Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisittekö vauvaa ottamasta kirkkoon hautajaisiin?

Vierailija
25.01.2025 |

Mielipiteitä? Kyseessä isovanhemman hautajaiset.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein vauvan hoitoon, yhdeksän kuukauden ikäisenä kun hautajaisiin mentiin. En todellakaan olisi ottanut mukaan huutamaan 

Vierailija
42/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon mahtuu ääntä. Ei lapsen itku voi olla urkujen rääkkäämistä tai virren veisaamista pahempaa. Sitä paitsi taivasten valtakunta on lasten kaltaisten. Voitte siis kaikki ottaa lapsesta siinä vaiheessa mallia ja alkaa itkemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa niin avuttomalta, että oletan hänen olevan nainen ja kysyn, että miksi mies ei voi jäädä vauvan kanssa kotiin ja sinä menet hautajaisiin?

Vierailija
44/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itsestäsi parhaalta tuntuu, kumpaakaan ei kenenkään ulkopuolisen kuulu paheksua, sillä olet lähiomainen. Siunaustilaisuudessa kannattaa jonkun olla valmiina ottamaan vauva ulkopuolelle. Itse olen kokenut vauvat ja hieman riehuvatkin lapset lohdullisina muistotilaisuudessa.

Vierailija
45/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin vauvan ja taaperon mukaan äitini hautajaisiin. En edes ajatellut mitään muuta. 

Vierailija
46/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin vauvan ja taaperon mukaan äitini hautajaisiin. En edes ajatellut mitään muuta. 

Päätöshän on silloin helppo, jos ei ajatteluun kykene.

Vierailija
47/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on, kun ei ajattele mitään.

Vierailija
48/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin mukaan 6kk vanhan vauvan mummoni hautajaisiin. Ajattelin ensin että ei, mutta äitini oli sitä mieltä että ehdottomasti mukaan ja se olisi ollut hänen äitinsäkin tahto. Hyvin meni, eikä kukaan tätä paheksunut, paitsi veljeni mutta hän nyt loukkaantuu kaikesta muutenkin.

Vierailija
49/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkkoon mahtuu ääntä. Ei lapsen itku voi olla urkujen rääkkäämistä tai virren veisaamista pahempaa. Sitä paitsi taivasten valtakunta on lasten kaltaisten. Voitte siis kaikki ottaa lapsesta siinä vaiheessa mallia ja alkaa itkemään.

Vierailija
50/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on, kun ei ajattele mitään.

Niin, pappi sanoi että jos haluan, niin ehdottomasti voi ottaa ja taaperon voi antaa kävellä ja ihmetellä tilaisuudessa. Olivat kuitenkin äidilleni rakkaat ja ainoat lapsenlapset, varmasti äitini olisi heidän halunnut olevan paikalla. 

Vierailija
51/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva kotiin.

Vierailija
52/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos isovanhemmat olivat sinulle tärkeitä niin istu oven viereen. Heti jos vauva meinaa möykätä niin astut ulos ettet pilaa muiden muistohetkeä.

Tyypillistä. Vauva ei saa missään tapauksessa häiritä ketään, vaikka kuuluu juurikin elämään pienet itkut. Tietenkin vauva mukaan ja oikealle toiseen tai kolmanteen (riippuu siitä miten iso suku) penkkiin kirkossa, jää reunimmaiseksi.

Nykyään ne harvemmin on mitään pieniä itkuja vaan suoraa huutoa minuuttitolkulla, eikä silloinkaan vanhempi tajua viedä lasta muualle kun haluaa nähdä kaiken

Nykyään? Eikö ENNENWANHAAN vauvat itkeneet? Siis vauvat!

Vierailija
53/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tämä on, ulistaan jatkuvasti miten syntyvyys laskee ja miksi lapsia ei tule enempää, mutta sitten  ne vauvat ei saa näkyä edes sukulaisten hautajaisissa.

Vierailija
54/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä niitä aikuisia, jotka häiriintyvät hautajaisissa vauvan itkusta... Jotain vikaa sellaisen päässä.

Vierailija
55/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätöshän on silloin helppo, jos ei ajatteluun kykene.

Todella asiaton kommentti, ivaa.

Vierailija
56/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä tämä on, ulistaan jatkuvasti miten syntyvyys laskee ja miksi lapsia ei tule enempää, mutta sitten  ne vauvat ei saa näkyä edes sukulaisten hautajaisissa.

Ihmisiä on liikaa.

Vierailija
57/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin jättäisin. Vauvalla ei mitään virkaa hautajaisissa, parempi olla kotona tms.

Vierailija
58/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla lähiomaisena olisi parempi mieli olla hautajaisissa lapseni kanssa, niin olisin. Kenelle se kuuluu? Kenen muisteluja siellä hautajaisissa sitten pitäisi lapsen itkulta varjella? Itse toivoisin omissa hautajaisissani olevan lapsia ja illemmalla sitten reippaasti alkoholia, kun lapset on pantu kotiin.

Vierailija
59/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä jotka tuovat rypäleensä työpaikallekin ja imettävät/parittelevat ravintolan ruokapöydässä.

Vierailija
60/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos isovanhemmat olivat sinulle tärkeitä niin istu oven viereen. Heti jos vauva meinaa möykätä niin astut ulos ettet pilaa muiden muistohetkeä.

Tyypillistä. Vauva ei saa missään tapauksessa häiritä ketään, vaikka kuuluu juurikin elämään pienet itkut. Tietenkin vauva mukaan ja oikealle toiseen tai kolmanteen (riippuu siitä miten iso suku) penkkiin kirkossa, jää reunimmaiseksi.

Nykyään ne harvemmin on mitään pieniä itkuja vaan suoraa huutoa minuuttitolkulla, eikä silloinkaan vanhempi tajua viedä lasta muualle kun haluaa nähdä kaiken

Nykyään? Eikö ENNENWANHAAN vauvat itkeneet? Siis vauvat!

Ennenwanhaan tajuttiin vauvan häiritsevän muita ja poistuttiin itkun alkaessa. Nykyvanhemmat eivät halua menettää mitään ohjelmaa ja hyssyttelevät vauvaa paikallaan vaikka puoli tuntia.