Kaverireissusta tulikin pariskuntareissu
Minulla ja puolisolla oli tarkoitus mennä viikonloppumatkalle hänen kavereiden kanssa. Kävikin niin, että hänen kavereista kaikki paitsi yksi perui koko homman. Sen sijaan, että oltaisiin kolmestaan lähdetty, tämän kaverin naisystävä tuleekin nyt mukaan reissuun. En ole naista tavannut kuin kerran ohi mennen, vaikka he ovat seurustelleet useita vuosia. Olen itse aika todella arka uusien ihmisten seurassa, minkä takia tuntuu nyt vähän pahalta lähteä reissuun. Ei matkustella puolison kanssa hirveästi ja lähtökohtaisesti kaverireissu oli idea lähteä hyvin rennolla otteella pois arjen ahdistuksista. Ja sitten reissusta tuleekin yhtäkkiä minulta kysymättä pariskuntien keskinäinen retki. Huolettaa osittain se, että minut ja tämä kaverin nainen jätetään keskenään tekemään tyttöjen juttuja ja miehet lähtee rilluttelemaan. Miehen kaveri on vähän tällainen, joka olettaa kaikkien naisten osuvan yhteen lokeroon ja miehet pitää keskenään hauskaa. Meinasin perua reissun jo siinä vaiheessa, kun kävi ilmi että ollaan kolmestaan menossa, mutta ajattelin että ehkä kolmestaan rellestämällä tutustutaan paremmin kun on tavallaan pakko viettää aikaa yhdessä enkä minä tai hän voi paeta jutustelemaan muiden kanssa. Saisko täältä jotain tsemppiä reissua varten, en halua ujoudellani ja siitä aiheutuvalla epävarmuudella pilata matkaa!
Kommentit (75)
Miten olit alunperinkään lähdössä miehen kaverireissulle?
Eli sinun olisi pitänyt saada reissata kumppanisi kanssa, mutta miehen kaveri ei saisi?
Onko miehen kaverit siis sinunkin kavereita vai peruiko ne siksi, että sinä olit lähdössä mukaan?
Naiset yleensä löytävät toisistaan tukea tuollaisissa porukoissa ja harvemmin kukaan haluaa olla se ainoa nainen siellä. Sinulla on vähän erikoinen tämä kompleksi kyllä. Se toinen nainenhan voi paljastua tosi hyväksi tyypiksi, tai jos sillä nyt on käytöstapoja ja järkeä päässä niin vähintäänkin se osaa olla kohtelias niin että ei tule mitään turhaa hankaamista siihen. On epätodennäköistä, että siitä tulisi jotenkin vaikeaa tai ikävää.
Se nainenhan voi olla vaikka kuinka hyvä tyyppi. Ja sanot miehellesi, että ei suostu mihinkään mies/naisjakoihin. Tosin kai nyt jonkun pari tuntia voit shoppailla tms. sen naisen kanssa.
Kun tilanteet etenevät parinvaihtoon, muista nuolettaa persereikäsi kunnolla
Siis olit lähdössä miehesi kanssa äijien reissuun, koska et uskalla olla yksin ja nyt olet kauhuissasi, kun reissuun ei lähdekään vain miehiä, vaan sinne tuleekin joku nainen - jonka miehen kaveri on tuntenut vuosia ja miehesikin tuntee ja nyt sinä et voi mennä, kun sinulta ei kysytty lupaa toisen naisen mukaantuloon ja nyt ahdistaa.
Tekisi mieli sanoa, että kasva aikuiseksi, mutta ehkä totean vain, että kestä muutama kuukausi, mies jättää sinut joka tapauksessa ja sitten saat olla yksin.
Vihaan kans tuota, kun ihmiset alkaa tuomaan sovituille menoille ulkopuolisia tyyppejä, joiden tulosta ei ole alunperin sovittu. Joo sosiaalista ahdistusta on ja uudet ihmiset tekee sen, etten pysty nauttimaan rennosti vaan olen enemmän ahdistunut ja jännittynyt kuin tutussa seurassa.
Ehkä muut miehen kaverit eivät halunneet lähteä reissuun kun selvisi että yhden puoliso (eli ap) änkeää mukaan.
Vähän not like the other girls vibat tulee...
Nyt on taas sellanen ulina että morjens
Miehen kaverit olisivat voineet tehdä ihan samalla otsikolla keskustelun
miksi tuollaiset erityisherkät ärsyttävät nipottajat ylipäätään pariutuu? ei ole kummallekaan osapuolelle mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä muut miehen kaverit eivät halunneet lähteä reissuun kun selvisi että yhden puoliso (eli ap) änkeää mukaan.
tavallinen nainen olisi vielä ollut ok, mutta kukaan kavereista ei jaksanut ap:ta, koska se on tuollainen erityisherkkä hiiri, joka pilaa kaikkien matkan
Käytä kappalejakoa. En jaksa lukea tuollaista.
Ap ensin luulin että olitte miespari?
Mutta selvisi kun luin pitempään että olet naisena työntämässä itseäsi miesten kaverimatkalle?
Ja räksytät kun toinenkin nainen lähtee mukaan?
Pidätkö itseäsi siis kaverina näille miehesi miespuolisille kavereille? Ja katsot täten olevasi oikeutettu kaverimatkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tavallinen nainen olisi vielä ollut ok, mutta kukaan kavereista ei jaksanut ap:ta, koska se on tuollainen erityisherkkä hiiri, joka pilaa kaikkien matkan
Luulen, että tuosta siinä on kyse. Oli kaverireissu, ap sai kuulla ja luuli, että hänkin voi olla mukana ja kun selvisi, että ap lähtee riesaksi, niin kaveri toisensa perään perui (menevät porukalla muualle). Siellä ne kiroilevat ap:n miestä, että eikö siinä ole tarpeeksi äijää sanomaan, että jää kotiin ja toisaalta säälivät sitä, että mies ei ikinä voi poistua kotoa ilman riippakiveä, jota ahdistaa ja ujostuttaa ja hermostuttaa ja joka ei voi olla rento, kun paikalla on joku nainen.
Miksi sun pitäisi tutustua miehen kaveriin paremmin, jos alunperinkin olit menossa kaverireissuun olemaan rento? Etkö tunne edes tätä kaveria?
Ap täällä vastailee.
Mieheni järjesti alkuun tämän reissun ja kaikki tiesivät, että minäkin olen tulossa tai näin oletan. En itseäni ängennyt mukaan, vaan päinvastoin mieheni yritti houkutella mukaan. Oli muutama muukin nainen kutsuttu (miehen hyviä kavereita), mutta he ilmoittivat jo alkuvaiheessa etteivät ole tulossa. Ennen tätä olin jo luvannut reissuun lähteä ja ajattelin, että enköhän miesten kanssa pärjää ihan hyvin kun olen pienemmällä porukalla heitä miehen kanssa tavannut silloin tällöin ja oikein mukavia ovat olleet. Sitten tämä miehen kaveri, jolla on nyt se nainen lähdössä mukaan, on minulle vieraampi ja ei ole meillä tavallansa kemiat kohdanneet. Siitä ehkä siis tämä oma epävarmuus, että nyt lähdetäänkin reissuun aika vieraiden ihmisten kanssa.
Ymmärrän senkin, jos muut peruivat reissun kun kuulivat että minäkin olen lähdössä. Onhan se eri asia käydä vaikka yökerhossa yhtenä iltana kuin viettää koko viikonloppu ja majoittua samassa talossa. Ollaan siis ulkomaille menossa, torstaina iltalennolla lähdetään ja aikaisin sunnuntaina pois.
Enkö saa edes yhtään syytöstä tänne ketjuun. Kaipaisin todellakin mielipiteitä, oonko minä aivan kohtuuton kun pahoitan mieleni tästä reissumuutoksesta?
Lähtökohtaisesti en mieheni kavereita tunne edes hirmu hyvin, muttei ole itsellänikään sellaisia kavereita joiden kanssa voisi matkustella. Niinpä ajattelin että miehen kavereiden kanssa yhteinen reissu (vaikkakin sitten aivan järjestön örvellysreissu) olisi ihan ok ja ainakin estot lähtisi, kun isommalla porukalla pääsee lähtemään ja saa vähän kaikkien kanssa seurustella eikä niin haittaa jos yhden kanssa ei synkkaa. Toki olisihan tossa alkuperäisessä kaverireissussakin voinut käydä niin, että jään ihan ulkopuoliseksi mut ajattelin että sekin on isomman seuruees kanssa helpompi kestää kuin jos lähdetään vain kolmestaan tai neljästään.