Tekeekö muiden miehet tätä ja mistä se johtuu?
Sanon illalla että hei tässä on pöydällä tällainen juttu, älä heitä pois, tarvitsen tätä vielä huomenna.
Mies katsoo ja sanoo joo.
Aamulla mies on vienyt roskat töihin mennessään ja pöydällä oleva asia on hävinnyt.
Tekstaan miehelle että hei ethän heittänyt pois sitä juttua? Olisin tarvinnut sitä ja pyysin erikseen ettet hävitä.
Mies uhriutuu ja vastaa että miksi sä jätät sellasia asioita pöydille lojumaan mikä on tärkeää. Ja en vie enää roskia jos siitä tulee tällanen ongelma.
Vastaan että kyse on nyt siitä että erikseen pyysin ettet hävitä, mikset voi vaan sanoa että sori en kuullut kun pyysit ( vaikka siis kuuli kyllä ).
Mies uhriutuu lisää. Eikö sulla ole muita ongelmia kuin tämä asia, miksi valitat tällasesta turhasta.
MISTÄ tämä käytös kumpuaa, mistä syntyy tämä ainainen konfliktitilanne missä mies on kyvytön ottamaan vastuuta asioista ja myöntämään että hän ei kuunnellut?
Tässä syntyy kaksoisloukkaus, koska ei riitä että hän ei alkujaankaan kuunnellut ja välittänyt, ja lopuksi vielä vähättelee asian tärkeyttä minulle.
Koko konflikti ratkeaisi jos mies vaan pahoittelisi ettei tajunnut eikä kuunnellut, sori. Mutta tätä ei ikinä tapahdu.
Kommentit (94)
Ymmärrän .Mun mies on tuollainen uhriutuja. Olen tullut siihen tulokseen että se on opittu toimintatapa, joka on varmaan toiminut exänsä kanssa, että voi vältellä kotitöitä. Tekee kyllä ihan tahallaan.
Just toi, kun sanoo, että "mähän kirjoitin kauppalistaa, että LEHMÄNmaitoa, miksi toit kauramaitoa?" ja vastaus on "selvä, en käy ikinä enää kaupassa", siis ihan aina sellaista martyrointia. Laittaa kattiloita mukikaappiin jne älytöntä. Ja sitten suuttuu kuin joku herkkä teinityttö. Mitään ei saa sanoa.
Suora rohkea toiminta kehittää aivoja, varsinkin kun samalla haluaa oppia asioita.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä tuollaista riitaa tekisi pestystä muovirasiasta. Mutta muuten kyllä kuulostaa ikävältä ettei kuuntele ym. Ehkä suhteenne on vähän vastakarvainen?
Hmmm missä kohtaa tulkitsit että tuossa on riita? Mieshän riitelee tuossa yksin, vastaa ilkeästi ja jatkaa loukkaamista. Riitelyä ei ole mainita siitä että huomasiko toinen että toimit näin vaikka eilen sovittiin noin,
Puuttuuko sultakin tunneäly..?
Minulla oli tuommoista eksän kanssa.
Kerran jopa heitti roskiin opiskelutehtäviäni työpöydältä. Selitti vaan, että ei niissä lukenut että ei saa hävittää.
Hän teki muutenkin kaikenlaista pikkukiusaa. Aika mitättömiä juttuja ne yksittäisinä olivat. Mutta kun niitä tuli usein, on olivat todella kuormittavia.
Mies ei vaan ole kasvanut tunneälyltään aikuiseksi. Ei oo eksän syytä vaan lapsuuskodin syytä. Googlatkaa wounded man.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toi oo uhriutumista miehen osalta. Mäkin heitän tietyt tavarat pois pöydiltä jos niitä ei jakseta laittaa omille paikoille tai sellaiseen paikkaan missä ne on tallessa. Luulisi aikuisten ihmisten osaavan laittaa tavarat omille paikoille/ talteen/ kaappiin /laukkuun.. Sähän tässä uhriudut. Jos se on tärkeä juttu sulle, olisit laittanut sen talteen. En yhtään ihmettele erojen määrää kun aina syyllistetään sitä toista, mutta ei osata itse kattoa peiliin. Tietänkää en heitä vaikkapa avaimia pois jos ne on jätetty pöydälle, mutta tuo sinut asiasi kuulostaa täysin turhalta kun siitä on pitänyt oikein erikseen mainita.
Luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän että tiskipöydälle yöksi kuivumaan jätetty asia on ihan siinä paikoillaan? Kuivausikaappia ei meillä ole.ap
Tunnustan, en ymmärrä miksi asioita jätetään pöydille, yms paikkoihin mihin ne ei kuulu.
Kuulostaa ihan mieheltäni. Ei kuuntele mitä sanon, ja sitten uhriutuu, kun "ei ole kerrottu".
Sinänsä kuvatunlaista tilannetta ei voisi meillä syntyä, koska mies ei koskaan huomaisi pöydällä jotain roskaa ja veisi sitä roskikseen saati keräyspisteeseen. Tai voi huomata, mutta jos kyse ei ole hänen omasta roskastaan, niin ihan varmasti ei koske, jos en erikseen pyydä. Olen kokeillut. Jonkun muun (vaikka kylässä olleen) roska saa olla keskellä lattiaa/pöytää vaikka maailaailman tappiin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän .Mun mies on tuollainen uhriutuja. Olen tullut siihen tulokseen että se on opittu toimintatapa, joka on varmaan toiminut exänsä kanssa, että voi vältellä kotitöitä. Tekee kyllä ihan tahallaan.
Just toi, kun sanoo, että "mähän kirjoitin kauppalistaa, että LEHMÄNmaitoa, miksi toit kauramaitoa?" ja vastaus on "selvä, en käy ikinä enää kaupassa", siis ihan aina sellaista martyrointia. Laittaa kattiloita mukikaappiin jne älytöntä. Ja sitten suuttuu kuin joku herkkä teinityttö. Mitään ei saa sanoa.
Niin tuo on aina se reaktio: hyvä on en tee enää tätä. En enää ikinä tee yhtään mitään siinäpä sitten itse teet.
Eikä siinä mitenkään auta vaikka koitat pysyä rauhallisena ja palata sitkeästi siihen alkuperäiseen tunnekokemukseen; musta tuntuu pahalta että pyysin sua että huomioithan tän jutun xxx ja et kuunnellut.
Ei ikinä päästä siihen ydinongelmaan, joka on ettei mies pysty myöntämään mokanneensa.
Joka kerta sanon että mikset voi vaan sanoa että sori en kuullut. Mutta ehkäpä hän kuuli ja teki tahallaan. Sekin vaihtoehto on. Mutta en saa ikinä tietää kun vastassa on noin tunneälytön ihminen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku idari alkoi heti syyttää ap:ta 🤦🏻
Joo tietysti, silleenhän nää miehet toimii. Syytetään takas koska ei kyetä myöntämään että itse on mokattu eikä ole kuunneltu kumppania.
Ja joku pick me girlkin löytänyt tänne rehvastelemaan kuinka hän kyllä ymmärtää siivousintoilijana miestä.
Mutta ei mua noi trollit haittaa, odottelen rauhassa kohtalotovereita jos joku tietäis mikä ton uhriutumisen taustalla on.
ap
Vastasin jo, esimerkki. Ihmisen ydin syntyy lapsuudessa ja kun se esimerkki on kaikesta uhriutuva nainen mitä muuta siitä syntyy kuin uhrutuvia miehiä?
Aamulla työhön lähtiessä on jo varmaan työasiat mielessä, ehkä jossain määrin stressaavatkin, ja roskien keräys menee jotenkin rutiinilla, niin ehkä sitten unohtuu, että tuota roskaa ei pitänytkään viedä pois.
Jos teillä tulee tuollaisia tilanteita useamminkin, niin laita siihen rasiaan tms. jutskaan vaikka lappu, jossa lukee "EI ROSKIIN!"
"Tekeekö muiden miehet tätä"
-Klikkiotsikot saapuneet palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku idari alkoi heti syyttää ap:ta 🤦🏻
Joo tietysti, silleenhän nää miehet toimii. Syytetään takas koska ei kyetä myöntämään että itse on mokattu eikä ole kuunneltu kumppania.
Ja joku pick me girlkin löytänyt tänne rehvastelemaan kuinka hän kyllä ymmärtää siivousintoilijana miestä.
Mutta ei mua noi trollit haittaa, odottelen rauhassa kohtalotovereita jos joku tietäis mikä ton uhriutumisen taustalla on.
apVastasin jo, esimerkki. Ihmisen ydin syntyy lapsuudessa ja kun se esimerkki on kaikesta uhriutuva nainen mitä muuta siitä syntyy kuin uhrutuvia miehiä?
Mies! Älä edes luule, että kelpaat tuollaisena. Sinä olet vain vajavainen nainen. Jos opettelisit käyttäytymään kuin nainen, voisit viimein nousta tuosta selkärangattomasta surkeudestasi.
Tuotahan miehille on hoettu vuosikausia.
Siis tällainen vuodatus jostain jäätelörasiasta, joka on roskaa?
Voi luoja, on teillä naisilla niin kovin vaikeaa😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten jäi kiinnostamaan että mikä oli tämä "tärkeä juttu" jonka toinen tulkkasi roskaksi?
En tiedä mitä väliä sillä on,
mutta muovirasia.
Miehellä on tapana heitellä oikeasti tärkeitäkin roskiin ja jätin kuivumaan tiskipöydälle rasian.
Siksi erikseen sanoin tästä. Käytän niitä esim. lasten kanssa askartelussa ja kynien säilytykseen, sekä siivouskomerossa pientavaroille.
apEli joku ikivanha "jätskirasia". Tuskin kukaan heittää OIKEITA astioita roskiin. Olisit kuivannut sen ja laittanut kaappiin.
Ei ollut jätskirasia vaan ihan kaupasta ostettu muovirasia. Näitä on hävitetty kymmeniä. Tämä yksilö oli oikean kokoinen siivouskaapin koriin.
Mutta vaikka olisi jätskirasia niin mitä väliä sillä on? En mä kyseenalaista toisten tarpeita, mun roska voi olla toisen aarre.
ap
Vierailija kirjoitti:
Aamulla työhön lähtiessä on jo varmaan työasiat mielessä, ehkä jossain määrin stressaavatkin, ja roskien keräys menee jotenkin rutiinilla, niin ehkä sitten unohtuu, että tuota roskaa ei pitänytkään viedä pois.
Jos teillä tulee tuollaisia tilanteita useamminkin, niin laita siihen rasiaan tms. jutskaan vaikka lappu, jossa lukee "EI ROSKIIN!"
Mitä jos ihan itse hoitaisi asian loppuun asti? Rasian pesu, kuivaus ja oikealle paikalle. Näin minut on lapsuudenkodissa kasvatettu.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ymmärtää. Joten voisiko mies vaan sanoa tuon etenkin kun sille on täysi edellytys? En nalkuta tai valita enkä hauku, kysyn vaan että miks heitit sen pois? Siihen voi vastata että en muistanu sori. Mutta aina tulee se uhriutuminen HETI, ei edes yritä muuta kommunikaatiotapaa.
Hän sitten riitelee yksinään ja loukkaa lisää mm. vähättelemällä asian merkitystä mulle. En mä lähde mukaan riitaan mutta ilmoitan kyllä et mulle tulee tosta paha mieli. Sitten mies vaan ghostaa ja mököttää kunnes kuvittelee että olen unohtanut asian. En mä näitä unoha, ne jää harmitukseksi mieleen ja tunnen surua. Että miksi joka kerta tää sama toistuu.
ap
Naiset heittävät yleensä miesten vaatteita roskiin.
Mies kuulostaa ihan mun äidiltä. Se inhosi sotkuiseen kotiin heräämistä. Jos joku tavata oli väärässä paikassa se lensi armottomasti roskiin.
Se on juurikin " vaaran vyöhyke", toinen on järjestelmällinen, toinen suurin piirtein sinne päin - tyyppi. Toisella lojuu " tärkeät" tavarat tms. pitkiä aikoja siellä täällä. Joustavuutta yhteiseloon ihmiset. 😁
1) Älä ole (aina) liian vihainen tai kiukkuinen.
2) KYSY SUORAAN KAIKKI. Tivaa ja jankkaa vaikka jos sitä miestä hävettääkin tms. mutta kohteliaasti.
Parhaiten oppii kysymällä ja toimimalla suoraan.