Työttömyys Suomessa lisääntynyt huolestuttavasti
Ei ole itsestään selvää, että suomalaiset saavat olla palkkatöissä. Maan johtotyypit eivät ole ilmaisseet mitään huolestumista työttömyyden kasvusta ja ostovoiman heikentymisestä. Pahoinvointi tulee entisestään lisääntymään eli hyvästit hyvinvointiyhteiskunnalle.
Kommentit (189)
Kokoomuksen lehti, Uusi Suomi, servasi Riikka Purran jo ennen vaaleja. Kokoomus tiesi jo silloin, että Purrasta tulee leikkausministeri ja pienituloisten etuuksia leikataan niin maan p**keleesti.
Vierailija kirjoitti:
Otetaan lisää m a m u j a sillähän se ratkeaa..ööööö eiku...
Satonen on teidän miehiä. Oletko kysynyt Artolta?
EK oli kirjoittanut hallitusneuvotteluiden pohjapaperit. Purra laittoi heti nimen alle.
olen ollut nyt työttömänä kohta vuoden ja ikää on 45v, en meinaa edes haastatteluun päästä enää. olen erittäin huolestunut koska haluaisin päästä töihin ettei pää hajoa lopullisesti kotona ja hauisin kovasti päästä shoppailee.
Työttömyys ja huoltosuhde ovat kaksi eri asiaa, mutta se näyttää pölhöpopulisteilta unohtuneen.
Työttömyys vaihtelee vuodesta toiseen, mutta huoltosuhde muuttuu hitaasti.
Tällä hetkellä huoltosuhde on Suomessa sellainen, että eläkkeellä on paljon ihmisiä ja työelämään on tulossa vuosi vuodelta yhä vähemmän nuoria työntekijöitä.
Siksi työntekijöitä pitää saada ulkomailta. Muuten tulevia eläkkeitä ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
olen ollut nyt työttömänä kohta vuoden ja ikää on 45v, en meinaa edes haastatteluun päästä enää. olen erittäin huolestunut koska haluaisin päästä töihin ettei pää hajoa lopullisesti kotona ja hauisin kovasti päästä shoppailee.
Ikäsyrjintä on kyllä yleistä Suomen työelämässä. Siitä hallitus ei juuri puhu.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys ja huoltosuhde ovat kaksi eri asiaa, mutta se näyttää pölhöpopulisteilta unohtuneen.
Työttömyys vaihtelee vuodesta toiseen, mutta huoltosuhde muuttuu hitaasti.
Tällä hetkellä huoltosuhde on Suomessa sellainen, että eläkkeellä on paljon ihmisiä ja työelämään on tulossa vuosi vuodelta yhä vähemmän nuoria työntekijöitä.
Siksi työntekijöitä pitää saada ulkomailta. Muuten tulevia eläkkeitä ei makseta.
Ajatelkaa, perussuomalaiset edistää eläkejärjestelmän kriisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa pohjois Ruotsiin tai Norjaan. Siellä kokemusta arvostetaan ja palkat ovat paljon paremmat kuin konkurssi Suomessa.
Jostakin syystä naurattaa niin vietävästi. Jokohan Riikkuli valmistautuu seuraavaan kauteensa ministerinä...
M54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa pohjois Ruotsiin tai Norjaan. Siellä kokemusta arvostetaan ja palkat ovat paljon paremmat kuin konkurssi Suomessa.
Kiirunan edustaja sanoi, että kaupungissa on 1000 työpaikkaa auki, mutta ei yhtään vapaata asuntoa. Töitä siis olisi, mutta töissä pitäisi kulkea jostain muulta paikkakunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei mitään tekemistä tämän hallituksen kanssa se että otettu velkaa 30 vuotta liikaa
työttömyys on ihan hieman vajaa 9%,, sama kuin ranskassa, mutta väkilukuun suhteutettuna se on enemmän meillä..
Häh? Prosenttiosuus on väkilukuun suhteutettu. Yhdeksän prosenttia on sama Suomessa ja Ranskassa, jos tieto ylipäänsä pitää paikkansa.
Purra sanoi eilen, että seuraava hallitus joutuu leikkamaan yhdeksän miljardia. Nykyinen hallitus siis jättää niin suuren aukon valtion budjettiin, vaikka ennen vaaleja Orpo ja Purra sanoivat, että velkaksi eläminen loppuu nyt.
Marinin hallitus lisäsi valtion budjettimenoja 30%. Sitovia ja lakisääteisiä. Sai kepulit sotensa ja eliittivihreät pakko-oppivelvollisuuden jatkon. Ja ilmastomaksukahleita lisää. Mikään hallitus ei yhdessä kaudessa tätä katastrofia olisi selvittänyt niin, että seuraavalle jäisi budjettivajeeton talous.
Soten piti säästää kuluja. No, siitä tuli ennennäkemätön moolokki. Tämä hallitus on LISÄNNYT rahoitusta jo kaksi miljardia, ja huuto ja parku kuuluu silti, että miljardeja pitäisi saada lisää. Ja kaikki puupäät edelleen hehkuttaa edellishallituksen aikaansaannoksia ja "saavutuksia", ja samalla jotenkin käänteisellä logiikalla herjaa ja haukkuu Purraa siihen syylliseksi, missä jamassa asiat on. V****ilut sinne eliittihillotolpille, minne edellishallituksen avainhenkilöistä iso osa lähti.
Vierailija kirjoitti:
Jostakin syystä naurattaa niin vietävästi. Jokohan Riikkuli valmistautuu seuraavaan kauteensa ministerinä...
M54
Naurattaa Riikan puheet yhdeksän miljardin leikkauksista seuraavalla hallituskaudella?
Riikka on niin ylimielinen, että luulee pääsevänsä vielä toisen kerran ministeriksi.
Mikään hallitus ei yhdessä kaudessa tätä katastrofia olisi selvittänyt...
Aika selvä vaalilupaus oli kokoomuksella ja perussuomalaisilla laittaa Suomen talous kuntoon ja se piti tehdä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä monta kertaa tullut mietittyä että olisiko nuorena pitänyt opiskella Ruotsin tai Norjan kieltä ja lähteä pois Suomesta, on useamman kerran kaduttanut ettei tätä ole tehnyt.
Orpon ja Purran takit kääntyivät niin päin, että tuli laskusuhdanne, lisää työttömiä ja lisää velkaa. Lisäksi terveydenhuolto ja työelämä on paskottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä monta kertaa tullut mietittyä että olisiko nuorena pitänyt opiskella Ruotsin tai Norjan kieltä ja lähteä pois Suomesta, on useamman kerran kaduttanut ettei tätä ole tehnyt.
Minä osaan kieliä sen verran, että jotain käytännön työtä voisin ulkomailla tehdä. Silti en lähtenyt aiemmin, kun oli tilaisuus, koska Suomi oli silloin vielä hyvä maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloista voi jo nähdä, mihin Orpon ja Purran peli lopulta johtaa: Oligarkkien valtaan ja laittomuuksiin.
Koko USA on aika lailla menetetty tapaus jo. Rikollisuus tulee varmasti kasvamaan Trumpin aikana ja levottomuus myös. Näin käy kun laittaa valtaan presidentin, joka ei tiedä yhtään mitään mitä tekee.
Älähän nyt, Trump tietää kyllä kuinka paljon presidenttiys hyödyttää häntä itseään taloudellisesti ja mitä päätöksiä sen eteen kannattaa tehdä. Muu on hänelle lopulta samantekevää. Se oli hänen ainoa motiivinsa asettua ehdolle jo ensimmäisellä kerralla. Tarkemmin sanottuna tuolloin ei edes presidenttiys, joka tuli vanhigossa ja yllätyksenä hänelle itselleenkin, vaan jo ehdokkuus toi odotettua ja toivottua piristystä hänen henkilökohtaiseen talouteensa. Muu ei ole häntä kiinnostanut missään vaiheessa ja kaikki vaalilupaukset ovat ainoastaan äänten keräämiseksi, eivät hänen omia mielipiteitään.
Suomessa ongelma on, että ei ole yhtäkään keskilinjan puoluetta. Toiset (yleensä kaikki mutta eri painotuksia) korottavat veroja, toiset (jälleen yleensä kaikki mutta eri panotuksilla) luovat velaksi menokohteita, toiset leikkaavat enemmän kuin olisi varaa, aina heikenneään tai "parannetaan" jotain liikaa (eli laitetaan joko liikaa tai liian vähän rahaa johonkin) jne. Yhtäkään puoluetta ei kiinnosta keskituloinen tai vähän yli keskituloinen veronmaksaja paitsi maksajana. Yhtäkään puoluetta ei kiinnosta kokonaisetu vaan omien ideologioiden mukaisten toimien läpirunnominen oli tilanne mikä tahansa (lama, pandemia jne.). Jokainen puolue laittaa vaikka velaksi rahaa ensisijaisesti sinne minne haluaa, jossa se "kummasti" aina hyödyttää omia sidosryhmiä. Jokaisen puolueen toimet työttömyyteen ovat lisää keppiä, ketään ei kiinnosta talouskasvu kuin puheen tasolla. Koulutusta heikenneään joka kierroksella vain eri motiivein jne. Lopputulos on tietenkin syy-seuraussuhteen mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama ois pitäny tajuta lähtee helvettiin täältä nyt ikää 56v taitaa olla myöhäistä.
Suomen hyviä puolia olivat aiemmin ihmisten ystävällisyys, ilmainen koulutus ja suomalaisten yhtenäisyys. Nykyään taas uutisissa ovat joka päivä samat perskokkareet kyrphä otsassa ja yhtenäisyys on ollutta ja mennyttä.
Riikka Purra: Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista. Se ei meille käy.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/riikka-purra-kokoomus-haluaa-leikata-p…