Juon 2krt kuukaudessa 8 annosta - vaimo jättää
Vaimolle on tullut mitta täyteen. Juon kaksi kertaa kuukaudessa noin kahdeksan annosta alkoholia. Hän haluaa nollatoleranssin kotiinsa. Pitäisikö juominen lopettaa kokonaan vain siksi, että hän haluaa?
Kommentit (132)
Mun mies on samanlainen. Alkoholistiperheestä. Juon muualla silloin tällöin.
Miksei mieluummin seksiä, jos haluaa jotain nautintoja?
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ollut viisas vaimo, mutta ero näyttää olevan väistämättä tulossa, ellet mene töihin ja lopeta holtitonta juopotteluasi.
Joskus olisi hauska tietää millainen ihminen ja mistä näitä kirjoittelee. Se voi olla äärimmäisen fiksu ja koulutettu johtaja kesken palaverin tai vaikka lennonjohtaja kesken lähestymisalueen operoinnin. Tai veturinkuljettaja saapuessaan juuri Kajaaniin. Tai sitten se mikä tulee ekaksi mieleen, eli todella huonosti voiva, jolle tämä on yksi foorumeista oksentaa.
Handelista kassillinen Tapiota ja kaverit beesiin sekä kisastudio pystyyn.
Veikkaisin, että se on siinä. Ei tarvitse kuunnella enää mitään uhriutumista.
Tuommoinen vaimo kannattaakin antaa mennä. Otat tilalle sellaisen jonka kanssa voit juoda tuon määrän parin viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ollut viisas vaimo, mutta ero näyttää olevan väistämättä tulossa, ellet mene töihin ja lopeta holtitonta juopotteluasi.
Joskus olisi hauska tietää millainen ihminen ja mistä näitä kirjoittelee. Se voi olla äärimmäisen fiksu ja koulutettu johtaja kesken palaverin tai vaikka lennonjohtaja kesken lähestymisalueen operoinnin. Tai veturinkuljettaja saapuessaan juuri Kajaaniin. Tai sitten se mikä tulee ekaksi mieleen, eli todella huonosti voiva, jolle tämä on yksi foorumeista oksentaa.
LOL!!! :D :D
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole näitä alkoholista valittajia koskaan ymmärtänyt jos mies ei varsinkaan tee mitään muuta kuin istuu sohvalla ja katsoo telkkaria samalla kun kittaa niitä kaljojaan. Mikä siinä on niin väärin?
En minäkään. Ei mikään.
Aika moni suomalainen mies on ollut ongelmakäyttäjä jossain iässä. Miten se ongelmakäyttäjä määritellään, siinä käsi sydämelle.
Vierailija kirjoitti:
Handelista kassillinen Tapiota ja kaverit beesiin sekä kisastudio pystyyn.
Veikkaisin, että se on siinä. Ei tarvitse kuunnella enää mitään uhriutumista.
Ei tässä vaimo ole uhriutunut, enkä halua mitään apinalaumaa Tapiopullo kädessä. Huvittaisi vaan ihan siististi ja hyvällä moodilla ottaa pienet ja katsoa leffaa. Toi beesijengi on niin Vuosaarta, että sitä voi katsella korkeintaan leffana. On muuten todella hyvä leffa: Vuosaari!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että tässä tapauksessa Liisa 83v. Vanhat käyttää sanaa juopottelu.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni suomalainen mies on ollut ongelmakäyttäjä jossain iässä. Miten se ongelmakäyttäjä määritellään, siinä käsi sydämelle.
Totta. Sokerin suhteen sama asia, ja se jos mikä aiheuttaa todella paljon ongelmia yhteiskunnassa. Käsi sydämelle, kääntyykö auton renkaat kotimatkalla töistä kauppaan karkkiostoksille liian usein? Pimeänä iltana, tekeekö mieli suklaata? Juotko energiajuomia päivät pitkät töissä? Onko vyötäröllä sellainen..hmm you know? On. Monella on.
Jos oma puoliso lähtisi baariin tai istuisi sohvalla telkkarin äärellä juomassa joka toinen viikonloppu kahdeksan annosta alkoholia, olisi se minulle henkilökohtaisesti liikaa. Silloin puoliso joutuisi valitsemaan alkoholin tai minut/perheen. Jos perheessä olisi lapsia, tarvittaessa päätös suhteen päättämisestä olisi minulle surullinen mutta samaan aikaan selkeä ja ehdoton asia.
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö olemaan vaikka kuukautta juomatta alkoholia? Jos sun on pakko saada joka kuukausi tuon verran alkoholia, niin se on ongelma.
No minä en pystyisi olemaan kuukautta järjissäni ilman lenkillä käymistä, mutta ei se ole silti liikunnan ongelmakäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Jos oma puoliso lähtisi baariin tai istuisi sohvalla telkkarin äärellä juomassa joka toinen viikonloppu kahdeksan annosta alkoholia, olisi se minulle henkilökohtaisesti liikaa. Silloin puoliso joutuisi valitsemaan alkoholin tai minut/perheen. Jos perheessä olisi lapsia, tarvittaessa päätös suhteen päättämisestä olisi minulle surullinen mutta samaan aikaan selkeä ja ehdoton asia.
Tarkennatko vielä miksi se olisi liikaa Sinulle?
Nää on näitä juoppojen selityksiä, kokemusta lapsuudesta oman isäni taholta. En usko hetkeäkään että joisit noin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Sokerin suhteen sama asia, ja se jos mikä aiheuttaa todella paljon ongelmia yhteiskunnassa. Käsi sydämelle, kääntyykö auton renkaat kotimatkalla töistä kauppaan karkkiostoksille liian usein? Pimeänä iltana, tekeekö mieli suklaata? Juotko energiajuomia päivät pitkät töissä? Onko vyötäröllä sellainen..hmm you know? On. Monella on.
Hyvää pohdintaa. Mutta pitäisikö vain olla itselleen armollisempi ja hyväksyä pikku paheet?
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä juoppojen selityksiä, kokemusta lapsuudesta oman isäni taholta. En usko hetkeäkään että joisit noin vähän.
Uskon, että Sinulla on huonoja kokemuksia ja tiedät asioista paljon. Minun kohdallani kyse ei kuitenkaan ole siitä, että kirjoitan keskustelupalstalle juomismääriäni alakanttiin ja kysyn syitä siihen reagoimiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kun henkilön tarve saada alkoholia ja sen käyttö menee kaiken muun (mm. perhe, työ, talodellinen tilanne, ihmissuhteet, normaali arki) edelle ja/tai haittaa niitä merkittävästi.
Epäileekö vaimo alkoholiongelmaa? Siksi ehdottaa nollatoleranssia?
Minä en ole näitä alkoholista valittajia koskaan ymmärtänyt jos mies ei varsinkaan tee mitään muuta kuin istuu sohvalla ja katsoo telkkaria samalla kun kittaa niitä kaljojaan. Mikä siinä on niin väärin?