Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi pyyntö kiitos: älä oleta että joka miehellä on ajokortti

Vierailija
25.01.2025 |

Olen akateeminen 58-v mies. Ei ole. 

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kelpuuttaisi miestä jolla ei ole ajokorttia.Sellaisia pidetään vähän outoina kun jokaisella nuorellakin on ajokortti.

Vierailija
42/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi outoa seurustella miehen kanssa, jolla ei ole ajokorttia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai että jokainen mies osaisi ajaa saati korjata autoa.

On huomattu, rakkaani. Minä osaan ja mulla on kortti sekä auto, mutta en ala sulle juoppokuskiksi. Pidän ajokortitonta miestä alkoholistina, vajaakykyisenä tai persuna, jonko kortti on otettu kaahaamisen tai rattijuoppouden takia pois.

N

Vierailija
44/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa jos miehellä ei ole ajokorttia! 😂 

Vierailija
45/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani ajoin vasta 36v, mutta nykyään en edes omista autoa.

Tulee tuo ajokyky joskus kyllä tarpeeseen.

Vierailija
46/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär kun täytti 18-vuotta, niin ihmisillä alkoi maaninen kysely ajokortista ja ihmettely, miksi sitä ei vieläkään ole. Tyttö täyttää kohta 19 eikä vieläkään ole varma haluaako edes ajokorttia. Vähintään kerran viikossa joku siitä kysyy ja taivastelee. Oon ihmeissäni, miksi ajokortittomuus herättää niin voimakkaita reaktioita ihmisissä. 

Mitäs kun tyttö saa lapsia eikä vieläkään ole ajokorttia? Kyllä se ajokortti vain on tarpeen jotta perhearki rullaa. 

Vierailija
47/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset saavat ajokortin kunhan yrittävät riittävän kauan ja inssissä ei tule yllättäviä tilanteita.

Paitsi että voi olla terveydellinen syy, joka estää ajokortin saamisen, tai josta syystä olemassa olleen ajoluvan menettää. Jollakin ei ehkä ole varaa, autokouluhan ei ole ilmainen ja sitten on niitäkin, jotka eivät vain omasta syystä ole ajokorttia halunneet. Ei todellakaan ole itsestään selvää, että jokaisella täysi-ikäisellä on ajokortti.

Vierailija
48/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä kelpuuttaisi miestä jolla ei ole ajokorttia.Sellaisia pidetään vähän outoina kun jokaisella nuorellakin on ajokortti.

No ei ole.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a2f191f2-2961-4938-b678-56b6f807…

Vierailija
49/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

maaseudulla asuvilla on  meikein kaikilla ajokortti, mutta ainakin isommissa kaupungeissa on paljon kortittomia

Vierailija
50/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa eräs mies yritti minua mutta en lämmennyt koska liikkuu pyörällä. Se ei ole miehekästä tai jotain, en osaa selittää miksi se on turn off ja vähän myös red flag, että mies ei autoile.

Kyllä lihasvoimalla liikkuva mies pärjää elämässä ja sängyssä paremmin kuin laiska lällykkä joka ajaa autolla joka paikkaan ja keskustelee vain ruuhkista ja sen sellaisesta. Minulla on itse auto ja kortti ja miehelläkin kortti,  mutta vähän tulee ajeltua

Töissä saa muutamalta joka kerta kuulla liikennekatsauksen. Auta armias jos on vähän lumituiskua tai jäätä ja autot etenevät normaalia hitaammin. Landella ymmärrän, että kumppanin autottomuus voi olla iso asia, mutta isommissa kaupungeissa en oikein tajua ja aina herää se kysymys, että ajaako se toinen tai omistaako auton, vai onko etsimässä hovikuskia. 

Vierailija
51/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homohomohomo

Vierailija
52/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa jos miehellä ei ole ajokorttia! 😂 

Itkunauruhymiön käyttäminen viestissä on naisessa automaattinen turn off.

Vierailija
53/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivaa olla naisena joku hovikuski miehelle. En enää ikinä seurustele kortittoman miehen kanssa, kahdelle annoin mahdollisuuden mutta molemmat jotenkin lapsen tasolla eihän niistä suhteista mitään tullut

Vierailija
54/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1993 meidän ikäluokka eli 1975 syntyneet, joo täytetään 50 nyt, pienessä maalaiskaupungin lukiossa meidän ikäluokasta kaikki ajoivat ajokortin samana vuonna. Ehkä yksi syy oli se, että hyvin monella matka kotoa harrastuksiin oli niin pitkä, että piti kulkea autolla. Myös kouluun saatettiin kulkea autolla, koska koulukuljetuksia joutui odottamaan ja toisaalta ne eivät koskaan menneet suoraan ja kotipihaan asti.

Meillä oli viime keväänä luokkakokous. Kävi ilmi, että meidän porukasta 100% on elossa edelleen ja muutenkin on pärjätty hyvin. Osa porukasta asuu kotikonnuilla edelleen, osa on muuttanut ulkomaille. Säännöllisesti autoa ajaa vain n. 30% tuosta porukasta, selvisi, kun tehtiin leikkimielinen kysely, mitä lukioaikana hankittuja taitoja hyödynnät edelleen. Sen sijaan esimerkiksi englantia työssään säännöllisesti puhui n. 70%...

Vierailija
55/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla miehellä on ajokortti ja osaa myös käyttää sitä. Pystyy ohittamaan hitaammat moottoritiellä ja pystyy sitten parkkeerata mihin tahansa.

Vierailija
56/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikealla miehellä on ajokortti ja osaa myös käyttää sitä. Pystyy ohittamaan hitaammat moottoritiellä ja pystyy sitten parkkeerata mihin tahansa.

Mihin tahansa ei saa parkkeerata, eikä moottoritielläkään saa ajaa ylinopeutta.

Vierailija
57/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisenä en tarvitse ajokorttia mihinkään. Ajoin autoa viimeksi 15 vuotta sitten. Myin auton pois tarpeettomana. Juna, metro, ratikka, linja-auto, taksi ja polkupyörä riittää. Lentoasemalle, laivaterminaaliin ja päärautatieasemalle on lyhyt matka. Kannattaa kiertää kaukaa rahan ja etujen perässä olevat ihmiset. Fiksuja ihmisiä on maailma täynnä. N50

Et sinä ainakaan voi lähteä tuonne maaseudulle kiertelemään, ei siellä kulje julkiset.

Miksi ihmeessä pitäisi mennä? Minulla on auto, enkä silti ole mennyt maaseudulle kiertelemään.

Kannattaa joskus lähteä. Avartaa maailmankuvaa.

Kyl me kaikki ollaan siel käyty

Vierailija
58/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläkä oleta että jokaisella miehellä on auto, vaikka hänellä kortti olisikin. Tai että hän on kiinnostunut autolla ajamisesta.

Minun mies ajaa työaikana  työpakua, kun on lvis asentaja. Hän ei aja autoa lainkaan työajan jälkeen. Hän ei nykyään edes tule sillä pakettiautolla kotiin vaan ajaa pyörällä työmatkat. Hän sanoi, että helsingissä ajaminen on 3m pysähdys jne. Hänelle riittää työajot nykyään.

Vierailija
59/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Mistä päättelit, etten olisi liiemmin oleillut Suomen ulkopuolella tai asunut maalla? Olen kyllä matkustellut ja asunutkin kahdesti ulkomailla. Asun maalla. Sinä kysyit, mikä maaseudulla ajelemisessa avartaa, minä vastasin. Missä tahansa paikassa käyminen avartaa ja lisää tietoa ja ymmärrystä.

Varmaan sen takia, että mieltänsä avartanut ihminen ei jaksaisi jankata siitä, miten hänen mielenmaisema avartuu Suomen maaseudulla ja jos näin ei ole muilla, kysymys on huonosta asenteesta. Voisit vähän tsempata itseäsi tuossa mielen avartamisessa. Kuulostat ihmiseltä, joka on tapittanut samassa torpassa lapsesta asti tai ihmiseltä, joka ei ole liiemmin tekemissä muiden kanssa.

-eri

Vierailija
60/85 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisenä en tarvitse ajokorttia mihinkään. Ajoin autoa viimeksi 15 vuotta sitten. Myin auton pois tarpeettomana. Juna, metro, ratikka, linja-auto, taksi ja polkupyörä riittää. Lentoasemalle, laivaterminaaliin ja päärautatieasemalle on lyhyt matka. Kannattaa kiertää kaukaa rahan ja etujen perässä olevat ihmiset. Fiksuja ihmisiä on maailma täynnä. N50

Tämä, paitsi en ole omistanut autoa koskaan, ainoastaan lainannut. M32

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi