Tiesin olevani pieni ja pyöreä mutta ylipainon määrä yllätti
Olen nyt aloittanut keventämisen. Punnitus vuoden alussa sai avaamaan silmät. Olen seurannut vain kehon mittoja, mutten ole punninnut itseäni vuosiin. En tajunnut että painoa oli tullut niin paljon. Nyt olen saanut jo muutaman kilon pois ja jatkan samaa rataa. Kyllä se vaakakin vaan on kätevä laite, suosittelen käyttämään sitä.
T: 162cm, 109/104/132
Kommentit (190)
Millasia kaapuja ihmiset oikein käyttää, jos eivät huomaa vaatteiden käyvän pieniksi lihoessaan?
Olen 159cm enkä ole käynyt vaa'alla vuoteen, mutta tiedän kyllä lihoneeni, kun vuosi sitten nippanappa päälle mahtuneet alaosat ei enää menekään päälle, ja viisi vuotta käytössä olleet perus suoran malliset takit kiristää rintamuksesta.
Vaatteista ei voi päätellä lihomistaa tai laihtumistaa. Mä laihdutin 18 kiloa neljä vuotta sitten ja samoja vaatteita pidän edelleen kuin silloin. Mukavammilta vaan tuntuvat, kun ei kinnaa. Uusia en ole ostanut yhtään. Ja se on totta, että m-koko oli 1970 ihan eri kuin nyt. Silloin se oli minulle sopiva, nyt iso. Hääpukunikin on kokoa 38 ja menee edelleen päälle. Nyt se olisi s-kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Millasia kaapuja ihmiset oikein käyttää, jos eivät huomaa vaatteiden käyvän pieniksi lihoessaan?
Olen 159cm enkä ole käynyt vaa'alla vuoteen, mutta tiedän kyllä lihoneeni, kun vuosi sitten nippanappa päälle mahtuneet alaosat ei enää menekään päälle, ja viisi vuotta käytössä olleet perus suoran malliset takit kiristää rintamuksesta.
Miksi et käy vaaalla? Vuoteen?
Peppu yli 130 aapeella ja porukka täällä että alle 80 kiloa lol.
Ei se yli 100kg pääse niin vaan huomaamatta yllättämään
En minäkään ole käynyt yli vuoteen vaa'alla. Ylipainoa oli ennenkin ja farkkujen vyötärön tuumakoko on noussut 4 tuumaa. Olen siis lihonut tiedän sen. Mutta mihin se totuus siitä muuttuu vaikka vaa'alla kävisinkin.
Minä en ole käynyt puntarilla kohta kahteenkymmeneen vuoteen.
Valtava takapuoli ap llä. Painoa reilusti yli 100 kg ehkä 106kg?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskin nopeasti, että ap painaa n. 110-120kg. Aikaa kova paino tuon pituiselle. Mun mies on 195cm ja painaa 95kg. Ja on pelkkää lihasta. Ite oon 175cm ja painan 70kg. Oon treenattu ja lihaksikas. Ap saisi painaa BMI:n mukaan max 65kg.
Miten voi laskea noin pieleen? Ei ap painaa yli 80. Olen häntä pidempi ja ollut lähes samoissa strategisissa mitoissa enkä silloinkaan painanut yli 80kg!
Ja mieheen ei muutenkaan pitäisi verrata, koska miehillä on luonnostaan jykevämmät (lue painavammat) luut ja enemmän lihasmassaa kuin naisilla. Ja lihas painaa enemmän kuin rasva. (Ero on jo synnynnäinen: poikavauvojen rasvaprosentti on alempi kuin tyttövauvoilla
Eli esim. 178 cm mies painaa tod.näk. enemmän kuin 178 cm nainen.
Kyllä, jos nainen on normaalipainoinen. Sitten tuo ei päde, jos on ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen N 176 cm. Minulla nousi paino 82 kg - 97 kg ja samat vaatteet ja sama vaatekoko ollut koko ajan. Siksi lääkärissä järkytti +15kg! Vähän oli micheliniä tullut joten jonkin verran nousua odotin mutta...
Juuri näin! Minäkin olen 176 cm ja xl koko mahtuu minulle edelleen vaikka painoa on tullut yhtäkkiä 12 kiloa lisää.
Niitä vaatekokoja on muutettu. Mikä ennen oli L on nyt M, ja mikä ennen oli XL, on nyt L.
Myyntimiehet kyllä tietävät, mitä he tekevät. Ihmisten pitää olla siellä sovituskopissa positiivisella mielellä: siis luulevat olevansa samankokoisia kuin ennen, koska mahtuvat edelleen esim M- koon vaatteisiin, vaikka painoa on tullut 10 kg lisää..
Iloinen asiakas kuluttaa enemmän rahaa kuin masentunut asiakas.
Tämä.
Nykyään monet vaatteet over size mallisia.
Herätkää ap painat jotain 100-110.
Vierailija kirjoitti:
85 kg?
Mä painan ton ja oon 168, ja mitt on pari senttiä alemmat joka paikasta.
Luulenpa että 95-103 kiloo.
Olen 158 cm ja painan 60 kg. Ja pidän itseäni liian painavana. Tosin, reidet on lihaksikkaat kiitos juoksuharrastuksen mutta kyllä mun senteillä painon tulee olla alle 60 ja reippaasti. Eli nyt herkut minimiin ja ateriakoot pienemmäksi. Onko sata kiloa nykyään normi Suomi neidolle? Mene ja tiedä kun niin moni on ylipainoinen.
Vaaka kätevä??? Tuossa 30 kg sitten luulin olevani vain 12 kg ylipainoinen.
Se perhana oli rikki.
En luota vaakoihin. Salilla meni taas 1,5 tuntia. Vatsa ei peitä varpaita ja happi kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko mahan ja perseenympäryksen ero olla 28 cm. Mulla on 100 ja 110.
Voi. Mulla vyötärö on 71 cm ja pepa on 104 cm.
Ja mulla 72/100, rinnanymp 100. Paino 69 kg. Pituus 172. Vaatekoko m / 40.
Joo täällä kanssa: 71/109. Eli on kyllä mahdollista, mutta onko ehkä harvinaista? Ihmettelin aikaisemmin, että miten kukaan pysty ostaa mitään mekkoja, kun ne on aina niin omituisen mallisia, kunnes tajusin, että mä olenkin se omituisen mallinen :/
Sama 😁 Varsinkin Marimekon mekot on tehty tasapaksuille pötkelöille.
- tuo edellinen
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole käynyt puntarilla kohta kahteenkymmeneen vuoteen.
Kannattaisi käydä.
Haloo nyt, ap:lla on lantio yli 130 ja vyötärö yli metrin, kyllä sitä painoakin täytyy olla yli 90.