Miten Jumalan olemassa olo näkyy maailmassa?
Minä olen kääntynyt lukemaan raamattua ja rukoilemaan Jumalaa 15-vuotta joka päivä. EN ole huomannut juuri mitään muutosta missään, ja oikeastaan ihmettelen että mitä Jumala tekee tai muuttaa. Raamattu puhuu uudestisyntymisestä ja muutostyöstä jonka jeesus ihmisessä aloittaa kun ihminen tulee uskoon. Kuitenkin kaikki menee suomessa päin vittua huolimatta rukoilusta ja kuitenkin kaikki ongelmat näyttää tulevan uudella kierroksella aivan samana kuin mitä ne olen jättänyt käännyttyäni uskoon. Missä tein väärin ja eikö Jumala tosiaan puutu luomakunnan oikeuden tai lain järjestykseen tai seuraamuksiin tai mihinkään?
Kommentit (29)
Luet Raamattua lukemisen vuoksi ja rukoilet muttet usko oikeasti. Siinä on ero.
Vierailija kirjoitti:
Siten kun ei osata selittää miten ihminen on täällä ja mikä tämä kaikki mm universumi on niin ihminen loi jumalan joka valmisti kaiken. Se jumalan väitetty "hyvyys" ei siten yllättäen näy ihmisen arjessa mitenkään.
Osataan mutta sinäkään et kuuntele. Olet sulkenut sinun korvasi. Se ei kuitenkaan haittaa sillä Jumala tietää että Suomessakin on valinnanvapaus uskon asioissa. Minun arjessani Jumala näkyy päivittäin, ymmärrän että en voi kontrolloida itseäni enempää kuin sen verran minkä itse kykenen tekemään hyvinvointini eteen, Jumala kykenee toimimaan tavoilla jotka eivät aina ole mieleemme, esimerkiksi monikaan ei pidä sairaana olemisesta ja kokee sen huonona negatiivisena asiana vaikka Jumala taas ymmärtää sen olevan korkeimmaksi parhaaksi sillä hetkellä. Sairastaminenkin vaikuttaa meihin ihmisiin erilaisin tavoin ja on aina välillä pakollistakin hyvinvoinnin kannalta myöskin.
Vierailija kirjoitti:
Luet Raamattua lukemisen vuoksi ja rukoilet muttet usko oikeasti. Siinä on ero.
Tämäkin on totta. Joskus voi lukea myös avoimin mielin vaikka ei kirkon tai Raamatun oppeihin samalla tavalla uskoisikaan, uskomme yleisesti kuitenkin aina johonkin, meillä on aina jonkinlainen oma ajatus elämästä. Rukoilun tarkoitus on olla aitoa ja aina henkilökohtaistakin.
Elämäsi sisältö on juuri niin paskaa kuin mihin kiinnität huomiosi. Joka puolella tapahtuu koko ajan normaaleja, luonnollisia, hyviä, ihmeellisiäkin asioita. Oma valinta lukea öyhömedioita ja vanhojen ukkojen raivoa
Oletkos lukenut lotin tarinan? Jumala on kehottanut kääntämään selkänsä paikoille, jotka jumala on hylännyt, ja etenemään muualle. Taakse katsomatta. Onko sinulle käynyt kuin lotin vaimolle? Oletko muuttunut suolapatsaaksi, etkä osaa päästää irti paskasta, johon olet tottunut?
mistä näitä uskovia hihhuleita näin sunnuntaina tänne ilmestyy... menisivät kirkkoihinsa kuuntelemaan höpinöitään!! sieltä löytäisivät samanlaisia satuihin uskovia !!
Vierailija kirjoitti:
Elämäsi sisältö on juuri niin paskaa kuin mihin kiinnität huomiosi. Joka puolella tapahtuu koko ajan normaaleja, luonnollisia, hyviä, ihmeellisiäkin asioita. Oma valinta lukea öyhömedioita ja vanhojen ukkojen raivoa
Tässäkin on totuutta, ei kannata keskittyä asioihin joista ei pidä tai jotka eivät sitten vain sovi itselle. Kaikki eivät pysty kaikkeen, näinhän se on aina ollutkin.
Jumala näkyy hänen luomisteoissaan: luonnossa.
Itse ajattelen, että mitä syytä Jumalan enää olisi vaivautua välittämään suomalaisista?
Suomi on niin jumalaton ja kiittämätön, ateistinen jumalanpilkkavaltio.
Jumala voi kääntää selkänsä.
Ei Jumala ole mikään kiltti setä joka hyväksyy kaiken. Jumala on myös kiivas koston Jumala.
Siten kun ei osata selittää miten ihminen on täällä ja mikä tämä kaikki mm universumi on niin ihminen loi jumalan joka valmisti kaiken. Se jumalan väitetty "hyvyys" ei siten yllättäen näy ihmisen arjessa mitenkään.