En osaa vastata työhaastattelukysymyksiin oikein mitään
Olinpa sitten itse työhaastattelussa, tai mietin vastauksia etukäteen -olen käynyt työhaastatteluissa toki aiemminkin, ja tiedän mitä yleensä kysytään- niin en vaan keksi mitään tarpeeksi hyviä vastauksia, vaan aivot menevät jotenkin lukkoon ja ajatukset tyhjenevät täysin.
Suurin ongelma on varmaan siinä, että en keksi mitään tarpeeksi vakuuttavaa, yksilöllistä ja persoonallista vastattavaa, koska ei minulla ole mitään yksilöllisiä ja persoonallisia ansioita ja suorituksia työhistoriassani tai luonteessani tai mitenkään muutenkaan, minkä takia juuri minut kannattaisi palkata
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa vikaa mullakin, päässä lyö tyhjää haastattelutilanteissa. Kuulin joskus hyvän neuvon jännittäjille: kerro että jännität, kun olet sanonut sen ääneen niin se helpottaa oloasi kun ei tarvitse miettiä luuleeko nyt tuo haastattelija että oon aineissa/krapulassa tms. kun hikoilen tässä kuin sika.
Ei voisi kiinnostaa rekrytoijana yhtään vähempää. Kuin sanoisi, että huonot kouluarvosanat johtuivat lukuhäiriöstä. Minua kiinnostaa vain, kuinka suoriutuu työtehtävistä ja tulee toimeen muiden työntekijöiden kanssa.
Jos ei pysty avaa suutaan haastattelussa, niin tuskin avaa sitä kunnolla töissäkään silloin kun tarvitsee.
Ja tän takia töihin palkataan niitä hölöhölö ekstrovertteja, joilla on kyllä supliikki kunnossa, mutta työtehtävien hoitaminen vähän niin ja näin. Todennäköisesti saisitte paremman työntekijän kun palkkaatte tunnollisen introvertin, joka ehkä takeltelee työhaastattelussa, mutta joka ei käytä 80% työajasta paskanjauhamiseen.
Vierailija kirjoitti:
No, jos ei ole mitään syytä, miksi sinut kannattaisi palkata, niin eikö ole aika loogista, että sinua ei palkata? Mikä tässä nyt on niin ihmeellistä?
Seuraavaksi kirjoitat jossain toisessa ketjussa, että työttömien pitää mennä töihin.
"Miksi juuri sinut pitäisi valita?" kysymykseen vastaaminen on mahdotonta käytettävissä olevan information puitteissa, pitäisi nähdä ainakin muiden hakijoiden hakemukset sekä aikaa tutustua niihin. Tuohon kysymykseen vastaaminen on rekrytoijan ydinosaamisaluetta, ettei vain olisi siellä ammattitaidotonta porukkaa kyselemässä tyhmiä tai teettämässä omaa työtään toisilla palkata.
Työhaistattelu kysymyksiin voi vastata ihan mitä paskaa tahansa. Olet siellä vain näyttämässä naamasi.