Miten Jumalan olemassa olo näkyy maailmassa?
Minä olen kääntynyt lukemaan raamattua ja rukoilemaan Jumalaa 15-vuotta joka päivä. EN ole huomannut juuri mitään muutosta missään, ja oikeastaan ihmettelen että mitä Jumala tekee tai muuttaa. Raamattu puhuu uudestisyntymisestä ja muutostyöstä jonka jeesus ihmisessä aloittaa kun ihminen tulee uskoon. Kuitenkin kaikki menee suomessa päin vittua huolimatta rukoilusta ja kuitenkin kaikki ongelmat näyttää tulevan uudella kierroksella aivan samana kuin mitä ne olen jättänyt käännyttyäni uskoon. Missä tein väärin ja eikö Jumala tosiaan puutu luomakunnan oikeuden tai lain järjestykseen tai seuraamuksiin tai mihinkään?
Kommentit (29)
Olet lukenut raamattua jo vuosia etkä tiedä perusasioita? Et kovin ole ajatuksella kyllä lukenut
Et voi tietää mitä kaikkea olisi tapahtunut, jos et olisi rukoillut.
Kulttuurina ja historiana. Ei millään muulla tavalla.
Maailmassa ei oke jumalaa eikä jumalia, ne ovat satuhahmoja.
Vierailija kirjoitti:
Mutta hulluja on paljonkin, jotka uskovat että satuhahmot ovet todellisia.
Raamattua muka lukeneena sinun pitäisi tietää että tämän maailman jumala on saatana. Ei jumala tee tästä maailmasta parempaa. Päinvastoin tämä tuhoutuu eikä siihen mene enää kauan. Sitä ennen asiat menee vain huonommaksi. Lopulta jeesus tulee toisen kerran ja ilmestydkirja kertoo että luodaan uusi maa
Mutta hänhän on KAIKEN takana koko ajan, mukana kaikessa mitä tapahtuu, niin hyvässä kuin pahassakin.
Ajattelitko että Jumala ryntää apuumme ja muuttaa kaiken kullaksi, ihmisten sydämiä myöten? Sellaista tapahtuu vain elokuvissa.
Saa kysyä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Et voi tietää mitä kaikkea olisi tapahtunut, jos et olisi rukoillut.
Ei se pelkkä rukoilu ole mikään ratkaisu.
Rukoiletteko pahojakin asioita tapahtuviksi joillekin?
Rukoiluhan on vastaus kaikkeen. Rukoilu on kristityn yhteys Jumalaan. Hän toimii sitten meidän parhaamme mukaan. Mutta ei jumsla vastaa rukoukseen jossa toivotaan ihmisille pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ateistin ylimielisyyttä. Aina kun näen näitä kommentteja näen mielessäni näsäviisaan koululaisen, joka kuvittelee tietävänsä kaiken.
Jumalia on kyllä joka lähtöön. On kristittyjen, muslimien, hindujen, buddhalaisten, luonnon uskontojen jne. jumalia ja ne näkyvät omilla tavoillaan eri kansakuntien kulttuureissa.
Ei se Jumalan vika ole jos Suomessa on liikaa vihervassareita ja muuta woke-porukkaa.
Kyllä tässä kohta joutuu ihan itse käärimään ne hihat asian tiimoilta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäritkin vannovat lääkärinvalassaan mielikuvitusolennon nimeen xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja viisaita jotka tietää tuon. Itse kun ovat koulutettuja Harwardin tohtoreita. Ei kun..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ateistin ylimielisyyttä. Aina kun näen näitä kommentteja näen mielessäni näsäviisaan koululaisen, joka kuvittelee tietävänsä kaiken.
Minä taas näen aran ihmisen joka pelkää totuutta. Aivan kuin vanhat miehet, jotka pelkäävät lääkärissä käyntiä ja maksavat tuon aikanaan kalliisti.
Olemassaolo näkyy siinä että olet elossa. Ilmsn hänen armoaan me kuolisimme välittömästi. Hän myös ylläpitää tätä maailmaa. Ennenkaikkea olemassaolo näkyy siinä että on uudestisyntyneitä kristittyjä. Ihmisiä joita elämässä eteenpäin ajaa Jumala. Heidän elämänsä heijastaa Kristuksen rakkautta ihmidiä kohtaan. Valitettavasti on paljon ihmisiä jotka sanoo olevansa uskossa mutta jotka ei tee hedelmää. Mitä hedelmää? Hengen hedelmiä jotka kerrotaan raamatussa. Ps. Hengen hedelmiin ei kuulu kiroilu
Jumala armahtaa vain niitä, jotka muita armahtavat. Jumala on henki (ajatus / sana), joten Jumala muuttaa vain ajatuksia ja sanoja. Ajatukset ja sanat ja niiden myötä teot luovat maailman.
"On kirjoitettu: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta.'"
"Juuri sydämestähän lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, siveettömyys, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset."
"Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili."
"Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden."
Kuten Mahatma Gandhi on sanonut Ole se muutos jonka maailmassa haluat nähdä.
Jumala on siis se voima, joka saa muutoksen maailmassa aikaan.
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."
"Tietäkää siis: yksikään teistä ei voi olla minun opetuslapseni, ellei hän luovu kaikesta, mitä hänellä on." ( Myös ajatuksista)
Jostain kumman syystä suurin osa ihmisistä ei halua "kääntyä" vaan nähdä vain sotia, nälänhätää ja kurjuutta.
"Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa."
"Tehkää hedelmää, jossa kääntymyksenne näkyy!"
Täytyy tutustua Välimieheen,Jeesukseen, Hän on Tie Jumalan luo!!
Ilman Jeesuksen sovitustyön vastaanottamista jää uudestisyntyminen kokematta!
Kai olet lukiessasi löytänyt sen yksinkertaisimman ohjeen?? Joh 3:16!!
Siinä se sanotaan ja kun tunnustautuu Jeesukseen uskovaksi, niin tulee myös Pyhä Henki avaamaan kirjoitetun Sanan!!
Kannattaa kokeilla, yllätyt!!
sotina ja tappamisena !!!