Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesin olevani pieni ja pyöreä mutta ylipainon määrä yllätti

Vierailija
24.01.2025 |

Olen nyt aloittanut keventämisen. Punnitus vuoden alussa sai avaamaan silmät. Olen seurannut vain kehon mittoja, mutten ole punninnut itseäni vuosiin. En tajunnut että painoa oli tullut niin paljon. Nyt olen saanut jo muutaman kilon pois ja jatkan samaa rataa. Kyllä se vaakakin vaan on kätevä laite, suosittelen käyttämään sitä.

T: 162cm, 109/104/132

Kommentit (190)

Vierailija
181/190 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vyötärö 96 cm. Olen 169 cm ja painan 99 kg.

Ei ole mahdollista. Ei ainakaan naiselle

Häh? Et ole eri vartalotyypeistä kuullut ikinä, ilmeisesti. 

Voi hyvin olla. Itsellä nyrkkisääntö että mun vyötärönympärys on aika sama kuin paino. Nyt paino 84 ja vyötärö 85. Kun olin painavampi, suht sama oli kuin  tuo 96cm/99kg. 

Vierailija
182/190 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että ap sanoo seuranneensa vartalon mittoja, mutta eikö yli metrin vyötärönympärys ole saanut hälytyskelloja soimaan? Naisilla se saisi olla max 90 cm tai mieluiten alle 80 cm. Vyötärömittauksen olisi siis luullut havahduttavan jo kauan sitten siihen, että nyt ei ole enää terveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/190 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aloituksesta kuvan, että ap on seurannut vyötärön mittaa ja tiennyt että se on kasvanut, mutta lihottujen kilojen määrä säikäytti ja yllätti silti.

Näin on käynyt minullekin joskus.

Vierailija
184/190 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo keskimmäinen on vyötärön mitta, niin et ole nähtävästi katsonut kriittisesti peiliin vuosikausiin. 

Mulla paino nousi hillittömän suklaan mässäyksen seurauksena lukemaan 77 kg (173 cm). Olo oli hirveä ja kengännauhojen solmiminen työlästä. Farkkujen nappi ei mennyt kiinni ym. Joten jos ei vietä elämäänsä pilkkopimeässä pukeutuneena telttaan, niin luulisi huomaavan kun lihoo.

Eikä normaali paino vaadi muuta kuin normaalin ruokavalion. Siihen kuuluu kohtuullinen herkuttelu.

Olit liki normaalipainoinen noilla mitoilla. Vika on jossain muualla kuin painossa, jos et nauhoja saanut solmittua.

Palasin normaaliin syömiseen, vartalo palasi tavallisiin mittoihin, kengännauhojen kanssa äheltäminen loppui ja peilistäkin näkyi taas ihminen läskipossun sijasta.

Suklaan mässytys johtui surusta josta ajan myötä selvisin. Kyseessä oli ns. lohtusyöminen.

Vierailija
185/190 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millasia kaapuja ihmiset oikein käyttää, jos eivät huomaa vaatteiden käyvän pieniksi lihoessaan?

Olen 159cm enkä ole käynyt vaa'alla vuoteen, mutta tiedän kyllä lihoneeni, kun vuosi sitten nippanappa päälle mahtuneet alaosat ei enää menekään päälle, ja viisi vuotta käytössä olleet perus suoran malliset takit kiristää rintamuksesta. 

Miksi et käy vaaalla? Vuoteen?

En omista vaakaa enkä ole aiemmin tarvinnut omaa. Tähän asti on tullut käytyä harvoin mutta säännöllisesti punnittavana esim. lääkärikäynneillä, mutta nyt ei ole vuoteen ollut tilaisuutta punnita. Olen ollut aina normaalipainon rajoissa, mitä painoindeksiin tulee, niin ei ole kokenut tarvetta tarkkailla painoa useammin.

Vierailija
186/190 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin joulukuussa... Bookkasin personal trainerin kuntokeskuksesta ja alettiin tekemään mulle ohjelmaa ruokavalioksi ja kuntoiluksi.... Alkupunnitus paino 122 kg, vyötärönympärys 144 cm (joo, mä olen isomahainen läski), pituus 160 cm. Mun mies, matemaatikko, vitsaili mitat kuultuaan, että et sä ole enää pyöreä pallo vaan enemmänkin pyörähdysellipsoidi (sellainen soikio joka on leveämpi kuin korkea) :D

Mulla samat mitat aikalailla, ihana sana tuo pyörähdysellipsoidi, saanko käyttää? 

Vierailija
187/190 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin joulukuussa... Bookkasin personal trainerin kuntokeskuksesta ja alettiin tekemään mulle ohjelmaa ruokavalioksi ja kuntoiluksi.... Alkupunnitus paino 122 kg, vyötärönympärys 144 cm (joo, mä olen isomahainen läski), pituus 160 cm. Mun mies, matemaatikko, vitsaili mitat kuultuaan, että et sä ole enää pyöreä pallo vaan enemmänkin pyörähdysellipsoidi (sellainen soikio joka on leveämpi kuin korkea) :D

Mulla samat mitat aikalailla, ihana sana tuo pyörähdysellipsoidi, saanko käyttää? 

Aika söpöä 

Vierailija
188/190 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sabotoijista huolimatta kiva ketju, älkää välittäkö ilkeilijöistä, ollaan nimettömiä.

Vierailija
189/190 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 161 cm ja 78 kg ja mitat on paljon pienemmät kuin ap:lla.

Vierailija
190/190 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko mahan ja perseenympäryksen ero olla 28 cm. Mulla on 100 ja 110.

Eikös Marilynin mitat olleet 90-60-90.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi