Tekeekö muiden miehet tätä ja mistä se johtuu?
Sanon illalla että hei tässä on pöydällä tällainen juttu, älä heitä pois, tarvitsen tätä vielä huomenna.
Mies katsoo ja sanoo joo.
Aamulla mies on vienyt roskat töihin mennessään ja pöydällä oleva asia on hävinnyt.
Tekstaan miehelle että hei ethän heittänyt pois sitä juttua? Olisin tarvinnut sitä ja pyysin erikseen ettet hävitä.
Mies uhriutuu ja vastaa että miksi sä jätät sellasia asioita pöydille lojumaan mikä on tärkeää. Ja en vie enää roskia jos siitä tulee tällanen ongelma.
Vastaan että kyse on nyt siitä että erikseen pyysin ettet hävitä, mikset voi vaan sanoa että sori en kuullut kun pyysit ( vaikka siis kuuli kyllä ).
Mies uhriutuu lisää. Eikö sulla ole muita ongelmia kuin tämä asia, miksi valitat tällasesta turhasta.
MISTÄ tämä käytös kumpuaa, mistä syntyy tämä ainainen konfliktitilanne missä mies on kyvytön ottamaan vastuuta asioista ja myöntämään että hän ei kuunnellut?
Tässä syntyy kaksoisloukkaus, koska ei riitä että hän ei alkujaankaan kuunnellut ja välittänyt, ja lopuksi vielä vähättelee asian tärkeyttä minulle.
Koko konflikti ratkeaisi jos mies vaan pahoittelisi ettei tajunnut eikä kuunnellut, sori. Mutta tätä ei ikinä tapahdu.
Kommentit (94)
Kuulostaa tutulta. Perus kommunikaatiotaidot ovat vaikeita. Onhan se mieheltä hölmöä alkaa asiasta mököttämään, kun helpommalla pääsisi pahoittelemalla hajamielisyyttään. Tuosta jää tietty olo, ettei toinen kuuntele yhtään pienimpiäkään toiveita. Tuskin sitä ilkeyttään tekee, mut vanha koira ei opi uusia temppuja. Syitä voi olla muitakin ADHD(ADD), stressi, huono itsetunto, jolloin hyökkäys on paras puolustus....
Kuinka tyhmä mies on, kun ei erota roskia käyttötavarasta? Ja vielä marttyyrivaiheen nostaa päälle. Miten jaksat? Olisin jättänyt miehelle ikuisen muistijäljen tuollaisen toistuessa pari kertaa... Muutenkaan en yhtään jaksaisi tuollaista pässinpäätä. Pitkäpinnainen olet kyllä. No, olin minäkin joskus, mutta kun ymmärtäjän tehtävät kävi liian raskaaksi, niin se haihtui koko piirre ja nykyään en kolmatta kertaa sano enää mistään. Joo, olen yksineläjä, ei tarvitse kenenkään valkoritarineidon itkeä tyynyynsä.
Tsemppiä ap. Koeta saada mies näkemään tuo käytösmallinsa, jotkut voivat muuttua parempaan kun tajuavat ääliömäisyytensä, ehkä miehesi olisi sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin vi*uttaisi ap:n miehenä, että vaimolla on muovirasiafetissi.
Älähän nyt. Lapsille on aikanaan upeana perintönä äidin vuosikymmenien aikana keräämä jugurttipurkkikokoelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että et usko, että mies ei kuuntele mitä sanot, vaikka todisteet kertoo muuta.
Hän ei välitä.
Haluaisin ymmärtää mikä tuon taustalla on?
Jos hän erikseen mainitsee jostain että älä tee näin tää on mulle tärkeä niin en pelkästään kuule sitä vaan en myöskään unohda. Mieheltä tämä kyky puuttuu, ja joku syy sille kai one. Jos ei vaan välitä, niin mistä sekin johtuu mikä saa miehen olemaan kuulematta..Eihän tuossa vaadittu mitään muuta kuin ettei heitä pois jotain hälle turhaa asiaa
ap
Sen on Siperia opettanut, että ei ole mitään väliä, mistä mikäkin johtuu. Mies voi olla itsekäs, narsisti, mulkku, välinpitämätön, autisti..
Pointti on siinä, että mies toimii miten toimii eikä ole aikeissa muuttua, koska häntä ei kiinnosta. Ei kiinnosta, vaikka muuttaisit sen vuoksi pois, olen siitä satavarma. Hän voi toki hetken esittää sitä minimitason käytöstä, millä saa sinut jäämään, jos ei halua luopua palveluksistasi. Sinulla persoonana ei ole mitään väliä, ottaa vain uuden korvaavan.
Omalla kohdalla olleet ovat olleet narsisteja. Olen ollut sinisilmäinen ja katsonut ihan liian kauan. Osaako mies huolehtia lapsista henkisesti? Vai viihdyttääkö vain tai hoitaa mekaanisesti?
Mies ei ole vielä oppinut, että helpommalla tuosta tekstaristasi pääsee kun vastaa anteeksi, tuon kotimatkalla uuden.
Sinä et ole vielä oppinut, että keittiö ja muut työtilat pidetään järjestyksessä ja roskattomina. Eikä luoteta toisten muistiin tärkeissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnesäätely.
Tämä puuttuu kaikilta naisilta
Jos mies syyllistää Sinua omista virheistään, saattaa olla leppoisaa aikaa luvassa enemmänkin:
- oli pakko kiksauttaa Ninaa kun ei kotona saa koskaan...
- en jaksanut kuulla sun ääntä, siksi join...
-jne
Joten, jos toistaa pienissä asioissa huonoa käytöstään on mies poistettava ajoissa, ennenkuin suuret tulee kuvioihin.
Se on vähän sama kuin käytetyn auton kanssa. Kun alkaa korjaukset mennä viikottaisiksi, on aika luopua autostaan.
Mies on luonteeltaan narsisti ja siitä se johtuu. Mies haluaa naiselle pahan mielen ei alistaa naista ja heittää jonkun tavaran pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten jäi kiinnostamaan että mikä oli tämä "tärkeä juttu" jonka toinen tulkkasi roskaksi?
En tiedä mitä väliä sillä on,
mutta muovirasia.
Miehellä on tapana heitellä oikeasti tärkeitäkin roskiin ja jätin kuivumaan tiskipöydälle rasian.
Siksi erikseen sanoin tästä. Käytän niitä esim. lasten kanssa askartelussa ja kynien säilytykseen, sekä siivouskomerossa pientavaroille.
ap
Kannattaisiko rasia laittaa tiskikaappiin tai kuivaamisen jälkeen kaappiin, kun mies on heikkolahjainen?
Nilkkeilee, koska ei halua viedä roskia.
Laita tyhmä pentu äidin tai tyttökaverinsa luokse.
Mä tekisin niin että valkkaisin miehen kamoista jonkun vastaavan arvoisen esineen ja heittäisin roskiin.
Siis joku mikä ei ole korvaamaton tai arvokas rahallisesti mutta jonka tietää olevan hällä käytössä.
Kun mies sit kysyisi tavaransa perään sanoisin just noin niinku mies kommentoi, ja syyttäisin miestä että mitäs jätät levälleen ja en sitten siivoa enää täällä.
Ja kun mies vänkäisi lisää kieltäytyisin puhumasta asiasta.
Jos huomaatte niin tämähän on lapsen käytösmalli. Joten samalla mitalla vaa takas. Ehkä kasvaa kantapään kautta?
Vierailija kirjoitti:
Mä tekisin niin että valkkaisin miehen kamoista jonkun vastaavan arvoisen esineen ja heittäisin roskiin.
Siis joku mikä ei ole korvaamaton tai arvokas rahallisesti mutta jonka tietää olevan hällä käytössä.Kun mies sit kysyisi tavaransa perään sanoisin just noin niinku mies kommentoi, ja syyttäisin miestä että mitäs jätät levälleen ja en sitten siivoa enää täällä.
Ja kun mies vänkäisi lisää kieltäytyisin puhumasta asiasta.Jos huomaatte niin tämähän on lapsen käytösmalli. Joten samalla mitalla vaa takas. Ehkä kasvaa kantapään kautta?
Jokainen joka on sitä mieltä että aloittaja on tässä se kelle pitää vittuilla ja antaa miehen jatkaa tota, voi ajatella ton just noin käänteisesti; entä jos tää kävis omalle kohdalle? Joku mulle tärkeä asia on toiselle ihan roskaa ja vaikka pyydän ettet hävitä, niin silti hävittää.
Tuohan on kiusaamista. Miehen kamoja vaan roskiin surutta ja sitten syytät miestä että itepä jätit sen pöydälle. Kerta alottaja on se kuka kotona siivoo niin varmasti löytyy mieheltänki vastaavia arvottomia asioita.
Mun mies ei ole tuollainen. Osta muovirasia.