Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverireissusta tulikin pariskuntareissu

Vierailija
24.01.2025 |

Minulla ja puolisolla oli tarkoitus mennä viikonloppumatkalle hänen kavereiden kanssa. Kävikin niin, että hänen kavereista kaikki paitsi yksi perui koko homman. Sen sijaan, että oltaisiin kolmestaan lähdetty, tämän kaverin naisystävä tuleekin nyt mukaan reissuun. En ole naista tavannut kuin kerran ohi mennen, vaikka he ovat seurustelleet useita vuosia. Olen itse aika todella arka uusien ihmisten seurassa, minkä takia tuntuu nyt vähän pahalta lähteä reissuun. Ei matkustella puolison kanssa hirveästi ja lähtökohtaisesti kaverireissu oli idea lähteä hyvin rennolla otteella pois arjen ahdistuksista. Ja sitten reissusta tuleekin yhtäkkiä minulta kysymättä pariskuntien keskinäinen retki. Huolettaa osittain se, että minut ja tämä kaverin nainen jätetään keskenään tekemään tyttöjen juttuja ja miehet lähtee rilluttelemaan. Miehen kaveri on vähän tällainen, joka olettaa kaikkien naisten osuvan yhteen lokeroon ja miehet pitää keskenään hauskaa. Meinasin perua reissun jo siinä vaiheessa, kun kävi ilmi että ollaan kolmestaan menossa, mutta ajattelin että ehkä kolmestaan rellestämällä tutustutaan paremmin kun on tavallaan pakko viettää aikaa yhdessä enkä minä tai hän voi paeta jutustelemaan muiden kanssa. Saisko täältä jotain tsemppiä reissua varten, en halua ujoudellani ja siitä aiheutuvalla epävarmuudella pilata matkaa! 

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tarinassa en ymmärrä sitä miksi ap oli lähdössä edes alkuperäiselle reissulle, jos kaikki tällainen sosiaalisuus on hänelle vaikeaa. Lauma miehiä reissussa ei haitannut, mutta nyt yksi nainen haittaa. 

Vierailija
42/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko paljon ärsyttävämpiä ihmisiä olemassakaan kuin erityisherkät? tuommoisia ahdistuvia piipittäjiä ei kukaan jaksa katsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on paljon parempi asetelma, mitä alkuperäinen. Siinä voidaan viettää porukalla aikaa, ehkä jossain kohtaa pariskuntina ja sitten ehkä jopa niin, että miehet tekevät jotain ja naiset jotain. Se voi olla kiusallista, mutta selviät elossa.

Itse lähdin kerran mökkireissulle mieheni ja toisen pariskunnan kanssa, jonka mies on omani paras ystävä jo lapsuudesta. Olimme tavanneet porukalla toki jo useita kertoja, mutta en ollut koskaan viettänyt aikaa tämän vaimonsa kanssa kahden, ja meillä oli hyvin vähän yhteistä. No, miehet lähtivät sitten kalaan ja jäimme kahden mökille. Ja kyllä se aika kiusallista oli ja väkisin piti keksiä jutun aiheita, mutta siitäkin selviää ja onhan se aina erinomainen mahdollisuus saada uusia ystäviä, ja vaikka ei saisikaan niin sellaista se vain on, ei muuta kuin eteen päin ja ensi kerralla et lähde, jos kokemus on kaiken kaikkiaan huono.

Vierailija
44/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tarinassa en ymmärrä sitä miksi ap oli lähdössä edes alkuperäiselle reissulle, jos kaikki tällainen sosiaalisuus on hänelle vaikeaa. Lauma miehiä reissussa ei haitannut, mutta nyt yksi nainen haittaa. 

minä en ymmärrä edes sitä, miksi ap:lla on mies

Vierailija
45/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sekava selostus ap. Kaverimatka mutta pariskuntamatka mutta tyttöjen matka ja poikien reissu.

Vierailija
46/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä olisit halunnut olla ainut nainen reissulla, eikä miehen kaverin nainen saisi tulla mukaan ? Mikä kaveri reissu se ei ollut alunperinkään kun sinä sinne olit menossa 

Vierailija
47/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän ap sun ahdistuksen asiassa. Tuossa käy helposti niin, että miehet lähtevät miesten tekemisiin ja naiset jätetään keskenään tekemään jotain kivaa (shoppailee tai mitä nyt naisten odotetaan tekevän). Tuollainen on itselleni ihan myrkkyä. En ole erityisen sosiaalinen henkilö ja tutustun hitaasti ihmisiin. Ihan painajaista on sitten, jos ei tule yhtään juttuun tämän toisen naisen kanssa. Miehet aina olettavat, että naiset bondaa heti keskenään, koska ovat samaa sukupuolta. 

Olen joutunut pari tällaista ns. pariskuntailtaa viettämään. Miehet häipyvät saunomaan koko illaksi ja sitten on ollut hyvin vaivaantunut olo kun ei oikein juttu lähde liikkeelle tämän toisen naispuolisen kanssa ja eikä kehtaa hiljaakaan olla. Aika matelee hitaasti ja miettii, että montakohan tuntia pitää vielä kestää. Ei enää ikinä.

Koko viikonloppua en kestäisi millään. Jos olisin

miksi tuollaiset erityisherkät hankkivat parisuhteen. olisivat vain yksinään ja saisivat rauhassa maata sossun maksamassa vuokra-asunnossa peiton alla sikiöasennossa päivät pitkät ja tilata peiton alta kännykällä wolttiruokaa

Varmaan just tollasten ihmisten takia kuin sinä ei haluakaan tutustua uusiin ihmisiin.

Vierailija
48/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä joku kimppamajoitus noiden toisten kanssa? Jos ei, niin en ymmärrä miksi olisi pakko 24/7 olla tekemisissä. Kai sitä nyt voi tehdä jotain vaikka puolisonsa kanssa kahdestaankin. Tai yksinkin. Jos miehet haluavat mennä rilluttelemaan niin voihan ne mennä. Mene sinä vaikka hotellihuoneeseen nukkumaan. Kai sentään olet aikuinen ihminen, joka osaa päättää omista asioistaan. Vai oletko niin lapanen että annat toisten päättää kaiken puolestasi.

Vierailija
49/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä nyt vähän. Miehesi ottaa sinut mukaan kaveriporukan reissuun. Kaikki paitsi yksi peruu, todennäköisesti ihan siksi, että sinä olet mukana ja porukan dynamiikka siksi muuttuu täysin. Tämä yksi jäljellejäävä haluaisi ottaa naisystävänsä mukaan ja sinä haluat kieltää tämän ja lähteä miesten kanssa kolmestaan. Pitäisin tuota tosi erikoisena jos olisin tuo miehesi kaveri tai hänen puolisonsa.

Tuo on tuossa tilanteessa oikeastaan ainoa luonteva ratkaisu. Ei kukaan halua yksin kolmanneksi pyöräksi sinun ja miehesi pariskuntareissulle. Ajattelet myös tosi negatiivisen kautta tuntemattomista. Suurin osa ihmisistä on mukavia, eli isolla todennäköisyydellä tuolla reissulla on ihan mukavaa. Jos et halua lähteä tuolla porukalla, ainoa ratkaisu on jättäytyä itse pois ja antaa muiden mennä kolmisin. 

Vierailija
50/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisessa tilanteessa odotetaan, että naiset tulevat heti keskenään toimeen ja heillä on hirveästi puhuttavaa keskenään. Jos näin ei ole, se on vähän kiusallista. 

Naisena mukana isossa miesporukassa kukaan ei odota, ettei siellä bondaa erityisesti kenenkään kanssa. Siinä sitä menee oman puolison ja muiden mukana.  

Vierailija
51/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun et lähde ollenkaan. On tosi raskasta olla tuollaisen ihmisen seurassa, joka vatvoo ja ylianalysoi kaikkea.

Vierailija
52/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet ap nyt vaan sinne reisuun mukaan ja nautit miesten huomiosta.

Vierailija
53/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisessa tilanteessa odotetaan, että naiset tulevat heti keskenään toimeen ja heillä on hirveästi puhuttavaa keskenään. Jos näin ei ole, se on vähän kiusallista. 

Naisena mukana isossa miesporukassa kukaan ei odota, ettei siellä bondaa erityisesti kenenkään kanssa. Siinä sitä menee oman puolison ja muiden mukana.  

Kyllä siellä odotetaan, että tulet toimeen kaikkien kanssa ja suostut kaikkeen, muuten olet se ryhmän vttumainen ännä josta puhutaan seläntakana paskaa.

Muutenkin tällä palstalla pyörii ainakin kaksi naista, jotka maalaa kaikki naiset huonoiksi ja kuvittelevat, että he ovat jotenkin ERILAISIA naisia, vaikka oikeasti he ovat niitä hankalia naisia, jotka eivät kestä yhtään jos ryhmässä joku toinen nainen saa miesten huomiot.

Vierailija
54/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä nyt porukat ymmärrä taas yhtään mitään. Eihän kyse ollut miesten reissusta, vaan kaverien reissusta. 

Itselläni ja miehelläni on yksi mieskaveri, joka kolmistaan tai muulla porukalla ollessamme viettää sujuvasti aikaa meidän kaikkien kanssa. Kun hänen vaihtuva tyttiksensä tulee kuvioon, hän haluaakin vaivihkaa viettää miesten aikaa ja jättää minut tyttiksen lapsenvahdiksi, koska meillähän on naisten jutut. No ei aina ole.

Vaikka olenkin ihan normi sosiaalinen, ei minulla aina synkkaa jonkun ventovieraan naisen kanssa. Oleminen on silloin kuin jossain työtilanteessa. Olen kohtelias ja jutustelen, mutta ei se ole minulle rentouttavaa ja viihtyisää, vaan pakkopullaa, kun en ole töykeä ihmiselle jota en tunne. Lisäksi osa noista on ollut raskaita seuralaisia, välillä olen kuunnellut jonkun yksinpuhelua omasta erinomaisuudestaan tai ollut ilmaisena terapeuttina.

Samaan aikaan tämä kaveri viettää elämänsä parasta iltaa mieheni ja kavereiden kanssa, läppä lentää ja kaikilla on kivaa.

Mutta ap:lle. Pidä hauskaa niinkuin haluat omana itsenäsi, äläkä suostu kuvioihin, joissa et viihdy. Ole avoimin mielin, voithan löytää tosi hyvän tyypin ja uuden ystävän.

Vierailija
55/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on outo ja koko konsepti tuntuu oudolta. Voisin lyödä vetoa että porukan miehet ovat biseksuaaleja/kaappihomoja, ja naisetkin epävarmoja seksuaalisuudestaan.

Vierailija
56/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoana naisena näissä reissuissa saat prinsessakohtelua ilman yrittämistä.

Vierailija
57/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi kun et lähde ollenkaan. On tosi raskasta olla tuollaisen ihmisen seurassa, joka vatvoo ja ylianalysoi kaikkea.

Jep. Ja AP:n kaltaiset naiset on just niitä jotka projosoi omaa käytöstään muihin.

- Naiset ovat hankalia ja juoruavat = AP itse juoruaa täälläkin muista naisista ja on hankala
- Naisten kanssa on hankala tulla juttuun = AP on itse se jonka kanssa on hankala tulla juttuun

Vierailija
58/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä en ymmärrä edes sitä, miksi ap:lla on mies

Apupoika eikä mies.

Vierailija
59/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on outo ja koko konsepti tuntuu oudolta. Voisin lyödä vetoa että porukan miehet ovat biseksuaaleja/kaappihomoja, ja naisetkin epävarmoja seksuaalisuudestaan.

Ap:n mies ainakin taitaa olla se bi/homo.

Vierailija
60/75 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, hän saa tulla puolison kanssa tapaamiseen, mutta toisilta se on kielletty? 

Mikä itsekeskeinen paska sinä ap luulet olevasi?