Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä
En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.
"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa).
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.
Kommentit (769)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ilmoituksissa NOUTO, mutta joskus saatan postittaa kun ostaja kohteliaasti pyytää. Olisi kiva kuulla että paketti on tullut perille mutta aika harva edes kiittää.
Kiittää, että toimitit tuotteen, josta ostaja maksoi?
Lähetätkö verkkokaupoillekin kiitosviestin saatuasi paketin?
Torimyyjät ovat ihmisiä, eivät verkkokauppoja tai botteja. En minä verkkokaupassa sano päivää ja kiitos kun olen ostamassa, tavallisessa kaupassa tervehdin kassoja. Ja vaikka tori toimii netissä, käyttäjät ovat ihmisiä, siksi olisi kohteliasta tervehtiä ja sanoa kiitos ja niin edelleen. Paketeissa on lähetystunnus, minä näen onko se mennyt perille ja haettu, mutta kirjeistä ei tiedä ja minusta on ihan mukavaa tietää, että ostaja on saanut tuottee
Lisäkuvat kannattaa julkaista suoraan omaan myynti-ilmoitukseen, jotta kuvat ovat kaikkkien nähtävillä. Ei kannata lähettää privana lisäkuvia.
Onko Tori vieläkään elpynyt vai vieläkö on hiljaista? Jotain laitoin myyntiin, mutta tosi vähän katselukertoja tullut. Toki vika voi olla roinassakin. :D Tuliskin edes tinkaajia, kun ei kukaan edes katso tuotteita!
Kuinka yksinkertaisia ap ja muut valittajat on? Tinkimispyyntöjen räjähtäminen käsiin johtuu varmasti siitä, että Toridiiliä käyttävissä ilmoituksissa ei ole painiketta jossa lukee "Osta" vaan painike jossa lukee "Tee tarjous". Sen jälkeen voi ehdottaa myyjälle hintaa, jonka on valmis maksamaan tuotteesta. Tori siis suorastaan kannustaa kaikkia kiinnostuneita tinkimään, jos ilmoituksessa mainittu hinta tuntuu liian korkealta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka yksinkertaisia ap ja muut valittajat on? Tinkimispyyntöjen räjähtäminen käsiin johtuu varmasti siitä, että Toridiiliä käyttävissä ilmoituksissa ei ole painiketta jossa lukee "Osta" vaan painike jossa lukee "Tee tarjous". Sen jälkeen voi ehdottaa myyjälle hintaa, jonka on valmis maksamaan tuotteesta. Tori siis suorastaan kannustaa kaikkia kiinnostuneita tinkimään, jos ilmoituksessa mainittu hinta tuntuu liian korkealta.
Tinkimistä on ollut iät ajat. Itse en käytä toridiiliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinkimistä on ollut iät ajat. Itse en käytä toridiiliä.
Tinkimistä on tosiaan ollut aina, koska se on aina (tai ainakin todella kauan) kuulunut kirppiskulttuuriin. Nyt kun Tori on alkanut kannustaa kaikkia Toridiiliä käyttäviä ihmisiä tinkimiseen, millainen ihminen yllättyy siitä kun ihmiset koittaa tinkiä enemmän muissakin ilmoituksissa?
Minulla lukee ilmoituksissa "ei tinkijöitä" ja silti joku aina yrittää tinkiä. Laitan saman tien estoon.
En edes aloita keskustelua lukutaidottoman kanssa, koska en etsi kirjeenvaihtokaveria. (Hintani ovat edulliset, jopa halvat, joten ihan turha tinkiä.)
Olen myynyt tavaraa tori.fi:n kautta. Ehtoina on että ostaja hakee, maksaa käteisellä ja hinta on se mikä näkyy ilmoituksessa.
Ei minkäänlaisia ongelmia. Helppoa kuin mikä.
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt tavaraa tori.fi:n kautta. Ehtoina on että ostaja hakee, maksaa käteisellä ja hinta on se mikä näkyy ilmoituksessa.
Ei minkäänlaisia ongelmia. Helppoa kuin mikä.
👍 Juuri näin teen itsekin!
Muutama vuosi sitten möin lapsen untuvatakkia, oli jäänyt pieneksi ja parikertaa ehti käyttää. Oli monta kuvaa ja hinta varsin kohtuullinen. Tuli useampi kysely, ensimmäinen kyselijä sattui asumaan muutaman kilometrin päässä ja halusi ostaa takin.
No oli muutakin asiaa aivan heidän lähistölle, niin sovittiin että tuon takin. Kun vein sen, niin perheen tyttö alkoi sovittamaan ja sanoi että väri ei miellytä.. kaupat oli siis jo sovittu, enkä minä ajatellut takkia kuskata näytille..
Eipä siinä, tein kaupat toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Löysin torissa kerran tuotteen joka oli myynnissä kirjaimellisesti naapurissa. Ihan kävelymatkan päässä ja 90€ hintakin oli kohtuullinen.
Myyjä sitten selittelemään että se on "varattu" kun ostaja lupasi ihan varmasti tulla hakemaan sen parin viikon kuluessa kunhan saa rahaa.
Minä totesin että maksan 90€ käteisellä ja olen pihalla kymmenen minuutin päästä. Ei nyt mitenkään voi kun se on niinku "varattu".
Kolmen viikon päästä se oli edelleenkin myynnissä ja otin uudelleen
Olen sen verran "old school" että jos olen luvannut jotain ostajalle niin se pitää, vaikka seuraava viestittäjä lupaisi maksaa lisähintaakin. Sitä paitsi sinä vaikutat sen verran aggressiiviselta että ehkä en uskaltais tehdä sun kanssa kauppaa ollenkaan.
Ja jos mulle joku laittaa viestin että olen sun pihalla kymmenen minuutin päästä niin en vastaa tyypille mitään. Mun maailmas
Tässä taisikin olla pointtina, että on typerää luvata varata tavaraa kahta viikkoa ostajalle, joka odottaa saavansa ensin jostain rahaa. Jos on luvattu, niin on luvattu, itsekin olen sitä mieltä. Mutta kenellekään ei luvata varata päivää kauempaa, ellei tavaraa makseta etukäteen. Ihmisiin luottamisesta tulee yleensä lasku maksettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pyyntihinta on max. puolet uuden hinnasta ei ole enää syytä tinkiä.
Riippuu ihan tuotteesta ja kunnosta. V^tuttaa huolella kun ihmiset koittavat tehdä tiliä käytetyllä tavarallaan. Samasta syystä kirpparikulttuuri on nykyään paskaa eikä mitään löytöjä enää juuri tee kun kaikesta koitetaan nyhtää mahdollisimman paljon.
Mikä siinä ottaa päästä jos haluaa myymästään tavarasta käyvän hinnan. Käsittääkseni käypä hinta on se millä tavara menee kaupaksi. Joitakin voi v*tuttaa himotinkaajat jotka haluavat kaiken ilmaiseksi ja vielä pitäisi tuoda kotiovelle.
Torikauppa on suurimmalle osalle keino päästä eroon ylimääräisestä tavarasta ja sitä ei pidä ottaa liian vakavasti. Tavara ei mene kaupaksi jos hinta on liian kallis. Torin ostajat ovat erittäin kustan
Niin, mutta kun kauppa ei käy. Kirpputoreillakin samat ylihintaiset tavarat viikosta ja kuukaudesta toiseen, eikä myyjällä mikään kello soi. Pitääkö tällaiset itsestäänselvyydet ihan oikeasti avata sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Onko Tori vieläkään elpynyt vai vieläkö on hiljaista? Jotain laitoin myyntiin, mutta tosi vähän katselukertoja tullut. Toki vika voi olla roinassakin. :D Tuliskin edes tinkaajia, kun ei kukaan edes katso tuotteita!
Olen kiinnittänyt samaan huomiota. Katselukertojakin murto-osa siitä mitä vaikka viisi vuotta sitten. Silloin katselukertoja oli aina satoja muutaman viikon aikana, nyt hyvä jos parikymmentä. Ja siis samanlaista tavaraa edelleen myyn.
Tässä taisikin olla pointtina, että on typerää luvata varata tavaraa kahta viikkoa ostajalle, joka odottaa saavansa ensin jostain rahaa.
Torissa ei varata mitään kenellekään koska tori on täynnä porukkaa joka jotain tuotetta etsiessän varaa systemaattisesti kaikki joiden myyjät ovat riittävän tyhmiä suostumaan tuohon.
Sitten kun on varmistettu ettei kukaan voi ostaa noita pyyntihintaan seuraavaan viikkoon tai pariin, voikin kaikessa rauhassa ruveta tinkimään hintoja alaspäin ja katsoa kuka olisi kipeimmin rahan tarpeessa.
Ehkä joku suostuu myymään puoleen hintaan, ehkä varaaja ei lopulta edes osta mitään mutta myyjät panttaavat tuotteitaan pari kolme viikkoa vaikka joku olisi oikeasti valmis ostamaan ne "kun se varaaja lupasi palata asiaan ihan pian (puoli vuotta sitten)"
Vierailija kirjoitti:
Tori siis suorastaan kannustaa kaikkia kiinnostuneita tinkimään, jos ilmoituksessa mainittu hinta tuntuu liian korkealta.
Torissa ei voi IMHO edes puhua tinkimisestä kun 3/4 tuotteista on sellaista käytettyä tavaraa jolla ei ole minkäänlaista "oikeaa" hintaa. Vain jollekin keräilytavaralle löytyy ihan oikeita hintataulukoita ja kuntoluokituksia.
Myyjän hintapyyntö tai lähinnä hintatoive on vain täysin hihasta ravistettu luku joka ei perustu yhtään mihinkään.
Ostaja katsoo summan ja ymmärtää että myyjä varmaankin toivoo tuota summaa mutta yhtä lailla myyjän pitää kuunnella ja ymmärtää minkä summan ostaja olisi maksamaan.
Nämä "minähän en tingi"-tyypit ovat järjestään muutenkin niin luonnehäiriöisiä ettei niiden kanssa kannata olla missään tekemisissä eikä ainakaan jakaa yhteystietojaan vaikka hinta olisi jopa hyväksyttävällä tasolla (mitä se ei koskaan ole jos ilmoituksessa pitää kieltää tinkiminen oikein erikseen)
"Näin. Käytöstavat olisi kyllä hyvä aina muistaa. Yksi itseäni ärsyttävä juttu on, jos ostaja pyytää lisäkuvia sieltä ja täältä. Tämä on itselle toki ok, mutta kuvien postaamisen jälkeen näkyy "nähty" ja ns. ostaja katoaa kuin pieru saharaan. Ok, ei siinä mitään ettet ottanutkaan tuotetta, mutta olisiko ollut kauhean kohtuutonta kiittää kuvista ja todeta että jätetään tällä kertaa väliin? En minäkään huvin ja urheilun vuoksi viitsisi niitä kuvia näpsiä."
Miksi sitten ei voisi laittaa riittävästi kuvia heti siihen alkuperäiseen myynti-ilmoitukseen?
Jos ei kaupankäynti ("tinkaaminen") kiinnosta, niin silloin ei kannata käydä kauppaa, eli laittaa tavaraa myyntiin. Voihan ne aina heittää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kiinnittänyt samaan huomiota. Katselukertojakin murto-osa siitä mitä vaikka viisi vuotta sitten. Silloin katselukertoja oli aina satoja muutaman viikon aikana, nyt hyvä jos parikymmentä. Ja siis samanlaista tavaraa edelleen myyn.
No mä ainakin ohitan hakulistausta selatessa suoraan jo kaikki pelkät ToriDiilit ja ns. mukavuusalueeni ulkopuolella olevat kohteet, vaikka olisivatkin itseäni kiinnostavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tori siis suorastaan kannustaa kaikkia kiinnostuneita tinkimään, jos ilmoituksessa mainittu hinta tuntuu liian korkealta.
Torissa ei voi IMHO edes puhua tinkimisestä kun 3/4 tuotteista on sellaista käytettyä tavaraa jolla ei ole minkäänlaista "oikeaa" hintaa. Vain jollekin keräilytavaralle löytyy ihan oikeita hintataulukoita ja kuntoluokituksia.
Myyjän hintapyyntö tai lähinnä hintatoive on vain täysin hihasta ravistettu luku joka ei perustu yhtään mihinkään.
Ostaja katsoo summan ja ymmärtää että myyjä varmaankin toivoo tuota summaa mutta yhtä lailla myyjän pitää kuunnella ja ymmärtää minkä summan ostaja olisi maksamaan.
Nämä "minähän en tingi"-tyypit ovat järjestään muutenkin niin luonnehäiriöisiä ettei niiden kanssa kannata olla missään tekemisissä eikä ainakaan jakaa yhteystietojaan vaikka hinta olisi jopa hyväksyttävällä tasol
Minä en hinnoistani tingi. Minun ei ole mitenkään pakko luopua tavaroistani. Jotain voi laittaa myyntiin, kun sitä katsoessa totean, että tuosta voisi vaikka luopua. Hintani ovat halpoja ja kyllä ostajatkin sen näkevät. Joukossa on vaan aina joku, joka yrittää saada vieläkin halvemmalla. Näiltä ihan poskettomia tarjoksia tekevillä on selkeästi joku hakuvahti päällä, tarjoavat heti ilmoituksen ilmestyessä. Ne pyyntihintaan tyytyväiset ostavat mitään tinkimättä usein vasta päivän tai parin päästä tietäen saavansa tuotteen edullisesti. Tieten voisin laittaa hinnan alkuun tuplasti suuremmaksi ja sitten joku olisi tyytyväinen maksaessaan kuitenkin sen haluamani hinnan, jos ei jopa enemmänkin. Mutta jätän mieluummin nuo tinkauskierrokset väliin. Tänä päivänä moni ostaja tuntee olevansa joku huutokauppakeisari alhaisine hintatarjouksineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä jotka sanotte, että tuotteiden hinta aina romahtaa ja kirppistuotteen pitäisi aina olla vähintään -50 % alkuperäisestä hinnasta. Ei tämä kaikkeen päde.
Minä olen myynyt tiettyjä merkkituotteita, joilla on kysyntää. Hinnan ei tarvitse olla paljonkaan matalampi, kun menee kaupaksi, kunhan on siisti ja ehjä. Uskokaa tai älkää - osa keräilytavaroista ei menetä arvoaan. Eikä minua myyjänä haittaa se, jos kannua y ei joku ole heti ostamassa. Siellä se kaapissa odottaa ja menee kaupaksi vaikka vuoden päästä sillä hinnalla, mitä pyydän.
Keräilytavarat erikseen. Niiden hinta tuppaa pikemminkin nousemaan. Silti näkee todella, todella paljon ylihintaista tavaraa myynnissä niin torissa kuin kirppiksilläkin. Eniten harmittaa kun joku tonttu heittää aivan puskista jonkun järjettömän ylihinnan tuotteelle ja muut sitten olettavat sen olevan käypä
No tämä keskustelu kiertää jatkuvasti kehää, kun tälle kysymykselle ei löydy sitä yhtä oikeaa vastausta: kuka saa päättää, mikä on yli- tai alihintaa?
Keräilijä olen itsekin, ja sille nyt ei voi mitään, että keräilykohteiden hinta "elää" koko ajan. Loppujen lopuksi myyjät määräävät hintansa, ja ostajat vetävät omat rajansa, ja se keskihinta tasoittuu jonnekin sille välille. Jos tuotteet menevät nykyään kaupaksi sillä "ylihinnalla", niin eipä se auta mitään, vaikka kuinka nurisen, että 10 vuotta sitten näiden hinta oli puolet vähemmän.
Niin no, sellainen lopputulos toki vaatii realismis myyjältä.
Jos olen ostanut paidan hintaan 20e, käyttänyt pari kertaa ja ei ollutkaan kiva. Niin en laittaisi myyntiin 10e + postikulut, koska hintaero uuteen on jo liian pieni. Lisäksi voi olla, että löytyy vaatekaupan alevalikoimista halvemmalla.
5e laittaisin tuossa kohtaa hinnaksi.