Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö muiden miehet tätä ja mistä se johtuu?

Vierailija
25.01.2025 |

Sanon illalla että hei tässä on pöydällä tällainen juttu, älä heitä pois, tarvitsen tätä vielä huomenna.

Mies katsoo ja sanoo joo.

Aamulla mies on vienyt roskat töihin mennessään ja pöydällä oleva asia on hävinnyt. 

Tekstaan miehelle että hei ethän heittänyt pois sitä juttua? Olisin tarvinnut sitä ja pyysin erikseen ettet hävitä. 

Mies uhriutuu ja vastaa että miksi sä jätät sellasia asioita pöydille lojumaan mikä on tärkeää. Ja en vie enää roskia jos siitä tulee tällanen ongelma.

Vastaan että kyse on nyt siitä että erikseen pyysin ettet hävitä, mikset voi vaan sanoa että sori en kuullut kun pyysit ( vaikka siis kuuli kyllä ).

Mies uhriutuu lisää. Eikö sulla ole muita ongelmia kuin tämä asia, miksi valitat tällasesta turhasta.

MISTÄ tämä käytös kumpuaa, mistä syntyy tämä ainainen konfliktitilanne missä mies on kyvytön ottamaan vastuuta asioista ja myöntämään että hän ei kuunnellut?

Tässä syntyy kaksoisloukkaus, koska ei riitä että hän ei alkujaankaan kuunnellut ja välittänyt, ja lopuksi vielä vähättelee asian tärkeyttä minulle.

Koko konflikti ratkeaisi jos mies vaan pahoittelisi ettei tajunnut eikä kuunnellut, sori. Mutta tätä ei ikinä tapahdu.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla työhön lähtiessä on jo varmaan työasiat mielessä, ehkä jossain määrin stressaavatkin, ja roskien keräys menee jotenkin rutiinilla, niin ehkä sitten unohtuu, että tuota roskaa ei pitänytkään viedä pois.

Jos teillä tulee tuollaisia tilanteita useamminkin, niin laita siihen rasiaan tms. jutskaan vaikka lappu, jossa lukee "EI ROSKIIN!"

Tämän ymmärtää. Joten voisiko mies vaan sanoa tuon etenkin kun sille on täysi edellytys? En nalkuta tai valita enkä hauku, kysyn vaan että miks heitit sen pois? Siihen voi vastata että en muistanu sori.

Nojoo, tokihan se olis paras vastata noin.

Enpä minä tiedä miksi sitten on jotenkin niin herkkänä. Toki hän kai kokee tuon kysymyksen arvosteluna ja moitteena, eikä vaan viattomana kysymyksenä. Onko se sellainen? Kai siinä on kuitenkin taustal

Niinpä, kyllä mä tiiän että hän kokee sen arvosteluna joka osuu johonkin perfektionistin ydinminuuteen. Ja just siks ohitan valtaosan näistä jutuista ja jos jotain nostan esille, on se silloin asia mikä ois itselle ollut tärkeä.

Yhtä asiaa vaan en vain perfektionisteissa ymmärrä. Jos kaikessa on pyrkimys täydellisyyteen, miksei siihen pyritä myös parisuhteessa..? 

Ja ihmisille ketkä jostain ihmeen syystä luulee täällä että elän kuin possu hamstraten muovia, niin mä  olen meillä se joka siivoaa kaapeista lähtien kaikki. Siksi nää rasiat onkin käteviä järjestyksen ylläpitoon. 

ap

Vierailija
62/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On TODELLA raskasta elää kumppanin kanssa jolle ei voi puhua suoraan asioista ja jos on tullut loukatuksi. Pitää elää joku konttauskypärä päässä ja muussata kaikki valmiiks ettei vaan osu mihkään kulmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua enemmän stressaisi jos olisi ylimääräistä epämääräistä muistettavaa. Opiskelen avoimessa ja olen asioita mietiskelevä ihminen niin jokin ylimääräisten muovirasioiden miettiminen, huomioiminen ja muistaminen on yksi ylimääräinen työ mielessä.

En ole kyllä mikään laiska edes vaan hoidan kotia, lasta ja miehestäkin välitän. Jos se rasia on kuitenkin tärkeä se on järkevintä kuivata ja laittaa suoraan paikalleen. Kenenkään ei tarvitse erikseen muistaa mitään. 

Vierailija
64/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on tarpeen keräillä roskia pöydiltä pois vietäväksi, niin voisi miettiä sellaistakin käytäntöä, että roskat pantaisiin aina valmiiksi roskiin, niin ei tartteisi muistella, että pitiköhän tuo rasia nyt viedä pois vai ei.

Vierailija
65/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille äijälle, että kotiin ei ole asiaa ennen kuin käy ostamassa samanlaisen rasian tilalle. Oppiipahan olemaan kajoamatta muiden tavaroihin.

Vierailija
66/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla työhön lähtiessä on jo varmaan työasiat mielessä, ehkä jossain määrin stressaavatkin, ja roskien keräys menee jotenkin rutiinilla, niin ehkä sitten unohtuu, että tuota roskaa ei pitänytkään viedä pois.

Jos teillä tulee tuollaisia tilanteita useamminkin, niin laita siihen rasiaan tms. jutskaan vaikka lappu, jossa lukee "EI ROSKIIN!"

Tämän ymmärtää. Joten voisiko mies vaan sanoa tuon etenkin kun sille on täysi edellytys? En nalkuta tai valita enkä hauku, kysyn vaan että miks heitit sen pois? Siihen voi vastata että en muistanu sori.

Nojoo, tokihan se olis paras vastata noin.

Enpä minä tiedä miksi sitten on jotenkin niin herkkänä. Toki hän kai kokee tuon kysymyksen arvosteluna ja moitteena, eikä vaan viattomana kysymyksenä

No aiemmin kyllä mainitsit, että muovirasiat ovat lasten askarteluja varten jemmattu. Eikä niitä kaupasta ostettuja muovirasioita todellakaan tarvitse pestä, jos ne ovat menossa pikkutavaroiden säilytykseen kaappiin.

Vierailija
67/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ei oo ollu koskaan mitään tuollaista 

Normihomna. Ei pidä jättää lojumaan asioita, jotka tulee säästää ja jos mies ei *osaa* viedä roskiakaan oikein, niin vieköön nainen ne. Naiselle sen sijaan on aivan normaalia rikkoa miehen tavaroita, varsinkin jos on suuttunut ja laittaa roskiin sellaisia miehen tavaroita, joita ei itse pidä tärkeinä.

Vierailija
68/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran toinen arvostaa siisteyttä ja sinulla tippuu kaikki käsistä, niin voisit vahingosta visastuneena kerätä askarteluvälineesi yhteen säilytyskoppaan tai edes laittaa lappu älä hävitä. Vai toimitko työpaikallasi samalla tavalla? Puoleksi syöty banaani odottaa loppusijoituspaikkaa pöydänkulmalla muutaman  vuorokauden? 

Mitä tarkoitusta tämä ilkeilysi ajaa? Keskusteletko yleisestikin tällä linjalla ihmisten kanssa, joiden tavat poikkeavat omistasi?

ap

Kysyit syytä ja voin kertoa että jos minulta jää pesty jäätelörasia pöydälle niin perhe tietää kysymättä että sille kaavaillaan käyttöä. Itse olet sottapytty ja miehesi on ihan turtunut siivoamaan jälkiäsi.

Tuleeko nyt itkopotkuraivarit? 

Aivan, sä siis koitat haastaa riitaa anonyyminä keskustelupalstalla?

Tiiätkö että mä en ihan tavoita tuota sun tunnetilaa missä itse nyt olet saatika että pääsisin samalle tasolle purkautumaan,

mutta et selvästikään ole lukenut ketjua vaan syystä tai toisesta purat tähän nyt omia patoutumiasi.

Olisi hedelmällisempää keskustella kanssasi jos reagoisit ketjussa kirjoittamiini asioihin etkä pääsi sisällä kehittelemiisi kuvitelmiin. 

ap

Vierailija
69/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla toisessa ketjussahan naiset voimaantuu siitä, että elävät kaatopaikalla. 

Tämä on varmaan tilanne aloittajankin kohdalla. 

Ylipäätään suuri osa naisista on saastassa eläviä hamstraajia ja siivottomia sikoja. 

Vierailija
70/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ei oo ollu koskaan mitään tuollaista 

Normihomna. Ei pidä jättää lojumaan asioita, jotka tulee säästää ja jos mies ei *osaa* viedä roskiakaan oikein, niin vieköön nainen ne. Naiselle sen sijaan on aivan normaalia rikkoa miehen tavaroita, varsinkin jos on suuttunut ja laittaa roskiin sellaisia miehen tavaroita, joita ei itse pidä tärkeinä.

Hmmm mä en koskaan pyydä miestä viemään roskia, päin vastoin. Toivon ettei veisi niin sinne menisi oikeat tavarat ja käyttötavarat jäis kotiin.

ap

Vierailija
71/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miehesi kanssa TÄYSIN samaa mieltä, Mies miksi sä jätät sellaisia asioita pöydille lojumaan mikä on tärkeää? 

Eikö pöydillä sitten mielestäsi saa olla mitään? Pitääkö kaikki korjata pois?

Vierailija
72/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku idari alkoi heti syyttää ap:ta 🤦🏻

Ja toinen idari taivuttaa p-kirjaimen PEETA😂😂😂 Ei kukaan voi olla noin tyhmä!

Ps. Ihan turha alkaa lässyttämään mitään. En ole kommentoinut mitään muuta kuin tämän.

Vierailija
73/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on tarpeen keräillä roskia pöydiltä pois vietäväksi, niin voisi miettiä sellaistakin käytäntöä, että roskat pantaisiin aina valmiiksi roskiin, niin ei tartteisi muistella, että pitiköhän tuo rasia nyt viedä pois vai ei.

Voi jeesus taas joku joka ei jaksa lukea ketjua mutta pitää kommentoida. 

Vierailija
74/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikki. Oikeasri mies ei vie roskia yhdeltä sanomalta eikä varsinkaan keräile irtoroskia pöydältä.

Vierailija
75/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miehesi kanssa TÄYSIN samaa mieltä, Mies miksi sä jätät sellaisia asioita pöydille lojumaan mikä on tärkeää? 

Ihmettelen siis näitä kommentteja, joissa kirjoitetaan, että mitäs jätit sen pöydälle lojumaan.

Vierailija
76/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehesi vain on tuollainen ja turhaluulla, että muuttuu. Merkitse ne muovirasiat ja muu roina post-it lapulla, jos ne pitää esille jättää. Mieheni on myös tuollainen,ei pistä merkille asioita, eli vastakohtani ja molempien on helpompi toimia niin, että toinen tajuaa, eikä oleteta toisen toimivan omien tapojen mukaisesti. Ne hyvät puolet painavat enemmän, joten on helpompi vain nähdä heti alussa vähän vaivaa, niin säästyy kinoilta.

Vierailija
77/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero

jätä se sika

Vierailija
78/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yks tällane naispuolinen tuttava. On aivan pakkomielteinen tuossa ja kulkee perheensä perässä laittamassa tavaroita pois.

Ja koska hän itsepäisesti näin tekee niin kukaan ei löydä talossa mitään ja siitä tää nainen uhriutuu kun hänen pitää aina kaikki etsiä.

Mitä jos vaan antasit sen avainnipun olla eteisen lipaston päällä etkä tunkis laatikkoon, tai termarimukin yön ajan tiskipöydällä kun se puoliso sen siitä 04 aikaan ottaa.

Koska miehesi joutui viimeksi huudon kohteeksi kun herätti arvon rouvan aamulla KOLISTELEMALLA KAAPPEJA, joista etsi sitä muijan jemmaamaa termaria.

Oikeesti mä olen siisti ihminen mutta joillain on päässä vikaa ja toi pakkosiivous liittyy toisten kontrolloinnin tarpeeseen eikä siisteyteen.

Kotona täytyy saada elää rauhassa ja luottaa että tulee kuulluksi ja nähdyksi. Eikä alistetuksi.

Vierailija
79/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieluummin tyytyväinen, että mies kerää roskia ja vie ne kuin muovikiposta riitaa tekevä. Käy ostamassa Prismasta kippo tai jäätelöä, niin saat uuden kipon.

Vierailija
80/94 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten jäi kiinnostamaan että mikä oli tämä "tärkeä juttu" jonka toinen tulkkasi roskaksi? 

En tiedä mitä väliä sillä on,

mutta muovirasia.

Miehellä on tapana heitellä oikeasti tärkeitäkin roskiin ja jätin kuivumaan tiskipöydälle rasian.

Siksi erikseen sanoin tästä. Käytän niitä esim. lasten kanssa askartelussa ja kynien säilytykseen, sekä siivouskomerossa pientavaroille. 

ap

Eli kyseessä oli joku tyhjentynyt ruoka- tai muu pakkaus, roska, jonka mies oli heittänyt roskiin ilman lupa-asiat. Nyt on elämää suuremmista asioista kyse. Epäilisin vähintään naisvihaa. Jätä ihmeessä se sika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä