Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkanut oikeesti ärsyttää tämä suht köyhyys ja velat päällä eläminen

Vierailija
24.01.2025 |

No tällästä se on nyt ja tulee pitkään olemaankin.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä silti haaveilla jostain "rikkaasta" naisesta, saa senkin velat päällensä, omiensa lisäksi😃a

Vierailija
22/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun nämä idi00tit ymmärtäisivät, että ei tarvitse OTTAA VELKAA eikä edes TAATA VELKAA joutuakseen VELKAkierteeseen. Riittää ihan se, että vaatii oikeuksiaan ja vaatimukset hylätään toistuvasti. Perään tulee 260-530 euron lasku. Tähän riittää se, että vaatimus vain hylätään, kuten se aina tehdään. Mitään totuuspohjaa ei tarvita. Lain mukaan kyllä, mutta käytännössä lakia ei noudateta näissä asioissa.

taito sekin on, että osaa lähteä "hakemaan oikeuksiaan" vain tilanteessa jossa juttu on mahdollista voittaa. Kas kun aikuisten oikeasti ihmisellä on vain kahdenlaisia oikeuksia: ne jotka hän itselleen ottaa, ja ne jotka muut hänelle suovat. Kaikki muu, vaikka se olisi kirjoitettu YK:n ihmisoikeuksien julistukseen, on pelkkää sanahelinää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika, turha vinkua jos itse olet velkasi aiheuttanut. Turpa kiinni ja töihin. Niin itse tein kun tuli turhia pikavippejä otettua, en ruikuttanut tai itkenut asiasta vaan maksoin ne pois. Muutama vuosi meni ettei kauheasti ylimääräistä ollut, mutta nyt minulla ei ole penniäkään velkaa. 

Vierailija
24/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten opiskelemaan ammatti, josta saa rahaa. Suomessa opiskelu on niin halpaa, että on pöyristyttävää, että niin moni jättää sen mahdollisuuden hyödyntämättä.

Opiskelu on ehkä halpaa, mutta eläminen ei.

Vierailija
25/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki joutuvat ottamaan velkaa ostaakseen vaikka asunnon. Sitä velkaa maksellessa menee aikaa, mutta lopulta loppuu sen maksaminen. Meillä meni yli 20  vuotta. Nyt on kuitenkin oma vaatimaton asunto, jossa kulut on pieniä ja siksi jää rahaa vähän muuhun käyttöönkin.

Vierailija
26/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten opiskelemaan ammatti, josta saa rahaa. Suomessa opiskelu on niin halpaa, että on pöyristyttävää, että niin moni jättää sen mahdollisuuden hyödyntämättä.

Opiskelu ei ole ihan mun juttu.

Ilmeiosesti köyhyys sitten on sun juttu jos et voi elää hetkeä epämukavasti että loppuelämä olisi parempaa. 

Naurattaa idi.oo.tit, jotka eivät ymmärrä edes kyseenalaistaa kommentteja. Tuo voi olla aloittajan tai ihan kenen tahansa muun kommentti. Ei ilmeisesti käynyt edes mielessä? 😂

Nyt ne lääkkeet. Kenen kommentti tuon pitäisi olla ettei se olisi "ihan kenen muun tahansa"? Ymmärrätkö että tämä on keskustelupalsta? 

t. kommentin kirjoittanut, köyhistä olosuhteista kotoisin oleva nykyään hyvätuloinen koska opiskeli maisteriksi

Vierailija
27/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teoilla on seurauksensa. Mikset opiskellut kunnon ammattia, miksi pystytit elämäsi sen varaan että suhdanneherkällä alalla riittää töitä, miksi otit velkaa jota ei ole varaa maksaa takaisin. Kiitä onneasi että yhteiskunta pitää sinut edes hengissä.

Varmaan tajuat itsekin, ettei kaikilla ole mitään mahdollisuuksia opiskella lääkäriksi. Kun edes tulevaisuudentutkijat eivät osaa ennustaa oikein tulevaisuuden ammatteja niin työttömyys voi iskeä ihan keneen tahansa. Suuta vähän pienemmälle ja empatiakykyä.

Vierailija
28/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vika, turha vinkua jos itse olet velkasi aiheuttanut. Turpa kiinni ja töihin. Niin itse tein kun tuli turhia pikavippejä otettua, en ruikuttanut tai itkenut asiasta vaan maksoin ne pois. Muutama vuosi meni ettei kauheasti ylimääräistä ollut, mutta nyt minulla ei ole penniäkään velkaa. 

EI OLE KUULE MITÄÄN PIKAVIPPEJÄ

Vierailija
29/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule käyn töissä kokoajan ahkerasti kyllä kokoajan tajua se!! Mutta velka ei lyhene kun korkoihin menee jo molemmis lainois ainaski yli 100 € ja toisessa noin 200 €+ pääoma

Vierailija
30/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina ees ymmärrä miksi velassa on niin kauhean järkyttävä korko että sitä maksellessa miettii ettei ikinä lopu ja saa mitää elämässä

Vierailija
31/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko jotain lauantaityötä tarjolla?

Vierailija
32/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teoilla on seurauksensa. Mikset opiskellut kunnon ammattia, miksi pystytit elämäsi sen varaan että suhdanneherkällä alalla riittää töitä, miksi otit velkaa jota ei ole varaa maksaa takaisin. Kiitä onneasi että yhteiskunta pitää sinut edes hengissä.

Vielä kun nämä idi00tit ymmärtäisivät, että ei tarvitse OTTAA VELKAA eikä edes TAATA VELKAA joutuakseen VELKAkierteeseen. Riittää ihan se, että vaatii oikeuksiaan ja vaatimukset hylätään toistuvasti. Perään tulee 260-530 euron lasku. Tähän riittää se, että vaatimus vain hylätään, kuten se aina tehdään. Mitään totuuspohjaa ei tarvita. Lain mukaan kyllä, mutta käytännössä lakia ei noudateta näissä asioissa.

Minulla ei tuollaisia laskuja tule, todella outoa ettei tiedä oikeuksiaan, jos tietäisi oikeudet ja myös velvollisuudet ei tuollaisia laskuja tule 

Vierailija
33/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko jotain lauantaityötä tarjolla?

No aika heikosti niitä vlopputöitä saa, saa olla joku ihme et jotain hommia löytyisi.

Vierailija
34/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyää eivät anna ees yhdistelylainaa että korko pienenisi ja helpottaisi elämää että saisi joskus lainankin pois.

Vierailija
35/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. Ero tuli vähän yllättäen ja kulut kasvoi, koittanut tehdä oman työn lisäksi keikkahommia mutta niin huonot ajat ja on vuorot kortilla.... mitähän keksisi.

Vierailija
36/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla ei ole velkaa. Olen vältellyt velkaantumista koko ikäni. Vetäisin itseni narun jatkoksi jos olisi velkaa.

Vierailija
37/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla ei ole velkaa. Olen vältellyt velkaantumista koko ikäni. Vetäisin itseni narun jatkoksi jos olisi velkaa.

Minä alotin jo 18 v velkaantumiseni, ottamalla pikavippejä ja isompia ja pienempiä

Vierailija
38/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oot aivan sairas jos hyppäät narun jatkoksi velan takia.. onnea elämälles

Vierailija
39/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tätä se on töihin mennä ja maksella.. palkasta jää 320 € nettona käteen kk.

Vierailija
40/62 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se 320 € elämisen arvoista,, ei saa juuri mitää ostettua, ei voi ees käydä tampereella tai lähteä johkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi