineen. (Juu, yht' äkkiii.....) Siinä sitten kehitin idean, mikä olis pitäny keksiä jo aiemmin: lämmittää sen kauratyynyn lähtiessä ja laittaa autossakin selän taakse. Sitten pysähtyy aina huoltoasemilla ja heittää pussin myyjälle, että " laitas kuule täti/setä tämä mikroon, että saan mun selkäkivun pois" , hihhihihih!!!
Ei varmaan ihan käytännössä toimisi, mutta mulla oli taas hauskaa sängyn pohjalla, kun nauroin taas omalle hölmöydelleni... hihihihihih!
Minäkö omituinen??? hihihih... Väsynyt ainakin...hihihh... Ai kamala... Hirmunen hekotus-päivä... Voiko olla väsyneempää, kuin ihminen, joka nauraa omille jutuilleen... hihi... No, mies tulee kohta kotiin... Sitten saan sitä hauskuuttaa... hihihihihi Vieköhän se mut hoitoon??? Hahahahah... No, parempi kai se on nauraa kuin itkeä! Vaikka itkuhan tässä nauraessakin tulee, kun itken silloinkin...hihihih.... EN kestä itseäni!!!!!!!!!!!! Tää ei lopu tää kikatus.... Voi kauhistus... Brööööö.............. Nyt meeeeeen.......... hakemaan paperia, että voin siihen tyrskiä loput räkäni...
Pi-Ki ja ideapankki..........
[color=green]Tajusin juuri, että VIIPULIN PIKSU on huomenna " täysi-ikäinen" !!!!!!!!! =D Ja lupa syntyä! Oi, miten kiva!!! Onnea äitylillekin! :)
Pi-Ki *joka edelleen nauraa omille jutuilleen räkä poskella*
[color=4169E1] Hih, sait Pi-Ki mutkin täällä hekottelemaan noiden sun juttujesi ansiosta:)!! Parempi se on tosiaan nauraa kuin itkeä! Toivottavasti sulla on tarpeeksi sitä paperia varastossa, jottet joudu sitten esimerkiksi synnytyssalissa punnertamaan posket iloista räkää täynnä:D!!!
~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu ~ ♥ ~
[color=#8B008B]Juskan Möttiäiselle on sit tilattu vaunut! :) Noi ostosreissut on kyllä mukavan piristäviä.. Siellähän Vantaan Petikossa mekin vaunuja katteltiin ja sieltä käydään myös lähiaikoina hakemassa turvaistuin. :)
Titille onnea puolivälin ylityksestä ja teillähän ihania ultrakuulumisia oli! :) Ja niin söpöt kuvatkin!!!
HÖH! Pi-Ki ei sittenkään vielä päässyt tositoimiin.. Varmasti turhautti ja harmitti. :( MUTTA, ole tiukkana sen käynnistyksen suhteen. Jos vain se Eemelille sopii, niin pyydä että pitävät kiinni jo alustavasti sovitusta käynnistyksestä. Kyllähän luulis että silloin olisi Eemelinkin jo hyvä aika tulla tutustumaan maailmaan.. * JAKSUHALIT *
Mulla on nyt vähän masentunut olo.. Olin ajatellut meneväni tänään jumppaan vähän piristämään mieltäni & kroppaani. Jostain syystä jalat (pohkeen puolivälistä varpaisiin) on ihan pökkelöt, TOSI turvonneet, nahka kiristää ja välillä oikein jomottaa.. Ja tällaset ne on olleet ihan aamusta asti. Kun laittelin sukkia aamulla jalkaan, ihmettelin kun iho oli sellanen ¿laikukas¿, eli valkoisia laikkuja täynnä.. En oikeesti enää usko että tää on ¿normaalia¿ turvotusta.. :( Ollut vähän sellanen puoliksi kipeä olo koko päivän, päätä vähän särkenyt ja sellanen ¿usvainen¿ olo.. Odottelen nyt miestä kotiin ¿ laitan ruokaa meille ¿ ja yritän houkutella sitä sitten pienelle kävelylle mun seuraksi vähän myöhemmin. Jos nää pökkelöt on samanlaiset huomenna, ehkä soitan neuvolaan ja kyselen pitäiskö huolestua.. Vaikka melkein voisin lyödä vetoa että kaikki hoitsut ja lääkärit toteaa että se on ¿vain normaalia turvotusta¿, koita kestää jaska jokunen.. huoh. Sainpahan valitettua, josko nyt ajattelisin jotain positiivista.. Any ideas? :)
Pi-Ki ja Viipuli jo tuossa aiemmin kommentoivatkin että tää enskapalsta on ihan HUIPPU!!! Samaa mieltä! Mitäköhän me oikeesti tehtäisiin jos tätä ei ois?!?!
Jep, nyt mä taas meen ja tuun kurkkimaan kuulumisia myöhemmin..
Mammis[/color]
Voi PIKI sinnuu! Onpas turhauttava tilanne. Mäkin oon ymmärtänyt että 42+1 on käynnistyspv jos niin pitkälle menee. Toivotaan että sitten alkaa tapahtua. Lepäile ja tuu hauskuuttamaan meitä kun jaksat! ;) Täällä koti puunattu mutta sitten en enää muuta jaksanutkaan! Imetystyynynpäällinen on edelleen kesken ja leipomiset saa odottaa... no, onhan tässä näitä viikkoja viel itsellä joten eiköhän sitä ehdi!
Siitä limatulpasta. Joo mäkin jostakin luin että ei se tule sieltä könttinä (tai on ainakin hyvin harvinaista) vaan tulee " palona" ja voi siis vaan pyyhkiessä tuntua että se vaan venyy ja vanuu kun on limamaista töfnää. Eikä kaikki visiiin sitä välttämättä edes huomaa että sitä tulee...
TITILLE oli veikkailtu tytteliä =) No, oot ihan oikeessa että voihan se veikkaus mennä ihan metsäänkin. Kiva että muuten kaikki oli hyvin!
MAMMIS onpas hauska yhteensattuma nimittäin jo viime reissulla vanhempieni luo sovitiin että äitini virkkaa kastemekon juniorille! :D Mä kun mietin pitkään että haluanko pojalle ollenkaan perinteistä kastemekkoa, mutta sitten näin sen mallin mikä äidillä oli, ja se tuntui sellaiselta että voin sen pojallekin pukea. Jos muuten sinne lymfaan menet, kerrohan miltä tuntui. Mietin että pitäiskö munkin varaa jo varmuudeksi aika alkuviikosta jos ei siitä mitään haittaakaan kerran ole.
VIIPULI oli nimiä ja kummeja miettinyt. Meillä on molemmat vielä auki, tosin vaihtoehtoja on kumpaankin, mutta ei olla vielä haluttu päättää. Nimestä ollaan miellytty eriyisesti yhteen, mutta ainut mikä mietityttää on se, että miehen sukunimessä, joka on aika pitkä muutenkin, on jo r-kirjain ja etunimessäkin olis sitten r-kirjain. Pitää siis toivoa että poitsusta ei tuu ärrävikaista jos siihen nimeen päädytään! :)
KUMMEISTA MUUTEN VIELÄ KYSELYÄ: Nykyään tuntuu että lapselle pyydetään tosi monta kummia ja me kun ollaan totuttu siihen että yksi pariskunta riittää ja sen lisäksi EHKÄ pyydetään erästä miehen hyvää ystävää mutta sekin tulisi niin että sen miehen tyttöystävä ei tule kummiksi, vaan vain mies. Yhteensä siis max 3 kummia. Miten te muut aiotte toimia? Ja millä nimillä niitä " extra-kummeja" pitäisi kutsua jos pariskunta on sylikummeina?
(.) Täällä ei erikoista. Kylkiä taas on alkanut juilia, olisko kohdun kasvukipuja tms. Eilen vilhloi aika hitosti myös nivusia. Niitä nivusten venymiskipuja on ollut silloin tällöin jo pitkään mutta eilen vilhoi muutamaan kertaan niin että meinas jalat mennä alta. Kai se kuuluu " taudin kuvaan" . Oma energiataso edelleen aika matala, vaikka sitä Kreutblundtsaftia (vai mikä olikaan) oon nyt viikon verran kitannut ja lisäksi oon ihan urakalla syönyt marjoja pakkasesta ja muutenkin koittanut syödä mahdollisimman täysipainoisesti ja monipuolisesti. No, kai se tästä pikkuhiljaa kohenee...
Mä tässä koitan juniorille aina sopivin väliajoin leperrellä (edelleen... =) että se tajuis tulla jo ennen laskettua aikaa. PIKI - kaikki sympatiat siis sulle, en halua edes kuvitella miten raivohullu musta tulee jos menee lasketun ajan yli. No, en edes päästä taas itseäni siihen että ala miettimään asiaa, kun se ahdistaa heti.
Taidan mennä herättelemään miehen päikkäreiltä ja lähdetään hakee joku leffa ja irtareita :D Siis ihan pikkupussi vaan..... jep in my dreams! Mut jo se pelko närästyksestä saa kyllä himmammaan tuota karkin syöntiä nykyään.
Mukavaa su-iltaa enskattarille! :)
Leenis & jr 34+5
PS: Ja kuka sitä kommentoikaan että enska-palsta on aivan mahtava - yhdyn mielipiteeseen! Tää on ihan loistava paikka jakaa kokemuksia tai vaan valittaa jos siltä tuntuu :) Ootte ihan huippuja!
Tosi ikävä kun tulla tuo turvotus on noin pahaa. Ootko yhtään kysellyt nlassa olisko sillä mitään tekemistä raskausmyrkytyksen kanssa? Siis en halua sua järkyttää tms. mutta sen yksi oirehan saattaa olla tosi paha turvotus (äkillinen painonnousu, päänsärky, näköoireet, korkea verenpaine, yms.) ja oon ymmärtänyt että vaikka kaikki oireet ei täytykään, saattaa se silti olla kyseessä, kun oireetkin ovat aina yksilöllisiä. Sinuna soittaisin neuvolaan ja kyselisin tilanteesta. Sullakin on niin pitkään ollut jo tuota pahaa turvotusta että on mun mielestä tosi kumma jos siihen ei mitenkään reagoida. JAKSUJA!
Leenis
[color=#8B008B]Alkaa tosiaan jo ottamaan aivoon tää turvotus.. Olenhan mä kysellyt siitä raskausmyrkytyksestä ja kaikki on sanoneet että niin kauan se on " normaalia turvotusta" kunnes se siirtyy naamatauluun. Eli jos joku aamu kun herään, huomaan että kasvot on ihan pullollaan, sitten pitää mennä neuvolaan. Ei oo pississä ollut valkuaista ja verenpaineetkin ihan " aisoissa" , joten sen suhteen tuo turvotus on ainoa " oire" .. Kyllä mä taidan varmuuden vuoksi huomenna sinne neuvolaan soittaa. Jos vaikka vaan mittaisivat verenpaineet ja ottaisivat pissanäytteen. Vähän tuo päänsärkykin ahdisti kun se ois sit lisäoire.. Onhan se kieltämättä vähän outoa että tuo turvotus on ihan 24h, kun se yleensä iskee päälle iltaisin.. En vaan halua olla mikään hermoheikko. Parempi kai varmistua asiasta huomenissa niin ei tarvitsisi murehtia. Ja lymfaa aion kyllä kokeilla, kaikki konstit millä tosta pääsis eroon on tervetulleita!
Mammis[/color]
[color=red]Itse olen ääneen miehelle ehdotellut varteenotettavia kummiehdokkaita, mutta ei olla yhdessä vielä sovittu että ketä pyydetään. Ja ei meinata ketään pyytääkään ennen kuin Vimpula syntyy. Mutta periaate on että Vimpulalle tulee 4 kummia. Jos päädytään valintaan että nuo 4 kummia muodostuu pariskunnista niin sitten otetaan viidenneksi miehen sisko tai veli, mutta yritetään pysyä tuossa neljässä, joista yksi kuitenkin joka tapauksessa tulee olemaan miehen sisko tai veli. Omaa siskoani ei voida ottaa, koska hän on vasta 7-vuotias! :) Kuusi on minun mielestäni jo liikaa ja 2-3 liian vähän, koska koskaan ei tiedä mitä elämässä tapahtuu ja esim. eroaako pariskuntana otetut kumit ja toinen lakkaa vaikka pitämästä yhteyttä. Itselläni on 4 kummia, joista kaksi pitävät yhä yhteyttä säännöllisesti, he kun sattuvat olemaan tätini ja setäni. Yhden kummeistani olen nähnyt viimeksi 16-vuotiaana sattumalta hänen tyttärensä rippijuhlissa ja ennen tätä viimeksi 8-vuotiaana, joten harmittaa ja sitä yrittää nyt sitten miettiä omalle lapselleen sellaisia kummiehdokkaita, jotka olisivat osa lapsen elämää vielä ristiäisten jälkeenkin! Miehelläni ei taas ole kuin yksi kummi ja hän ihmettelikin minun kummieni määrää kun sai tietää. Jokaisella tietysti on omat periaatteet kummien valinnassa, enkä halua väheksyä toisten valintoja, mutta itse ajattelen näin.[/color]
Niin muuten! Tosiaan, en tullut ajatelleeksikaan että se " py" vois olla pään ympärys! Kuulostais loogiselta kylläkin ja mieskin sanoi että sanohan se siellä ultrassa että pään ympärys oli jotain 17cm... Itse niin haltioissani olen Vimpulaa katsonut että meni ihan ohi tollanen... Ja sit mietitytti sekin että sikiönhän pitäis olla jo ainakin 20cm pitkä, että olispa lyhyt jos se " py" oliskin sikiön mitta eli 17cm... Eikä se minusta sanonut sikiön koko mittaa missään vaiheessa!
Heippa kaikille!
Ja Pi-Kille kiitokset hyvästä ideasta! Siis täytyypä kotimatkalla pysähtyä huoltsikalle ja pyytää kauratyynyn lämmittämistä. Eipä tullut moinen itselle mieleen. =)
Automatkasta siis selvitty vaikka loppumatkasta tuntui, että ikinä ei tulla perille. Onneksi välillä pysähdyttiin kyläilemään niin sai taukoa paikoillaan olosta.
Kummi- ja nimiasioita olitte miettineet. Meillä on myös nimiä pohdiskeltu ja pojalle on aika hyvä ehdotus jo olemassa. Tytön nimeä on ollut jostain syystä vaikeampi miettiä. Halutaan kuitenkin nähdä ensin oma pienokaisemme ennenkuin 100 %:n varmaa päätöstä tehdään. Minun siskoani pyydettiin tänään sylikummiksi ja mielellään suostui. Toiseksi kummiksi pyydetään miehen siskoa. Epävirallisina kummeina on sitten siskojen miehet. He kun eivät kuulu kirkkoon, niin ovat sitten lapsukaisen " omia aikuisia" mutta eivät kirkon kirjoihin kirjattuna.
Kello on jo aika paljon, joten kohta kauratyyny selän alle ja levähtelemään. Huomenna tiedossa kyläilyä ystävien luona ja shoppailua.
Hyvää yötä kaikille! t. iida-linnea rv 32+3
http://www.aijaa.com/v.php?i=340925.jpg