Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys Suomessa lisääntynyt huolestuttavasti

Vierailija
25.01.2025 |

Ei ole itsestään selvää, että suomalaiset saavat olla palkkatöissä. Maan johtotyypit eivät ole ilmaisseet mitään huolestumista työttömyyden kasvusta ja ostovoiman heikentymisestä. Pahoinvointi tulee entisestään lisääntymään eli hyvästit hyvinvointiyhteiskunnalle. 

Kommentit (189)

Vierailija
181/189 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansaneläkettä ei ulkomaille enää saa. Kiitos kitupiikki-Riikka!

Vierailija
182/189 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump käski perustaa keskitysleirin Guantanamoon ja viedä sinne 30000 ulkomaalaista, ilmeisesti ilman oikeudenkäyntiä.

Ei ole laillista edes Trumpille, mutta

USA, USA, USA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/189 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen ollut nyt työttömänä kohta vuoden ja ikää on 45v, en meinaa edes haastatteluun päästä enää. olen erittäin huolestunut koska haluaisin päästä töihin ettei pää hajoa lopullisesti kotona ja hauisin kovasti päästä shoppailee.

Ikäsyrjintä on kyllä yleistä Suomen työelämässä. Siitä hallitus ei juuri puhu.

Kannattaa muuttaa pohjois Ruotsiin tai Norjaan. Siellä kokemusta arvostetaan ja palkat ovat paljon paremmat kuin konkurssi Suomessa.

On kyllä monta kertaa tullut mietittyä että olisiko nuorena pitänyt opiskella Ruotsin tai Norjan kieltä ja lähteä pois Suomesta, on useamman kerran kaduttanut ettei tätä ole tehnyt. 

Ei kannata lähteä. Itse luotan siihen että ollaan sodassa ennen kuin saavutan eläkeiän. Sen jälkeen ei huoleta mikään, tosin ei ole huolettanut enää moneen vuoteen.

M54

Vierailija
184/189 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen ollut nyt työttömänä kohta vuoden ja ikää on 45v, en meinaa edes haastatteluun päästä enää. olen erittäin huolestunut koska haluaisin päästä töihin ettei pää hajoa lopullisesti kotona ja hauisin kovasti päästä shoppailee.

Ikäsyrjintä on kyllä yleistä Suomen työelämässä. Siitä hallitus ei juuri puhu.

Kannattaa muuttaa pohjois Ruotsiin tai Norjaan. Siellä kokemusta arvostetaan ja palkat ovat paljon paremmat kuin konkurssi Suomessa.

On kyllä monta kertaa tullut mietittyä että olisiko nuorena pitänyt opiskella Ruotsin tai Norjan kieltä ja lähteä pois Suomesta, on useamman kerran kaduttanut ettei tätä ole tehnyt. 

Jos olisin nainen ja sairaanhoitaja, lähtisin täältä samantien pois mikäli kielitaitoa ei olisi este. Esim Norjaan. pelkkä ilmapiiri täällä on sellanen mikä ajaa pois

Vierailija
185/189 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suomalaisten maanpuolustustahto nykyään, kun yhteiskunta on niin jakautunut?

Vierailija
186/189 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraan kielen voi oppia melko nopeastikin, jos opiskelee monta tuntia päivässä.

Vierailija
187/189 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kielessä on valmiiksi paljon sanoja, jotka ovat lähellä joko suomea tai englantia. Esimerkiksi välkommen-welcome ja sekunda-sekunda (huonolaatuinen).

Vierailija
188/189 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin kielessä on valmiiksi paljon sanoja, jotka ovat lähellä joko suomea tai englantia. Esimerkiksi välkommen-welcome ja sekunda-sekunda (huonolaatuinen).

On myös sanoja, kuten kvitto [kvittu], jotka tarkoittavat eri asioita.

Vierailija
189/189 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on huolestuttavaa kyllä, kunpa joku tekisi asialle jotain? koitin itse tehdä jotain asialle poistamalla kaikkien työttömien hakijoiden hakemukset automaattisesti firman tietokannasta mutta jonkun tarvitsisi keksiä pysyvä ratkaisu.

Onpas taas "hieno" provokirjoitus..