Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>*>*ENSIKOIDEN la-su*<*>

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Täällä aamuvirkkuna kukun lauantaina :) Mieskin vielä nukkuu, mikä on meillä harvinaista, että nukkuu vielä mun jälkeen. Menin niin hyvissä ajoin eilen nukkumaan, niin eihän tuo uni maistu¿ Pitää kohta jatkaa Juoppuhullun päiväkirjan lukemista *ahaa, tuli supistus*, kunnes mies herää ja saan onnitella päivänsankaria. Oishan se vähän liian hyvää ollakseen totta, että Eemelistä saisi isi tänään synttärilahjan¿ Mutta iiks! Mahdollisuus kumminkin =)

Eli yliaikaiskontrolli tosiaan tänään klo 12. Jos ei musta sen jälkeen kuulu koko pvnä, niin ovat päättäneet sen käynnistää/on käynnistynyt itsestään. Epäilen kyllä hyvin HYVIN vahvasti molempia vaihtoehtoja. Ja eihän sitä käynnistystä vielä toisaalta siinä mielessä toivoisi, koska sehän tarkoittaa, että vauvalla ei ole tuolla kaikki kunnossa¿ Joten suht¿ rauhallisin mielin tässä odottelen tuonne kolmen yön päähän. Lähinnä jännittää kohdunsuun tilanne tuolla alhaalla, että onko MITÄÄN tapahtunut. Viimeksi ollut kiinni ja kiinteä, kohdunkaulaa 2cm jäljellä. Joten nähtäväksi jää, jos vaikka olisi johonkin edistynyt! :)

Mutta oikein hyvää viikonlopun alkua teille kaikille ihanille enska-kamuilleni!!! Etenkin SERELLE toivon jaksamista ¿patti-tilanteen¿ kourissa siellä ¿toivottavasti asiat alkavat selviämään.

Palailen poli-reissun jälkeen! Heipat!

Pi-Ki ja Eemeli 41+5 (hui, miten kamala kirjoittaa tuollaista lukemaa¿)

Vierailija
2/36 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NINCALLE vielä paranemisia flunssan kourista! Ei ole kiva sairastaa, ei... Mutta jospa sullakin menisi se yhtä hyvin ohi kuumalla juomalla kuin mulla. Koitahan levätä!

Pi-Ki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pi-Ki - eilinen eka lomapäivä oli kiva! Tosin iltapäivä/ilta meni niin hulinaksi etten ehtinyt enää saunan jälkeen tänne.. Hyvää ruokaa oli ravintelissa ja työkavereiden kanssa oli TOSI hauskaa. Miehen kanssa sitten kotiuduttiin yhtämatkaa joskus 23 aikaan.. Ja uni maistui. Jännityksellä odotan ilmestytkö tänne yliaikaiskontrollin jälkeen vai jäätkö tositoimiin! Ota nyt varalta se kassi mukaan.. Me pidetään ainakin Tiitiäisen kanssa peukkuja!!! :) Ja sun miehelles synttärionnitteluja! Ois se oma nyytti aikamoinen synttärilahja..

Viipulin lomailu kuulostaa aika reippaalle.. Kunpa mäkin sitten jaksaisin puuhastella noin paljon kaikkea. Onhan tässä aikaa. Nyt vaan lähinnä tuntuu että tekis mieli vaan nukkua, nukkua ja nukkua.. Ja isovanhemmat on heittäytyneet ¿hulvattomiksi¿.. ;) Kai se on ihan sallittua. Varsinkin meillä kun kaikille mummoille ja papoille meidän Tiitiäinen on se ensimmäinen lapsenlapsi..

Nincalla se lunssa vaan otti ja iski päälle.. Nyt vaan sitä lepoa & kuumaa juomaa. Jos sullakin auttaisi se panadol hot + hunaja mitä oon muillekin mainostanut!

Jolanda oli käynyt tsempittämässä Pi-Kiä, mahtavaa! Ja teillä on sitten huomenna käynnistysaika, kaikkea hyvää ja onnea matkaan teille!!!

Jees, mäkin alan herätellä tuota miestä. Tänään pitää käydä hakemassa olohuoneen verhot, ostamassa kengät (kun ei enää siistimmät kengät mahtuneet eilen jalkaan muuten kuin vetoketju auki ja korkeamman kannan kanssa se on aika vaarallinen yhdistelmä), pesemässä ja tankkaamassa auto, jne.. Illalla mennään TAAS ravintolaan syömään. Siskon mies lähtee takaisin kotimaahansa ja mennään vähän niin kuin läksiäisiä viettämään.. Että jos tulen surffailemaan vasta myöhään illalla niin ei kannata ihmetellä. Miten tää mammaloma alkaakin tällasella ¿kiireellä¿..? ;)

Voikaa hyvin!

Mammis + Tiitiäinen 35+1

Vierailija
4/36 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas eilen tullut monta viestiä, kun en ehtinyt tietokoneelle. Eilen oli miehen erään sukulaisen hautajaiset, niin en ollut töissäkään. En ollut kyllä tajunnut, että vauvavatsa näkyy niin selvästi, kuin mitä eilen paljastui. Omasta mielestäni mustassa trikoomekossa vatsa näytti minimaaliselta, mutta edes surevalta leskeltä ei mennyt kuin sekunti huomata, että meille on vauva tulossa. Hautajaiset tuntuvat kyllä meistä hassulta paikalta paljastaa vauvauutiset, mutta toisaalta tuntui, että omaisia helpotti ajatus uuden elämän syntymisestä.

Hautajaisten jälkeen kyllä huomattiin harmillinen juttu: Mies nimittäin unohti lukita kirkon pihassa auton ovet ja kotona vasta huomattiin, että autossa ollut miehen treenikassi (oikeastaan minun reppuni) oli kadonnut. Varas oli käyttänyt tilaisuutta hyväkseen. Onneksi sentään vei vain sen treenikassin, eikä minun mustaa kassia, jonne olin unohtanut kännykkäni. Harmittaa tosi paljon, kun siellä varastetussa repussa oli miehen kahdet tanssikengät ja treenihousut, jotka kaikki olivat uusia ja maksoivat yhteensä melkein 300 euroa. Varas noilla ei varmasti mitään nettoa, joten pitää toivoa, että joku löytää kassin vielä jostakin lähiojasta ja tavarat ovat siellä kunnossa. Pelkäänpä kuitenkin, että jos nuo tavarat kassissa kastuvat pahasti, ei niillä enää tee mitään (housut nyt saattaisivat selvitä) ja täytyisi ostaa uudet.

Kommunikoinnista on ollut puhetta. Meillä onneksi keskusteluyhteys toimii, tosin mies on vasta viime vuosina oppinut puhumaan huolistaan. Aikaisemmin mies vain vetäytyi yksin jonnekin työpöydän ääreen ja minusta tuntui, että mies oli vihainen minulle. Pikkuhiljaa se mieskin on onneksi oppinut, että hänen puhumattomuutensa tuntui minusta mielenosoitukselta ja toisaalta minäkin uskallan kysyä suoraan, että mikä miestä painaa.

Yhden asian kyllä olen kommunikoinnissa huomannut: positiivinen palaute tekee ihmeitä, mutta negatiivisella palautteella ja nalkutuksella ei saa mitään aikaan. Parempi vain esim. pyytää miestä auttamaan kotitöissä mitään negatiivista sanomatta ja sitten jälkeenpäin kehua kovasti. Parin vuoden päästä miestä ei enää tarvitse edes pyytää. Aiemmin meikäläisen miehuudella ei ollut mitään oma-aloitteisuutta kotitöissä (huolimatta siitä, että nalkutin koko ajan kodin kaaoksesta), mutta nyt huomaan, että mies ihan käskemättä käyttää joka päivä pikkuisen aikaa laittamalla tavaroita paikoilleen ja kaaos kotona pysyy ihan eri tavalla hallinnassa, kun on kaksi ihmistä vastaamassa kodin viihtyisyydestä. Tosin mies kyllä sanoo, että hän ei sotkua edelleenkään huomaa, mutta yrittää katsella kotia minun silmilläni ja mietiskelee sitten, että mikähän tässä huushollin tilassa eniten vaimoa häiritsee. Tällä viikolla tapahtui vieläkin suuria edistysaskelia: mies nimittäin pesi ensimmäistä kertaa meidän perheen pyykit ihan oma-aloitteisesti ja neuvoa kysymättä! Kyllä minä sitten suitsutinkin miestäni kehuilla, niin että ehkäpä kerta ei jää ainoaksi.

Nyt pitää lähteä vauvatarvikeshoppailemaan. Moikka!

t. pikku-Juska, rv. 22+2

Vierailija
5/36 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on nyt harmaata ulkona. Kurjaa jos lumet sulavat pois. Kyllä vielä hetken aikaa oisi saanut talvinen sää jatkua. No, jospa ensi viikolla aurinko taas näyttäytyisi.

Mammiksella ollut eilen mukavaa ohjelmaa kuten taisi olla tiedossa myös tälle päivälle?! =) Itselläni ollut myös muutamia tosi kiireisiä päiviä, vaikka sairaslomalla olenkin. Siis mukavaa kiirettä, kun ystäviä saanut tavata. Ja on ollut noita valmennuksia, neuvolakäyntejä yms. Jossain kohti kylläkin huomasin sen, että myös omaa aikaa ja sitä lepoa tarvitsee. Olenkin osannut nauttia myös päivistä, jolloin saanut olla ihan just niin kuin itseä huvittaa. Vaikka pyjamassa koko päivän! ;) Nauti siis menemisistä Mammis, kun vaan kuuntelet omaa jaksamista!

Juska, tosi kurjaa että autostanne varastettu tavaraa. Onneksi ei tosiaan sun puhelin lähtenyt voron matkaan. Minulta on ulkomailla ollessa varastettu kerran tosi arvokas kamera. Silloin suututti kyllä eniten se, että joku kehtaa viedä toisen omaisuutta. Oli kyseessä kallis tai halpa, niin toisen omaan koskeminen on minusta todella törkeää. Toivottavasti teillä on mukavat shoppailut tänään ja löytyy kivoja juttuja vauvalle! =)

Pi-Kin kuulumisia odotellaan... Saas nähdä pääseekö enää kotiin vai oisko vauvan aika tulla jo maailmaan?!

Omaan napaan, tai pikemminkin selkään, kuuluu entisen laista. Kauratyyny auttaa mutta kyllä silti välillä olo on hankala. Pikkuisen jo hirvittää huominen, kun lähdetään ajamaan mun vanhempien luo. Matkaan menee nelisen tuntia. Välillä tosin pysähdytään siskoni luo, joten siellä voin vaikka pötkötellä jos siltä tuntuu.

Mites muuten teillä muilla, ootteko tunteneet nivelissä kipua näillä viikoilla? Neuvolassa joskus mainittiin, että raskauden edetessä nivelet löystyy ja se voi tuntua kivuliaaltakin. Siellä täällä on nyt kolotusta alkanut tuntumaan - vähän kuin vanhalla mummolla...

Tuosta kommunikoinnista puoliskon kanssa olitte jutelleet. Me ollaan mieheni kanssa aika erilaisia luonteeltamme. Minä olen se sosiaalisempi puoli ja mieheni enempi " erakko" . Alkuun mun oli aina välillä tosi vaikea muistaa, että rakkaani oikeasti tarvitsee myös sitä tilaa olla omissa ajatuksissaan. Vuosien myötä on opittu huomioimaan toistemme erilaiset tavat ja tarpeet. Joskus meinaa hermo mennä, kun nään että miehellä on paha mieli mutta ei saa sanotuksi mikä on. Onneksi osaan hillitä itseni, koska yleensä hän kyllä suunsa aukaisee kun sen hänestä oikealta tuntuu. Ja samoin hän on oppinut kuuntelemaan minua kun puhumisen tarve on. =)

Huh, mikä romaani tästä tuli. Aamulla herättiin kuuden maissa ja katsottiin MM-kisoja. Sen jälkeen uni maittikin uudestaan. Nyt voisi miettiä päiväkahvin keittämistä.

Leppoisaa lauantaita, t. iida-linnea 32+2

Vierailija
6/36 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais tulla romaani tästä.......

Vähän pitänyt tässä härdelliä sitten tostain... se neuvolakäynti oli ok (myös bussimatkat meni harvinaisen positiivisesti! :), painoa tullut vaan ihan hirveesti. Tosin, nyt mäkin oon liittynyt siihen mammiksen (ja keitä muita olikaan) turvotus-kerhoon. Ihan nakit on somet aamuisin ja mulla tää turvotus näkyy eritoten naamasta. Kiva kun on hirveet pussit silmien alla eikä nille tahdo saada mitään vaikka mitä keppaskonsteja käyttää. [color=red]MAMMIS [/color]- oliko sulla siitä lymfasta apua turvotukseen vai kävitkö siellä hoitamassa vaivojasi? Toinen juttu, oon joskus nuoruudessani onnistunut nappaamaan herpeksen - joo siis ihan sen genitaaliherpeksen - ja nyt pitää aloittaa sellainen kuuri joka estää sen tarttumisen synnytyskanavan kautta vauvaan. Kaikkea sitä on kans ehtinyt säheltämään ja nyt siitä sitten kärsii...... No, onneksi on tuollaista lääkitystä olemassa ettei vauva joudu kärsimään mun tekosista.

COLTSFOOT - siitä sf-mitasta. Mulla oli se nyt to 34+2 32 cm. Tuo kasvu hidastunut mulla nyt hieman, menin aikaslailla yläkäyrillä pitkään... HEI ja ONNEA äippäloman aloituksesta! :)

NINCA - meillä on tuo miehuus vähän samalainen ajattelmaton rontti toisinaan. Olis joskus kiva kun se tekis ja huomiois juttuja pyytämättä.. Tai no, kyllähän se joskus niin tekeekin, mutta joskus tuntuu että just tollaiset arkiset pikkujutut ei koskaan tuu sen mieleenkään.

SERE - viime elokuussa kun rempattiin niin mulla oli ihan samalainen olo. Siis tuntui että me vain painettiin hommia ukon kanssa eikä meidän välillä ollut mitään kontaktia romantiikasta puhumattakaan. Oltiin kai molemmat niin paineen alla kun oli kuukausi aikaa saada paikat kuntoon ettei paljo ehditty henuttelemaan keskenämme. Onneksi tilanne kyl korjaantui ihan itsestään kun saatiin muutto ja remppakuviot ohi. Toivottavasti tuohon puhumattomuuteen tulee joku selvyys. Yks mun kaveri harrastaa ahkerasti sitä että se kirjoittaa maileja tai kirjeitä kun niillä oli vähän saman tyyppinen ongelma, ja vielä niin että mies lähtee litomaan heti jos on vähän vaikeampi asia kohdattavana. Kirjoittaminen kuulemma on helpottanut tilannetta ja nyt ne pystyy jo kommunikoida paremmin.

PIKILLÄ on yliaikaiskontrolli. Hyvä että jotakin " säpinää" ! :) Toivotaan et hommat on lähteneet käyntiin ja sua ei tällä enää näy! Siis vaikka mielellään me sut täällä pidettäis mut varmaan tuo vauvapuoli jo teikäläistä houkuttais :)

HIPPUX - tentti meni jotenkin.... :) Ei mua kiinnosta muu kuin että se menis läpi. Saas nähdä, tulokset tulee kai parin viikon sisään. Olit saanut äippäpakkauksen! Sitä onkin kiva fiilistellä ja alkaa pesemään niitä pikkuriikkisiä vaatekappaleita :)

JUSHKA - mitäs me itämeren salvaattorit! :) Näköjään tuo busseilu on ihan ok, sitä on vain jotenkin asennoitunut niin että kun oma auto oli käytössä, tuntui niin ylivoimaiselta edes miettä muita matkustusmuotoja. Nyt oon jo ihan varma että siihen tottuu! Ainut poikkeus lie kauppareissut, ei oo kiva kanniskella miljoonaa kassia käsissään... Sulla nlassa kaik ok! Kiva :)

IIDA-LINNEALLA on yökukkumiset alkaneet .. :/ Se kauratyyny on loistava kivun lievittäjä, itse suosittelen sitä lämpimästi yövaivoihin.

MAMMIKSELLA oli kiva seurusteluilta tulossa tänään. Ravintolaillat -syömisineen siis- on olleet mun mielestä tosi kivoja koko raskauden ajan. Ruokarafloissa kun on myös savuton puoli ja pääsee vähän ihmisten ilmoille tuulettumaan kun ei muuten viihteelle oikein viitsi / voi lähteä. Kivaa iltaa teille!

JUSKA - mä yhdyn sun positiivisen palautteen antamiseen kommunikoinnissa! Oon todennut samana ja lainatakseni Dr.Philliä (juu ihan oikeesti mä katon sitä!!) parisuhteessa se mitä lähetät / annat toiselle tulee reflektiona takaisin. Sen olen itse todennut niin moneen kertaan. Jos muuttaa omaa käytöstään, jonkin ajan kuluttua huomaa ihan selkeän eron toisenkin käytöksessä. Harmi juttu muuten tuo treenikassin varastaminen.. harmi et oli ovet unhotuneet auki, vois kuvitella että vakuutusyhitötkään ei suhtadu kovin suopeasti (ainakaan täysin rehelliseen kertomukseen) jos koittais hakea korvauksia.

KESIS - se tiistais sopii, jos mentäis pörräämään kaupungille jo aamupäivästä? Varasin synttäreideni kunniaksi itselleni kasvo-ja jalkahoidot ja ne on ti iltapäivällä klo 13:00 --> (Kampissa, pitkä siirtymä ei keskustasta ole). Tai sit joku toinen pv - to tai pe jos tuo ti aamupv on huono?

(.) Hitsin hitsi naiset, mä olen ylittänyt itseni bussimatkailussa! =) Pe kävin jo Jumbossakin bussilla ja ihan ok meni. Tosin.... autolla mulla menis matkaan n. 15 min yhteen suuntaan ja julkisilla meni 45 min. Mutta, mitäs muuta sitä nyt on kun aikaa!

Oon viikonlopun leskenä, mies lähti Jyväskylään jollekkin pelireissulle (=siis viihteelle....) :) Nauttikoon nyt vielä kun voi! Sitä paitsi, mun ei tarvi katella sitä kotona huomenna kankaisissa kun se on reissun päällä, joten käy mulle oikein hyvin. Puuhastelua on kotona kaikenlaista, maalasin just hoitopöydän ylähyllytason jonka mies teki ja se imetystyynyn päällinen on jäänyt vähän kesken, joten sen teen loppuun. Lisäksi on suursiivous edessä ja ehkäpä leipomistakin harrastan. Siinäpä se vkl menee mukavasti.

Oikein ihanata vkl:n jatkoa enskoille!

Leenis & jr 34+4

Vierailija
7/36 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4169E1] Ulkona on aika pilvinen sää... Olisipas mukavaa, jos aurinko edes hieman pilkahtelisi tuon pilviverhon takaa! Mies lähti vanhempiensa luokse vähän rassailemaan tuota meidän " uutta" (äitiltä ostettua Opelia) autoa. Tosi kiva ja siisti auto kyllä on! Pikkuvikoja löytyy siitä muutamia, joten niitä nyt ukkeli yrittää korjailla:) Itse yritän täällä kuluttaa aikaani surffailemalla netissä...on vähän tylsää.

Käytiin tänään miehen kanssa kaupoillakin ja mukaan tarttui mm. vaatteita Piksulle (heh, ihan kun niitä ei jo nyt olisi liikaa!) sekä pari purkkia äidinmaidonkorviketta (ihan vain varulta tuonne kaappiin ostettiin).

Onkohan se Pi-Ki jäänyt jo synnytyspuuhiin? Olisi varmasti mukavaa, jos pikkuinen jo tulisi ihmettelemään tätä maailmanmenoa:)

Mammis: Hih, mun lomailu voi tosiaan KUULOSTAA aikas reippaalta, mutta sitä se ei yleisesti ottaen todellakaan ole;) Suurin osa ajasta kuluu kyllä ihan vain laiskotteluun...aina välillä sitten touhuilen jotain pientä:) Nukkuminen on justiinsa sitä parasta äippälomailua! Mukavaa ravintolareissua teille!

Juska: Ikävä juttu tuo varkaan vierailu! En voi käsittää, miten joku viitsii kajota toisen omaisuuteen! Jep, olen myös huomannut, että tuo positiivinen palaute auttaa kyllä monessakin asiassa:)!

iida-linnea: Toivotaan, että teidän huominen automatka sujuisi hyvin, eikä istuminen autossa toisi mukanaan tukalaa oloa!

Leenis: Turvotus on varmasti tylsä vaiva...toivottavasti helpottaa pian! Paljon mukavaa puuhaa sulla on täksi viikonlopuksi keksittynä, ei ainakaan pitäisi ajan käydä pitkäksi:)

Oma napa: Piksu on ollut tänään yllättävän rauhallisella päällä. Liikuskellut on kyllä ihan riittävästi tänäänkin...mutta siihen nähden miten paljon yleensä myllertää, meno on aikas rauhaisaa ollut. Noh, voihan se olla, että vielä iltaa ja yötä kohden piristyy ja omat kylkiluuni sekä vatsanahkani saavat kyytiä;)

Oli muuten torstain Idolsissa se Kristianin " Lapin kesä" -veto aikas hieno ja liikuttava!!! Ihan kananlihalla tämä tyttönen oli koko biisin ajan! Tänään taitaapi sitten tulla Amerikan Idols...kivaa!

Jeps, taidanpa mennä nyt lukemaan viikonlopun Iltasanomia ja syömään iiiiiison jäätelöannoksen kera suklaapalasten sekä kinuskikastikkeen :P

Masukasta lauantaita kaikille Enskoille!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksuliini, rv 37+5 ~ ♥ ~

Vierailija
8/36 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Juska miten kurjia tommoset varkaudet on! :( Treenikamat ja kaikki.. Onneksi sentään puhelin säilyi! Mitäs kivaa vauvatarviketta löysitte?

Iida-Linnea ¿ vähän jo ¿väsyttää¿ mutta kyllä mä vielä syömään jaksan. :) Meinaan rohkeasti mennä mammafarkuissa (mammaverkkareiden lisäksi ainoat kun mahtuu jalkaan) ja lenkkareissa ravintolaan.. Siellä on hämyvalaistus kuitenkin.. ;) Kenkiä kävin Cittarista kattoon ¿ ois ollu edullisia ¿ mutta ei siis 2 numeroa isommatkaan mahdu tuosta jalkapöydän kohdalta jalkaan.. voi pylly (anteeksi).. Se on sit vaan elettävä lenkkareissa.. Nivelistä kun kyselit, kyllä on vähän jomotusta ollut nivelissä.. Tosin olen aatellut että se liittyy tuohon turvotukseen..

Leenis ¿ enhän mä mihinkään lymfaan vielä ole ehtinyt. Unohdin PE soittaa sinne, mutta MA on muistutus kännyssä, joten meinaan kyllä varata ajan mahd pian. Kerron sitten auttoiko, mutta kyllähän se on kuulemma monilla helpottanut, sen takia ajattelin itsekin kokeilla.

Viipulikin tykkäsi Kristianin Lapin kesästä.. :))) Samma här! Se oli ihan LOISTAVA! Ja American Idolseja on musta kans kiva seurata. Mun suosikki on se yks vähän ylipainoisempi poika jolla on kikkara ruskea tukka. Ihan hirmu UPEA ääni..

All right, nyt mä vaihdan farkut jalkaan ja kohta lähdetään huristelemaan ravintelia kohti. Mukavaa iltaa ja palaillaan!

Mammis

Vierailija
9/36 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Eli ei tietoakaan, että ois käynnistetty. Lyhyesti: kohdunkaulaa melkein 2cm vieläkin jäljellä, kohdunsuu sormelle auki, mutta paikat ei lainkaan pehmeät. Eipä se silti mitään kerro, voi käynnistyä silti yht' äkkiä... Mutta pidemmittä puheitta: en ehdi nyt enempiä kirjottelemaan, enkä ehtiny teiänkään juttuja lukemaan, mutta illemmalla tai huomenna sitten lisää tarinaa :)

Täällä ollaan ainakin tiistai-aamuun asti kotona näillä näkymin...

Pi-Ki

Vierailija
10/36 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille muutti uus telkkari ja digiboxi!!

Tai siis ei meillä oo digiboxia ollutkaan vielä tähän saakka. Nyt ihmetellään tässä miten saatais noi kanavat näkyviin ja sitä rataa. *huhhuh*

Kapulat eikun lisääntyy vaan olkkarin pöydällä. Nyt löytyy siis telkkarin, dvd:n, vahvistimen ja digiboxin kaukosäätimet! Että arpomaan vaan aina mitä käytetään milloinkin. *silmienpyöritystä*

Mä meinasin kuukahtaa telkkari-digiboxi ostoreissulla. En ois millään jaksanut enää olla tolpillani siellä. Selkä väsyi aika pikaseen siitä pitkästä seisomisesta ja sit toi iskias... *prkl* Jos tää tästä vielä vähääkään pahenee niin pahoin pelkään löytäväni itseni saikkarilta. Ja sit mä en taas kauheesti hingu. Mut jos kontit ei kanna iskiaksen takia, niin minkäs sit teet. =(

Kaupassa sit kun Ukkokulta ja kauppias hieroi kaupan yksityiskohtia ja hintaa, mä tylysti iskin persukseni yhteen penkkiin ja hieroin mahaa sen näköisenä ettei kellekään varmasti jäänyt epäselväksi MIKSI mä olin niin puhki ja puhisevainen. =D

Tää on kyllä nyt 1½ päivän käytön aikana jo osoittautunut erittäin järkeväksi ostokseksi tää tukivyö. Kyllä se kummasti tukee ja kannattelee masua ja just etenkin seisoessa ja pientä puuhastellessa tuntuu tukevan. Toki tota iskiaskipua se nyt ei pois vie, mutta jos se edes vähän auttais pitämään sen aisoissa.

Naksu on löytänyt mun virtsarakkoni. Tänään koko päivän se on moukaroinut joko jaloilla tai nyrkeilllä sinne. Ja mä ravaan pissalla vartin välein kun sit aina tuntuu että on kaamee hätä, eikä sieltä sit tuu kun kaks millilirtaa. Mutta kun toinen jyskyttää sinne niin vähemmästäkin tulee pissihätä. =)

Tuosta kommunikoinnista vielä..

Mä annan, kuten kaimanikin kertoi, positiivista palautetta sit kun sitä on aihetta antaa. Mutta jostain syystä ei tehoa. Tai sit se on vaan se että kun sitä positiivista palautetta pääsee antamaan niin kovinkovin harvoin, niin eihän tuo luupää mitään muista. ; )

MAMMIS pitää kiirettä mammalomalla. =) No mutta nyt on aikaa tehdä kaikenlaista kun työt ei häiritse. Toivottavasti on ollut mukava päivä!

JUSKAkaimaseni hitsinvitsi tuollaisia pahuksen varkaita! Mitä nekin tekee toisen treenikamoilla?! Tietty varmaan ajattelivat että kassissa on jotain muuta mielenkiintoisempaa. Onneks känny jäi.

IIDA-LINNEA kärsii kans selkävaivoista. Tsemppiä niiden kestämiseen. Itsee ihan hirvittää millaiseksi tää loppuraskaus mahtaa tulla jos selkävaivat eikun pahenee vaan..

LEENIS joo mitäs me, pelastetaan Maailma! =) Kyllä tuohon busseiluun kummasti tottuu kun siihen asennoituu silleen. Sitä on vaan tosiaan niin tottunut hyppäämään kotipihalla autoon ja huristelemaan paikkaan X ja sit taas eikun takaisin autolla. Bussilla kulkiessa mä ainakin joudun vähän tassuttelemaankin kun ei toi bussipysäkki ole ihan oven edessä (no joo, ehkä 200m) ja tietty onhan se bussilla kulkeminen hitaampaa, mutta kuten sanoin, asennoitumiskysymys.

VIIPULI Mä olin kans aivan *WUHUUU!!!* siitä Kristianin Lapin kesästä. Mun ehdoton favoritti!!

PI-KI edelleen yhdes koos.Ehkä se aiemmin kun tiistaina jo päättäis ilmaantua. SUPSUP!!!

Vierailija
11/36 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4169E1] Missäs kaikki Enskat luurailee? Ajattelin tulla vielä kasvattamaan pinoa, vaikkei mitään asiaa olekaan... Mies tuolla katselee C.S.I Miamia ja mä vaan nettailen:) Käytiin tuossa äsken myös saunassa ja kohta voisi mennä morjestamaan Nukkumattia.

Nyt illalla tuli vähän aikaa tasaisin väliajoin sellaisia kivuttomia suppareita...oli aika jänskän tuntuista! Tosiaan tuollaisilla kivuttomilla suppareilla ei todellakaan synnyttämään päästä (tuskin millään tavalla liittyvät tulevaan synnytykseen), mutta hassusti masu kovettui useamman kerran peräkkäin:)

Asiasta kolmanteen... Nimeä ollaan nyt lähiaikoina yritetty miehen kanssa kovasti pohtia Piksulle, mutta vielä ei olla oikein mihinkään lopputulokseen asian suhteen päästy. Myös kummeja olemme mietiskelleet... Vaikea päättää, ketä pyytää. Meillä olisi tällä hetkellä vähän liiankin monta hyvää vaihtoehtoa ehdolla kummin tehtävään. Onkos teillä muilla jo nimet ja kummit mietittyinä?

Mitähän sitä vielä höpöttäisin... Noh, ehkäpä tämä riittää tältä erää. Tulkaahan muutkin Enskat vielä iltapalstailemaan:)

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksukka, rv 37+5 ~ ♥ ~

Vierailija
12/36 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Tulin ennen nukkumaan menoa vaan pikapikaa kertomaan, että nyt on ollut viim. tunnin ajan sellasia ekaa kertaa kivuliaita supistuksia! Voi, tulispa yöllä lähtö! Jos en puoleen pvään mennessä ole huomenna ilmaantunu tänne höpisemään, niin synnärillä ollaan! :) En vaan kauheasti viitsi etukäteen ilakoida, kun niin monesti täältä palstoilta lukee, että on tullut säännöllisiä suppareita, jotka sitten loppuukin seinään... Nämäkin supparit johtuu varmaan siitä lekurin tahallisesta ärsytyksestä kohdunsuulla tarkoituksenaan saada jotain tapahtumaan (no, jotain tapahtuu ainakin!), ja pitkästä iltalenkistä. Täytyy vaan toivoa, että näillä loppuun asti mennään =)

Mutta huomenna olis enempi aikaa kommentoida, jos kotona vielä olen, joten palailen silloin paremmin! ÖITÄ!

Pi-Ki ja Eemeli vielä kotvasen viikoilla 41+5, kohta jo +6

Vierailija
13/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla oli jo suppareita alkanut tuntumaan. Lupaavaa! Minulla lorahti ensimmäisen kerran lapsivettä housuun suunnilleen 01:45 ja muutama jo hiukan tuntuva supparikin tullut eli taidetaan päästä mekin tänä yönä vielä lähtemään. Aamulla olisi ollut käynnistys, mutta nyt näyttää erittäin lupaavalta, että jospa se tästä itsekseen lähtisi etenemään. :)

Vierailija
14/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kirjoita tilanneraporttia, jos kärvistelet hereillä ja olet linjoilla. :) Tsemppiä tositoimiin!!!

Jolanda + Koukkis rv 42+1

Vierailija
15/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskos Pi-Ki päässyt lähtemään tositoimiin.. :))) jänskättää.. Pidetäänpä peukut ja varpaat pystyssä että tositoimissa ollaan ja pian nyytti kainalossa!!! Ja odotetaan sitten niitä vauvauutisia..

Jolandakin oli käynyt viestailemassa että lapsivettä on lorahdellut ja vähän kipeämpiä suppareitakin tullut. Ehkä ne vauvelit vaan tajuaa että parempi alkaa tulla itsekseen kuin käynnistelemällä.. ;) pitävät vaan meitä vanhempia jännityksessä viime metreille asti. Tsemppiä myös sinne!

Jushka oli saanut ¿uutta teknologiaa¿ kotiin.. ;) Se on aina kivaa. Paitsi tosiaan kun noi kaukosäätimet vaan lisääntyy.. Uh.

Viipuli ¿ mäkin kävin kyllä iltasella vielä lukaisemassa pikaisesti tulleet kommentit mutta olin jotenkin taas niin veto veks että oli pakko laittaa soffalle vaaka-asentoon. Mies oli niin kultainen että hieroi jalkoja ¿ naureskeli vain että olen aikamoinen ¿pullajalka¿.. ;) Nimet on periaatteessa päätetty jo ajat sitten (jo kauan ennen kuin alettiin toivomaan perheenlisäystä), mutta ajateltiin että katsotaan nyt ensin kuka tuolta masusta tulee ja mille hän näyttää.. Kummitkin on jo aateltu, molempien siskoja ollaan mietitty avopuolisoineen, mutta katsoo nyt sit synnytyksen jälkeen..

Äitini on alkanut virkkaamaan kastemekkoa! Olen niin iloinen siitä! Meillä nimittäin ei ole ns. ¿suvussa kulkevaa¿ mekkoa, joten haaveilin itse sellaisesta jonka voisin sitten antaa lapsenlapsilleni jne. Minun mummonihan on aina aikaisemmin kutonut ja virkannut kaikkea mahdollista, mutta hän on ollut nyt joulun jälkeen tosi huonossa kunnossa (välillä vanhusten palvelutalossa ja välillä sairaalassa) että taitaa jäädä nuttu (minkä kutomista hän aloitteli jo viime vuoden puolella) kutomatta.. Ellei hän nyt tuosta pian piristy. Kurjaa kun hän asuu n. 6 tunnin ajomatkan päässä enkä taida enää jaksaa lähteä häntä katsomaan ¿ noin pitkä aika autossa tuntuu vähän ahdistavalle ja varsinkin tän turvotuksen kanssa.. No, onneksi vanhempani ovat tänään matkalla sinne, niin pääsevät häntä tervehtimään ja viemään minulta ja mahalta terveisiä. :)

Jep, nyt puuhastelen vähän aamupalaa ja odottelen milloin uskaltaisin herätellä ukkokultaa.. :)

Mukavaa sunnuntaita!

Mammis + Tiitiäinen 35+2

Vierailija
16/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muuten Riikka luuraa? Kun en muista kuulleeni pitkään aikaan mitään.. Ilmoittautumaan pian, vai onkos ne nää mun raskausaivot kun en vaan muista..

Mammis

Vierailija
17/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko senkun koisaa, joten pitää paeta tänne nettiin, jotten menisi häntä kiusaamaan. Tuli noustua jo ennen kahdeksaa, joten vieläkin pitää odottaa, että edes telkkarista tulisi minun lempi sisustusohjelmani.

Eilisistä shoppailuista: Meidän Möttiäiselle on nyt tilattu vaunut! Olikin kunnon shoppailusessio. Oltiin liikenteessa ihan koko päivä. Tuolla Vantaan Petikon-Variston alueella kyllä on hyvä kokoelma vauvatarvikeliikkeitä. Kun sitten lähdetään jossakin vaiheessa etsimään turvakaukaloa, niin eiköhän taas suunnisteta tuonne, kun noissa liikkeissä on mukava valikoima eri tuotemerkkejä. Päädyttiin sitten tuhlaamaan Teutonia Prestige -rattaisiin kovalla kantokopalla, niin on sitten vauvalle kulkupeli moneksi vuotta. Eihän meillä olisi ollut vaunujen ostamisessa mikään kiire, mutta löydettiin hyvä tarjous, jossa tuli hyttys- ja sadesuoja, rengassuojat ja hoitolaukku kaupan päälle, niin pakkohan siihen oli tarttua. Tosin me maksettiin vasta käsiraha ja saadaan vaunut vasta toukokuun lopussa, kun ei meillä ole mitään tarvetta säilytellä niitä vaunuja turhaan kotona. Maahantuojan varastossa vaunut ovat paremmassa turvassa.

Lisäksi mukaan tarttui shoppaillessa myös digiboksi (näköjään toistelen taas kaimaani näissä jutuissani niin, että lopulta olette kaikki sekaisin). Nyt sitten näkyy Yle Teema, mitä olen kaipaillut. Mies tilasi vielä netistä eilen illalla meille lisää kaapelikanavia, joten pian on mitä töllöttää. Olisihan sitä kiva katsella telkkaria samalla kun tekee kotitöitä tai muuta. Tykkään tehdä käsitöitä, mutta minun on pakko aina samaan aikaan katsoa telkkaria, muuten tylsistyn, joten hyvien ohjelmien puutteessa vauvan nutun neulomisprojekti seisoo paikallaan.

JUSHKA: Millainen on tuo sinun tukivyösi? Miten se toimii? Olen eilisen päivän ähkinyt ja puhkinut vatsani kanssa, vaikkei se edes vielä kovin iso ole. Tosin tukivyö ei taida auttaa siihen, että Hennesin äitiyssukkahousut on tehty ei-raskaanaolevalle vatsalle ja kaikki välihousuni kiristävät ja painavat vatsaa koko ajan. En kuitenkaan tarkene ulkona ilman välihousuja tai sukkahousuja, joten jotain on pakko pukea päällyshousujen alle. Vinkkejä? Ostin jo L-koon äitiyspitkikset Hennesistä, mutta ilalla mies huomasi, että niissä on takamuksessa iso reikä ja pitänee siksi palauttaa virheellinen tuote. Valitettavasti L-kokoa oli vain yksi ainoa, joten ei taaskaan ole mitään päällepantavaa.

PI-KI ja JOLANDA taitavat olla tositoimissa. Tsemppiä sinne! Me täällä innoissamme sitten odottelemme vauvauutisia.

t. pikku-Juska, rv. 22+3

Vierailija
18/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Hei!

Pikaiseen tulen ultrakuulumiset kertomaan. Elikkäs perjantaina käytiin Vimpulaa katsomassa rv19+5 ja kaikki ultran mukaan oK. Ultraajakin sanoi että ompas vilkas kaveri. (Mies muuten tunsi eilen jo Vimpulan liikkeet masun päältä!) Tosiaan, ei se kyllä aloillaan tuolla masussa pysy, jotakin himmastaa koko ajan ja varsinkin öisin ettei äippä varmasti saa nukuttua! Heh :)

VIMPULA VASTASI MITOILTAAN VIIKKOJA 19+0-20+1:

Bm-mitta (pään halkaisija): 47mm

Femur (reisiluun pituus): 32mm

Painoarvio: 314g

Selkäydinkanava: normaali

Raajat: normaalit

Virtsarakko: normaali

Mahalaukku: normaali

Aivokammiot: normaalit

Vatsanpeitteet: normaalit

Istukka: kohdun takaseinämässä

Lapsiveden määrä: normaali

Sydämen syke: +

Liikkeet: ++

[b]HUOM![/b] Sit äitiyskortissa oli pari kohtaa joista en oo ihan varma mitä tarkoittavat, elikkäs osaisko joku valaista mitä tarkoittaa merkintä [b]Sä +[/b] ja [b]py 17.0[/b]? Voisko toi py olla sikiön pituus eli 17cm? Miksiköhän muuten se ultraaja sanoi painoarvion mutta ei kirjannut sitä korttiin?!

Ultraaja nyt sit kysyi halutaanko tietää sukupuoli... No, minä sit sanoin sille että mies haluaisi tietää mutta minä en. Mietin sitten hetken ja sanoin sitten että samapa tuo vaikka sanoisit sen, kun en kuitenkaan usko sitä lopullisesti ennen kuin Vimpula syntyy. No se sit sanoi että ei täällä ainakaan palleja näy, että hänen arvionsa olisi että Vimpula on tyttö. Mutta kuten sanoin niin en ala mitään prinsessahörhelöitä hankkimaan ennen kuin Vimpula syntyy, koska en luota noihin ultriin niin paljon. Monelle tuttavalle ja sukulaiselle on ultrassa veikattu sukupuoli väärin myös jo raskauden pidemmässä vaiheessa, joten uskon vasta sitten kun omin silmin näen! Ja mulle on edelleen ihan sama onko lapsi tyttö vai poika.

Sellaista, nyt täytyypi lähteä puuhastelemaan kaikenmaailman kotihommeleita, tsori että tuli taas pelkkää omaa napaa! Mutta kaikkea hyvää kaikille ja mukavaa sunnuntai-päivän jatkoa!

Tässäpä sitten linkki Vimpulan ultrakuviin:

http://www.aijaa.com/v.php?i=340749.jpg

T:Titi ja Vimpula rv20+0!!! Jee, puolivälissä mennään!!![/color]

Vierailija
19/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut kääntää välihousuja vatsan alle? Itse teen niin ja sit vaan pitkä paita päälle niin masu ei kylmety. On siis entiset välihousut sopineet oikein hyvin jalkaan, vaikka maha on jo kunnon pallo! Mullakin on käytössä si-tukivyö, kun mulla on oikean puolen si-nivel aiheuttaa kipua ja hermosärkyä, mm. iskiaskipua, niin sain sen vyön tk:n kuntoutuksesta lainaan elokuun alkuun asti jo rv15. Pidän sitä lenkkeillessä ja esim. imuroidessa kun tiedän että milloin voi alkaa koskemaan kovasti. Koko ajan on pientä kipua ja ylösnousu on vaikeaa, mutta pärjännyt vielä olen tuolla vyöllä ja noinkin vähäisellä käytöllä.

Vierailija
20/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Eli täällä ollaan edelleen¿ Eilen alkoi tosiaan ennen klo 23 säännölliset supistukset ja seurailin niitä 1,5 tuntia, kunnes menin nukkumaan. Yölläkin heräilin tietyin väliajoin niihin, mutten jaksanut kelloa katsella, kun eivät niin kamalan kivuliaita suppareita kuitenkaan olleet. Sitten nousin taas klo 4.30-5.30 tarkkailemaan, ja EDELLEEN supistuksia tuli säännöllisesti, 4-8min välein koko sen tunnin ajan. No, päätin taas mennä nukkumaan. Sitten heräsin klo 9, ja nyt EI MITÄÄN! Hittolainen¿ Nyt vasta kuulkaa turhauttaakin¿ (Vaikka arvasinhan mä tuon. Niin moni muukin on kirjoitellut, että ¿jes, säännöllisiä suppareita¿, ja sitten ne tosiaan loppuu kuin seinään.) No, käytiin sitten miehen ja koiran kanssa aamulenkillä, joka tosin ei ainakaan vielä tuota minkäänlaista tulosta¿ Taidankin mennä tämän kirjoituksen jälkeen suosiolla nukkumaan, ja unohtaa sen haaveilun itsestään käynnistyvästä synnytyksestä. Mutta toivottavasti ne supistukset ois taas jotain tuolla alhaalla kuitenkin edistäneet. Pitäis varmaan käydä useammin ¿ronkituttamassa¿ siellä lekurilla itteään, koska luulen sen olleen auttava tekijä noissa.

Ennen kuin menen eilisiin turinoihinne, niin tässä tarkempaa infoa siitä kontrolli-käynnistä. Eli olin ensin hetken käyrillä, joka oli hyvä ¿piirtyi jopa yksi supistuskin, tosin itse juuri ja juuri sen vain tunsin. Sitten menin lääkärin vast.otolle. Siellä teki sisätutkimuksen, ja tosiaan kohdunkaulaa melkein 2cm jäljellä, kohdunsuu sormelle auki, mutta paikat kiinteät. Sitten se teki taas sen synn.tapa-arviossakin ilmeisesti tehtävän lantion luiden/tilavuuden kokeilun sormin (eli sen, mistä siskonikin sanoi, että ¿sattuu aivan perkuleesti¿), mutta ei se taaskaan sattunut, ja oli kuitenkin eri lääkäri kuin viimeksi. Se lekurikin ihmetteli, että annanpa hyvin sen tutkia, ja että harva pystyy olemaan noin rennosti sinä aikana! :) Eihän se mukavalle tunnu, mutta ei se kyllä satukaan. Oon kuitenkin tuolla ¿alapään tohtoreilla¿ ravannu jo melkein 10 vuotta ihan vähintään sen kerran vuodessa (e-pillereiden vuositarkastus, papa-kokeet jne.), niin vähin, mitä siinä on oppinut, on olemaan rennosti. Kai se nyt ketä tahansa sattuu, jos jännittää! Mutta siis joo, paikat on oikein ¿hyvässä kunnossa¿ synnytystä ajatellen. Sitten se ultrasi, ja Eemelin painoarvioksi tulikin yht¿äkkiä jo 3760g!!! Viime ke nlassa käsikopelolla tehty arvio oli siis 3,4-3,5kg, eikä muutkaan arviot ole antaneet koskaan noin isoa tulosta kuin eilen. No, kohtahan sen näkee, kumpi arvio oli lähempänä ¿itse luotan enemmän siihen käsikopelointiin, on kuitenkin sen verta osaava ja kokenut TH. Kaikki oli ultrassakin hyvin, joten mitäpä sitä suotta käynnistelemään¿ Tiistai-aamulle sain uuden ajan klo 8.30, ja sitten EHKÄ käynnistävät, jos ei ole ruuhkaa ja synnytyssaleissa on tilaa. SIIS MITÄ??? EHKÄ??? Viimeks se eri lääkäri sano (mulla niitä on ollu äpolin puolella jo 4 eri naista), että 42+1 on ehdoton takaraja heillä, että silloin käynnistellään! Nyt sitten ei olekaan, jos kaikki on OK, ja heillä sattuu ruuhkaa olemaan! No, saavat kyllä olla varmoja, että kotiin en enää lähde sieltä tiistain jälkeen. Sitten pakotan ne ottamaan mut osastolle niin pitkäksi aikaa, että tunkevat tonne ¿toosaan¿ jotain, mikä käynnistäis synnytyksen (vai laittaako ne suoneen sitten jotain tippaa?? no, ihan sama¿)¿¿¿

Eli siinäpä se ¿lyhykäisyydessään¿. Olin eilen niin väsyny ja turhautunu alkuillasta, että itkukin tuli sängyllä levätessä. On se kumma, että ensin se käynnistyskin luvataan jollekin päivälle, ja nyt sitäkin ollaan jo perumassa ja siirtämässä! :( No, toivottavasti ei ole silloin ruuhkaa¿ Ihan kuin tässä ei olis jo tarpeeksi odoteltu. Tai jos ¿vi**umaisia¿ ollaan, niin EIHÄN TÄMÄ RASKAUS VIELÄ YLI OLE, niin kuin eräs tuttuni tuossa eilen mulle tokaisi. Meinasin tintata kuonoon¿ Juu, ei ole ei virallisesti, mutta hieman alkaa jo kypsyttää.

Ohhoh, kun verenpaine taas tuntuu kohoavan. Nyt lopetan tuosta käynnistä jauhamisen, ja keskityn teidän juttuihin, jotta rauhoitun. Anteeksi vaahtoaminen¿

MAMMIS, kiitos miehen puolesta onnitteluista :) Toimitan perille! Ja olehan tyytyväinen, että on tekemistä nyt lomalla ¿ehkä säästyt pahimmalta tylsistymiseltä, toisin kuin mä :)

No voi räkä, että oli PIKKU-JUSKALLA miehineen käynyt huono tuuri! Ja vielä hävytön varas kirkon pihalla olevasta autosta käynyt varastamassa :( No, onneksi ei tosiaan mennyt kännykät jne. Ja on kyllä totta, että positiivinen palaute tuottaa tulosta. Meillä mies onneksi on aina siivonnut sanomattakin (itse kun olen välillä niin laiska), mutta enempi ¿tuskaa¿ tuottaa sitten tuo ns. henkisen puolen asioista puhuminen. Mutta kun muutaman kerran olen siihen kirjeeseen tosiaan turvautunut, niin aina ne jutut on viim. sillä selvinneet, jos ei muuten. Joten siinä mielessä olen tyytyväinen tähän suhteeseen. Parannettavaa löytyy aina, mutta pääasia, että tarpeen tullen asiat saa sovittua edes sen kirjeen avulla. Ja minultakin vinkiksi, että tukivyö on kyllä hyvä hankinta! Mulla niitä on 2. Toinen on siskoni yli 10 vuotta vanha, ja paljon parempi kuin nämä uudet. Sen uuden ostin jostain lastentarvikeliikkeestä (maksoi 40 e) ja oli joku Anita vai mikä lie merkiltään. On sekin tyhjää parempi, mutta huono siksi, että kun siinä menee mahan alla se paksu kuminauha, niin mä ainakin sain sen istuessa ihan ¿kerroksille¿. Tuo vanhempi vyö on erilainen (vaikea kuvailla), ja kun siinä ei ole tuollaista muotonsa menettävää kuminauhaa, on se parempi käyttää. Mutta tosiaan: tukivyö on mulla ollut ihan ehdoton- etenkin nukkuessa se auttaa asennon vaihdossa.

Toivottavasti IIDA-LINNEA on selvinnyt matkastaan pahemmitta selkäkivuitta! Tuo autossa istuminen kipeän selän kanssa on kyllä sitä vihoviimeistä puuhaa :(

LEENIS, kyllähän se v-puoli juu houkuttelisi jo, mutta en mä tiedä, uskallanko mä mennä sinne ilman teitä :) Onhan siellä jo Poppis ja Aurora ja Makkara jne., mutta kuitenkin¿ Onneks teitä on niin moni seuraamassa hetikohta perässä! Ja hih! Sustahan on tullut ihan ¿vihreän ekologinen¿, kun noin julkisista oot innostunu! No, mutta sehän on hyvä se :) Teitkös jo sen im.tyynyn päällisen loppuun? Entä siivositko/leivoitko?

VIIPULI, oli se tosiaan hieno veto Kristianilta se Lapin kesä. Mutta kyllä mä edelleen täällä sen Arin puolesta liputan :) Hyviä molemmat! Ja voi ¿miksi puhuit jäätelöstä! Nyt pitää ehkä kohta hakea itsekin toffee-vene pakkasesta¿ Ja kyselit kummeista ja nimistä. Meillä on kolmesta nimestä eka ja vika jo aikalailla mietittynä, mutta siihen keskelle pitäis joku vielä löytää¿ Ja etunimellekin on itseasiassa 2 eri vaihtoehtoa, mutta eiköhän se toinen ole jo miehen mielessä päätetty :) Kummeista 2 on jo valittu ja pyydettykin, ja vielä mietitään, pyydetäänkö 2 lisää.

JUSHKAN kotiin oli hankittu digiboxi ¿tuo erittäin inhottava laite!!! Meiän ei tosiaan olis tarvinnu sitä vielä hankkia, mutta mies nyt meni ja osti sen. Ja tosiaan, saman verran löytyy meiltäkin kaukosäätimiä (TV, boxi, vahvistin, dvd¿). Hemmetin tekniikka! Ollaan jo niin täynnä tota digiboxiakin (lähinnä sen hitautta), että huh! Mutta minkäs teet, kun tämä yhteiskunta pakottaa sellaisen hankkimaan¿ Ja kun TV:n orja olen, niin ilmankaan ei voi elää XD

Voi, miksen mä käynyt yöllä ¿linjoilla¿! JOLANDA se taitaa olla nyt viim. tositoimissa! Hyvä, että edes joku =) Eli enhän mä mihinkään päässyt¿ Tuli muuten Jolandan lapsiveden lorahtelusta mieleen limatulppa. Kuinka moni teistä on luullut, että se tulee sellasena könttinä sieltä ulos??? Kun minä olin näin tyhmän tietämättömänä olettanut¿ Eilen se lekuri sanoikin, että höpsis, se on joku ihme mysteeri sellanen ¿tulppa¿, että ei sitä kuulemma ole olemassakaan. Eli kohtu (vai kohdunsuu) alkaa vaan erittää enempi sellasta limaa, kun se valmistautuu, mutta ei sieltä siis mitään iso klönttiä tule¿ Joten kai se sitten mulla on nyt irronnut, kun sitä lima-vuotoa on jatkunut muutaman pvn.

MAMMIKSELLE vielä; meidänkin äiti tarjoutui virkkaamaan kastemekon, muttei me sitä tarvitukaan ¿miehen suvun puolelta löytyi hänellä itselläänkin käytössä ollut mekko, joten sillä mennään. Itse olisin mieluusti ottanut sen äidin virkkaamaan, mutta onhan sitä tuolla miehen mekolla jo valmiiksi tunnearvoa.

TITI, voisko Sä + olla niin kuin sydänäänet? En tiedä. Siitä py:stä mulle ei tuu mitään mieleen¿soi vaan sana ¿pylly¿ nyt koko ajan mielessä :) heh heh¿ No niin¿nyt mä nauran sitten täällä yksinäni tolle hölmölle jutulleni¿ Taidan pikkasen olla väsyny yön supistelujen takia :) Ja onnittelut ns. puolivälistä!!! Vaikka katkeroituneena näihin omiin viikkoihini: se mikään puoliväli ole¿ *nyyh* Toivottavasti sulla kuitenkin =)

Nyt tuli taas sen verran tekstiä, että taidan lopettaa. Menen koisimaan, jos vaikka Eemeli olisi unen aikana sitten tuolta tipahtanut ulos, huomaamatta¿. hahahah¿ No joo, vähän oon taas väsyny¿ Nyt mä meen, oikeesti :) Hyvää sunnuntaita! Palailen varmaan illemmalla!

Pi-Ki ja Eemeli 41+6 (huh! ja huomenna taas opittava uutta viikkoa kirjottamaan¿)