Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä tuolla naapurin räksyttävälle rakille voi tehdä? Taas aamulla heräsin siihen ja jatkaa vaan edelleen.

Vierailija
25.01.2025 |

Kerrostalossa siis naapuriasunnossa huutaa tuo.

Kommentit (195)

Vierailija
41/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka Marin ex viisikko hallinnon jäsenistä siellä naapurissa siis asuu?

Vierailija
42/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma täällä. Tapann sen saatanan rakin! 

Eläinvihaaja ei osaa ostaa korvatulppia yöksi? Tollo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuva, jatkuva häiritsevä haukkuminen on asunnossa kielletty.

Itse sanoin naapurille kohteliaasti pari kertaa. Kun perille ei mennyt, vaan väitti vastaan ja että minä provosoin sitä rakkia jotenkin, ja syytti ties mistä, niin ilmoitin isännöitsijälle.

Ja joka kerta kun se rakki räksytti, menin takapihalle ja huusin, että nyt se "rakki turpa kiinni". Ihan joka kerta. Eli päivässä jopa 15 kertaa.

En välittänyt, kuka oli heidän pihalla, oli vieraita tai ei. Sitten sanoin myös, että olen äänittänyt kaiken, kuten myös tein, ja sanoin, että lähtö teille siitä kämpästä tulee. Että laki on mun puolella. Räksytti myös sisällä aamu kuudesta jopa puoleenyöhön. Kun näkivät mulla aina kännykän kädessä, kun äänitin, niin hihnapieru ukko säikähti, varsinkin kun karjaisin, että ei o ihme ettet saa yhtä rakkia kuriin, kun annat vaimos ja kakaroittes hyppiä naapurien silmille, varo, kohta se kusee sun kintuille.

Ukko lähti sisälle, ja karjui perheelle, Otti selkeästi auktoriteettia itselleen, ja kas koiraa alettiin kohdella paremmin, vietiin lenkille, ei enää kussu pihalle, ja aina kun yritti räksyttää sisällä niin ukko komensi sitä.

Tää tapahtui 4 vuotta sitten. Meni pari kuukautta ja siitä asti on ollut hiljaa. Vain satunnaisia haukahduksia kuuluu, hyvin harvoin.

Ja kyllä, otin kaupungin lakimieheltä selvää, että voin ja saan soittaa poliisille, jos koira häiritsee toistuvasti haukkumisellaan. 

Myös tämän ilmoitin naapurille, että kun poliisi on käynyt teillä muutaman kerran, niin eiköhän sitten eläinsuojelu yhdistys vie sen rakin.

Ei kannata antaa naapurien ja niiden koirien häiritä omaa elämää. Samalla lailla me maksetaan asumisesta, ja myös meillä on oikeuksia, ei vain noilla joiden koirat on niille kauden asemassa, ja silti suurin osa hoitaa huonosti, niin lapset kuin koirat.

Vierailija
44/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennätän vilkkuvaloista droonia naapurin takapihalle kun eivät ole kotona. Piski tulee hulluksi ja räyskyttää itsensä niin käheäksi ettei pysty haukkumaan pariin päivään.

Muutenkin tuntuu siltä että koira on isäntä naapurissa, ei mitään koulutusta pidetty ja käytös sen mukaista.

Vierailija
45/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetäkää te myrkkyä ehdottavat itsenne kiikkuun ja äkkiä. Voi halpamaisempia tyyppejä edes olla? Mikä saa saa ihmisen oikein leuhkimaan, kuinka inhottava osaa olla? Ja ihmisarvoko muka kuuluu kaikille, no ei kuulu.

Otappas ihan rauhallisesti.

Tiedätkös typerys, että vihaiselle tai kiihtyneelle ihmiselle on vihoviimeistä mennä sanomaan, että rauhoitu. 

Rauhoitu. Pitää oppia rauhoittumaan.

Miksi? Ethän sinäkään opi mitään. Näytä ensin esimerkkiä itse.

Vierailija
46/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetäkää te myrkkyä ehdottavat itsenne kiikkuun ja äkkiä. Voi halpamaisempia tyyppejä edes olla? Mikä saa saa ihmisen oikein leuhkimaan, kuinka inhottava osaa olla? Ja ihmisarvoko muka kuuluu kaikille, no ei kuulu.

Tiedätkös typerys, että vihaiselle tai kiihtyneelle ihmiselle on vihoviimeistä mennä sanomaan, että rauhoitu. 

Olen täysin rauhallinen. Ihminen, joka ei osaa rauhoittua, ei osaa opettaa sitä koirallekaan.

Vierailija
47/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin niin et kuule sitä koko ajan.

Oletko kuullut etätöistä?

Vastamelukuulokkeet.

Ei kai se muiden tehtävä ole sopeutua sellaiseen, joka ei osaa elää muita huomioiden. Jatkuvaa, häiritsevää haukkumista ei lasketa ns. normaaliksi "elämiseen kuuluvaksi" ääneksi. 

turha keksiä itse mutua, kun on olemassa faktaa

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kuluttajaliittoon-yha-enemman-valit…

Haukkuuko koira 10 minuuttia vai puoli tuntia? Se ei ole oleellista. Pynnönen Andersson huomauttaa, ettei varsinaista aikaa voi määritellä, eikä sitä määrittele lakikaan.

Sanoisin, että kaikista tärkein siinä on se, miten se omistaja reagoi. Jos omistaja tarttuu siihen [ongelmaan] ja lähtee tekemään toimenpiteitä sen eteen, niin sitten ollaan menossa oikeaan suuntaan. Siinä ei ole sellaista tahallista häirintää.

Vierailija
48/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tehdä eläinsuojeluilmituksen. Ei varmaan ole asiallisesti opetettu koiralle yksin olemista.Ehkä eivät edes tiedä, että koira haukkuu.

Voisiko ensin kuitenkin mainita omistajalle, ennen ilmoitusta elainsuojeluun. Jos ei uskalla sanoa kasvotusten niin lappu rappuun. Rakentavasti, etta tietaako omistaja etta koira haukkuu

Vierailija
49/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön säännöissä on, että jatkuva, toistuva haukkuminen ei ole sallittua. Ilmoitus isännöitsijälle.

Ennen vaadittiin 2 naapuria tekemään ilmoitus. Nykyään ei. Riittää kun äänittää kännykällä toistuvaa haukkumista, siitä näkyy ajat ja kestot. Sen kanssa isännöitsijälle.

Ja kyllä, saa soittaa poliisit. Kun he käyvät sanomassa naapurille, niin se kirjataan ylös, ja siitä itse myös ilmoittaa isännöitsijälle.

Jos poliisi tulee toisen kerran saman asian takia, niin lähtee ilmoitus myös eläinsuojeluun.

Jos ei koiran omistaja edes tästä tokene, niin parempi koiralle, että viedään lopullisesti pois.

Itse en siedä yhtään räksyksiä enää, ja kyllä sain naapurin rakin hiljaiseksi noilla konsteilla, muuttivatkin ostin kuukauden kuluttua pois ja itse olin onnellinen.

Ei eläinten pidä antaa missään tapauksessa häiritä muiden ihmisten normaalia elämää.

Vierailija
50/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön säännöissä on, että jatkuva, toistuva haukkuminen ei ole sallittua. Ilmoitus isännöitsijälle.

Ennen vaadittiin 2 naapuria tekemään ilmoitus. Nykyään ei. Riittää kun äänittää kännykällä toistuvaa haukkumista, siitä näkyy ajat ja kestot. Sen kanssa isännöitsijälle.

Ja kyllä, saa soittaa poliisit. Kun he käyvät sanomassa naapurille, niin se kirjataan ylös, ja siitä itse myös ilmoittaa isännöitsijälle.

Jos poliisi tulee toisen kerran saman asian takia, niin lähtee ilmoitus myös eläinsuojeluun.

Jos ei koiran omistaja edes tästä tokene, niin parempi koiralle, että viedään lopullisesti pois.

Itse en siedä yhtään räksyksiä enää, ja kyllä sain naapurin rakin hiljaiseksi noilla konsteilla, muuttivatkin ostin kuukauden kuluttua pois ja itse olin onnellinen.

Ei eläinten pidä antaa missään tapauksessa häiritä muiden ihmisten normaalia elämää.

Taloyhtiön säännöt eivät voi olla ristiriidassa lain kanssa. 

Ja olisi kyllä aika naurettava sääntö, ettei jatkuva haukkuminen ole sallittua.. Mites jatkuva itkeminen? Kattiloiden kolistelu?  poliisit tuskin lähtee liikkeelle, jos koira haukkuu asunnossa, ellei ole syytä epäillä, että omistajalle on sattunut jotain. 

ootte ihan pöpejä näitten itsekeksimienne sääntöjen kanssa ja luulette, että niiden peukuttaminen tekee asiasta totta. 

Vierailija
51/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin rauhallinen. Ihminen, joka ei osaa rauhoittua, ei osaa opettaa sitä koirallekaan.

Puhe oli oppimisesta. Olet oppinut kirjoittamaan, mutta luetun ymmärtäminen vähän falskaa. Tyhmä mikä tyhmä.

Vierailija
52/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee siitä kiinalaista ruokaa tai hanki korvatulpat. 

Mieti, kumpi vaihtoehto kannattaa. 

Vierailija
53/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

👵👴:Taloyhtiön säännöissä on, että jatkuva, toistuva haukkuminen ei ole sallittua. (Viestistä 70)

🐶: Wuf Wuf! WUF!!

Vierailija
54/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku laki saisi kieltää koirien pitämisen kerrostaloissa. Ei ole kiva naapureille eikä koiralle itselleenkään.

Niin ei varmasti ole koirallekaan kivaa myöskään. Sellaiset kodit jossa on kotosalla päivisinkin ihmisiä eli eläkeläiset tai niin sairaat ihmiset etteivät pysty töihin menemään tai lapsiperheet jos lapsia paljon ja koira joutuu vaan vähän aikaa olemaan yksin. Sinkuille tai työssä köyville pariskunnille paras olis omakotitalo. Tosin on myös sellaisia koiria jotka ei paljoa hauku eikä heitä ahdista se yksinolo. Eli asiaan ois minta ratkaisua.

Vierailija
55/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun elämä tekstisi perusteella tuskin on normaalia päivää nähnytkään..

Vierailija
56/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin niin et kuule sitä koko ajan.

Oletko kuullut etätöistä?

lähdepä sitten etäämmälle siitä koirasta

Vierailija
57/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku laki saisi kieltää koirien pitämisen kerrostaloissa. Ei ole kiva naapureille eikä koiralle itselleenkään.

Niin ei varmasti ole koirallekaan kivaa myöskään. Sellaiset kodit jossa on kotosalla päivisinkin ihmisiä eli eläkeläiset tai niin sairaat ihmiset etteivät pysty töihin menemään tai lapsiperheet jos lapsia paljon ja koira joutuu vaan vähän aikaa olemaan yksin. Sinkuille tai työssä köyville pariskunnille paras olis omakotitalo. Tosin on myös sellaisia koiria jotka ei paljoa hauku eikä heitä ahdista se yksinolo. Eli asiaan ois minta ratkaisua.

Sori vain, mutta koiralle se yksinolo ei ole ongelma aikuinen koira nukkuu jopa 16h vuorokaudesta, joten eiköhän se siellä kotona pärjää päivän ainakin ona koirani herää silloin kun tulen kotia, joskus on niin sikeässä unessa, että säpsähtää, kun huomaa, että olenkin jo keittiössä rapistelemassa

Vierailija
58/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa ihan samanlainen. Räksyttää kun on yksin, räksyttää jos joku kulkee rapussa ja räksyttää, jos joku ajaa pihaan. Ihan sama onko yö vai päivä. Naapuri vain huutaa, että pitää olla hiljaa. Ei aikanaan koiraansa kouluttanut, vaikka meiltä kyseli ja ihmetteli miten meidän koira ei hauku ollenkaan. Annettiin kyllä vinkkejä (esim. suihkepullolla suihkutat vettä), mutta ei, koska koira voi menettää luottamuksen. Aivan käsittämätöntä. 

Tästä koiran räksyttämisestä on muutkin talon asukkaat hänelle huomauttanut. Kovasti kyllä kyseinen naapuri olisi tekemässä muista talon asukkaista valituksia, kun pienikin rasahdus kuuluu.

Vierailija
59/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koiraa, mutta haukkua räksytän silti asunnossani. Koiraa ei löydy mutta ääni kuuluu. 

Hullut on semmoisia. 🤷

Toivottavasti saan joskus ruokaa postiluukusta. 

Vierailija
60/195 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat siis mielenvikaiselle ei kannata puhua. Normaali ihminen kuuntelee, jos joku sanoo rauhoitu.