Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 35 vuotias enkä ole koskaan äänestänyt vaaleissa.

Vierailija
25.01.2025 |

En ole koskaan äänestänyt vaaleissa koska hyviä puolueita ei vaan ole olemassakaan. Minulle on sanottu että äämestä sitten vähiten huonoa mutta miksi minun pitäisi antaa ääneni huonolle vaihtoehdolle?

Koko aikuisikäni ajan täällä suomessa asiat on menneet vain huonompaan suuntaan, voinko syyttää siitä niitä ihmisiä jotka ovat äänestäneet?

Oletko sinä äänestänyt vaaleissa ja jos olet niin miksi?

Itse en vaan koe että äänestämisellä voi vaikuttaa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaalit yhtä miestä / naista kaipaa.

Mutta sitten jos suurin osa ihmisistä ajattelee noin, niin kyllä se vaikuttaa paljonkin.

Vierailija
22/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin kunnallisvaaleissa ollaan jo hyvin lähellä konkretiaa. Helsingissä näkee hyvin, millaista eliitin palvontaa toteuttaa käytännössä esim. vihervasemmisto. Kyllä kannattaa äänestää, Jos oma elinympäristö jotain merkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko akateeminen vai amis?

Mitä väliä sillä on?

Ap

Mietin vain. Ainakin omien havaintojen mukaan akateeminen keskiluokka äänestää aina.

Siitä huomaakin, että koulutus ja älykkyys korreloivat vain osittain. Nimittäin vain hölmö uskoo voivansa äänellään vaikuttaa poliittiseen teatteriin. Ehei, ainoastaan poliitikoiden yläpuolella olevat ja näitä hallitsevat tahot vaikuttavat poliittisiin tuloksiin. t. akateeminen 

Vierailija
24/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaleissa ei äänestetä ihmisten ideoista, joita toteutettaisiin, vaan sen sijaan etujärjestöjen ideoista. Esim. jos antaa äänensä kokoomukselle, silloin äänestää sitä, että toteutetaan EK:n ideoita ja näkemyksiä. Vaalit on täysi farssi Suomessa, eikä kannatakaan äänestää.

Jos taas äänestää esim demareita niin silloin haluaa että köyhiltä työläisiltä riistetään ja annetaan työttömille.

Mitä väliä sillä on äänestääkö kokomusta vai demareita kun molemmat puolueet haluaa tekosyin ottaa siltä duunarilta aina vaan enemmän ja enemmän?

Lapsellinen kiukuttelusi mahdollistaa ennenpitkää suuryritysten ylivallan Amerikan tyyliin. Kokoomuslainen äänestää aina koska tietää että tollo duunari ei äänestä.

Vierailija
25/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on?

Ap

Mietin vain. Ainakin omien havaintojen mukaan akateeminen keskiluokka äänestää aina.

Siitä huomaakin, että koulutus ja älykkyys korreloivat vain osittain. Nimittäin vain hölmö uskoo voivansa äänellään vaikuttaa poliittiseen teatteriin. Ehei, ainoastaan poliitikoiden yläpuolella olevat ja näitä hallitsevat tahot vaikuttavat poliittisiin tuloksiin. t. akateeminen 

Tottakai joku vetelee naruista jos et sinä. Demokratia ei syntynyt pyytämällä, vaan vuosikausien pävittäisellä tappelulla jossa oli kaikki pelissä. Demokratia myös surkastuu heti kun se taistelu hellittää. Kyllä aina löytyy joku joka mielellään ottaa kunnanvaltuuston tai hallituksen taskuunsa jos se on otettavissa.

Tuo "luovutan ennen kuin koitan" asenne kumpuaa suuresta historiallisestä ymmärtämättömyydestä ja suoranaisesta edellisten polvien työn halveeraamisesta. Ei meiltä kukaan huvikseen kysy YHTÄÄN MITÄÄN.

Vierailija
26/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäminen on turhaa koska massat aina äänestävät väärin. Heilahtelua vasemmiston ja oikeiston välillä joka kerta kun kukaan ei saa tämän maan asioita kuntoon. En vain välitä enää. Keskityn vain omaan elämääni.

Vierailija
27/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on?

Ap

Mitä väliä porukkaan kuulut sehän oli arvattavissa.

Vierailija
28/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko hetkeäkään että olet oikeasti tutustunut jokaiseen ehdokkaaseen eikä heistä kukaan muka kelpaa. Puolueet ja niiden arvot muuttuu sen mukaan keitä sinne äänestetään joten sillä on väliä kyllä ketä sä äänestät ja ketä sä äänestät. Joka tapauksessa sinne päätäntäelimiin valitaan porukkaan joten sun äänestämättömyys on vaan pois äänistä ja tuet samalla demokratian alasajoa kun et käytä sun etuoikeutta saada äänestää. 

Esim. aluevaaleissa äänestetään ennen kaikkea ihmisiä eikä puolueita ja viimeksi niiden vaalien äänestysprosentti oli hävettävän alhainen. Sit itketään päätöksistä vaikkei edes viitsitty yrittää vaikuttaa siihen keitä siellä istuu. 

Kenellä on aikaa tutustua aivan jokaiseen ehdokkaaseen ketä on olemassa? Suurinosa äänestää propagandakoneistojen ylösnostamia ehdokkaita, siksi Suomessa on käytännössä Kokoomuksen ja SDP:n kaksipuoluejärjestelmä. Ei perusihminen yksinkertaisesti ehdi tutustumaan jokaiseen joka rekisteröi itsensä puolueeseen.

Vierailija
29/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on?

Ap

Tottakai joku vetelee naruista jos et sinä. Demokratia ei syntynyt pyytämällä, vaan vuosikausien pävittäisellä tappelulla jossa oli kaikki pelissä. Demokratia myös surkastuu heti kun se taistelu hellittää. Kyllä aina löyty

Minkälaisella palstalaisella on varaa vetää jonkun valtavirtapuolueen narusta? Onko Anja AV-mammalla tai Veli Vauvapalstalaisella mielestäsi samanlainen kyky vaikuttaa esim. SDP:n tekemiin päätöksiin kuin Ursula Von Der Leyenillä tai Joe Bidenilla?

Vierailija
30/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Järjestelmä on yksinkertaisesti huono.

N45

Vierailija
31/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 45 v enkä myöskään ole.😅

Vierailija
32/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko hetkeäkään että olet oikeasti tutustunut jokaiseen ehdokkaaseen eikä heistä kukaan muka kelpaa. Puolueet ja niiden arvot muuttuu sen mukaan keitä sinne äänestetään joten sillä on väliä kyllä ketä sä äänestät ja ketä sä äänestät. Joka tapauksessa sinne päätäntäelimiin valitaan porukkaan joten sun äänestämättömyys on vaan pois äänistä ja tuet samalla demokratian alasajoa kun et käytä sun etuoikeutta saada äänestää. 

Esim. aluevaaleissa äänestetään ennen kaikkea ihmisiä eikä puolueita ja viimeksi niiden vaalien äänestysprosentti oli hävettävän alhainen. Sit itketään päätöksistä vaikkei edes viitsitty yrittää vaikuttaa siihen keitä siellä istuu. 

Kenellä on aikaa tutustua aivan jokaiseen ehdokkaaseen ketä on olemassa? Suurinosa äänestää propagandakoneistojen ylösnostamia ehdokkaita, siksi Suome

Tämäkin on totta, ei juuri kukaan perehdy riittävästi. Sikäli on myös aika viisasta jättää äänestämättä jos ei mitään tiedä.

Systeemi ei ole täydellinen, mutta se voisi olla ihan helvetisti huonompi. Omalta osaltasi voit tehdä sen että paneudut kunnolla, näät vähän jopa vaivaa asian kanssa.

Jos Pohjois-Korean haluaa niin sitten ei tarvi tehdä mitään.

Vierailija
33/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on?

Ap

Tottakai joku vetelee naruista jos et sinä. Demokratia ei syntynyt pyytämällä, vaan vuosikausien pävittäisellä tappelulla jossa oli kaikki pelissä. Demokratia myös surkastuu heti kun se taistelu hellittää. Kyllä aina löyty

Niin, en ole pankkiiri tai jonkinlainen muu biljonääri, joka voi lahjoa urapoliitikoita ajamaan omia agendojani. Minulla ei siis ole mitään valtaa, eikä ole muillakaan äänestäjillä, jotka olemme pelkkää rahvasta. Tämä onkin juuri pointtini. Mutta usko sinä vain lapsenomaisesti kulttiisi nimeltä "demokratia". Sinun kaltaisten ihmisten takia olemme nykyisessä liemessä, koska elätte kullatussa häkissä nimeltä "demokratia" tajuamatta edes olevanne sen vankeja, ja että ette tosiasiallisesti pysty vaikuttamaan yhtään mihinkään. 

Vierailija
34/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on?

Ap

Aijaa eli heidän vikansa on siis se että suomi on mennyt vain huonompaan suuntaan koko 2000 luvun ajan.

Ap

Kaikkia on ollut vallassa. Silti lopputulos on aina yhtä surkea. 

Vierailija
35/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalaisena yleensä jätän äänestämättä, siihen kun menee sitten koko päivä.

Vierailija
36/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni kannattaa aina äänestää, vaikka sitä "vähiten huonoa", jos tilanne näyttää niin toivottomalta. Täällä on kuitenkin vaalisalaisuus, ja jos on se mahdollisuus, että oma äänestysvalinta myöhemmin kaduttaa ja hävettää, niin eipä sitä tarvitse kenenkään muun silti tietää. Itse äänestin kerran presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella tavalla, joka nolotti myöhempinä vuosina suunnattomasti, mutta onneksi en silloin kertonut kellekään, ketä äänestin.

Vierailija
37/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pakko äänestää vasemmistoa koska sairaseläkeläisenä olen tuista riippuvainen. Orpopurran toimet ovat hyökkäys myös minun ihmisyyttäni vastaan.

Hahhahhahhahhaaa.......

Vierailija
38/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitäisi valita yksi ainoa asia, jonka perusteella voisin sanoa, etten ikinä lähtisi edes treffeille saati seurustelisi jonkun kanssa, se asia olisi tuo.

Ei ihme kun ei löydy kumppania, kun noin pienestä syystä ei kelpaisi. Hyvä kyllä niille, jotka ei joudu kanssasi treffeille, väistävät bulletin.

Vierailija
39/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaalit yhtä miestä / naista kaipaa.

Mutta sitten jos suurin osa ihmisistä ajattelee noin, niin kyllä se vaikuttaa paljonkin.

Parempi ois melkee, että kaikki ei sais äänestää. On nykyihmisen omilla aivoilla ajattelu niin harvinaista, uskotaan vaan naiveina kaikkea mitä tyrkytetään ja luullaan olevansa jotain pyhimyksiä ja maailman parantajia. 

Vierailija
40/48 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 46v ja olen äänestänyt kaikissa vaaleissa täysikäistymiseni jälkeen. Se on oikeus. Minusta äänestämisen pitäisi olla pakollista. Joka ei äänestä niin kunnon sakkotuomio. 

Pakollisesta äänestämisestä ei olisi muuta hyötyä kuin se, että Aku Ankka saisi suurimman äänimäärän!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme