Yksi pyyntö kiitos: älä oleta että joka miehellä on ajokortti
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset saavat ajokortin kunhan yrittävät riittävän kauan ja inssissä ei tule yllättäviä tilanteita.
Mielenkiintoista. Miksi minä en mahtanut saada jos KAIKKI saavat?
-aivovammainen
Vierailija kirjoitti:
Tuossa eräs mies yritti minua mutta en lämmennyt koska liikkuu pyörällä. Se ei ole miehekästä tai jotain, en osaa selittää miksi se on turn off ja vähän myös red flag, että mies ei autoile.
Tän täytyy olla epätoivoisen miehen kommentti :D Tai naisen, joka ei ole koskaan saanut miestä jolla seisoo kunnolla. Fyysisesti aktiiviset miehet ovat aivan eri sfääreissä petipuuhissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläisenä en tarvitse ajokorttia mihinkään. Ajoin autoa viimeksi 15 vuotta sitten. Myin auton pois tarpeettomana. Juna, metro, ratikka, linja-auto, taksi ja polkupyörä riittää. Lentoasemalle, laivaterminaaliin ja päärautatieasemalle on lyhyt matka. Kannattaa kiertää kaukaa rahan ja etujen perässä olevat ihmiset. Fiksuja ihmisiä on maailma täynnä. N50
Et sinä ainakaan voi lähteä tuonne maaseudulle kiertelemään, ei siellä kulje julkiset.
Miksi ihmeessä pitäisi mennä? Minulla on auto, enkä silti ole mennyt maaseudulle kiertelemään.
Kannattaa joskus lähteä. Avartaa maailmankuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset saavat ajokortin kunhan yrittävät riittävän kauan ja inssissä ei tule yllättäviä tilanteita.
En olisi tuosta aivan varma. Helsingin keskustassa suoritettava inssi on monelle vaikea. Moni vuosia ajanut välttelee Helsingin haastavimpia alueita. Pienillä paikkakunnilla suoritettu inssi on aivan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Jotain on ihmisessä vialla, jos ei kykene autoa ajamaan.
Hyvä huomio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläisenä en tarvitse ajokorttia mihinkään. Ajoin autoa viimeksi 15 vuotta sitten. Myin auton pois tarpeettomana. Juna, metro, ratikka, linja-auto, taksi ja polkupyörä riittää. Lentoasemalle, laivaterminaaliin ja päärautatieasemalle on lyhyt matka. Kannattaa kiertää kaukaa rahan ja etujen perässä olevat ihmiset. Fiksuja ihmisiä on maailma täynnä. N50
Et sinä ainakaan voi lähteä tuonne maaseudulle kiertelemään, ei siellä kulje julkiset.
Miksi ihmeessä pitäisi mennä? Minulla on auto, enkä silti ole mennyt maaseudulle kiertelemään.
Kannattaa joskus lähteä. Avartaa maailmankuvaa.
Miksi? Mitä avartavaa siellä on? Olen joskus joutunut ajamaan eri kaupunkeihin Suomessa, enkä kertakaikkiaan näe mitään mielenkiintoista näiden välissä. Maaseudulla olen kasvanut, enkä kaipaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Samoin kuin jotain on ihmisessä vialla, jos ei kykene tutkimaan osittaisdifferentiaaliyhtälön ratkaisun olemassaoloa ja reunaehtoja.
Oletanpas. Ajotaito on olennainen osa vapautta.
t. Ajokortti jo vuodesta 1984
"Miksi? Mitä avartavaa siellä on? Olen joskus joutunut ajamaan eri kaupunkeihin Suomessa, enkä kertakaikkiaan näe mitään mielenkiintoista näiden välissä. Maaseudulla olen kasvanut, enkä kaipaa takaisin."
Voi olla, että et koe sitä avartavaksi asenteesi takia. Mä oon aika paljon matkustellut Suomessa, ja mikä mua kiinnostaa, on esim. erilaiset talotyypit sekä asutuksen ikä ja tietenkin maisemat. Erilaiset maanmuodostumat, erilainen kasvisto ja puusto. Katseltavaa on vaikka miten paljon. Vaikea löytää maailmasta paikkaa, jonka näkeminen ei avartaisi maailmankuvaa.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi? Mitä avartavaa siellä on? Olen joskus joutunut ajamaan eri kaupunkeihin Suomessa, enkä kertakaikkiaan näe mitään mielenkiintoista näiden välissä. Maaseudulla olen kasvanut, enkä kaipaa takaisin."
Voi olla, että et koe sitä avartavaksi asenteesi takia. Mä oon aika paljon matkustellut Suomessa, ja mikä mua kiinnostaa, on esim. erilaiset talotyypit sekä asutuksen ikä ja tietenkin maisemat. Erilaiset maanmuodostumat, erilainen kasvisto ja puusto. Katseltavaa on vaikka miten paljon. Vaikea löytää maailmasta paikkaa, jonka näkeminen ei avartaisi maailmankuvaa.
Tai sitten et itse ole liiemmin oleillut Suomen ulkopuolella etkä ole joutunut asumaan maalla? Suomessa on aika tylsät maisemat, erityisesti Pohjanmaalla. Ei tämä ole mikään asennekysymys vaan makumieltymys. Kaikkien ei tarvitse pitää samoista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten et itse ole liiemmin oleillut Suomen ulkopuolella etkä ole joutunut asumaan maalla? Suomessa on aika tylsät maisemat, erityisesti Pohjanmaalla. Ei tämä ole mikään asennekysymys vaan makumieltymys. Kaikkien ei tarvitse pitää samoista asioista.
Mielenkiintoista. Mistä päättelit, etten olisi liiemmin oleillut Suomen ulkopuolella tai asunut maalla? Olen kyllä matkustellut ja asunutkin kahdesti ulkomailla. Asun maalla. Sinä kysyit, mikä maaseudulla ajelemisessa avartaa, minä vastasin. Missä tahansa paikassa käyminen avartaa ja lisää tietoa ja ymmärrystä.
Mun tytär kun täytti 18-vuotta, niin ihmisillä alkoi maaninen kysely ajokortista ja ihmettely, miksi sitä ei vieläkään ole. Tyttö täyttää kohta 19 eikä vieläkään ole varma haluaako edes ajokorttia. Vähintään kerran viikossa joku siitä kysyy ja taivastelee. Oon ihmeissäni, miksi ajokortittomuus herättää niin voimakkaita reaktioita ihmisissä.
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär kun täytti 18-vuotta, niin ihmisillä alkoi maaninen kysely ajokortista ja ihmettely, miksi sitä ei vieläkään ole. Tyttö täyttää kohta 19 eikä vieläkään ole varma haluaako edes ajokorttia. Vähintään kerran viikossa joku siitä kysyy ja taivastelee. Oon ihmeissäni, miksi ajokortittomuus herättää niin voimakkaita reaktioita ihmisissä.
Ei herätä mussa voimakkaita tunteita, mutta ajattelen, että hyvä se on olla olemassa. Auton ajaminen on ihan hyvä taito olla olemassa. Elämässä tulee monia tilanteita, joissa se on hyvä hallita, joissain työpaikoissakin ajokortti saattaa olla vaatimus. Mutta jokainen tekee näissä jutuissa omat päätöksensä.
Ei kortittomuus haittaa, mutta jos kyydissä puristaa kauhukahvasta ja kirkuu kimeällä äänellä, niin poistetaan kyydistä 😊
Raskaanliikenteen ammattikuljettajana (olen nainen) ajokortiton mies on minulle täysi turn off. Ihan jo siksi, että kun ajan työkseni, on sietämätön ajatus, että minun pitäisi AINA vapaalla ajaa.
No en oleta ellei asu maaseudulla. Koulutus taas ei liity asiaan.
vihervassarinisteillä ei välttämättä ole ajokorttia