Juon 2krt kuukaudessa 8 annosta - vaimo jättää
Vaimolle on tullut mitta täyteen. Juon kaksi kertaa kuukaudessa noin kahdeksan annosta alkoholia. Hän haluaa nollatoleranssin kotiinsa. Pitäisikö juominen lopettaa kokonaan vain siksi, että hän haluaa?
Kommentit (132)
Jättäisin vaimon tai yrittäisin keskustella.
Elämä on liian lyhyt elettäväksi joidenkin puritanististen sääntöjen mukaan. Kukaan tänne ei jää, ja ajasta pitää nauttia. Jos se tarkoittaa silloin tällöin muutamaa olutta, siihen ei pitäisi olla kenelläkään sanomista.
Pystytkö olemaan vaikka kuukautta juomatta alkoholia? Jos sun on pakko saada joka kuukausi tuon verran alkoholia, niin se on ongelma.
Akka vaihtoo, täys nihili pirttihirmu. Älkää miehet alentuko tollaiseen paskaa..n
No.
Monella esim juhlimiseen kuuluu alkoholi. Myös mulla. Toisaalta saatan joskus olla ihan mielelläni kuskina.
Runokirjani ensipainos tuli kotiin, hain kaupasta pikkupullon alkoholitonta kuohuvaa ja juhlin itsekseni. Kirjanjulkkarit oli sit vähän kosteammat.
Mulla menee joskus överiksi, vahvempia nauttiessa. Yleensä juon keppanaa, mukava seurustelujuoma, sopii saunomiseen, grillailuun, pizzan kanssa.
Summa summarum
Jos kirjoittamasi määrä pitää paikkansa... vaimo tekee päätöksensä. En luopuisi kokonaan alkoholista, jos tykkäät. Eletään vain kerran... :) eikä kukaan voi tietää kauanko.
Jos joudut valitsemaan: kumpi voittaa?
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiseksi muutut juodessasi? Onko teillä lapsia? Kuka hoitaa heidät kun sinä juot?
Täh? Ap on mies. Kahdeksan annosta juo 3 tuntiin, eikä siitä pitäisi tulla isolle miehelle kuin korkeintaan pikku nousut. Kyllä siinä tilassa pystyy paskavaipan vaihtamaan ilman ongelmia.
Juotpa paljon. En itse tuollaista katselisi. Mutta se on sun ja sun vaimon välinen asia
Kähdeksan on sikspäkki puolikkaita tölkkejä. Mikä siinä on niin kauheaa?
Jos ei trolli niin anna hänen toki llähteä ihan minne huvittaa.
Niin siis en ole baareista tykkäävä ihminen, en halua mitään hälinää ja örvellystä. Muutama lonkero, hyvä leffa, jotain hyvää ruokaa ja ajoissa nukkumaan. Omenahotellissa tulisi vähän sellainen fiilis, että olen pakkoalkoholireissulla. Tosin voisi se silti toimia. Mieluummin se kuin avioero rakastamastani ja kunnioittamastani vaimosta.
Yhden promillen joka toinen viikko verran ja eukko jo mäkättää? Täytyyhän sitä nyt miehen saada rentoutua.
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö olemaan vaikka kuukautta juomatta alkoholia? Jos sun on pakko saada joka kuukausi tuon verran alkoholia, niin se on ongelma.
Ei hyvää päivää, miten suomalainen tapa suhtautua alkoholiin - joko se on tasan nolla tai olet alkkis. Jos ottaa parin viikon välein muutaman juoman, ei se varmaan ole mikään pakko vaan otetaan ihan siksi vaan että se on mukavaa. Ongelmakäyttäjä käyttää päivittäin tai vähintään joka vkl ja koko loman esim.
Vierailija kirjoitti:
Juotpa paljon. En itse tuollaista katselisi. Mutta se on sun ja sun vaimon välinen asia
16 annosta kuukaudessa paljon?
Onko juomistottumuksesi ollut sama jo avioliittonne alussa vai onko tämä tapa tullut sinulle vasta myöhemmin? Onko avioliiton aikana tapahtunut jotain sellaista mikä olisi muuttaut vaimon suhtautumista alkoholinkäyttöösi?
Vierailija kirjoitti:
8 kaljaa parin viikon välein rentoutukseen paljon, mutta se vaimo varmaan itse vetää vaikka mitä sokerisontaa viikoittain? Vai onko se joku fitness-piiskatar?
Ihminen yleensä aina valitsee alkoholin puolison, lasten ja työpaikan sijaan. Mikään ei saa eroamaan rakkaasta alkoholista. Surullista mutta totta. Rakentakaa semmonen elämä mikä ei vaadi aivojen sekoittamista etanolilla.
Vierailija kirjoitti:
Kähdeksan on sikspäkki puolikkaita tölkkejä. Mikä siinä on niin kauheaa?
Mulle ei tulis noista kuin paha mieli. Ihan sama olla juomatta. Eihän tuommoinen satsi ole mitään kun ruokailee siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Onko juomistottumuksesi ollut sama jo avioliittonne alussa vai onko tämä tapa tullut sinulle vasta myöhemmin? Onko avioliiton aikana tapahtunut jotain sellaista mikä olisi muuttaut vaimon suhtautumista alkoholinkäyttöösi?
Tämä on se juurisyy. Olen ollut aiemmin ongelmakäyttäjä, ja siitä on tilanne jo aikoja sitten "normalisoitunut". Se trauma tästä on se ongelma, ei noi annokset viikossa. Olisi pitänyt tämä jo aloituksessa avata.
Tarvitset ehkä hauskemman vaimon, jos noin kohtuullinen käyttö häiritsee. Toki jos muutut hirviöksi tai muuten idiootiksi kännissä on tilanne toinen.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis en ole baareista tykkäävä ihminen, en halua mitään hälinää ja örvellystä. Muutama lonkero, hyvä leffa, jotain hyvää ruokaa ja ajoissa nukkumaan. Omenahotellissa tulisi vähän sellainen fiilis, että olen pakkoalkoholireissulla. Tosin voisi se silti toimia. Mieluummin se kuin avioero rakastamastani ja kunnioittamastani vaimosta.
Hmmm... onko vaimo vaatinut myös luopumaan kavereista joiden kanssa voisi katsoa leffan ja ottaa muutaman lonkeron?
Kohtuutonta holhota toisen ihmisen kohtuukäyttöä.