Tiesin olevani pieni ja pyöreä mutta ylipainon määrä yllätti
Olen nyt aloittanut keventämisen. Punnitus vuoden alussa sai avaamaan silmät. Olen seurannut vain kehon mittoja, mutten ole punninnut itseäni vuosiin. En tajunnut että painoa oli tullut niin paljon. Nyt olen saanut jo muutaman kilon pois ja jatkan samaa rataa. Kyllä se vaakakin vaan on kätevä laite, suosittelen käyttämään sitä.
T: 162cm, 109/104/132
Kommentit (190)
Annettiinko alloituksessa arvaustehtävä? EI!
Vierailija kirjoitti:
Annettiinko alloituksessa arvaustehtävä? EI!
Mutta keskustelupalsta on keskustelupalsta ja ihmisiä kiinnostaa. Osaa toki vääristä syistä.
Vierailija kirjoitti:
panisin
Etpä saa.
Te ihmiset olette kyllä ihan i***ootteja!
Pystyisin auttamaan mutta tää typerä arvailuleikki on niin ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Te ihmiset olette kyllä ihan i***ootteja!
Pystyisin auttamaan mutta tää typerä arvailuleikki on niin ällöttävää.
P.S: Sen verran sanon ettävaltaosa teistä on ihan väärässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitin joulukuussa... Bookkasin personal trainerin kuntokeskuksesta ja alettiin tekemään mulle ohjelmaa ruokavalioksi ja kuntoiluksi.... Alkupunnitus paino 122 kg, vyötärönympärys 144 cm (joo, mä olen isomahainen läski), pituus 160 cm. Mun mies, matemaatikko, vitsaili mitat kuultuaan, että et sä ole enää pyöreä pallo vaan enemmänkin pyörähdysellipsoidi (sellainen soikio joka on leveämpi kuin korkea) :D
Pallo on kaikista suljetuista pinnoista se, joka tiettyyn pinta-alaan nähden sulkee sisäänsä suurimman mahdollisen tilavuuden.
Tässähän olikin kyse vartalonmallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pe*se on aplla aikamoinen seitsemän leivän uuni. Mutta hyvä lähtee miettimään uutta.
Mää kyllä epäilen et se on rintava. Eihän ne muuta voi olla?
No onhan hän rintava, jos ry on 109 kuten aloituksessa kerrottiin.
Ei välttämättä ole rintava, suurimmalla osalla naisia on valtavat selkäläskit. Ne kasvattaa rinnanympärystä. Suhteessa koko kehon läskiin rinnat saattaa ollakin melko pienetkin.
Rinnanympärykseen vaikuttaa sekä selän leveys että rintojen koko. Samalla mitalla voi olla siis hyvinkin eri mallisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap painaa max 90.
Samaa mieltä. Mulla paino oli 86 kg mitoilla 110/86/114. Olen 162 cm pitkä.
Painoni olen aina pystynyt sanomaan suoraan vyötärönympäryksestä ja toisin päin, 60 kiloon saakka. Jos paino laskee siitä alemmas, vy ei seuraa enää mukana, vaan jää n. 60 senttiin.
Etkä huomaa tässä ristiriitaa? Painat itse melkein 90 ja ap lla on 20 senttiä enemmän sekä vyötäröllä että perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap painaa max 90.
Samaa mieltä. Mulla paino oli 86 kg mitoilla 110/86/114. Olen 162 cm pitkä.
Painoni olen aina pystynyt sanomaan suoraan vyötärönympäryksestä ja toisin päin, 60 kiloon saakka. Jos paino laskee siitä alemmas, vy ei seuraa enää mukana, vaan jää n. 60 senttiin.
Omalla logiikallasi ap painaa siis 106 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus miinus 100 on helppo laskukaava jos ei tiedä mikä on itselle normaalipaino. Naiset, ottakaa vinkki haltuun 👍
Minusta kyllä vähän liikaa. Pituus miinus 110 on paras.
170 cm ja 60 kg on kyllä jo aika laiha. Niin laiha kuihtuu ts ryppyyntyy ennen aikojaan. Eli en suosittelisi.
Mieluummin laiha muutamalla ryppyllä kuin ylipainoinen ja sileä.
Tutulla on samankaltaiset mitat kuin ap:lla mutta on 175 cm pitkä. Sanoi painavansa selkeästi yli 110. En millään uskonut. Hän punnitsi itsensä ja painoi 116. Ap voisi lyhyempänä olla kymmenen kiloa kevyempi eli sanotaan 105 kg.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko te joilla on vyötärön ympärys vähintään metrin painatte ? Entä teidän lantion ympärys?
Mulla on vyötärö 101 ja beba 128 ja painan tänä aamuna 107,9 kg. Seuraava kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko te joilla on vyötärön ympärys vähintään metrin painatte ? Entä teidän lantion ympärys?
Mulla on vyötärö nyt juuri noin metrin, tai 101 senttiä. On ollut enemmänkin, ja olen pudottamassa painoa rauhallisesti. Lantiosta en ole ihan varma, mistä se mitataan, mutta yli 105 cm ei ole mistään. Painoa n. 75 kg, kerran viikossa punnitsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen N 176 cm. Minulla nousi paino 82 kg - 97 kg ja samat vaatteet ja sama vaatekoko ollut koko ajan. Siksi lääkärissä järkytti +15kg! Vähän oli micheliniä tullut joten jonkin verran nousua odotin mutta...
Juuri näin! Minäkin olen 176 cm ja xl koko mahtuu minulle edelleen vaikka painoa on tullut yhtäkkiä 12 kiloa lisää.
Niitä vaatekokoja on muutettu. Mikä ennen oli L on nyt M, ja mikä ennen oli XL, on nyt L.
Myyntimiehet kyllä tietävät, mitä he tekevät. Ihmisten pitää olla siellä sovituskopissa positiivisella mielellä: siis luulevat olevansa samankokoisia kuin ennen, koska mahtuvat edelleen esim M- koon vaatteisiin, vaikka painoa on tullut 10 kg lisää..
Iloinen asiakas kuluttaa enemmän rahaa kuin m
Riippuu vaatemerkistä. Itse mahdun yhä koon 36 takkiin, jonka ostin 20 vuotta sitten. Jos ostan nyt uuden takin, tarviin ainakin koon 40. Itse olen samankokoinen kuin 20 vuotta sitten eikä rinnat ole kasvaneet useampaa kuppikokoa mystisesti tänä aikana. Eli jotkut koot ovat myös pienentyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus miinus 100 on helppo laskukaava jos ei tiedä mikä on itselle normaalipaino. Naiset, ottakaa vinkki haltuun 👍
Minusta kyllä vähän liikaa. Pituus miinus 110 on paras.
170 cm ja 60 kg on kyllä jo aika laiha. Niin laiha kuihtuu ts ryppyyntyy ennen aikojaan. Eli en suosittelisi.
Mieluummin laiha muutamalla ryppyllä kuin ylipainoinen ja sileä.
Noiko on ne ainoat vaihtoehdot? Mä oisin mieluiten normaalipainoinen ja kiinteä. Vähiten mieluusti laiha ja ryppyinen,mieluummin vaikka vähän pullea ja sileä.
Onpas valtavasti tullut mittaa, kun rinnanympärys, vyötärö ja lantio ovat kaikki yli metrin!
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo keskimmäinen on vyötärön mitta, niin et ole nähtävästi katsonut kriittisesti peiliin vuosikausiin.
Mulla paino nousi hillittömän suklaan mässäyksen seurauksena lukemaan 77 kg (173 cm). Olo oli hirveä ja kengännauhojen solmiminen työlästä. Farkkujen nappi ei mennyt kiinni ym. Joten jos ei vietä elämäänsä pilkkopimeässä pukeutuneena telttaan, niin luulisi huomaavan kun lihoo.
Eikä normaali paino vaadi muuta kuin normaalin ruokavalion. Siihen kuuluu kohtuullinen herkuttelu.
Olit liki normaalipainoinen noilla mitoilla. Vika on jossain muualla kuin painossa, jos et nauhoja saanut solmittua.
Kun tajuaa, että ollaan lähestymässä jo metriä pitäisi alkaa isoihin muutoksiin elintavoissa.
Niinpä hyvä mielikuva on iso tynnyri, jonka ympärysmitta oli yli metrin ja täynnä rasvaa.
Häh? Et ole eri vartalotyypeistä kuullut ikinä, ilmeisesti.