Tekeekö muiden miehet tätä ja mistä se johtuu?
Sanon illalla että hei tässä on pöydällä tällainen juttu, älä heitä pois, tarvitsen tätä vielä huomenna.
Mies katsoo ja sanoo joo.
Aamulla mies on vienyt roskat töihin mennessään ja pöydällä oleva asia on hävinnyt.
Tekstaan miehelle että hei ethän heittänyt pois sitä juttua? Olisin tarvinnut sitä ja pyysin erikseen ettet hävitä.
Mies uhriutuu ja vastaa että miksi sä jätät sellasia asioita pöydille lojumaan mikä on tärkeää. Ja en vie enää roskia jos siitä tulee tällanen ongelma.
Vastaan että kyse on nyt siitä että erikseen pyysin ettet hävitä, mikset voi vaan sanoa että sori en kuullut kun pyysit ( vaikka siis kuuli kyllä ).
Mies uhriutuu lisää. Eikö sulla ole muita ongelmia kuin tämä asia, miksi valitat tällasesta turhasta.
MISTÄ tämä käytös kumpuaa, mistä syntyy tämä ainainen konfliktitilanne missä mies on kyvytön ottamaan vastuuta asioista ja myöntämään että hän ei kuunnellut?
Tässä syntyy kaksoisloukkaus, koska ei riitä että hän ei alkujaankaan kuunnellut ja välittänyt, ja lopuksi vielä vähättelee asian tärkeyttä minulle.
Koko konflikti ratkeaisi jos mies vaan pahoittelisi ettei tajunnut eikä kuunnellut, sori. Mutta tätä ei ikinä tapahdu.
Kommentit (94)
Minkä ikäinen miehesi on? Jos yli 45, voi olla jo alkava muistisairaus, vaikka yleensä nämä alkaa vasta päälle 60, jopa 70.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän .Mun mies on tuollainen uhriutuja. Olen tullut siihen tulokseen että se on opittu toimintatapa, joka on varmaan toiminut exänsä kanssa, että voi vältellä kotitöitä. Tekee kyllä ihan tahallaan.
Just toi, kun sanoo, että "mähän kirjoitin kauppalistaa, että LEHMÄNmaitoa, miksi toit kauramaitoa?" ja vastaus on "selvä, en käy ikinä enää kaupassa", siis ihan aina sellaista martyrointia. Laittaa kattiloita mukikaappiin jne älytöntä. Ja sitten suuttuu kuin joku herkkä teinityttö. Mitään ei saa sanoa.
Niin tuo on aina se reaktio: hyvä on en tee enää tätä. En enää ikinä tee yhtään mitään siinäpä sitten itse teet.
Eikä siinä mitenkään auta vaikka koitat pysyä rauhallisena ja palata sitkeästi siihen alkuperäiseen tunnekokemukseen; musta tuntuu pahalta että pyysin sua että huomioithan tän jutun xxx ja et kuunnellut.
Heh, sinä olet aina oikeassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla työhön lähtiessä on jo varmaan työasiat mielessä, ehkä jossain määrin stressaavatkin, ja roskien keräys menee jotenkin rutiinilla, niin ehkä sitten unohtuu, että tuota roskaa ei pitänytkään viedä pois.
Jos teillä tulee tuollaisia tilanteita useamminkin, niin laita siihen rasiaan tms. jutskaan vaikka lappu, jossa lukee "EI ROSKIIN!"
Tämän ymmärtää. Joten voisiko mies vaan sanoa tuon etenkin kun sille on täysi edellytys? En nalkuta tai valita enkä hauku, kysyn vaan että miks heitit sen pois? Siihen voi vastata että en muistanu sori. Mutta aina tulee se uhriutuminen HETI, ei edes yritä muuta kommunikaatiotapaa.
Hän sitten riitelee yksinään ja loukkaa lisää mm. vähättelemällä asian merkitystä mulle. En mä lähde mukaan riitaan mutta ilmoitan kyllä et mulle tulee tosta paha mieli. Sitten mies vaan ghostaa ja mököttää kunnes kuvittelee että o
Eli mies heittää joka kerta sun ostamat muovirasiat roskikseen? Mies ei siis selvästikään pidä sun muovirasiakeräilystäsi.
Miksi vastuun ottaminen on niin tärkeää? En ole koskaan ymmärtänyt tätä.
Eihän kukaan voi olla oikeasti vastuussa mistään.
Vierailija kirjoitti:
Naiset heittävät yleensä miesten vaatteita roskiin.
Niin, silloin kun alkuperäisväriä ei enää näe ja reikiä on enemmän kuin kangasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku idari alkoi heti syyttää ap:ta 🤦🏻
Joo tietysti, silleenhän nää miehet toimii. Syytetään takas koska ei kyetä myöntämään että itse on mokattu eikä ole kuunneltu kumppania.
Ja joku pick me girlkin löytänyt tänne rehvastelemaan kuinka hän kyllä ymmärtää siivousintoilijana miestä.
Mutta ei mua noi trollit haittaa, odottelen rauhassa kohtalotovereita jos joku tietäis mikä ton uhriutumisen taustalla on.
ap
Eli jos on kanssasi eri mieltä, on mies tai joku mikä lie girl? Alat solvaamaan ja väheksymään heti kun et saanutkaan valtaisaa tukimuuria kyräilemään ja haukkumaan kumppaneitaan kanssasi? Tämä toiminta -ja ajatusmalli viimeistään vahvistaa, että olet todennäköisesti hyvin raskas.
Vierailija kirjoitti:
Se on juurikin " vaaran vyöhyke", toinen on järjestelmällinen, toinen suurin piirtein sinne päin - tyyppi. Toisella lojuu " tärkeät" tavarat tms. pitkiä aikoja siellä täällä. Joustavuutta yhteiseloon ihmiset. 😁
*Juuri. "Juurikin" ei ole sana tässä yhteydessä.
Eli olet sanonut miehellesi, että pöydällä on tarpeellinen asia, älä vie roskiin.
Aamulla mies keräilee roskat ja katsoo pöydälle ja huomaa siinä muoviroskan ja vie se roskikseen.
Ajatteli varmaan, että ap on siirtänyt tarpeellisen asiansa muualle.
Mutta joo, jätä se sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän .Mun mies on tuollainen uhriutuja. Olen tullut siihen tulokseen että se on opittu toimintatapa, joka on varmaan toiminut exänsä kanssa, että voi vältellä kotitöitä. Tekee kyllä ihan tahallaan.
Just toi, kun sanoo, että "mähän kirjoitin kauppalistaa, että LEHMÄNmaitoa, miksi toit kauramaitoa?" ja vastaus on "selvä, en käy ikinä enää kaupassa", siis ihan aina sellaista martyrointia. Laittaa kattiloita mukikaappiin jne älytöntä. Ja sitten suuttuu kuin joku herkkä teinityttö. Mitään ei saa sanoa.
Niin tuo on aina se reaktio: hyvä on en tee enää tätä. En enää ikinä tee yhtään mitään siinäpä sitten itse teet.
Eikä siinä mitenkään auta vaikka koitat pysyä rauhallisena ja palata sitkeästi siihen alkuperäiseen tunnekokemukseen; musta tuntuu pahalta että pyysin sua että huomioithan tän jutun xxx ja et kuunnellut.Ei ikinä päästä siihen ydinongelmaan, joka on ettei mies pysty myöntämään mokanneensa.
Joka kerta sanon että mikset voi vaan sanoa että sori en kuullut. Mutta ehkäpä hän kuuli ja teki tahallaan. Sekin vaihtoehto on. Mutta en saa ikinä tietää kun vastassa on noin tunneälytön ihminen.
ap
Tuossa aloituksessa sanot, että hän vastasi sinulle ja lupasi tehdä kuten pyysit, joten kyllä hän selvästi kuuli ja teki tahallaan.
Ja aloituksesta ymmärsin, että hän tekee tätä monissa asioissa eikä vain tämän yhden kerran? Tarkoittaa, että hän haluaa erota mutta ei nahjuksena pysty tekemään sitä itse vaan haluaa provosoida sinut jättämään hänet. Tässä tilanteessa suhde ei oikein ole pelastettavissa. Seuraavaksi hän pettää ja jää "vahingossa" kiinni sinulle tms.
Laita iso lappu päälle: ei roskiin. Lappu voi olla uudelleen käytettävä.
Jos askarteluunkin käytätte, niin kyllähän miehen pitäisi ajatella ja ajatella myös omia lapsia. Kiusanteolta kuulostaa, kun pesty ja kuivaukseen jätetty rasia menee roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku idari alkoi heti syyttää ap:ta 🤦🏻
Joo tietysti, silleenhän nää miehet toimii. Syytetään takas koska ei kyetä myöntämään että itse on mokattu eikä ole kuunneltu kumppania.
Ja joku pick me girlkin löytänyt tänne rehvastelemaan kuinka hän kyllä ymmärtää siivousintoilijana miestä.
Mutta ei mua noi trollit haittaa, odottelen rauhassa kohtalotovereita jos joku tietäis mikä ton uhriutumisen taustalla on.
apEli jos on kanssasi eri mieltä, on mies tai joku mikä lie girl? Alat solvaamaan ja väheksymään heti kun et saanutkaan valtaisaa tukimuuria kyräilemään ja haukkumaan kumppaneitaan kanssasi? Tämä toiminta -ja ajatusmalli viimeistään vahvistaa, että olet todennäköisesti hyvin raskas.
Ei tuosta asiasta voi olla eri mieltä. Jos olet niin olet toksinen tyyppi,
Jos parisuhteessa kumppani esittää harmittoman pyynnön mikä ei ole toiselta pois,
ja johon toinen vastaa kyllä mutta toimii heti perään toisin, niin on toksista asettua sen epäreilusti toimineen puolelle.
Se on ihan yhdentekevää onko kyseessä joku astia tai kirja tms.
Ihan perus ihmissuhdetaitoa on olla pahoillaan jos on pahoittanut toisen mielen, silloin sanotaan että sori en mä tahallaan enkä tietoisesti. Mutta ei ainkaan vielä vittuilla päälle.
Kuinka ihmeessä ihmiset onnistutte tekemään elämistänne ja suhteistanne näin hankalia? Toisaalta, lienen itse jo vieraantunut kimpassa asumisesta kun olen vapauden kaipuisena päättänyt etten enää muuta kenenkään kanssa saman katon alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä siinä mitenkään auta vaikka koitat pysyä rauhallisena ja palata sitkeästi siihen alkuperäiseen tunnekokemukseen; musta tuntuu pahalta että pyysin sua ettähän haluaa erota mutta ei nahjuksena pysty tekemään sitä itse vaan haluaa provosoida sinut jättämään hänet.
Ymmärrän kyllä ettei mies halua yleiseksi sylkykupiksi, mieheksi, joka jätti perheensä. Ero on aina mieheltä vi ttumainen teko.
Kun kerran toinen arvostaa siisteyttä ja sinulla tippuu kaikki käsistä, niin voisit vahingosta visastuneena kerätä askarteluvälineesi yhteen säilytyskoppaan tai edes laittaa lappu älä hävitä. Vai toimitko työpaikallasi samalla tavalla? Puoleksi syöty banaani odottaa loppusijoituspaikkaa pöydänkulmalla muutaman vuorokauden?
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran toinen arvostaa siisteyttä ja sinulla tippuu kaikki käsistä, niin voisit vahingosta visastuneena kerätä askarteluvälineesi yhteen säilytyskoppaan tai edes laittaa lappu älä hävitä. Vai toimitko työpaikallasi samalla tavalla? Puoleksi syöty banaani odottaa loppusijoituspaikkaa pöydänkulmalla muutaman vuorokauden?
Mitä tarkoitusta tämä ilkeilysi ajaa? Keskusteletko yleisestikin tällä linjalla ihmisten kanssa, joiden tavat poikkeavat omistasi?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla työhön lähtiessä on jo varmaan työasiat mielessä, ehkä jossain määrin stressaavatkin, ja roskien keräys menee jotenkin rutiinilla, niin ehkä sitten unohtuu, että tuota roskaa ei pitänytkään viedä pois.
Jos teillä tulee tuollaisia tilanteita useamminkin, niin laita siihen rasiaan tms. jutskaan vaikka lappu, jossa lukee "EI ROSKIIN!"
Tämän ymmärtää. Joten voisiko mies vaan sanoa tuon etenkin kun sille on täysi edellytys? En nalkuta tai valita enkä hauku, kysyn vaan että miks heitit sen pois? Siihen voi vastata että en muistanu sori.
Nojoo, tokihan se olis paras vastata noin.
Enpä minä tiedä miksi sitten on jotenkin niin herkkänä. Toki hän kai kokee tuon kysymyksen arvosteluna ja moitteena, eikä vaan viattomana kysymyksenä. Onko se sellainen? Kai siinä on kuitenkin taustalla jonkinlainen pikku näpäytys, että nyt teit väärin. Ajan mittaan jos niitä kertyy paljon niin voinee tuntua, että teki mitä vaan niin aina väärin, mikään ei kelpaa, niin miksi sitten tehdä edes mitään?
No emmä tiiä, jotenkin tuollaiseen päädyin kun yritin pyöritellä tilannetta mielessäni.
Kyllä minuakin vi*uttaisi ap:n miehenä, että vaimolla on muovirasiafetissi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ihmeessä ihmiset onnistutte tekemään elämistänne ja suhteistanne näin hankalia? Toisaalta, lienen itse jo vieraantunut kimpassa asumisesta kun olen vapauden kaipuisena päättänyt etten enää muuta kenenkään kanssa saman katon alle.
Minustakin olisi superahdistava ajatus, että esim työpäivän jälkeen joutuisi vielä kotonakin vetämään jonkun toisen määrittelemään teatteria läpi. Älä nyt vaan Petra heitä tätä rasiaa pois kun MINÄ tarvitsen sitä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitusta tämä ilkeilysi ajaa? Keskusteletko yleisestikin tällä linjalla ihmisten kanssa, joiden tavat poikkeavat omistasi?
ap
Kysyit syytä ja voin kertoa että jos minulta jää pesty jäätelörasia pöydälle niin perhe tietää kysymättä että sille kaavaillaan käyttöä. Itse olet sottapytty ja miehesi on ihan turtunut siivoamaan jälkiäsi.
Tuleeko nyt itkopotkuraivarit?
Hän on sinulle tärkeämpi, kuin sinä hänelle.
Sinä kuuntelet häntä, hän ei sinua.
Simppeliä.
Onhan se raakaa, kun on lapsiakin, mutta hän luultavasti muistaa kaiken, mitä hänen kaverinsa sanovat.