Juon 2krt kuukaudessa 8 annosta - vaimo jättää
Vaimolle on tullut mitta täyteen. Juon kaksi kertaa kuukaudessa noin kahdeksan annosta alkoholia. Hän haluaa nollatoleranssin kotiinsa. Pitäisikö juominen lopettaa kokonaan vain siksi, että hän haluaa?
Kommentit (132)
Juo siellä kotonasi äläkä vaimon kotona.
Se on sinun itse täysin harkittava asia. Vaikea kyllä. Toisaalta olisi älytön vaimoa menettää alkoholin takia, jos muuten menee hyvin. Mutta toisaalta eihän tuollainen kontrollointikaan sellaista ole, että siihen olisi hyvä vain alistua.
En kyllä ymmärrä, miten tuollaisesta juomisesta joku ärsyyntyy. Eihän siitä tule juuri edes känniin, ja jos se on vain 2 kertaa kuussa... Entä jos joisit jossain muualla kuin kotona, niin ettei vaimon tarvi nähdä sitä? Tunnen yhden pariskunnan, jossa vaimo kammoaa suorastaan alkoholinkäyttöä, koska on alkoholistiperheen lapsi, ja se mies menee aina Omenahotelliin yöksi jos aikoo jossain ottaa.
no jos et tahdo vaimon jättävän, niin ilmeisesti pitäisi. Ei kenekään ole pakko olla naimisissa, erota voi vaikka ihan ilman syytä ja jos jonkun syyn sanoo, se voi olla ihan mitä vaan. Tosin usein erolla uhkaillaan eikä sitä ole tarkoituskaan toteuttaa, sillä yritetään vaan saada oma tahto läpi. Se ei ole oikein, pitäisi ostata keskustella rakentavammin.
Lähde.
Mun ex mies yritti kontrolloida mun juomisia ja välillä pidin selviä kausia hänen takiaan. Suuttui jos kesälomalla olin ottanut 2 olutta päiväsaikaan tai lauantai iltana 3. Ei hemmetti, onneks on ex! Ja löysin uuden miehen nopeasti eron jälkeen jonka kanssa yhdessä otetaan vkloppuisin tai lomilla ilman mitään hiton draamaa ja ongelmaa!
Vierailija kirjoitti:
Se on sinun itse täysin harkittava asia. Vaikea kyllä. Toisaalta olisi älytön vaimoa menettää alkoholin takia, jos muuten menee hyvin. Mutta toisaalta eihän tuollainen kontrollointikaan sellaista ole, että siihen olisi hyvä vain alistua.
En kyllä ymmärrä, miten tuollaisesta juomisesta joku ärsyyntyy. Eihän siitä tule juuri edes känniin, ja jos se on vain 2 kertaa kuussa... Entä jos joisit jossain muualla kuin kotona, niin ettei vaimon tarvi nähdä sitä? Tunnen yhden pariskunnan, jossa vaimo kammoaa suorastaan alkoholinkäyttöä, koska on alkoholistiperheen lapsi, ja se mies menee aina Omenahotelliin yöksi jos aikoo jossain ottaa.
Kiitos hyvästä ja asiallisesta vastauksesta. Tuo Omenahotelli voisi olla hyvä idea, ainoa vaan että siinä tulee sellainen olo että olen jossain laitoksessa hetken kunhan saan vain juoda. Juomiseen liittyy myös esim leffan katsominen tms. Ei se ole vain se aine ja sen saaminen.
Eiköhän tuo ole tekosyy. Jos ei, on syytäkin erota, ei avo- tai avioliitto ole syy kontrolloida kenenkään elämää tuolla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Siinä sulla on pohtimista pitkäksi aikaa.
Heippa! Sinä vuokrayksiössäsi Vantaalla tai Torniossa asuva Kela-tuki-ihminen. Nauti olostasi, koska se olo on ainoa mitä sinulla on. Tiedäthän - se paska olo kun ei ole mitään. :)
Onko se muutenkin niuhottava nalkuttaja? Onhan tuo nyt älytön vaatimus. Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, lähtisin varmaan säännöllisesti viikonlopuiksi johonkin muualle ottamaan ne muutaman siiderini & viinini. Kai siitäkin sitten valitettais, vaikea kuvitella tilannetta kun ei itse mitään vastaavaa ole joutunut miettimään.
Naisilla on tapana yrittää kontrolloida toisten elämää eikä se ole heidän mielestään edes itsekästä. Voit itse päättää alistutko hallitsijasi tahtoon vai et.
Ei 8 annoksesta kukaan aikuinen mene sekaisin. Vaihda vaimoa.
Minkälaiseksi muutut juodessasi? Onko teillä lapsia? Kuka hoitaa heidät kun sinä juot?
Riskiraja viikossa oli 20 annosta miehillä?
Vierailija kirjoitti:
Jätä se emakko porsas
Sen jätin jo lapsuudessani kotitilallamme, nyt on kyse vaimostani.
Vierailija kirjoitti:
Mees nyt toksinen femakkofassari muualle ulisemaan.
Suomessa korkean riskin taso terveelle, keskikokoiselle miehelle on 23-24 alkoholiannosta viikossa tai noin kolme annosta säännöllisesti päivittäin juotuna. Vastaavat luvut naisille ovat 12-16 viikossa tai 2 annosta säännöllisesti päivittäin. Kohtalaisen riskin taso miehillä on 14 annosta ja naisilla 7 annosta viikossa. Suomessa yksi alkoholiannos vastaa 33 cl keskiolutta (4,7 %), 12 cl mietoa viiniä tai 4 cl väkeviä. Riskikäyttö on kyseessä silloin, jos nämä rajat ylittyvät säännöllisesti.
Ei kyllä itselläni mene mitenkään tuo 24 annosta viikossa. Kauhea määrä.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiseksi muutut juodessasi? Onko teillä lapsia? Kuka hoitaa heidät kun sinä juot?
Olen omissa oloissani, hiljainen ja rauhallinen. Lapset muuttaneet jo kotoa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvästä ja asiallisesta vastauksesta. Tuo Omenahotelli voisi olla hyvä idea, ainoa vaan että siinä tulee sellainen olo että olen jossain laitoksessa hetken kunhan saan vain juoda. Juomiseen liittyy myös esim leffan katsominen tms.
Ei kai tuoosa tarkoitettu että istuisit siellä hotellihuoneessa yksin juomassa? Baarikierros kavereiden kanssa ja sitte sinne jos ei ole kaveria joka majoittaisi evakon.
Juo enemmän niin pääset eroon ennemmin ikävästä naisesta.
Itsellä kokemus, kun menin naimisiin ihanan naisen kanssa ja hän muuttui parissa vuodessa piruksi. Passasin häntä liikaa ja annoin kaikessa periksi.