Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesin olevani pieni ja pyöreä mutta ylipainon määrä yllätti

Vierailija
24.01.2025 |

Olen nyt aloittanut keventämisen. Punnitus vuoden alussa sai avaamaan silmät. Olen seurannut vain kehon mittoja, mutten ole punninnut itseäni vuosiin. En tajunnut että painoa oli tullut niin paljon. Nyt olen saanut jo muutaman kilon pois ja jatkan samaa rataa. Kyllä se vaakakin vaan on kätevä laite, suosittelen käyttämään sitä.

T: 162cm, 109/104/132

Kommentit (190)

Vierailija
121/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään sata kiloa on ap.

Vierailija
122/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu.. Vuosi sitten olin normaalipainoinen, sitten masennuin ja söin itselleni n 30 kiloa lisää. Vaihevuodet ei lie auta asiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti he, jotka täällä väittävät ap:n olevan 80-kiloa, eivät ole huomanneet aloituksessa olevia mittoja tai eivät ole ymmärtäneet niitä.

Vierailija
124/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 100 on helppo laskukaava jos ei tiedä mikä on itselle normaalipaino. Naiset, ottakaa vinkki haltuun 👍

Minusta kyllä vähän liikaa. Pituus miinus 110 on paras.

170 cm ja 60 kg on kyllä jo aika laiha. Niin laiha kuihtuu ts ryppyyntyy ennen aikojaan. Eli en suosittelisi.

Höpsis. 170 cm ja 50 kg on laiha, 60 kg normaali, 70 jo ylipainon rajoilla ja 80 jo selvästi ylipainoinen. Olen itse lähemmäs 70 kg ja kyllä tästä voisi hyvin 5-10 kg pois ottaa, mahtuisi taas hm:n kokoon s, nykyään menee m. Olin viimeisillään raskaana 80 kiloa ja teininä 50 kiloa. 

Vierailija
125/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro jo ap.

Vierailija
126/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla voi olla vielä ikivanha vaaka, joka ei oikeastaan näytä välttämättä totuutta, Kannattaisi ostaa välillä uusi tai käydä punnitsemassa vaikka terveyskeskuksessa.

Oletko joku vaakakauppias? En ole eläissäni käynyt puntarilla, jonka lukema olisi paria kiloa suuntaan tai toiseen eri kuin millä tahansa muulla puntarilla.. luulen, että tosi harvinaista saada parin prosentin heittoa suurempia vääristymiä, eikä parilla kilolla ole paljon merkitystä.

En ole , järkytyin vain kerran, kun oma vaaka näytti aika pientä lukemaa verrattuna lääkärin vaakaan. Nyt olen sitten laihtunut ja uskallan mennän uuteen vaakaani.

Vieterit venyvät vanhanaikaisissa vaakoissa.

Vierailija
127/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tasan ap:n pituinen ja painan 53 kg. Tuntuu hurjalta, että ap voisi painaa monen arvion mukaan tuplasti oman painoni verran. Mittojen perusteella olemme toki varsin erikokoisia, ja toisen ihmisen painon arvioiminen voi olla yllättävän hankalaa.

Vierailija
128/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin joulukuussa... Bookkasin personal trainerin kuntokeskuksesta ja alettiin tekemään mulle ohjelmaa ruokavalioksi ja kuntoiluksi.... Alkupunnitus paino 122 kg, vyötärönympärys 144 cm (joo, mä olen isomahainen läski), pituus 160 cm. Mun mies, matemaatikko, vitsaili mitat kuultuaan, että et sä ole enää pyöreä pallo vaan enemmänkin pyörähdysellipsoidi (sellainen soikio joka on leveämpi kuin korkea) :D

Ihmiset on kyllä tosi erilaisia. Olen samanpituinen ja käynyt tuossa lukemassa. Silti vyötärö paksuimmillaan 116cm. Nyt 15 cm kapeampi. Menestystä uusille elintavoillesi!

Vierailija
129/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla voi olla vielä ikivanha vaaka, joka ei oikeastaan näytä välttämättä totuutta, Kannattaisi ostaa välillä uusi tai käydä punnitsemassa vaikka terveyskeskuksessa.

No ei ne nyt mitään kahtakymmentä kiloa näytä väärin vaikka vanhoja olisikin. Useimmat uudetkin vaa'at antaa painon 1-2 kg heitolla. Sillä onko painoa kilon enemmän tai vähemmän ei ole mitään käytännön merkitystä. 

Vierailija
130/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä noi mitat oikein on??

Ajattelin kysyä samaa, mutten halunnut loukata.

Vierailija
131/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti he, jotka täällä väittävät ap:n olevan 80-kiloa, eivät ole huomanneet aloituksessa olevia mittoja tai eivät ole ymmärtäneet niitä.

Mistä helvetistä saat tuohon revittyä väliviivan??! MISTÄ?! Idi00tti 🙄

Vierailija
132/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko mahan ja perseenympäryksen ero olla 28 cm. Mulla on 100 ja 110.

Voi. Mulla vyötärö on 71 cm ja pepa on 104 cm.

Veikkaan olet varattu ja kummasti ollut aina kysyntää vaikka onkin ylipainoa.

Mitä ne kysyi, sitä painoako? 😄

Vierailija
133/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään sata kiloa on ap.

No ei ole. Jotta 162-senttinen olisi 100-kiloinen, niin vyötärön pitäisi olla jotain 130 cm. Ja ap:llä ei ole. Kaukana siitä.

Vierailija
134/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo keskimmäinen on vyötärön mitta, niin et ole nähtävästi katsonut kriittisesti peiliin vuosikausiin. 

Mulla paino nousi hillittömän suklaan mässäyksen seurauksena lukemaan 77 kg (173 cm). Olo oli hirveä ja kengännauhojen solmiminen työlästä. Farkkujen nappi ei mennyt kiinni ym. Joten jos ei vietä elämäänsä pilkkopimeässä pukeutuneena telttaan, niin luulisi huomaavan kun lihoo.

Eikä normaali paino vaadi muuta kuin normaalin ruokavalion. Siihen kuuluu kohtuullinen herkuttelu.

Vierailija
135/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 100 on helppo laskukaava jos ei tiedä mikä on itselle normaalipaino. Naiset, ottakaa vinkki haltuun 👍

170 cm ja 60 kg on kyllä jo aika laiha. Niin laiha kuihtuu ts ryppyyntyy ennen aikojaan. Eli en suosittelisi.

Höpsis. 170 cm ja 50 kg on laiha, 60 kg normaali, 70 jo ylipainon rajoilla ja 80 jo selvästi ylipainoinen. Olen itse lähemmäs 70 kg ja kyllä tästä voisi hyvin 5-10 kg pois ottaa, mahtuisi taas hm:n kokoon s, nykyään menee m. Olin viimeisillään raskaana 80 kiloa ja teininä 50 kiloa. 

Hupsis itsellesi. 170cm ja 50kg on painoindeksilaskurin mukaan merkittävästi alipainoinen. Tjeu . Laskuri löytyy netistä.

Vierailija
136/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No 170 kilosella lievän  ylipainon raja on vasta 75 kg :n kohdalla , ei 70 kg:n kohdalla ,kuten väität.

Tarkista se vaikka netistä löytyvältä painoindeksilaskurilla

Vierailija
137/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hupsis itsellesi. 170cm ja 50kg on painoindeksilaskurin mukaan merkittävästi alipainoinen. Tjeu

Nykylaskurit on sovitettu pitämään ylipainoa normaalina.

Painoin 19-vuotiaana 55 kg, pituus 173,5 cm. Mulla oli lihaksikas tanssijan vartalo, ja olin terve. Läskiä ei ollut vielä juurikaan kertynyt, koska pituuskasvu oli vasta loppunut.

Vierailija
138/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä noi mitat oikein on??

Ajattelin kysyä samaa, mutten halunnut loukata.

Pituus

Rinnanympärys

Vyötärö

Lantio

Vierailija
139/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hupsis itsellesi. 170cm järjestön 50kg on painoindek

Sinähän se luotettavampi arvioitsija olet kuin ne suomalaiset lääkärit, jotka käyttävät tuota laskuria ja sen rajoja työssään...

Vierailija
140/190 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

panisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi